Podniesienie mocy Skyactiv-G

Postprzez Marcin_Mazda » 24 sie 2021, 21:15

Czy wiadomo, dlaczego Disitune na te moment nie modyfikuje 122 KM BP?
Muszą się tego nauczyć i to po prostu kwestia czasu, czy raczej Mild-Hybrid jest na tyle skomplikowana, że takie modyfikacje nie są w ogóle możliwe?

czik3n napisał(a):DISItune odpisało mi, że do BP 122KM nie ma możliwości na ten moment podniesienia mocy :(
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2020, 13:52
Posty: 7
Auto: Mazda 3 BP 2.0 Skyactive-g 122 KM

Postprzez k.siwczyk » 24 sie 2021, 21:28

Pomiar CX-30 na hamowni w wersji 122 i pokazało tylko 109 KM :o

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8575123141
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez dine » 26 sie 2021, 16:08

k.siwczyk napisał(a):Pomiar CX-30 na hamowni w wersji 122 i pokazało tylko 109 KM :o

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8575123141


Za to moment wyższy bo 220 zamiast 213Nm :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez k.siwczyk » 3 sty 2022, 19:08

Widziałem, że u Disi'ego pojawiła się trójka na podniesienie mocy, seria 129, po modyfikacji 171 KM
Załączniki
FB_IMG_1641229600343.jpg
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez paweł_TBU » 3 sty 2022, 20:52

Czy dobrze widzę że moment ma 215nm, tyle niby jest fabrycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez k.siwczyk » 3 sty 2022, 21:10

paweł_TBU napisał(a):Czy dobrze widzę że moment ma 215nm, tyle niby jest fabrycznie.

Tak, dokładnie. Jak dla mnie to taki średni trochę ten wykres. Maksymalna moc dopiero w okolicach 6500 obrotów, czyli wyżej niż seryjne. Trzeba bardzo wysoko kręcić, aby uzyskać tą moc. Przyznam, że w obecnych czasach po nowych zmianach i dzisiejszej jeździe po mieście wojewódzkim to nie przekraczałem 2 tysięcy obrotów, a co dopiero miałbym dochodzić do takich obrotów. Chyba tylko na autostradzie tą moc można wykorzystać podczas wyprzedzania :) Można teraz spotkać nawet kierowców co jeżdżą 40 na 70-stce i blokują ruch :)
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez paweł_TBU » 3 sty 2022, 21:14

To pewnie jakieś zalążki dobrej mapy, ale jak mam mieć plus 40km i plus 0nm to póki co dziekuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez DISItune » 3 sty 2022, 21:21

a przepraszam, czego się spodziewaliście w wolnossakach? ciosu z dołu? <oczy>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez k.siwczyk » 3 sty 2022, 21:34

paweł_TBU napisał(a):To pewnie jakieś zalążki dobrej mapy, ale jak mam mieć plus 40km i plus 0nm to póki co dziekuje

Gdyby ten moment był gdzieś o 20 Nm wyższy to by było już lepiej. Jednak nawet już pomijając fakt momentu. Bardzo jednak mnie zdziwił fakt, że ta moc jest strasznie wysoko osiągana, o 500 obrotów wyżej niż seria. To trzeba w cholerę kręcić i kręcić. Chociaż moc 122 KM uzyskiwana już jest przy 4 tys obrotów. Temat do przemyślenia, na autostrady okej, ale w mieście to tej mocy się nie poczuje. Może trochę da radę jeszcze tą mapę poprawić.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez krabdul » 4 sty 2022, 10:19

Różnicę poczujesz tak samo na każdym biegu i nie ma tu znaczenia czy ruszasz ze świateł czy wyprzedzasz na autostradzie. Miałem w poprzedniej 3ce odblokowany silnik i z serii ukrywałem ok 2sek do setki. Tak jak napisał Disi to jest silnik wolnossący, tu chodzi o odławianie silnika tam gdzie go producent zdusił a nie o podniesienie mocy w obrotach na których się teraz zazwyczaj poruszasz. Jak auto jest rozgrzane to lecisz do czerwonej krechy na którymkolwiek biegu i czujesz różnice. Jeżeli Cię to nie kręci, lub masz obawy o takie traktowanie auta to zdecydowanie nie masz co robić takiego moda. Ja gdybym miał 122KM to bym się teraz chwili nie zastanawiał, a tak mając ciut mniej zdławiony silnik będę musiał się zastanowić i ewentualnie zobaczyć co w ogóle seria pokazuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez lelo28 » 4 sty 2022, 10:41

W jakim celu to marudzenie? Według mnie bardzo dobry wykres. Przy 2 tys. widać wyraźny przyrost momentu. Nowy z fabryką pokrywa się tylko w zakresie 2400-3200 a wszystko przed i za jest na plus. Według mnie bardzo dobra robota. Szczyt mocy przy 6500 jest na silniku a nie na kołach, więc kręcenie do 6500 nie ma sensu ( co wyraźnie wykres pokazuje).

DISItune jaki koszt pełnej modyfikacji? Proszę wrzuć pełny wykres z jednostkami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez DISItune » 4 sty 2022, 11:17

lelo28 napisał(a):W jakim celu to marudzenie? Według mnie bardzo dobry wykres. Przy 2 tys. widać wyraźny przyrost momentu. Nowy z fabryką pokrywa się tylko w zakresie 2400-3200 a wszystko przed i za jest na plus. Według mnie bardzo dobra robota. Szczyt mocy przy 6500 jest na silniku a nie na kołach, więc kręcenie do 6500 nie ma sensu ( co wyraźnie wykres pokazuje).


thx <zawstydzony>

z tym 6500 to ostrożnie, owszem moc na kołach spada ale pamietaj o przełożeniach skrzyni, bazując na tym i przesuwając u siebie punkt zmiany biegu w rejon w którym według Ciebie kręcenie nie ma sensu urwałem z czasu 100-200 2,5 sekundy ;) Są gotowe strony pozwalające wyliczyć punkt optymalnej zmiany biegu dla najlepszego przyspieszenia, np.:

https://glennmessersmith.com/shiftpt.html

lelo28 napisał(a):DISItune jaki koszt pełnej modyfikacji? Proszę wrzuć pełny wykres z jednostkami.


Koszt odblokowania 1200zł, koszt pełnej modyfikacji 1500zł. Ceny brutto.

seria:

SERIA.jpg


samo odblokowanie, czyli taka fabryczna "150tka"

ODBLOKOWANIE_SERIA.jpg


pełna modyfikacja

MOD_SERIA.jpg


Mix wszystkich etapów, może mniej czytelny ale ułatwia porównanie:

MOD_ODBLO_SERI.jpg
Ostatnio edytowano 8 sty 2022, 09:45 przez DISItune, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez lelo28 » 4 sty 2022, 11:30

DISItune napisał(a):z tym 6500 to ostrożnie, owszem moc na kołach spada ale pamietaj o przełożeniach skrzyni, bazując na tym i przesuwając u siebie punkt zmiany biegu w rejon w którym według Ciebie kręcenie nie ma sensu urwałem z czasu 100-200 2,5 sekundy ;)


Nie wziąłem tego pod uwagę. Dopiero teraz przypomniałem sobie że setka na dwójce osiągana jest po przekroczeniu 6 tys na grubość wskazówki ( no może dwie grubości ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Krystos » 4 sty 2022, 12:17

Super!, jest w końcu opcja, uważam że przy tych 170 koniach przyspieszenie będzie porównywalne z silnikiem z X-em.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez lelo28 » 4 sty 2022, 12:49

Patrząc na wykres seryjnej 122 BP i porównując ją do poprzedniej 120 BM/BN, widać że dławienie przebiega inaczej. Poprzednio moc po dławieniu utrzymywała się mniej więcej na tym samym poziomie, w BP 122 jest to krzywa opadająca. W BP 150 została nie tylko moc zwiększona ale i utrzymuje się na stałym poziomie jak w 120 BM/BN. krabdul napisał że różnica jest odczuwalna w każdym momencie odnosząc to do BM/BN. Według mnie równica w BP będzie jeszcze bardziej namacalna.

DISItune może masz zmierzonego X żeby porównać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez corky1 » 4 sty 2022, 13:48

Ja też uważam, że to całkiem dobre wyniki. W czerwcu kończy mi się gwarancja fabryczna, więc na pewno rozważę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez DISItune » 4 sty 2022, 13:50

lelo28 napisał(a):DISItune może masz zmierzonego X żeby porównać?


niestety nie mam
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Krystos » 4 sty 2022, 14:19

https://youtu.be/74LTOouHBQ4 x-a też zmierzyli
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez corky1 » 4 sty 2022, 14:50

No tak, ale to jest wersja sprzed modyfikacji. Masz może dostęp do wersji 186 KM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Krystos » 4 sty 2022, 15:46

Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323