Kultura pracy silnika Skyactiv-X

Postprzez k.siwczyk » 5 kwi 2021, 23:25

dine napisał(a): W moim przypadku szarpanie praktycznie ustało w okresie zimowym. Przejechałem kilka kkm i nie doświadczyłem tego już od jakiegoś czasu. Nie jeździłem wersją G150 ani G122. Ktoś tu pisał, że X do 100km/h ma 10s... To jakaś bzdura. Wcześniej miałem hondę accord 155KM i "X" zbiera się porównywalnie czyli coś rzędu 8.5-9s. Ktoś inny pisze tu o spalaniu 10l w mieście... Kolejna bzdura, jeździłem po Warszawie i spalanie wynosiło 7,5-7.8l. Średnią z okresu letniego mam 6,3. Średnia z okresu zimowego to 6.7. Nie ma problemu by na odcinkach rzędu 15km na drogach krajowych zejść w okolice 4,7l (taką średnią dziś miałem np.). Mam CX-30 z AWD i manualem oraz raptem 8,5kkm "na karku". Nie jeżdżę jakoś super ekologicznie ale też nie wariuję. Nie będę ukrywał, że chciał bym przy tym samym spalaniu lub mniejszym mieć tej mocy ciut więcej ale porównywanie Xa do 122konnego silnika, to lekka przesada. Mam porównanie do 117 konnego nissana ojca. Zakładam, że 122konna mazda jeździ podobnie... To jest niebo, a ziemia.

Nie zaobserwowałem również żadnych niepokojących dźwięków. Słychać jedynie elektryczne wspomaganie na niskich obrotach silnika.

Skoro nie jeździłeś do dlaczego porównujesz?
Konkretne dane zostały podane:
1. https://zeperfs.com/en/fiche8107-mazda- ... hybrid.htm – > 9,5 sekundy.
2. https://zeperfs.com/en/fiche8184-mazda- ... hybrid.htm – > 9,4 sekundy.
To auto nie ma poniżej 9 sekund do 100. Na tym samym dystansie auto zastępcze paliło mi tyle samo co Mazda 6 2.0 165 km, czyli auto o wiele większe.
G 122 ma porównywalna dynamikę do X'a. 0-100 trwa 9,6-9,8 sekundy. W Nissanie są to wyniki powyżej 11 sekund.
1. https://zeperfs.com/en/fiche8377-nissan ... -dig-t.htm
2. https://zeperfs.com/en/fiche8272-nissan ... -t-dct.htm
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez corky1 » 6 kwi 2021, 10:39

k.siwczyk napisał(a):
Konkretne dane zostały podane:
2. https://zeperfs.com/en/fiche8184-mazda- ... hybrid.htm – > 9,4 sekundy.


Mała korekta – podałeś dane dla CX-30 FWD, kolega dine ma AWD, tu są dane dla tej wersji:
https://zeperfs.com/en/fiche8255-mazda-cx-30-2-0-skyactiv-x-m-hybrid-awd.htm

Trochę mnie zastanawia, dlaczego jest taka różnica na niekorzyść AWD. Może ma na to wpływ manual.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez dine » 6 kwi 2021, 12:20

corky1 napisał(a):
k.siwczyk napisał(a):
Konkretne dane zostały podane:
2. https://zeperfs.com/en/fiche8184-mazda- ... hybrid.htm – > 9,4 sekundy.


Mała korekta – podałeś dane dla CX-30 FWD, kolega dine ma AWD, tu są dane dla tej wersji:
https://zeperfs.com/en/fiche8255-mazda-cx-30-2-0-skyactiv-x-m-hybrid-awd.htm

Trochę mnie zastanawia, dlaczego jest taka różnica na niekorzyść AWD. Może ma na to wpływ manual.


Panowie, może w chwili wolnej po prostu nakręcę filmik i to zmierzę. Przy okazji sam przekonam się czy moje subiektywne odczucia są słuszne. Auto z czasem stało się żwawsze, jest całkiem żwawe bym powiedział...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez corky1 » 6 kwi 2021, 13:18

dine napisał(a):Auto z czasem stało się żwawsze, jest całkiem żwawe bym powiedział...

A to całkiem możliwe. Gdzieś wyczytałem, że ten silnik po 10k km nabiera innej charakterystyki, jakby dochodziło do jakiegoś odblokowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez k.siwczyk » 6 kwi 2021, 16:43

corky1 napisał(a):Trochę mnie zastanawia, dlaczego jest taka różnica na niekorzyść AWD. Może ma na to wpływ manual.


Trochę manual jest szybszy – około 0,5 sekundy to raz, dwa to to, że AWD dodatkowo zwiększa masę. Jeśli chodzi o to czy on jest szybszy potem czy nie to szczerze mnie to nie interesuje, skoro Mazda daje auta do testowania z obciętą mocą to sobie strzela sama w stopę.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez corky1 » 6 kwi 2021, 18:56

k.siwczyk napisał(a):Trochę manual jest szybszy – około 0,5 sekundy to raz.

Chodziło mi raczej o połączenie manuala z AWD – może być poślizg przy gwałtownym ruszaniu, co z kolei może mieć wpływ na wynik 0-100.

Z drugiej strony ten parametr nie jest najważniejszy, ważniejsze jest 0-60, 60-100, 80-120, itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez dine » 6 kwi 2021, 21:50

corky1 napisał(a):
dine napisał(a):Auto z czasem stało się żwawsze, jest całkiem żwawe bym powiedział...

A to całkiem możliwe. Gdzieś wyczytałem, że ten silnik po 10k km nabiera innej charakterystyki, jakby dochodziło do jakiegoś odblokowania.


Nie mam jeszcze 10kkm. W moim przypadku sytuacja zmieniła się po pierwszej wymianie oleju (3kkm). Wcześniej miałem spory problem by zbierał się z niższych obrotów np ruszyć z drugiego biegu lub jechać pod górkę na drugim biegu i niskich obrotach. W tej chwili nie ma z tym najmniejszych problemów. Auto chodzi inaczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez k.siwczyk » 7 maja 2021, 21:47

https://www.youtube.com/watch?v=xpfI368 ... P%C4%9Bnka

Jak widać ten film pokazuje, że nowy X 186 niczym zbytnio nie rózni się od poprzednika. Poprzednik w CX-30 9 sekund 0-100, nowy 8,8 0-100. Tyłka za przeproszeniem nie urywa.
Mazda dla CX-30 dla AT obiecuje 8,6 wiec niby taka nieduża różnica.
Podobno dla trójki dla manuala ma być to równe 8.0. Chciałbym, aby ten silnik chociaż zrobić te 8.2/8.3 to już by było już akceptowalne. Chyba nie ma nigdzie jego weryfikacji?
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez dine » 8 maja 2021, 21:34

k.siwczyk napisał(a):Tyłka za przeproszeniem nie urywa.


Na tym samym filmie masz porównanie elastyczności i jest znacznie lepiej niż było wcześniej. 0-160km/h prawie 1s urywa. 80-120km/h urywa 0,5s... Jak dla mnie to dość znaczna różnica.

Przy okazji można porównać sobie z osiągami "superelastycznego, przytłaczającego mazdę niutonometrami, legendarnego 2.0 TDI" o nieco wyższej mocy, bo 190km.
Którego elastyczność jest zbliżona mimo 400Nm...
np. 80-120km/h: 5,7s (mazda), 5,7(VAG), 6,3(VAG 2.0 TSI)
0-160 km/h: 21,03 (mazda), 20,8s (VAG)

Oczywiście 2.0 TSI 190KM bije obydwa na głowę i to dość znacznie. Jednak mazdę zawsze do diesla przyrównują więc mitomani nie mają teraz podparcia w danych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez corky1 » 8 maja 2021, 23:42

Zgadzam się z tym, co pisze dine. Elastyczność tego X jest całkiem niezła, a to czy ma od 0 do 100 8,8 s (co i tak jest całkiem dobrym wynikiem), czy 8,3 s, to nie ma dużego znaczenia, ważne są przedziały 60-100, 80-120, a tu nie jest źle, a jest to wciąż silnik wolnossący. Do wciskania w fotel przy przyspieszaniu dobre są mocne elektryki lub turbo powyżej 200 KM.

Trzeba też pamiętać, że jest to wersja z automatem, a ten u mazdy raczej nastawiony jest na komfort niż sportowe wrażenia. Ciekawy jestem testów wersji z manualem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez k.siwczyk » 9 maja 2021, 09:52

Po gruntownej analizie i poniższych wypowiedziach jestem w stanie stwierdzić, ze nowy X zrównał się do konkurencji na rynku biorąc pod uwagę modele w tym segmencie jak Toyota CH-R czy to są inne modele o podobnej mocy. Jednak zaskoczeniem jest to dlaczego skoro auta maja podobne czasy jeśli chodzi o przyspieszenie 80-120 to różnica znacznie występuje w przedziale 0-100. Tylko teraz nasuwa się pytanie skoro według testu Zeperfs gdzie M3 miała w przedziale 80 – 120 km/h dla wersji G 150 i X 180 takie same czasy czyli 6,2 sekundy (Linki:
https://zeperfs.com/en/fiche8625-mazda- ... hybrid.htm
https://zeperfs.com/en/fiche8107-mazda- ... hybrid.htm

To jednak wychodzi w tym przyspieszeniu różnica jakieś 0,5 sekundy dla nowego X’a, a dopłata rzędu 10 tys. dla skrzyni manualnej i 17 tys. dla automatu. Chyba nadal nie warto jeśli G 150 jest w cenniku.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez corky1 » 9 maja 2021, 14:26

No tak, ale spalanie X jest naprawdę niskie i tu slogany Mazdy nawiązujące do diesla nie są jedynie marketingowym chwytem.

Nie wiedzieć dlaczego w PL różnica w cenie jest dość duża, ale np. w. Niemczech, czy Belgii to jedynie 1,5k EUR (w Belgii do G122, bo G150 tam nie ma), co ma wpływ na popularność modeli z tym silnikiem. Ja w każdym razie bym się nie zastanawiał i brał X.

Znalazłem filmik POV z X 186 manual, od 10:27 jest próba przyspieszenia 0-100: https://m.youtube.com/watch?v=lPYKWOmDLrc

Wynik 9,2 s, ale coś tu musi być nie tak, skoro w automacie jest 8,8 s. Nie jest to jednak fachowy pomiar, no i w manualu dużo zależy od umiejętności kierownika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez dine » 9 maja 2021, 19:21

corky1 napisał(a):Wynik 9,2 s, ale coś tu musi być nie tak,


Typ podaje przebieg 280kkm, również średnie spalanie na poziomie 8,1... Więcej chyba nie muszę dodawać...
Ciekawe jakim cudem komuś udało się natrzaskać 280kkm przebiegu w aucie, które od 4 miesięcy jest na rynku, a dostępne u dealerów pewnie miesiąc albo dwa...

Zrobiłem małe dochodzenie i moim zdaniem typek jedzie starym skyactiv-x, ponieważ z tyłu na pokrywie bagażnika, moim zdaniem jest "skyacriv-x" zamiasta "eskyactiv-x".
Załączniki
2.jpg
1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Asaim » 16 mar 2022, 18:54

Witam. Podepnę się pod ten temat, żeby nie tworzyć niepotrzebnie nowego, a sprawa dotyczy silnika i dziwnego "cykania". Otóż, dzisiaj zaniepokoiło mnie właśnie dziwne tzw. cykanie, które dobiega z silnika. Pojechałem od razu do ASO i tam mi powiedzieli, ze te silniki tak pracują i nie mam się o co martwić. Nie wiem co o tym myśleć, gdyż auto mam prawie rok i wcześniej nie zwróciłem uwagi na ten dźwięk. Stąd pytanie do Was, czy rzeczywiście ASO ma racje, czy mam sie jednak czym martwić?

Sprawa dotyczy silnika 122KM
Poniżej zamieszczam krótki film, który pokazuje jak to wygląda. Pozdrawiam

https://youtu.be/Lw06j4e8aT8
Początkujący
 
Od: 15 sty 2022, 19:36
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez worn » 16 mar 2022, 20:29

Asaim napisał(a):Podepnę się pod ten temat, żeby nie tworzyć niepotrzebnie nowego

No i robisz błąd, bo właśnie powinieneś założyć nowy temat zamiast podpinać się do tematu o zupełnie innym silniku. Robisz w ten sposób bałagan. <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 323 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez lelo28 » 17 mar 2022, 10:40

Asaim według mnie nie jest to normalne, u mnie takie zjawisko nie występuje. Kiedyś miałem identyczny dźwięk w Clio I, powodem był zbyt duży luz zaworowy, jednak nie sądzę żeby to było przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Imbeer » 22 mar 2022, 22:44

Asaim napisał(a):Witam. Podepnę się pod ten temat, żeby nie tworzyć niepotrzebnie nowego, a sprawa dotyczy silnika i dziwnego "cykania". Otóż, dzisiaj zaniepokoiło mnie właśnie dziwne tzw. cykanie, które dobiega z silnika. Pojechałem od razu do ASO i tam mi powiedzieli, ze te silniki tak pracują i nie mam się o co martwić. Nie wiem co o tym myśleć, gdyż auto mam prawie rok i wcześniej nie zwróciłem uwagi na ten dźwięk. Stąd pytanie do Was, czy rzeczywiście ASO ma racje, czy mam sie jednak czym martwić?

Sprawa dotyczy silnika 122KM
Poniżej zamieszczam krótki film, który pokazuje jak to wygląda. Pozdrawiam

https://youtu.be/Lw06j4e8aT8


Szczerze mowiac blizniaczy Skyactiv 2.0 z wersji BM po otwarciu maski brzmi bardzo podobnie, im blizej jednostki (a zwlaszcza z prawej strony) tym cykanie bardziej zaglusza inne odglosy. Na moje ucho to calkowicie normalny odglos tego silnika

Edit. Posluchaj okolo 1:21
https://youtu.be/cdjIF4jYQow
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Asaim » 22 mar 2022, 23:27

Dzisiaj porównałem dźwięk silnika z nową 3 i okazało się, że wszystko wygląda podobnie. Więc rzeczywiście nie ma się o co martwić i zwyczajnie zamknięta maska wiele zmienia.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2022, 19:36
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323