Szarpanie skrzyni?
1, 2
Witam, od 2 miesięcy posiadam swoją mazda 3 G 150hp AT zrobiłem jakieś 6k km w tym czasie i co zaobserwowałem.
Przy ruszaniu z niewielka ilością gazu (korek) auto potrafi robić "żabkę" nie jest to tak wyczuwalne jak w manualu np ale jest. Dalej, zmiany biegów są haotyczne jak się jedzie spokojnie. Z 1 na 2 zmienia za szybko i nie płynnie, strasznie się gubi i jest przy tym efekt szarpania.
Najgorsze jednak jest dodawanie i puszczanie gazu.
Np jadę z prędkością 70km/h puszcze gaz i czuję szarpnięcie, to samo dzieje się jak ponownie nacisnę na pedały gazu. Nie wiem czy jestem wyczulony ale w testowanych innych 3 wersjach trójki tego nie zaobserwowałem. Mam też cx-5 z 2019 r 2.0 165km i wszystko działa płynnie idealnie. Czy to powinno być normalne / akceptowalne w nowej trójce ? Byłem w aso na wymianie oleju po 3k km i poprosiłem żeby to sprawdzili. Powiedzieli że olej w skrzyni ok, błędów nie ma i że ta trójka tak ma. Podzielcie się proszę swoimi opiniami i radami bo nie wiem już co z tym robić.
Przy ruszaniu z niewielka ilością gazu (korek) auto potrafi robić "żabkę" nie jest to tak wyczuwalne jak w manualu np ale jest. Dalej, zmiany biegów są haotyczne jak się jedzie spokojnie. Z 1 na 2 zmienia za szybko i nie płynnie, strasznie się gubi i jest przy tym efekt szarpania.
Najgorsze jednak jest dodawanie i puszczanie gazu.
Np jadę z prędkością 70km/h puszcze gaz i czuję szarpnięcie, to samo dzieje się jak ponownie nacisnę na pedały gazu. Nie wiem czy jestem wyczulony ale w testowanych innych 3 wersjach trójki tego nie zaobserwowałem. Mam też cx-5 z 2019 r 2.0 165km i wszystko działa płynnie idealnie. Czy to powinno być normalne / akceptowalne w nowej trójce ? Byłem w aso na wymianie oleju po 3k km i poprosiłem żeby to sprawdzili. Powiedzieli że olej w skrzyni ok, błędów nie ma i że ta trójka tak ma. Podzielcie się proszę swoimi opiniami i radami bo nie wiem już co z tym robić.
- Od: 20 lis 2020, 10:47
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT
lelo28 napisał(a):Konrad947 napisał(a):...nie jest to tak wyczuwalne jak w manualu ....
Tak dla ścisłości; w manualu takich objawów nie ma.
Pierwsza sprawa. Chodzi o "żabkę" jak w manualu ale nie koniecznie w Mazdzie. Np jak u kursanta na prawo jazdy.
Po drugie, komentarz był zbędny. Prosiłem o porady i opinie a nie takie dziwne komentarze. Nie wiem co chciałeś sprostować, 90% ludzi wie co oznacza "Żabka" i jak to wygląda.
- Od: 20 lis 2020, 10:47
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT
paweł_TBU napisał(a):Zobacz sobie na yt test 3ki HB Marka Wieruszewskiego, ten typ tak ma, bo ta skrzynia sobie ze wszystkim nie radzi,
Faktycznie wspomina o szarpaniu i złym zachowaniu skrzyni. Jest opcja może obejścia tego oprogramowania bez utraty gwarancji?
- Od: 20 lis 2020, 10:47
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT
A no to, że Twój post można interpretować że objaw występuje w trójce z manualem, a nie to co oznacza "żabka" Nie ma powodu się irytować.Konrad947 napisał(a):Nie wiem co chciałeś sprostować, 90% ludzi wie co oznacza "Żabka" i jak to wygląda.
sznaper napisał(a):U mnie to samo przy małych prędkościach, potrafi skoczyć niemiło – automat.
A przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu masz takie szarpanie /wibracje? Nie wiem jak to nazwać ale nie dzieje się to płynnie.
Dopisano 20 lis 2020, 13:06:
lelo28 napisał(a):A no to, że Twój post można interpretować że objaw występuje w trójce z manualem, a nie to co oznacza "żabka" Nie ma powodu się irytować.Konrad947 napisał(a):Nie wiem co chciałeś sprostować, 90% ludzi wie co oznacza "Żabka" i jak to wygląda.
Nikogo nie chciałem urazić
- Od: 20 lis 2020, 10:47
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT
Kolego Konrad947 polecam "molestować" ASO i na gwarancji samemu nic nie kombinować , mam co prawda starszy model ale miałem jeden podobny objaw tzn. tylko żabka delikatna przy ruszaniu i to bardzo rzadko
Oczywiście nie przeszkadzało mi to zupełnie , nawet zapominałem o tym do następnego razu , aż do czasu kiedy nastąpiła awaria. Opisałem wszystko na forum .
andrep napisał(a):Kolego Konrad947 polecam "molestować" ASO i na gwarancji samemu nic nie kombinować , mam co prawda starszy model ale miałem jeden podobny objaw tzn. tylko żabka delikatna przy ruszaniu i to bardzo rzadkoOczywiście nie przeszkadzało mi to zupełnie , nawet zapominałem o tym do następnego razu , aż do czasu kiedy nastąpiła awaria. Opisałem wszystko na forum .
A czy jest opcja w aso żeby sobie np wziąć mechanika czy kogoś kto przyjmuje pojazd na jazdę żeby pokazać o co chodzi a nie opisywać sytuacji.
- Od: 20 lis 2020, 10:47
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT
Zawsze z serwisantem możesz pojeździć , poza tym mnie powiedzieli po wystąpieniu usterki że w oprogramowaniu skrzyni wszystko będzie zapisane. Dodam że nawet nie musieli nic podłączać 
Na forum tutaj ani nigdzie indziej nie znalazłem tego typu wątku o skrzyni więc może faktycznie występuje jakiś problem u mnie. Myślisz że adaptacja skrzyni przyniosłaby jakiś efekt? Nie wiem czy jest sens adaptować bo to nowa skrzynia i przy takim przebiegu nie wiem czy to przyniesie jakikolwiek rezultat.
Umowie się w aso na diagnostykę tego i dodatkowo wezmę inna trójkę z salonu na jazdę próbną żeby sobie porównać. Narazie dziękuję za pomoc i dam znać co z tego wyjdzie.
Umowie się w aso na diagnostykę tego i dodatkowo wezmę inna trójkę z salonu na jazdę próbną żeby sobie porównać. Narazie dziękuję za pomoc i dam znać co z tego wyjdzie.
- Od: 20 lis 2020, 10:47
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT
Moja miała mały przebieg i autko rozpieszczone i zadbane
Dla ciekawskich...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3281909
Dla ciekawskich...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3281909
Konrad947 napisał(a):Na forum tutaj ani nigdzie indziej nie znalazłem tego typu wątku o skrzyni więc może faktycznie występuje jakiś problem u mnie. Myślisz że adaptacja skrzyni przyniosłaby jakiś efekt? Nie wiem czy jest sens adaptować bo to nowa skrzynia i przy takim przebiegu nie wiem czy to przyniesie jakikolwiek rezultat.
Umowie się w aso na diagnostykę tego i dodatkowo wezmę inna trójkę z salonu na jazdę próbną żeby sobie porównać. Narazie dziękuję za pomoc i dam znać co z tego wyjdzie.
Daj znać czy ASO może dysponuje już aktualizacją,bo póki co skrzynia automatyczna to jakaś kpina – nawet jadąc w korku skrzynia nie może się zdecydować i dryfuje między 1 a 2 i robi m.in. żabki o których piszesz. Recenzenci zarzucali AT wiele niedoskonałości,ale nie pomyślałem,że może być tak źle...
Ciekawe jest to co piszecie. Ja przed kupnem mazdy testowałem jeszcze Seata ateca z DSG i jednym z powodów wyboru cx-30 było to że skrzynia w maździe, mimo starszej technologii, była dużo przyjemniejsza i bardziej respansywna niż w Seacie. Póki co jestem z niej zadowolony.
jezdzilem egzemplarzem testowym trojki, dokladnie tym samym co koles z kanalu start engine, skrzynia dzialala idealnie. zadnych szarpniec, zmiany biegow niezauwazalne.
co do dsg, to ten typ nigdy nie bedzie dzialac tak plynnie jak zwykly automat, szczegolnie podczas ruszania i w korku.
co do dsg, to ten typ nigdy nie bedzie dzialac tak plynnie jak zwykly automat, szczegolnie podczas ruszania i w korku.
komisarzryba napisał(a):...
co do dsg, to ten typ nigdy nie bedzie dzialac tak plynnie jak zwykly automat, szczegolnie podczas ruszania i w korku.
Mnie w DSG najbardziej irytowało to, że po szybkim przyspieszeniu i odpuszczeniu gazu potrafił dosłownie z 5 sekund wyć na wysokich obrotach zamiast wrzucić wyższy bieg a jechałem na normalnym trybie. Silnik 1.5TSI też ma bardzo wąski zakres maksymalnego momentu, a zauważyłem, że automaty z silnikami turbo lubią kręcić dużo wyżej niż te silniki potrafią jechać. Generalnie ten zestaw się mocno gubił – pewnie z 2.0TSI skrzynia by się lepiej dogadała (taki tylko rozważałem ze względu na 4x4) ale i tak odrzuciłem to auto z innych powodów. Kończąc o seacie dla 2ki ludzi CX-30 dla 4ki Ateca.
A wracając do mazdy to jedynie jak jest auto zimne, to mimo muskania gazu, biegi zmieniają się znacznie później niż po nagrzaniu i to może trochę męczyć, ale 2-3km i już śmiga normalnie. Jeśli chodzi o płynność skrzyni to mimo swojego jęczenia tu akurat CVT wygrywa. Każda ma zady i walety i każde auto mimo tego co się mówi jest inne i to w sumie jeszcze trochę ratuję motoryzację i fora
krabdul napisał(a):A wracając do mazdy to jedynie jak jest auto zimne, to mimo muskania gazu, biegi zmieniają się znacznie później niż po nagrzaniu i to może trochę męczyć, ale 2-3km i już śmiga normalnie.
to jest akurat normalne w samochodach z automatem. biegi zmieniaja sie przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika, by szybciej rozgrzac silnik i katalizator to temperatury roboczej.
komisarzryba napisał(a):krabdul napisał(a):A wracając do mazdy to jedynie jak jest auto zimne, to mimo muskania gazu, biegi zmieniają się znacznie później niż po nagrzaniu i to może trochę męczyć, ale 2-3km i już śmiga normalnie.
to jest akurat normalne w samochodach z automatem. biegi zmieniaja sie przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika, by szybciej rozgrzac silnik i katalizator to temperatury roboczej.
Co ciekawe, tu nie chodzi wyłącznie o moment zmiany biegu, ale w ogóle w tych pierwszych paru chwilach praca skrzyni jest zupełnie inna. To nie jest tak, ze auto stale trzyma wyższe obroty i tyle (np. tak jak w trybie Sport). Przeciwnie, każde naciśnięcie gazu powoduje natychmiastowy skokowy wzrost obrotów, lecz odpuszczenie gazu sprawia że obroty nagle z powrotem spadają w okolice 1 tys. Czyli wskazówka lata góra-dół z najmniejszym nawet wciśnięciem i odpuszczeniem gazu. Tak jak piszecie, po chwili się to stabilizuje. Z pewnością jest to celowo zaprojektowane w ten sposób bo jeździłem już kilkoma nowymi Mazdami z automatem i w każdej tak to działało.
-
dzonn
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość