Strona 1 z 1

Ruszanie CX-30 skyactiv X.

PostNapisane: 31 sie 2025, 16:45
przez Arciaq
Cześć,
Pacjent CX-30 2019r, skyactiv X manual/awd.
Czy wasze auta też dławi przy bardzo dynamicznym ruszaniu? Mój egzemplarz przy próbie startu przy 2.5-3 tyś obrotów zwyczajnie zrzuca je do ok. 1000 i dopiero rusza. Działanie AWD, działająca w tle kontrola trakcji? Jakie macie wersje ECU, były jakieś aktualizacje poprawiające ten aspekt od premiery? W ASO na odległość nie idzie się dowiedzieć ;) – Proponują diagnozę i ewentualną aktualizacje za ok. 1000 zł ...

Re: Ruszanie CX-30 skyactiv X.

PostNapisane: 2 wrz 2025, 09:14
przez sevecc
Hej,

Ten typ tak ma :p
Też mnie na początku wkurzało ale z czasem nauczysz się i przyzwyczaisz <glupek2>

Oczywiście zakładając, że wszystko masz tam sprawne, co na pewno warto sprawdzić tak czy inaczej.

Re: Ruszanie CX-30 skyactiv X.

PostNapisane: 2 wrz 2025, 14:02
przez krzychun
Nie wiem jak w manualu, ale w AT w porównaniu do poprzedniej generacji to auto nie rusza po prostu.

Re: Ruszanie CX-30 skyactiv X.

PostNapisane: 2 wrz 2025, 21:38
przez edwardos71@o2.pl
Mam X w automacie, staram się nie być "dynamicznym" kierowcą, ale kiedyś wcale nie zamierzenie, nie chciałem, docisnąłem więcej gazu niż normalnie to zrobiłem taki pisk opon, że aż szkoda mi było tych opon. Moje auto "uczy" się odemnie, wie że staram się jeździć spokojnie ( ale jazdę szybszą lubię, mazda wręcz to kocha, zachęca), delikatnie, delikatnie, wcisnę gaz trochę niżej, to tak jakbym włączył tryb sportowy ( a nie włączam), zmienia biegi później, aż się rwie ( trochę głośniej) ale IDZIE. Znajomi pod wrażeniem, że nie robię nić, a inny charakter samochodu. Mam inne auto, czy to minie? <glupek2>

Re: Ruszanie CX-30 skyactiv X.

PostNapisane: 3 wrz 2025, 10:00
przez Arciaq
Może znajdzie się ktoś z manualem, żeby się podzielić doświadczeniem, nie daje mi to spokoju :D

PostNapisane: 3 wrz 2025, 19:58
przez worn
Dobrze rozumiem, że nie możesz dynamicznie ruszyć, bo zawsze w momencie ruszania zbija ci obroty do 1000?

Ja tuż po zakupie nie mogłem się przyzwyczaić do strasznie kiepskiej reakcji na gaz i często kończyło się to zdławieniem silnika. Szczególnie często miało to miejsce jak chciałem ruszyć tuż po odpaleniu silnika przez i-stop, bo wtedy występuje lekki lag nim silnik "nabierze mocy". Z czasem się przyzwyczaiłem i ruszenie z piskiem opon też jest możliwe. Z tym, że ja nie mam AWD i buda inna.

Re: Ruszanie CX-30 skyactiv X.

PostNapisane: 4 wrz 2025, 11:07
przez Jarol30
Panowie, Mazda jako typowy dziadkowóz absolutnie nie jest samochodem służącym do ruszania z piskiem, jest to autko do spokojnego pokonywania wielu kilometrów bez przykrych awarii itp....

PostNapisane: 4 wrz 2025, 11:14
przez sevecc
Arciaq napisał(a):Może znajdzie się ktoś z manualem, żeby się podzielić doświadczeniem, nie daje mi to spokoju :D


Ja mam manuala właśnie ;)

PostNapisane: 4 wrz 2025, 11:35
przez dark_luke
To jest wina kompresora z X.

Re: Ruszanie CX-30 skyactiv X.

PostNapisane: 4 wrz 2025, 16:39
przez krzychun
Ale kompresor nie działa na jałowych ani tym bardziej jak chcesz ruszyć z tego co wiem. Nie powinien mieć tutaj nic do rzeczy. Kompresor jest potrzebny, aby przejść na spalanie ubogie mieszanki.

Ja bym obwiniał ekologow, normy itd. Inne marki też mają takie problemy, że z generacji na generacje pogarsza się reakcja na gaz. Ale fakt faktem między poprzednia generacja jest zauważalna różnica pod względem mniej jimbatai a więcej komfortu. Więc napęd też został dostosowana to bardziej dostojnej jazdy. Można by też się doszukiwać chęci ochrony podzespołów.

Do tego masz AWD, które przy ruszaniu zawsze trochę klei na tył, nie zerwiesz przyczepności na suchym, przy ośce to co innego.

PostNapisane: 5 wrz 2025, 07:25
przez dark_luke
krzychun napisał(a):Ale kompresor nie działa na jałowych ani tym bardziej jak chcesz ruszyć z tego co wiem. Nie powinien mieć tutaj nic do rzeczy. Kompresor jest potrzebny, aby przejść na spalanie ubogie mieszanki.

Ja bym obwiniał ekologow, normy itd. Inne marki też mają takie problemy, że z generacji na generacje pogarsza się reakcja na gaz. Ale fakt faktem między poprzednia generacja jest zauważalna różnica pod względem mniej jimbatai a więcej komfortu. Więc napęd też został dostosowana to bardziej dostojnej jazdy. Można by też się doszukiwać chęci ochrony podzespołów.

Do tego masz AWD, które przy ruszaniu zawsze trochę klei na tył, nie zerwiesz przyczepności na suchym, przy ośce to co innego.


Ach..