Strona 1 z 1

Co wymienić/skontrolować po 5 latach/100k przebiegu

PostNapisane: 26 maja 2025, 09:58
przez totalinsomniac
Hej, czy polecacie coś wymienić, dodatkowo skontrolować przy CX-30 2.0 SkyActive-X? Zbliża się 5 lat, mam 97k km przebiegu. Na razie auto sprawuje się dobrze, mam jeszcze gwarancję przez 3 miesiące (przedłużałem).
Każdorazowo płukany silnik przy wymianie oleju, wszystkie przeglądy w ASO, jeden raz miałem usterkę z hamulcami na początku i potem już nic się nie działo. Przy 65k wymieniałem świece, tak jak zalecają. I mam od pół roku nowy akumulator.

Natomiast jest to moje pierwsze auto i nie wiem, czy przy 5 serwisie wszystko mi powiedzą i sprawdzą. Sam serwis zaleca wymianę paska alternatora i paska pompy wody – myślicie, że powinienem to robić? A jeśli tak, to czy robić to w ASO? Pewnie u dobrego mechanika zrobię to samo, a dużo taniej.

Re: Co wymienić/skontrolować po 5 latach/100k przebiegu

PostNapisane: 26 maja 2025, 10:01
przez krzychun
Skoro tak się zastanawiasz to przy 100tys to już dawno powinieneś wymienić olej w automacie już tak koło 60-80 tys... Teraz to by można się zastanowić nad dynamiczną wymianą oleju... A jak AWD to pomału też w dyfrach...

Re: Co wymienić/skontrolować po 5 latach/100k przebiegu

PostNapisane: 26 maja 2025, 10:21
przez totalinsomniac
Jasne, z tą skrzynią to jest automat, planowałem robić dynamiczną zmianę oleju jeszcze przed 100k. Ale raczej poza ASO, bo w ASO ponad 2,5k.

Napęd nie jest AWD.

PostNapisane: 26 maja 2025, 10:57
przez dark_luke
Klamki , wlew paliwa , aktualizacja oprogramowania.
Zapytaj się o akcje serwisowe sami nie wszystko wiedzą albo powiedzą.
Np akcja serwisowa na podłokietnik <rotfl> .

Re: Co wymienić/skontrolować po 5 latach/100k przebiegu

PostNapisane: 26 maja 2025, 13:07
przez totalinsomniac
Podłokietnik na szczęście już zrobiony! :) Dzięki za przypomnienie o aktualizacji – sami na pewno by nie zrobili.

PostNapisane: 26 maja 2025, 23:58
przez zadra
inne płyny?
Płyn hamulcowy, płyn w wysprzęgliku, płyn w układzie chłodzenia..
przegląd zacisków hamulcowych z czyszczeniem jarzma i smarowaniem prowadnic (jeśli wymagają smarowania), kontrola geometrii.

PostNapisane: 27 maja 2025, 14:04
przez JANUSZ003
dark_luke napisał(a):Klamki , wlew paliwa , aktualizacja oprogramowania.
Zapytaj się o akcje serwisowe sami nie wszystko wiedzą albo powiedzą.
Np akcja serwisowa na podłokietnik <rotfl> .

Mógłbyś napisać w skrócie co był nie tak z powyższymi usterkami albo podesłać link ? Sprawdziłem po vin na stronie Mazdy . Pojawił się komunikat ten nr vin nie jest objęty kampania przywoławczą .

PostNapisane: 27 maja 2025, 15:54
przez dark_luke
Bo to nie są ujęte w kampanii przywoławczej.
Klamki to jak już było napisane wiele na forum. Jednym działa innym zaczynają się problemy.
Wlew paliwa u mnie pojawiała się korozja zgłosiłem wymienili.
Aktualizacja oprogramowania. Do najnowszej bez akcji serwisowej.
Akcja serwisowa podłokietnik znalazłem na jakimś forum mazdy.
Bo u mnie już się zacinał.
Subject: Bulletin No.: 09-024/20
REAR CONSOLE LID DOES NOT SLIDE SMOOTHLY
Last Issued: 07/22/2020

Re: Co wymienić/skontrolować po 5 latach/100k przebiegu

PostNapisane: 27 maja 2025, 17:44
przez JANUSZ003
Dzięki za info

PostNapisane: 4 cze 2025, 14:00
przez krabdul
krzychun napisał(a):... A jak AWD to pomału też w dyfrach...

Może nawet nie ma co w w przypadku AWD czekać.
Mi ostatnio zaczęło coś wyć i zostawiłem auto w ASO.
Zaczął się rozsypywać dyfer. Koszt wymiany bez rabatu 28kpln <rotfl> co jest oczywiście rozbojem w biały dzień, bo dopłata przy zakupie do AWD była 8-10kpln. Na szczęście ogarnęli to w ramach przedłużonej gwarancji. W Polsce ponoć przypadki sporadyczne, ale jak zacząłem czytać wątek z USA to 10-20kmil wytrzymuje dyfer w wersji z turbo i było to nagminne. Niby po 2023 coś poprawili i na taki też pewnie mam wymieniony. Mój nalot to niecałe 90kkm. Widziałem zdjęcia ze środka to niezła sieczka była, ale co ciekawe AWD cały czas działało.
Ponoć Mazda ma program goodwill i jakbym nie miał już gwarancji to jako stały klient i cały czas serwisujący w ASO miałbym dużą szansę na i tak darmową naprawę w takiej sytuacji.
Tak czy siak Mazda zaleca (nie wymaga) wymianę oleju w dyfrze chyba przy 100kkm, ale koszt jest rzędu 300-400pln więc może warto wcześniej zobaczyć czy jest wiór czy nie.