Cześć, mam pytanie co do oryginalnego filtru oleju do Mazda CX-30 M hybrid czy ktoś stosuje oryginalny filtr oleju czy zamienniki, bo trafiłem na taki komentarz w sieci:
( Uwaga dla osób posiadających starsze modele mazdy z filtrem oleju umieszczonym dnem do góry lub bokiem – filtr z oferty błędnie zastępuje B6Y1-14-302 9A. Nowy filtr nie posiada membrany, która zatrzymuje w filtrze olej po spadku ciśnienia (wyłączeniu silnika). Stosowanie tego filtra w silnikach z odwróconym filtrem powoduje szybsze zużycie silnika, ponieważ przy każdym uruchomieniu pompa oleju musi napełnić filtr oleju przez co dłużej buduje ciśnienie w układzie. Jeśli masz u siebie filtr montowany dnme do góry kup zamiennik filtron op595 lub mann w67/1, one mają membranę. Nie ma za co )
Jeszcze pytanie o podkładkę korka spustowego, czy jest potrzebna do tego filtra dodatkowo?
Pytanie też o filtr paliwa, czy w CX-30 powinno się go wymieniać?
Pytanie o filtry w Mazda CX-30
Strona 1 z 1
Podkładkę korka spustowego daje się zawsze nową. Moim zdaniem nie ma co kombinować z zamiennikami filtra oleju bo w ASO kosztuje z 70 zł. Natomiast filtr paliwa jest zintegrowany z pompą paliwa i znajduje się wewnątrz zbiornika paliwa. Oznacza to, że nie jest przewidziany do regularnej wymiany jako osobny element. W przypadku problemów z układem paliwowym, takich jak spadek mocy czy trudności z uruchomieniem silnika, konieczna może być wymiana całego modułu pompy paliwa.
Część osób stosuje zamiennik filtra kabinowego, który można kupić ponad cztery razy taniej niż oryginał, np. ten (węglowy w cenie 50 zł z dostawą)
https://allegro.pl/oferta/blue-print-fi ... 4600747994
Część osób stosuje zamiennik filtra kabinowego, który można kupić ponad cztery razy taniej niż oryginał, np. ten (węglowy w cenie 50 zł z dostawą)

No też właśnie postanowiłem zamówić oryginalny filtr oleju i tą podkładkę, są jeszcze w zestawach z podkładką gwinty, ale nie wiem czy jest sens cały gwint z podkładką kupować?
A jaki Olej? Bo do tej pory kupowałem oryginalny Mazda Ultra original oil 5l, 5W30, czy może coś innego jest lepsze?
A jaki Olej? Bo do tej pory kupowałem oryginalny Mazda Ultra original oil 5l, 5W30, czy może coś innego jest lepsze?
Nie wiem o jakich podkładkach gwintu piszesz. Ja do eskyactiv G 2,0 150 KM zamawiałem ten filtr
https://mazdashop.pl/filtr-oleju-mazda-benzyna
A kwestia oleju to temat rzeka. Możesz poszukać wątków na tym forum. Olej o którym piszesz to zwykły Total tylko w innym opakowaniu. Ktoś kiedyś polecał RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto USVO.
Ja na nim właśnie jeżdżę już około 25000 km (oczywiście robiłem już w sumie trzy zmiany).
Z drugiej strony są tacy co twierdzą, że jeśli zmieniasz olej co 10000 km to możesz wlewać nawet rzepakowy
https://mazdashop.pl/filtr-oleju-mazda-benzyna
A kwestia oleju to temat rzeka. Możesz poszukać wątków na tym forum. Olej o którym piszesz to zwykły Total tylko w innym opakowaniu. Ktoś kiedyś polecał RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto USVO.
Ja na nim właśnie jeżdżę już około 25000 km (oczywiście robiłem już w sumie trzy zmiany).
Z drugiej strony są tacy co twierdzą, że jeśli zmieniasz olej co 10000 km to możesz wlewać nawet rzepakowy
RobsonKa napisał(a):Nie wiem o jakich podkładkach gwintu piszesz.
Pewnie chodzi o śrubę/korek spustowy oleju
Co do samych filtrów to w sumie każdy bardziej lub mniej markowy będzie dobry. To samo tyczy się oleju , wszystko zależy od zasobności piterka
Wymieniać częściej i by parametry były takie jak podaje producent.
RobsonKa napisał(a):Ktoś kiedyś polecał RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto USVO.
Witam,
to nie jest główny temat tego wątku, ale co się tyczy oleju, to ja również polecam Ravenola i też sam na nim jeżdżę. Również nalatałem już prawie 25 kkm i olej był także już 3 razy zmieniany. Oczywiście także polecam wymianę co 10 kkm lub raz w roku. Jeśli chodzi konkretnie o RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto USVO, to jest on całkowicie spoko i z wysokiej półki. Polecałbym jednak zastanowić się nad RAVENOL DXG 5W30 CleanSynto USVO. To olej nowocześniejszy, bardziej zaawansowany, oferujący niższą odparowalność, niższy punkt płynięcia i wyższy punkt zapłonu w porównaniu do FDS. Ja osobiście jestem także zwolennikiem płukanek, ale niech każdy robi jak uważa.
Pozdrawiam
Jacosław napisał(a):RobsonKa napisał(a):Ktoś kiedyś polecał RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto USVO.
Witam,
to nie jest główny temat tego wątku, ale co się tyczy oleju, to ja również polecam Ravenola i też sam na nim jeżdżę. Również nalatałem już prawie 25 kkm i olej był także już 3 razy zmieniany. Oczywiście także polecam wymianę co 10 kkm lub raz w roku. Jeśli chodzi konkretnie o RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto USVO, to jest on całkowicie spoko i z wysokiej półki. Polecałbym jednak zastanowić się nad RAVENOL DXG 5W30 CleanSynto USVO. To olej nowocześniejszy, bardziej zaawansowany, oferujący niższą odparowalność, niższy punkt płynięcia i wyższy punkt zapłonu w porównaniu do FDS. Ja osobiście jestem także zwolennikiem płukanek, ale niech każdy robi jak uważa.
Pozdrawiam
Ravenol jak najbardziej jest to dobry olej ale płukanke po 25k przebiegu czy to aby nie za wcześnie? jeżeli wymieniamy olej powiedzmy co 10k to plukanka przy 100k km
Jarol30 napisał(a):Ravenol jak najbardziej jest to dobry olej ale płukanke po 25k przebiegu czy to aby nie za wcześnie? jeżeli wymieniamy olej powiedzmy co 10k to plukanka przy 100k km
Może i tak, choć uważam, że 100 kkm to jednak trochę za dużo. Pierwszą płukankę zrobiłem przy okazji pierwszej wymiany po ok. 4 kkm gdy zmieniałem fabryczny OEM Mazdy na Ravenol. Przy drugiej wymianie już nie płukałem, a teraz znowu zamierzam. Raczej będę stosował płukankę co drugą wymianę. Przy Ravenolu też raczej już zostanę. A jako ciekawostkę całkowicie nie związaną z tematem podam, że olej z IV grupy (na PAO) stosuję nawet w mojej ogrodowej kosiarce spalinowej, ale oczywiście nie jest to Ravenol tylko inne smarowidło przeznaczone do urządzeń ogrodowych jak kosiarki, małe agregaty, kompresory itp.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9