Działanie systemów wspomagających kierowcę

Cześć,
Mam do Was pytanie, jak oceniacie działanie aktywnego tempomatu, systemu kontroli pasa ruchu, awaryjnego hamowania itd. w Mazdzie?
Posiadam egzemplarz CX-30 w automacie od niecałego roku i już spotkało mnie wiele niedogodności czy sytuacji, które moim zdaniem nie powinny mieć miejsca (i których nie znam z jazdy innymi markami).
Opiszę po krótce niektóre z nich:
1. Asystent pasa ruchu i system CTS są w zasadzie bezużyteczne, gdyż samochód gubi pasy nawet na idealnie wymalowanej obwodnicy czy czasem autostradzie, co skutkuje rozłączaniem tego drugiego i niedziałaniem tego pierwszego.
2. Samoistne hamowanie bez żadnej przyczyny – zadziałał system przeciwdziałania kolizji, pomimo że nie było przede mną zupełnie nikogo (żadnych innych pojazdów, pieszych, innych przeszkód). Mogło się to źle skończyć gdyby ktoś jechał za mną.
3. Aktywny tempomat – zwalnianie z powodu samochodów znajdujących się na pasie obok, gwałtowne przyspieszanie, a następnie gwałtowne hamowanie, po tym gdy pojazd poprzedzający się oddali, a zwłaszcza niezwalnianie w ogóle, po dojechaniu do poprzedzającego pojazdu, a zamiast tego ostrzeganie kierowcy komunikatem HAMUJ i zmuszanie do reakcji.
Wszystkie te rzeczy opisałem również oddając samochód na pierwszy przegląd, ale serwis po sprawdzeniu błędów (których nie było) i braku dostępności nowych aktualizacji oprogramowania uznał, że wszystko jest okej.
Mam do Was pytanie, jak oceniacie działanie aktywnego tempomatu, systemu kontroli pasa ruchu, awaryjnego hamowania itd. w Mazdzie?
Posiadam egzemplarz CX-30 w automacie od niecałego roku i już spotkało mnie wiele niedogodności czy sytuacji, które moim zdaniem nie powinny mieć miejsca (i których nie znam z jazdy innymi markami).
Opiszę po krótce niektóre z nich:
1. Asystent pasa ruchu i system CTS są w zasadzie bezużyteczne, gdyż samochód gubi pasy nawet na idealnie wymalowanej obwodnicy czy czasem autostradzie, co skutkuje rozłączaniem tego drugiego i niedziałaniem tego pierwszego.
2. Samoistne hamowanie bez żadnej przyczyny – zadziałał system przeciwdziałania kolizji, pomimo że nie było przede mną zupełnie nikogo (żadnych innych pojazdów, pieszych, innych przeszkód). Mogło się to źle skończyć gdyby ktoś jechał za mną.
3. Aktywny tempomat – zwalnianie z powodu samochodów znajdujących się na pasie obok, gwałtowne przyspieszanie, a następnie gwałtowne hamowanie, po tym gdy pojazd poprzedzający się oddali, a zwłaszcza niezwalnianie w ogóle, po dojechaniu do poprzedzającego pojazdu, a zamiast tego ostrzeganie kierowcy komunikatem HAMUJ i zmuszanie do reakcji.
Wszystkie te rzeczy opisałem również oddając samochód na pierwszy przegląd, ale serwis po sprawdzeniu błędów (których nie było) i braku dostępności nowych aktualizacji oprogramowania uznał, że wszystko jest okej.