Brak ciśnienia na 1 cylindrze, salonowy, przebieg 30 tys km !!!

Mazda CX-30 2019–

Postprzez zadra » 21 mar 2025, 14:02

dark_luke napisał(a): pobór oleju to doprowadził do takiej sytuacji

ja trochę nie rozumiem..

Wytłumacz mi prosto jak pobór oleju bezpośrednio wpływa na uszkodzenie zaworu związane z brakami materiałowymi tego elementu?
Zakładam nawet, że w silniku mimo poboru nigdy nie było za mało oleju, bo przecież w czas poziom był uzupełniany..

Jak to jest? to ten zawór wypijał olej czy jak?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3283 (38/87)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez dark_luke » 21 mar 2025, 14:06

zadra napisał(a):
dark_luke napisał(a): pobór oleju to doprowadził do takiej sytuacji

ja trochę nie rozumiem..

Wytłumacz mi prosto jak pobór oleju bezpośrednio wpływa na uszkodzenie zaworu związane z brakami materiałowymi tego elementu?
Zakładam nawet, że w silniku mimo poboru nigdy nie było za mało oleju, bo przecież w czas poziom był uzupełniany..

Jak to jest? to ten zawór wypijał olej czy jak?


Skrót myślowy. Dla mnie to nie było by normalne aż taki duży pobór oleju.
W sensie że był to sygnał że jest coś z autem nie tak. Jeśli nie waliło Check engine.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 217 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez Leonidas » 21 mar 2025, 17:59

Skrót myślowy. Widać, że nie masz pojęcia o motoryzacji, panie Check engine. Niemcy np. od dawna zasłaniają się możliwym zużyciem 1 litr na 1 tys km w nowych autach.

Zostawmy, spragnionym wiedzy o filozofii Mazdy donoszę, że Dealer (sprzedawca ) Mazdy Matsuoka z Łodzi szybko umył ręce, grzecznie powiadamiając, że auto ostatnio było serwisowane w Poznaniu i tam powinienem skierować prośbę o goodwill, bo "usterka faktycznie rzadka i można liczyć".
.
Napisałem zatem do VOYAGER Poznań, opisałem, załączyłem zdjęcie zaworu i czekam.

Jestem przekonany, że prawdziwy Japończyk z Mazdy – albo szykowałby swoje tanto do popełnienia sepuku ze wstydu, albo już zająłby się naprawą. Tymczasem niespodziewanie nadciągnął weekend i może coś dobrego okaże się dopiero w poniedziałek. Właścicielka pojazdu załamana, to było naprawdę jej oczko w głowie, bose, te rzeczy. Tego rozczarowania nikt już nie naprawi. Ale może usuną awarię.
W razie niepowodzenia poświęcę czas i napiszę do Japonii.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2025, 17:48
Posty: 12
Auto: Cx-30 2.0 150KM 2021

Postprzez krzychun » 21 mar 2025, 19:50

Jestem dobrej myśli. Tylko nie daje mi spokoju to zużycie oleju i syf w oleju. Tak jakby ten zawór to był efekt wcześniejszych problemów. Może do tego cylindra spływał olej i się przegrzewał?
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1226 (11/81)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez mazg » 21 mar 2025, 20:13

Panowie, trochę ochłońcie, szkoda zdrowia.
ASO nic by nie zrobiło chyba ze zużycie byłoby większe niż 0,8l na 1000km (nie na 10kkm).
Proponuję próbować nakłonić Mazdę,że dobrze na wizerunek działałoby uznanie, w ramach rękojmi (tak, tak), że zawór był wadliwy.
Drąży, drążyć może coś wyjdzie czego serdecznie życzę, pozdrowienia ,
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 18:01
Posty: 24 (3/0)
Auto: mazda6, Accord, teraz Cx5 2,5 2016

Postprzez krzychun » 21 mar 2025, 20:56

Ale nie ma rękojmi, nie myl pojęć. Tylko goodwill wchodzi w grę.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1226 (11/81)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez mazg » 21 mar 2025, 20:59

ok, ale ja bym próbował, pozdro,
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 18:01
Posty: 24 (3/0)
Auto: mazda6, Accord, teraz Cx5 2,5 2016

Postprzez krzychun » 21 mar 2025, 21:16

Oczywiście próbować, ale jak nazwiesz to rękojmią to może tylko wprowadzić dodatkowy zamęt. To, z czego może skorzystać teraz Leonidas to dobra wola importera. I to działa, nie ma co poruszać tematów gwarancji czy rękojmi bo to co innego i już nie działa. Na początku swojej kariery byłem sprzedawcą i jak klienta burzył o gwarancję to wysłałem na gwarancję, jak burzył o rękojmie to procedura była od rękojmi, a jak prosił po prostu żeby pomóc w problemie to ja widziałem jak mu najlepiej pomóc. Rozumiesz o czym mówię?
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1226 (11/81)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Leonidas » 21 mar 2025, 22:38

Krzychun, masz w 100% rację. Rękojmia działa 2 lata, gwarancja -w tym wypadku – 3, a dobre imię, uczciwość i honor działa dłużej. Szczerze mówiąc ja zawsze na to liczę, chociaż rzeczywistość bywa okropna:)
Natomiast masz też chyba rację co do oleju – to jak wspomniałem wcale nie były duże ilości, ale mogły istotnie zmieniać skład mieszanki i podnosić temperaturę. I tu pytanie czy tylko na tym jednym cylindrze, czy na wszystkich. Coś mi się wydaje, że raczej na jednym, bo w końcu te dolewki litr – dwa na ok. 10 tys km. Ale to wróżenie z fusów, po zdjęciu głowicy powinno być coś wiadomo. Może tylko ten jeden zawór, prowadnica uszczelniacze wszystkie i po splanowaniu w drogę:) ?
Oby.
Miłego weekendu.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2025, 17:48
Posty: 12
Auto: Cx-30 2.0 150KM 2021

Postprzez krzychun » 21 mar 2025, 23:15

Leonidas napisał(a):Rękojmia działa 2 lata


Tylko teoretycznie moim zdaniem działa 6 miesięcy + 2 na zgłoszenie. Potem to sąd, ponieważ upraszczając do 6 miesięcy to klient ma rację potem to sprzedawca ma rację.

Leonidas napisał(a):Może tylko ten jeden zawór, prowadnica uszczelniacze wszystkie i po splanowaniu w drogę:) ?


Raczej nowa głowica. Przecież ASO tego nie splanuje raczej. Może trzeba będzie wymienić więcej, ciekawe w jakim stanie jest gładź cylindra. Tak na moje to powinien przyjechać cały silnik bez osprzętu... Zobaczymy co powiedzą. Może wszystko się zaczęło nie od zaworu tylko od jakiegoś wadliwego uszczelniacza zaworowego.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1226 (11/81)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez zadra » 23 mar 2025, 20:39

Ten litr czy dwa na 10tys km to nie jest straszna ilość i częściowo może taka ilość też wynikać z błędów kontroli.
Np bezpośrednio po wymianie nie było max tylko w połowie miarki i pierwsza dolewka po 3tys od wymiany a kolejna po 8tys i już się robi 1,5 litra a mogło być koło litra, gdyby oodwymiany było max..
No nic – takie dumanie-teoretyzowanie .

Myślę, że takie zużycie jest normalne dla nowoczesnego silnika.
Zawsze to powtarzam, że 7% objętości(przy bardzo dobrych olejach) to strata na odparowanie, czyli prawie pół litra oleju znika a nie jest przepalana przez silnik. "Normalny" olej może tę stratę mieć nawet 12% objętości – to nie jest mało i widać to wyraźnie na bagnecie.

Nie wiązałbym uszkodzenia zaworu z tematem "poboru oleju".
Były silniki fabryczni żłopiące olej a probelmów z pękaniem zaworów nie było.
Dodatkowo spokojnie mozna stwierdzić, że mazdy są znane z popijaniem oleju a kwestie pękania zaworów są praktycznie nie znane i nie występują.
Moim zdaniem błąd materiałowy – słabszy zawór się trafił w tym całym morzu produkowanych zaworów. Może zawiodła kontrola jakości na linii produkcyjnej ?
Zaczekajmy co napiszą z Poznania.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3283 (38/87)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez krzychun » 23 mar 2025, 20:53

A syf w oleju jak to zrobił uszkodzony zawór?

No mój nie bierze, nie dolewam absolutnie nic. Od wymiany do wymiany około 12 tys, a nie ma jakoś lekko ze mną.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1226 (11/81)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dark_luke » 24 mar 2025, 09:01

Leonidas napisał(a):Skrót myślowy. Widać, że nie masz pojęcia o motoryzacji, panie Check engine. Niemcy np. od dawna zasłaniają się możliwym zużyciem 1 litr na 1 tys km w nowych autach.


Trochę to śmieszne ale osoba która przyjęła za pewnik pobór powyżej 1 litra oleju na pewno się zna.
Acha to znaczy że uszkodzony zawór nie miał wpływu na pobór oleju ?

Czy tu jest rozmowa o VW , Audi czy innym niemieckim aucie ?

Mam takie samo pojęcie ja ty. A nie czekaj.
Ja bym nie jeździł samochodem który ma nie kontrolowany ubytek olej.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 217 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez zadra » 25 mar 2025, 01:48

dark_luke napisał(a):Ja bym nie jeździł samochodem który ma nie kontrolowany ubytek olej.

Ale przecież stały ubytek 1,5litra na 10tys km to ubytek kontrolowany ;P
Ja jeździłem peżotem 407 w benzynie, który systematycznie pobierał 300ml na 1000km.
Zmniejszyłem pobór do około 200..250ml w czasie około 5 lat użytkowania.
Nic się nie działo, żadne zawory się nie rozpadały a w oleju syfu nie było..
Oczywiście – był to wtrysk pośredni jesli ma to jakieś znaczenie.

Dopisano 25 mar 2025 0:49:

dark_luke napisał(a):to znaczy że uszkodzony zawór nie miał wpływu na pobór oleju ?

Jak myślisz, ile km auto przejechało bez kompresji na jednym cylindrze?

Cały "pobór oleju" od początku eksploatacji chcesz przepuścić przez ten uszkodzony zawór?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3283 (38/87)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez dark_luke » 25 mar 2025, 09:35

zadra napisał(a):
dark_luke napisał(a):Ja bym nie jeździł samochodem który ma nie kontrolowany ubytek olej.

Ale przecież stały ubytek 1,5litra na 10tys km to ubytek kontrolowany ;P
Ja jeździłem peżotem 407 w benzynie, który systematycznie pobierał 300ml na 1000km.
Zmniejszyłem pobór do około 200..250ml w czasie około 5 lat użytkowania.
Nic się nie działo, żadne zawory się nie rozpadały a w oleju syfu nie było..
Oczywiście – był to wtrysk pośredni jesli ma to jakieś znaczenie.

Dopisano 25 mar 2025 0:49:

dark_luke napisał(a):to znaczy że uszkodzony zawór nie miał wpływu na pobór oleju ?

Jak myślisz, ile km auto przejechało bez kompresji na jednym cylindrze?

Cały "pobór oleju" od początku eksploatacji chcesz przepuścić przez ten uszkodzony zawór?


Ja bym obstawiał że kawałki uszkodzonego zaworu uszkodziły powierzchnię cylindra.
A przez to olej przechodził to komory spalania.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 217 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez zadra » 26 mar 2025, 00:33

dark_luke napisał(a):Ja bym obstawiał że kawałki uszkodzonego zaworu uszkodziły powierzchnię cylindra.
A przez to olej przechodził to komory spalania.


obstawiaj dalej
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3283 (38/87)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez dark_luke » 26 mar 2025, 08:47

zadra napisał(a):
dark_luke napisał(a):Ja bym obstawiał że kawałki uszkodzonego zaworu uszkodziły powierzchnię cylindra.
A przez to olej przechodził to komory spalania.


obstawiaj dalej


A co już wywróżyłeś z fusów ?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 217 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez darrecki » 26 mar 2025, 12:10

Poziom tej dyskusji zaczyna dobijać do dna żenady. Gratuluję...
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3086 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Leonidas » 27 mar 2025, 12:36

Tak, zgadzam się. Niestety odpowiedź z VOAGER Poznań nie napawa optymizmem. Przesłałem oczywiście zdjęcie zaworu – z prośbą o zajęcie stanowiska przez szefa serwisu. Najpierw "zaginął" e-mail. Po 3 dniach zadzwoniłem i po rozmowie wysłałem go po raz kolejny.
Potem dowiedziałem się, że niczego się nie dowiem, dopóki nie przylawetuję auta. I że możliwe, że zapłacę jeszcze 782,20 zł (te dwadzieścia groszy mnie załamało) za inspekcję w serwisie.
Oraz, że "nie ma czegoś takiego jak powiedział pan M.U. z MATSUOKA Łódź, że ostatni serwis dokonujący przeglądu pomaga w goodwill.

A teraz najlepsze: pani zasugerowała, że najlepiej, żebym udał, że usterka właśnie się wydarzyła i skorzystał z Mazda Assistance, bo jeszcze mam:) I potem – odholował do Matsuoka w Łodzi, bo Voyager Poznań przecież daleko...
Na co ja, że nie wyłudzam niczego, a gdyby czytali ze zrozumieniem, to wiedzieliby, że Matsuoka już umyła ręce...

Jest takie pojęcie "gorący ziemniak" którego każdy chce się pozbyć.

Dowiedziałem się podsumowując, że zamiast liczyć na pomoc przy oczywistej usterce ukruszenia zaworu – mogą wziąć auto na warsztat, kazać mi zapłacić za "inspekcję" a nawet jeśli Mazda Motor Polska zdecyduje się uczestniczyć w naprawie, to mogą ją wycenić np. na 20 tys zł, i zrefundować 50%.

Wszystko to ma mnie oczywiście wystraszyć i zasugerować samodzielną naprawę.
Na pewno nie skorzystam z serwisu Matsuoka w Łodzi, bo miałem już casus z zamkiem tylnej klapy (opowiem przy okazji) i dla mnie to miejsce spalone, poczułem się tam jak u cwanego pana Janka w latach 90.

Także teraz mam zdecydować czy ciągnę auto do Poznania (koszt parę tysięcy w obie strony z "inspekcją" czy olać cudowną pomoc i robić samemu.

Wracając jeszcze do mądrości dotyczących cylindra – nie jest uszkodzony, co obejrzałem kamera endoskopowana własne oczy. A wiedza techniczna w stopniu podstawowym również sugeruje, że:
Stopień sprężania tych silników jest niezwykle wysoki (14:1) a przy zaworze WYDECHOWYM na szczęście, okruchy zaworu z dużą szybkością powędrowały w stronę katalizatora, gdzie zapewne je odnajdę.
Usterka (ukruszenie zaworu) była nagła – tam gdzie zatrzymano auto na S8 po komunikatach i utracie mocy, bo wtedy przestał zamykać zawór wydechowy. I trafił na lawetę. Tyle.
Ostatnio edytowano 27 mar 2025, 15:24 przez krzychun, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawki po sklejeniu.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2025, 17:48
Posty: 12
Auto: Cx-30 2.0 150KM 2021

Postprzez krzychun » 27 mar 2025, 16:56

Przy goodwill to najwięcej ma do powiedzenia zawziętość doradcy serwisowego. No ryzyko zawsze istnieje, ale naprawa przez ASO może obejmować więcej elementów niż naprawa poza ASO. A czy ta partycypacja w kosztach na poziomie np. 50% to i tak nie będzie lepiej/pewniej? A może wezmą 100%? To już musisz sam wiedzieć.

A assistance to się należy więc to moim zdaniem nie wyłudzanie, że pod domem zawezwiesz czy nawet od mechanika. Tylko nie wiem czy to przejdzie, żeby zawieźli do dalszego ASO.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1226 (11/81)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9