Brak ciśnienia na 1 cylindrze, salonowy, przebieg 30 tys km !!!
Jeszcze raz witam, auto żony. Cx30 2.0 z 2021 r.
Podczas ok. godzinnej jazdy S8 z prędkością ok.120-130 komunikat o uszkodzeniu silnika, laweta, zaprzyjaźniony mechanik. Ogarnięty.
Wzorowe ciśnienia – poza 1 cylindrem, bo tu 0.
Auto odpala i usiłuje pracować na 3 garnkach. Przekładaliśmy cewki, po wykręceniu świec na nich obraz przegrzania (brązowa obwodka) jak po przebiegu 150 tys km a nie 30.
Spuszczony olej żużel. W sensie brudny.
Pojawiają się oczywiste błędy, bo 1 cylinder nie pracuje.
Tlok brudny, ale kamera nie pokazuje uszkodzeń, zalany nie puszcza, zatem pierścienie raczej trzymają. W okolicach zaworów BRUD wszędzie. Nagar jak diabli. Wałki i wszystko co można pomacać od góry po zdjęciu dekla bez (poza syfem) większych zastrzeżeń.
Auto zakupione w Matsuoka w Łodzi i tam 1 serwis...
Potem Wrocław i trzeci rok Poznań. Przegląd ostatni czerwiec 2024. I PO GWARANCJI 3 LATA...
SKYACTIV-G . porażka, jestem tuż przed zrzuceniem głowicy.
Próbowaliśmy pianką Antykoks w Świecę i Liqui Moly do paliwa.
Auto garaż, mycie, oczko w głowie.
W głowie mi się ta awaria nie mieści.
Dopisano 16 Mar 2025, 18:20:
A i jeszcze: ten Skyactiv BRAŁ OLEJ.
Nie jakieś olbrzymie ilości, ale zawsze kiedy sprawdzałem co parę miesięcy było tuż nad minimum. Dobre pół litra dolewki. Dziwiłem się, ale serwis, że "się układa".
Tak oceniam.. 1-2 litry w roku. Auto kupione w lipcu 2021 w salonie.
Dopisano 16 Mar 2025, 18:26:
Wstępna diagnoza – bo nikt nie wierzy w pęknięcia – to zawieszony zawór wydechowy.
Było dmuchane powietrzem i ucieka raczej w wydech.
Moje pytanie: czy jest jakiś elektroniczny system (jak silnik elektryczny regulujący zawory czy cokolwiek)
Który może spowodować w tym silniku podobne objawy?
Bo konsylium orzekło, że mechaniczna...że cylinder ma 5 dziur, 4 zawory i świecę. (Wtryskiwacz raczej nie, bo byłoby słychać przy przedmuchiwaniu)Czy jest coś specyficznego w osprzęcie co może ... wyłączyć 1-szy cylinder?!
Będę wdzięczny za pomoc.
Podczas ok. godzinnej jazdy S8 z prędkością ok.120-130 komunikat o uszkodzeniu silnika, laweta, zaprzyjaźniony mechanik. Ogarnięty.
Wzorowe ciśnienia – poza 1 cylindrem, bo tu 0.
Auto odpala i usiłuje pracować na 3 garnkach. Przekładaliśmy cewki, po wykręceniu świec na nich obraz przegrzania (brązowa obwodka) jak po przebiegu 150 tys km a nie 30.
Spuszczony olej żużel. W sensie brudny.
Pojawiają się oczywiste błędy, bo 1 cylinder nie pracuje.
Tlok brudny, ale kamera nie pokazuje uszkodzeń, zalany nie puszcza, zatem pierścienie raczej trzymają. W okolicach zaworów BRUD wszędzie. Nagar jak diabli. Wałki i wszystko co można pomacać od góry po zdjęciu dekla bez (poza syfem) większych zastrzeżeń.
Auto zakupione w Matsuoka w Łodzi i tam 1 serwis...
Potem Wrocław i trzeci rok Poznań. Przegląd ostatni czerwiec 2024. I PO GWARANCJI 3 LATA...
SKYACTIV-G . porażka, jestem tuż przed zrzuceniem głowicy.
Próbowaliśmy pianką Antykoks w Świecę i Liqui Moly do paliwa.
Auto garaż, mycie, oczko w głowie.
W głowie mi się ta awaria nie mieści.
Dopisano 16 Mar 2025, 18:20:
A i jeszcze: ten Skyactiv BRAŁ OLEJ.
Nie jakieś olbrzymie ilości, ale zawsze kiedy sprawdzałem co parę miesięcy było tuż nad minimum. Dobre pół litra dolewki. Dziwiłem się, ale serwis, że "się układa".
Tak oceniam.. 1-2 litry w roku. Auto kupione w lipcu 2021 w salonie.
Dopisano 16 Mar 2025, 18:26:
Wstępna diagnoza – bo nikt nie wierzy w pęknięcia – to zawieszony zawór wydechowy.
Było dmuchane powietrzem i ucieka raczej w wydech.
Moje pytanie: czy jest jakiś elektroniczny system (jak silnik elektryczny regulujący zawory czy cokolwiek)
Który może spowodować w tym silniku podobne objawy?
Bo konsylium orzekło, że mechaniczna...że cylinder ma 5 dziur, 4 zawory i świecę. (Wtryskiwacz raczej nie, bo byłoby słychać przy przedmuchiwaniu)Czy jest coś specyficznego w osprzęcie co może ... wyłączyć 1-szy cylinder?!
Będę wdzięczny za pomoc.
- Od: 16 mar 2025, 17:48
- Posty: 12
- Auto: Cx-30 2.0 150KM 2021
Tu -poza załamaniem nerwowym właścicielki – niestety PORAŻKA MAZDY.
Napisałem do Mazda Motor Polska, z opisem tego, co się stało w praktycznie nowym aucie.
i co? KOMPLETNE ZERO REAKCJI.
Ta filozofia Mazdy, o której czytaliśmy przed zakupem nieco się nie sprawdza. Nawet telefonu, że przykro.
Bardzo to słabe.
Napisałem do Mazda Motor Polska, z opisem tego, co się stało w praktycznie nowym aucie.
i co? KOMPLETNE ZERO REAKCJI.
Ta filozofia Mazdy, o której czytaliśmy przed zakupem nieco się nie sprawdza. Nawet telefonu, że przykro.
Bardzo to słabe.
- Od: 16 mar 2025, 17:48
- Posty: 12
- Auto: Cx-30 2.0 150KM 2021
Ale ile czekałeś, bo ja czekałem kiedyś 3-4 tygodnie na odpowiedź. No i polecam ASO to ASO w którym robiłeś ostatni przegląd powinno spróbować wywalczyć goodwilla (decyzje były w ciągu 1-2 dnia z tego co pamiętam). Polecam, mi wymienili całkiem sporo i całkiem długo płacili za zastępczy. Ostatnio mi wymienili prawy tylny zamek bo czujnik zamknięcia, a raczej otwarcia szwankował. Dawno po gwarancji zwykłej jak i przedłużonej (chociaż pewnie zamek nie był nią objętą).
Poza tym co Ci z telefonu? Goodwille działają, masz przykłady na forum, masz rok czasu od ostatniego przeglądu. Zadzwoń do tego ASO i zapytaj czy coś mogą wskórać.
I z tego co słyszałem to parę słupków w G na początku produkcji (nie CX-30 tylko początek G) wymienili bo potrafiły pęknąć.
A co do wyłączania cylindrów to były wersje G z dezaktywacją cylindrów, ale nie mam takiej i nie wiem jak to jest realizowane. Ale jak masz syf w silniku to raczej nie to, chociaż kto wie.
Poza tym co Ci z telefonu? Goodwille działają, masz przykłady na forum, masz rok czasu od ostatniego przeglądu. Zadzwoń do tego ASO i zapytaj czy coś mogą wskórać.
I z tego co słyszałem to parę słupków w G na początku produkcji (nie CX-30 tylko początek G) wymienili bo potrafiły pęknąć.
A co do wyłączania cylindrów to były wersje G z dezaktywacją cylindrów, ale nie mam takiej i nie wiem jak to jest realizowane. Ale jak masz syf w silniku to raczej nie to, chociaż kto wie.
Dzięki za zainteresowanie i odpowiedź, może tak zrobię, naprawdę liczyłem, że firma będzie się poczuwać... W końcu tego typu awaria w tak świeżym aucie to coś niewiarygodnego.
Czytałem gdzieś na stronach USA o wadliwych uszczelniaczach na trzonkach zaworów. U nas cicho.
Pewnie jestem jednostkowym przypadkiem, zresztą nikomu nie życzę podobnej wiedzy:)
Czytałem gdzieś na stronach USA o wadliwych uszczelniaczach na trzonkach zaworów. U nas cicho.
Pewnie jestem jednostkowym przypadkiem, zresztą nikomu nie życzę podobnej wiedzy:)
- Od: 16 mar 2025, 17:48
- Posty: 12
- Auto: Cx-30 2.0 150KM 2021
Leonidas napisał(a):A i jeszcze: ten Skyactiv BRAŁ OLEJ.
Nie jakieś olbrzymie ilości, ale zawsze kiedy sprawdzałem co parę miesięcy było tuż nad minimum. Dobre pół litra dolewki. Dziwiłem się, ale serwis, że "się układa".
Tak oceniam.. 1-2 litry w roku. Auto kupione w lipcu 2021 w salonie.
Matko boska. Wiedziałeś że żre olej i nic tym nie robiłeś tylko dolewka ?
Ile tego oleju dolałeś w sumie ?
Przykro mi ale tak wygląda kultura techniczna.
Ostatnio przeczytałem o akcji serwisowej suzuki na wymiana filtra oparów paliwa.
Mówię o tym żonie użytkownikowi auta. A ona fakt co jakiś czas czuła zapach paliwa w aucie.
Gdybym nie wspomniał o tym to by mi nie powiedziała.
Niestety ludzie bardziej dbają o telefony za przysłowiowy tysiąc.
Niż auto warte sto tysięcy.
dark_luke napisał(a):Matko boska. Wiedziałeś że żre olej i nic tym nie robiłeś tylko dolewka ?
A co miał zrobić? Zgłosił serwisowi, a serwis do czasu jak nie ma błędu na kompie to niestety nie ma chęci diagnostycznych. Branie oleju to nie są proste tematy to walczenia.
krzychun napisał(a):dark_luke napisał(a):Matko boska. Wiedziałeś że żre olej i nic tym nie robiłeś tylko dolewka ?
A co miał zrobić? Zgłosił serwisowi, a serwis do czasu jak nie ma błędu na kompie to niestety nie ma chęci diagnostycznych. Branie oleju to nie są proste tematy to walczenia.
Acha jeździć obserwować?
To obserwował i proszę.
dark_luke napisał(a):Acha jeździć obserwować?
To obserwował i proszę.
No, ale możesz coś sensownego i życiowego doradzić co powinien właściciel w takiej sytuacji zrobić według Ciebie? Bo na razie to ganisz, że źle. Czyli tak po polsku bardzo

Ja trzymam kciuki, żeby po kontakcie z ASO sprawa się w dobrym kierunku potoczyła.
krzychun napisał(a):dark_luke napisał(a):Acha jeździć obserwować?
To obserwował i proszę.
No, ale możesz coś sensownego i życiowego doradzić co powinien właściciel w takiej sytuacji zrobić według Ciebie? Bo na razie to ganisz, że źle. Czyli tak po polsku bardzo
Ja trzymam kciuki, żeby po kontakcie z ASO sprawa się w dobrym kierunku potoczyła.
Jak to było ? Polak mądry po szkodzie ?
Ganie i będę ganił.
Użytkownicy NIE DBAJĄ O AUTA.
Jak cię boli noga to czekasz aż utną ?
Brak kultury technicznej.
Dalej się wymigujesz od prostej odpowiedzi co byś zrobił jakbyś dolewał 1-2l między wymianami poza zgłoszeniem tego faktu do ASO.
Nie wiem skąd wyciągasz taki wniosek, ponieważ ja wyciągam inny. Użytkownik sprawdzał olej, dolewał i zgłosił problem ze zużyciem oleju do ASO. Czyli dokładnie to co miał według mnie zrobić. Statystyczny użytkownik nawet nie zagląda pod maskę. Napisał także:
I zamiast dostać jakieś sensowne porady, wesprzeć bo się stało coś co się nie powinno zdarzyć ganisz go, że miał inaczej postąpić, ale nawet nie raczysz napisać jak Ty byś postąpił.
dark_luke napisał(a):Użytkownicy NIE DBAJĄ O AUTA.
Nie wiem skąd wyciągasz taki wniosek, ponieważ ja wyciągam inny. Użytkownik sprawdzał olej, dolewał i zgłosił problem ze zużyciem oleju do ASO. Czyli dokładnie to co miał według mnie zrobić. Statystyczny użytkownik nawet nie zagląda pod maskę. Napisał także:
Leonidas napisał(a):Auto garaż, mycie, oczko w głowie.
I zamiast dostać jakieś sensowne porady, wesprzeć bo się stało coś co się nie powinno zdarzyć ganisz go, że miał inaczej postąpić, ale nawet nie raczysz napisać jak Ty byś postąpił.

Co bym zrobił ?
Na pewno bym tego nie zostawił i jeździł.
Zmienił warsztat to po pierwsze.
Po drugie sam bym się w temat zagłębił.
To że ktoś myje nie znaczy że dba.
Tak jak napisałem moja żona też dba.
Ale jak są problemy to a to zapominałam a myślałam że to nie ważne itd..
Na prawdę chcesz brnąć w dyskusje ?
Teraz nie ma sensownej porady bo wszystko to wróżenie z fusów.
Wiem bo próbowałem pomóc znajomym w podobnej sprawie.
Też dbali ale oczywiście z zewnątrz. Nowe alu felgi itd..
Ale że zapomnieli o ostatnim serwisie w ASO i wymianie oleju to już zapomnieli.
Napisałem co bym zrobił i co to zmieni ?
Czytam różne fora i ludzie zadają pytania proszą o poradę i tak robią po swojemu.
Nawet na tym forum twoje i moje wpisy są ignorowane i użytkownicy robią po swojemu.
Przykład "drutowania" Mazdy CX-30 po przygodach. Zamiast jechać do ASO.
To lepiej bujać się po szwagrach bo taniej.
Na pewno bym tego nie zostawił i jeździł.
Zmienił warsztat to po pierwsze.
Po drugie sam bym się w temat zagłębił.
To że ktoś myje nie znaczy że dba.
Tak jak napisałem moja żona też dba.
Ale jak są problemy to a to zapominałam a myślałam że to nie ważne itd..
Na prawdę chcesz brnąć w dyskusje ?
Teraz nie ma sensownej porady bo wszystko to wróżenie z fusów.
Wiem bo próbowałem pomóc znajomym w podobnej sprawie.
Też dbali ale oczywiście z zewnątrz. Nowe alu felgi itd..
Ale że zapomnieli o ostatnim serwisie w ASO i wymianie oleju to już zapomnieli.
Napisałem co bym zrobił i co to zmieni ?
Czytam różne fora i ludzie zadają pytania proszą o poradę i tak robią po swojemu.
Nawet na tym forum twoje i moje wpisy są ignorowane i użytkownicy robią po swojemu.
Przykład "drutowania" Mazdy CX-30 po przygodach. Zamiast jechać do ASO.
To lepiej bujać się po szwagrach bo taniej.
dark_luke napisał(a):Na prawdę chcesz brnąć w dyskusje ?
Chciałem o to samo zapytać już wcześniej. Ponieważ tutaj:
dark_luke napisał(a):Teraz nie ma sensownej porady bo wszystko to wróżenie z fusów.
Sam sobie odpowiedziałeś... Równie dobrze mógłbyś być w tym samym miejscu tylko nerwów więcej. Mnie np. walka z ASO kosztowała dużo nerwów i czasu jak mi wmawiali, że 11V jest ok. Zastanawiam się niekiedy czy to było warte. A teraz już 5-ta osoba korzysta z tego co ustaliłem.
dark_luke napisał(a):Ale że zapomnieli o ostatnim serwisie w ASO i wymianie oleju to już zapomnieli.
(...)
Przykład "drutowania" Mazdy CX-30 po przygodach. Zamiast jechać do ASO.
To lepiej bujać się po szwagrach bo taniej.
Z dużą łatwością wrzucasz ludzi do jednego wora...
Głównie to pobór oleju co jest dobrze znane w całej grupie VAG na szczęście już zapominam o tym wszystkim jedyne co mi zostało to zawsze wożę że sobo litr oleju na zapasie ale jeszcze nie skorzystałem w Maździe z dolewki po.imo częstej jazdy autostradami np. do Belgii
Jarol30 napisał(a):Głównie to pobór oleju co jest dobrze znane w całej grupie VAG na szczęście już zapominam o tym wszystkim jedyne co mi zostało to zawsze wożę że sobo litr oleju na zapasie ale jeszcze nie skorzystałem w Maździe z dolewki po.imo częstej jazdy autostradami np. do Belgii
Po przejechaniu pierwsza CX-30 95tyś. nigdy nie musiałem nic dolewać. Na początku sprawdzałem poziom oleju tak po 10tyś. Bo potem wymiana w ASO co około 11tyś.
Stan oleju zawsze powyżej min.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9