Strona 1 z 4
CX-30 Manual czy Automat? Co wybrać?

Napisane:
11 cze 2024, 16:09
przez Kilerek7
Witam, jak sprawuje się w Mazdzie CX-30 Manual i Automat? Bo czytałem różnie opinie i nie wiem co sądzić, że lepszy niby automat, ale bardziej do silnika X, a do G lepiej manual. Generalnie widzę, że ceny na otomoto tak 3-4 letniej Mazdy w automacie są 15-20 tys droższe, a też dużo osób chwali manual. Wiem, że większość będzie za auto, a w takim dość drogim aucie, manual pewnie będzie bez sensu, ale chciałem zasięgnąć opinii, czy ktoś kupił nową lub używaną tą Mazdę w manualu?
Re: CX-30 Manual czy Automat? Co wybrać?

Napisane:
11 cze 2024, 18:27
przez dine
Mam Xa w manualu. Wybrałem świadomie. Drugi raz wybrał bym automat. Nie lubię skrzyń automatycznych jednak użytkuję auto głównie w mieście i argument wygody wygrywa. Niemniej, manual mazdy jest bardzo fajny. Kolejną sprawą jest fakt, że CX-30 to nie jest auto do manualnej skrzyni

Po prostu nie zachęca do sportowej jazdy a poruszanie się nią nie jest specjalnie emocjonujące nawet jeżeli się starasz.

Napisane:
11 cze 2024, 23:27
przez Kilerek7
Akurat nie zależy mi na jakiejś jeździe dynamicznej, bardziej na oszczędnej i tak jeżdżę raczej wolno i przepisowo, za dużo mandatów:D niestety budżet przeznaczony wystarcza raczej na manual, do automata trzeba dopłacić 15-20 tys. a różne są te wersje. Jak spotykam bogatą, to manual, jak ubogą to automat, to samo silniki, jedni chwalą X inni G, tutaj akurat wszystko jedno, chociaż pod X bardziej automaty pasują. Trudny wybór.
Re: CX-30 Manual czy Automat? Co wybrać?

Napisane:
12 cze 2024, 08:03
przez gutek_wrb
Witam.
Mam już drugiego CX w manualu i jestem zadowolony, wolałem dodać inny pakiet niż automat
Jak będzie kupował to sugeruję 150 Km i do 22 rocznika bo te 21/22 były najciekawiej w pakietach dobite a potem to tylko Fabryka zwłaszcza na Europę wyłączała niektóre opcje.

Re: CX-30 Manual czy Automat? Co wybrać?

Napisane:
12 cze 2024, 08:32
przez krzychun
Szkoda Mazdy kupować z manualem ponieważ ma jeszcze prawdziwy automat z konwerterem. A ich za niedługo może już nie być.
Za jakiś czas podejrzewam, że jednak łatwiej będzie sprzedać samochód z automatem niż bez. Szczególnie z takim bezawaryjnym automatem.
Teraz wszystkie systemy bezpieczeństwa, czy funkcje jak np. hill assisty, hamulec EBC, tempomat aktywny, automatyczne hamowania to lepiej współpracuje z automatem po prostu.
Co do tego, że lepiej pasuje do X niż do G to bym powiedział raczej odwrotnie... Automat raczej daje lepsze wrażenia (takie akustyczne powiedzmy) z silnikiem bardziej elastycznym jakim jest G ponieważ ma mniejszą tendencję do nadgorliwego redukowania i utrzymywania dłużej wyższych obrotów w średnim i niskim zakresie obciążenia. Niektórzy nazywają to większym zaufaniem skrzyni do silnika, że z niskich obrotów da radę. Ale to nie znaczy, że z X współpracuje gorzej, po prostu utrzymuje trochę wyższe obroty aby lepiej korzystać z charakterystyki silnika.
Ogólnie uważam, że jak się wahasz to raczej bardzo szybko się polubisz z automatem. I polecam jeździć na jazdach próbnych tyle, żeby się przekonać co wolisz.

Napisane:
12 cze 2024, 10:42
przez stavros2002
Hikari G w automacie. jazda płynna, automat sprawuje się idealnie. Na miasto w sam raz Miłośnicy dynamiczniejszej jazdy na trasie mogą używać opcji manualnej +/– przy dźwigni albo łopatek przy kierownicy.
Re: CX-30 Manual czy Automat? Co wybrać?

Napisane:
12 cze 2024, 12:34
przez Jarol30
Dla mnie automat to podstawa ale w ciężarówkach w osobowych jest dobry tylko podczas fabrycznej gwarancji więc dla mazdy przez 6 lat czyli w sumie nie tak krótko.

Napisane:
12 cze 2024, 12:35
przez Przypadek
krzychun napisał(a):Szkoda Mazdy kupować z manualem ponieważ ma jeszcze prawdziwy automat z konwerterem. A ich za niedługo może już nie być.
Za jakiś czas podejrzewam, że jednak łatwiej będzie sprzedać samochód z automatem niż bez. Szczególnie z takim bezawaryjnym automatem.
Teraz wszystkie systemy bezpieczeństwa, czy funkcje jak np. hill assisty, hamulec EBC, tempomat aktywny, automatyczne hamowania to lepiej współpracuje z automatem po prostu.
Co do tego, że lepiej pasuje do X niż do G to bym powiedział raczej odwrotnie... Automat raczej daje lepsze wrażenia (takie akustyczne powiedzmy) z silnikiem bardziej elastycznym jakim jest G ponieważ ma mniejszą tendencję do nadgorliwego redukowania i utrzymywania dłużej wyższych obrotów w średnim i niskim zakresie obciążenia. Niektórzy nazywają to większym zaufaniem skrzyni do silnika, że z niskich obrotów da radę. Ale to nie znaczy, że z X współpracuje gorzej, po prostu utrzymuje trochę wyższe obroty aby lepiej korzystać z charakterystyki silnika.
Ogólnie uważam, że jak się wahasz to raczej bardzo szybko się polubisz z automatem. I polecam jeździć na jazdach próbnych tyle, żeby się przekonać co wolisz.
Mając na kilka dni X z automatem też odniosłem wrażenie, że przeciąga do góry obroty- i to znaczenie w porównaniu do G z automatem. Na co dzień jeżdżę 3 z automatem i silnikiem G 150 km- wystarcza do normalnej jazdy, ale w trybie łopatek zachęca to pokręcenia pod czerwone pole

Napisane:
12 cze 2024, 15:51
przez Kilerek7
Gutek: Ta kremowa piękna, patrzyłem to same progi te podświetlające to 2000 zł jakby chciał dokupić. Niebieska też spoko.
Kumpel ma na handel właśnie Mazdę CX-30 2020 r. wersję ze skórą Exclusive Line z Meksyku, silnik G ( 122 KM ) tylko właśnie manual i kolor czerwony, więc pewnie musiałby położyć jakąś ceramikę lub ppf, bo ponoć te kolory są słabe. Chce za nią 95 tyś, a jak patrzę na otomoto to z automatem taka wersja już 115-120 tyś w automacie. Dlatego się zastanawiam czy warto dopłacać do tego automatu. W dodatku ma bezwypadek jak na sprowadzonego to jestem w szoku xD A dzwoniłem z ciekawości do warsztatów chip tuning, to powiedzieli, że za 1500 zł odblokowują 122km na 165 km, więc wersja 150k nie jest aż tak potrzebna. Co sądzicie, warto brać?

Napisane:
12 cze 2024, 17:15
przez krzychun
Przypadek napisał(a):ale w trybie łopatek zachęca to pokręcenia pod czerwone pole
Ale jak dociśniesz do końca nie potrzebujesz łopatek aby skrzynia wykorzystała 100% mocy silnika.

Napisane:
12 cze 2024, 19:36
przez dine
Kilerek7 napisał(a):Co sądzicie, warto brać?
Nie kupił bym auta sprowadzanego zza oceanu. Na dodatek "bezwypadkowego". Więc dla mnie odpada.

Napisane:
12 cze 2024, 20:07
przez krzychun
dine napisał(a):Nie kupił bym auta sprowadzanego zza oceanu. Na dodatek "bezwypadkowego". Więc dla mnie odpada.
Jest jeden wyjątek czyli auto przywiezione "na mienie". Wtedy faktycznie mogą być bezwypadkowe.

Napisane:
12 cze 2024, 23:41
przez Kilerek7
Ale sprawdzałem już go i faktycznie lakier igła, spód czyściutki. Auto było sprowadzone z Austrii, ale ma Vin Meksykański.

Napisane:
12 cze 2024, 23:43
przez cichy202
To nie znaczy ze byl ze stanów. Mazdy z meksyku były normlanie sprzedawane w Europie, więc sprawdź czy auto jest ze stanów. Jeśli jest ze stanów, to nie bądź jednym z tych co leci w kulki i wali po oczach symetrycznymi światłami. Przerobienie to nie jest taka prosta sprawa.

Napisane:
13 cze 2024, 00:14
przez Kilerek7
A jak to sprawdzić?

Napisane:
13 cze 2024, 00:15
przez cichy202
No sprawdź papiery od auta, co to więcej mówić.

Napisane:
13 cze 2024, 00:18
przez Kilerek7
Kumpel napisał, że kraj pochodzenia Austria, serwisowany w ASO od początku.

Napisane:
13 cze 2024, 02:44
przez cichy202
No to git, jak wersja Europejska, to sprawdzić czy wszystko ok i jeździć.

Napisane:
13 cze 2024, 17:09
przez Kilerek7
Wszystko git, tylko nieszczęsny manual :/ a mam pytanie czy w ogole istnieje możliwość przerobienia manualu w tej Mazdzie na automat, pewnie za duże były by to koszty?

Napisane:
14 cze 2024, 16:26
przez dine
Kilerek7 napisał(a):Wszystko git, tylko nieszczęsny manual :/ a mam pytanie czy w ogole istnieje możliwość przerobienia manualu w tej Mazdzie na automat, pewnie za duże były by to koszty?
Manual nie jest nieszczęsny. Daj spokój, jak się podoba to bierz.
BTW. Wszystkie sprzedawane w EU od chyba 2021 były produkowane w Meksyku. Stąd taki spadek jakości.