Nieustające ostrzeżenia o prędkości... #2024

Mazda CX-30 2019–

Postprzez przem » 27 wrz 2023, 13:22

Cześć,
przejrzałem forum i nie znalazłem wpisu, by komuś to przeszkadzało. Mowa o systemie rozpoznawania znaków (ograniczenia prędkości) i alarmach jakie co chwila wywołuje. Próbowałem to ustrojstwo wyłączyć z poziomu systemu Mazdy, ale czy zaznaczę, czy odznaczę te alarmy, i tak nie ma to znaczenia. Ten alarm zawsze "pipczy". Jedyny ratunek, to po każdym starcie samochodu nacisnąć guzik, który wyłącza alarmowanie.
W poprzedniej Mazdzie 3 miałem już odruch wyłączania i-Stop, bo w Krakowie bardzo szybko zajechałem akumulator :–) Teraz przy CX-30 trzeba będzie wciskać inny guzik :–) Zawsze coś.
Znacie jakiś pomysł jak to wyłączyć? A może update software pomoże, że wyłączenie alarmów prędkości zacznie wreszcie działać. Choć skoro dali guzik, to znając Mazdę do dnia sprzedaży będę wciskał ten guzik :-D
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2023, 11:28
Posty: 53 (1/4)
Auto: Mazda CX-30, ExclusiveLine, Skyactive X,
2.0 AT, 2024,
Snowflake White,

Postprzez dark_luke » 27 wrz 2023, 15:08

Hmm.
Widzę że to 2024. A przypadkiem nie da się tego wyłączyć i tak ma być ?
W mojej ta funkcja była wyłączona na starcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 148 (4/9)
Auto: CX-30 Hikari SkyActiv-X 2019

Postprzez Przypadek » 27 wrz 2023, 15:08

przem napisał(a):Cześć,
przejrzałem forum i nie znalazłem wpisu, by komuś to przeszkadzało. Mowa o systemie rozpoznawania znaków (ograniczenia prędkości) i alarmach jakie co chwila wywołuje. Próbowałem to ustrojstwo wyłączyć z poziomu systemu Mazdy, ale czy zaznaczę, czy odznaczę te alarmy, i tak nie ma to znaczenia. Ten alarm zawsze "pipczy". Jedyny ratunek, to po każdym starcie samochodu nacisnąć guzik, który wyłącza alarmowanie.
W poprzedniej Mazdzie 3 miałem już odruch wyłączania i-Stop, bo w Krakowie bardzo szybko zajechałem akumulator :–) Teraz przy CX-30 trzeba będzie wciskać inny guzik :–) Zawsze coś.
Znacie jakiś pomysł jak to wyłączyć? A może update software pomoże, że wyłączenie alarmów prędkości zacznie wreszcie działać. Choć skoro dali guzik, to znając Mazdę do dnia sprzedaży będę wciskał ten guzik :-D
Pozdrawiam.


Oficjalna odpowiedź Mazdy:
System ISA, czyli inteligentny asystent prędkości jest (a w zasadzie za chwilę się stanie) wymagany prawnie. Nie ma możliwości całkowitego wyłączenia systemu raz na zawsze. Istnieje jedynie możliwość zmiany czułości systemu w Mazda Connect pomiędzy 0, 5 a 10 km/h marginesu.

Związany jest to z jakąś dyrektywą UE- auta z homologacją po 06.2022 mają to jako obowiązek już teraz.
Nic z tym nie zrobisz- przynajmniej oficjalnie.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2023, 23:08
Posty: 62 (7/7)
Auto: Mazda 3 BP 2023
150 km, AT

Postprzez yedi » 27 wrz 2023, 15:41

A spróbuj wyciągnąć kartę nawigacji fabrycznej. Jeśli z niej nie korzystasz, żadna strata. Alarm dalej bije po uszach?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2022, 12:22
Posty: 30 (0/3)
Auto: Mazda CX-30, 2021 r. Kanjo, e-SKYACTIV G 2.0, 150 KM, 2WD, MT

Postprzez Przypadek » 27 wrz 2023, 16:08

Testowałem i nie działa
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2023, 23:08
Posty: 62 (7/7)
Auto: Mazda 3 BP 2023
150 km, AT

Postprzez przem » 27 wrz 2023, 16:36

Przypadek napisał(a):Oficjalna odpowiedź Mazdy:
System ISA, czyli inteligentny asystent prędkości jest (a w zasadzie za chwilę się stanie) wymagany prawnie. Nie ma możliwości całkowitego wyłączenia systemu raz na zawsze. Istnieje jedynie możliwość zmiany czułości systemu w Mazda Connect pomiędzy 0, 5 a 10 km/h marginesu.

Związany jest to z jakąś dyrektywą UE- auta z homologacją po 06.2022 mają to jako obowiązek już teraz.
Nic z tym nie zrobisz- przynajmniej oficjalnie.


Dzięki za odpowiedz.
Jak podejrzewałem to Mazda :-D Jest guzik, nie wyłączymy w systemie. Trzeba codziennie wyciszać ręcznie :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2023, 11:28
Posty: 53 (1/4)
Auto: Mazda CX-30, ExclusiveLine, Skyactive X,
2.0 AT, 2024,
Snowflake White,

Postprzez dine » 30 wrz 2023, 17:53

Mam starszy egzemplarz ale u mnie można zmienić komunikaty dźwiękowe na wizualne jedynie. Wtedy ograniczenie prędkości jedynie pulsuje i w zasadzie człowiek przestaje to dostrzegać. Nie ma takiej opcji u Ciebie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez mskgs » 1 paź 2023, 00:55

U niego tego nie ma, bo samochody homologowane po połowie 2022 muszą obowiązkowo mieć domyślnie "pikanie" po przekroczeniu "dozwolonej" prędkości.... a że czytanie znaków działa ch**owo, to nikogo to nie interesuje. I od razu uprzedzam: nie tylko u nas w kraju czytanie znaków działa źle (gdyby ktoś chciał powtarzać te głupoty jakie to polskie drogi są złe ;).
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 133 (1/8)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez krzychun » 1 paź 2023, 11:22

W Polsce masz dodatkowy problem, że ograniczenie prędkości jest odwoływane przez skrzyżowanie co rodzi dodatkowe problemy. Np. w Niemczech skrzyżowanie nie odwołuje ograniczenia. Dlatego ten system bez informacji w nawigacji nie ma żadnego sensu w Polsce.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 1 paź 2023, 12:16

mskgs napisał(a):U niego tego nie ma, bo samochody homologowane po połowie 2022 muszą obowiązkowo mieć domyślnie "pikanie" po przekroczeniu "dozwolonej" prędkości.... a że czytanie znaków działa ch**owo, to nikogo to nie interesuje. I od razu uprzedzam: nie tylko u nas w kraju czytanie znaków działa źle (gdyby ktoś chciał powtarzać te głupoty jakie to polskie drogi są złe ;).


Dosłownie tydzień temu jeździłem nowiutką CX-30 przez kilka dni (zastępcza na czas serwisu) i nie było tego. Infotainment ciut inny, wibracje kierownicy zamiast odbijania po przekroczeniu osi jezdni, ale nic mi w zasadzie nie "grało" po przekroczeniu prędkości.

Przeglądam instrukcję obslugi i dalej widzę, że jest opcja "alert prędkości" w ustawieniach bezpieczeństwa, gdzie można wyłączyć dźwiękowe powiadamianie. Instrukcja Mazda Connect, strona 180.

Dopisano 1 paź 2023, 11:16:

krzychun napisał(a):W Polsce masz dodatkowy problem, że ograniczenie prędkości jest odwoływane przez skrzyżowanie co rodzi dodatkowe problemy. Np. w Niemczech skrzyżowanie nie odwołuje ograniczenia. Dlatego ten system bez informacji w nawigacji nie ma żadnego sensu w Polsce.


Tyle, że informacja z nawigacji jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 1 paź 2023, 14:52

dine napisał(a):Tyle, że informacja z nawigacji jest.


Tak, zmierzam do tego, że to nie chodzi o "czytanie znaków" tylko też o aktualną informację zapisaną (zaktualizowaną) w nawigacji. A z tym bywa różnie.

Co do jakiś przepisów to nówka CX-60 i nic nie pika. To znaczy pika dużo i różne rzeczy, ale akurat ograniczenie prędkości nie.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez przem » 2 paź 2023, 09:35

W Mazda Connect jest "ptaszek" włącz/wyłącz alarmy prędkości, ale to nic nie daje. Sygnał dalej jest wzbudzany. W CX-30 mam po lewej stronie guzik do systemu i-Activesense, który wg instrukcji należy naduszać ;–) jeśli nie chcemy słyszeć sygnału dźwiękowego.

Cytat z instrukcji:
Jeżeli prędkość samochodu przekroczy wartość na znaku ograniczenia prędkości, obszar wokół
wyświetlanego znaku ograniczenia prędkości będzie migał na pomarańczowo . Ponadto, jeżeli
prędkość samochodu nadal będzie nadmierna, włączy się sygnał ostrzegawczy
. Dźwięk ostrzegawczy można wyłączyć przy użyciu przełącznika wyciszania systemu i-ACTIVSENSE.

I teraz kolejna głupota. Jak wyłączę te dźwięki, to niestety wyłączę WSZYSTKIE systemy i-Activesense. A nie tylko te od znaków (TSR). Cytując:
Po naciśnięciu przełącznika wyciszania systemu i-ACTIVSENSE podczas działania wymienionych poniżej
systemów następuje wyłączenie dźwięku ostrzegawczego.
1 Systemu ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)
2 Systemu monitorowania martwego pola (BSM)
3 Systemu rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
4 Systemu monitorowania ruchu poprzecznego przed pojazdem (FCTA)
5 Systemu monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)
6 Systemu inteligentnego wspomagania hamowania (SBS) —funkcja wykrywania obiektów z
przodu
Naciśnij ponownie przełącznik wyciszania systemu i-ACTIVSENSE, aby przywrócić poprzedni stan działania.

Jest i dopisek:
Dźwięk ostrzegawczy można wyłączyć przy użyciu systemu Mazda Connect lub przełącznika wyciszania systemu i-ACTIVSENSE.

Rozumie, że jeśli nie działa, to do serwisu? Albo czekać na aktualizację softu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2023, 11:28
Posty: 53 (1/4)
Auto: Mazda CX-30, ExclusiveLine, Skyactive X,
2.0 AT, 2024,
Snowflake White,

Postprzez Przypadek » 2 paź 2023, 10:04

Serwis kompletnie nic z tym nie zrobi- oficjalna odpowiedź jest taka, że tak musi być i koniec. Ja z tym tym tematem już byłem w dzień po odbiorze auta. Niestety, ale pozostaje nam na aktualizację softu.
Ciekawi mnie czy można to wyłączyć forscanem. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2023, 23:08
Posty: 62 (7/7)
Auto: Mazda 3 BP 2023
150 km, AT

Postprzez krzychun » 2 paź 2023, 16:10

Forscan jeszcze nie obsługuje nowej platformy 7G:

Mazda models of 1996 – 2022MY up to 6G (inclusively). Attention: Mazda 7G models (new Mazda 3, CX-30, MX-30, CX-50 etc) are supported partially or not supported at all!


Napisz do Mazda Polska na e-mail: mmpol-cac@mazdaeur.com

Miałem ostatnio odmienne zdanie do ASO i po kontakcie na w/w adres Mazda Polska dała radę <spoko> .
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez przem » 2 paź 2023, 16:35

W mojej poprzedniej M3 wbijałem się do menu serwisowego kombinacją klawiszy z konsoli. Nie pamiętam jakie, ale coś z ulubione+głośność i coś jeszcze. Tam było sporo ustawień, które można było poprzestawiać. Po SSH dało się wbić na Madzię itp. :–) Może jak ktoś wie jak wejść w menu serwisowe, to tam coś znajdziemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2023, 11:28
Posty: 53 (1/4)
Auto: Mazda CX-30, ExclusiveLine, Skyactive X,
2.0 AT, 2024,
Snowflake White,

Postprzez cichy202 » 3 paź 2023, 12:48

U mnie to samo. Wczoraj odebrana CX-30 rocznik 2024. Podobno wszystkie aktualizacje wgrane. Nie ma możliwości wyłączenia tego dziadostwa inaczej niż guzikiem przy kierownicy. Żeby chociaż była opcja przestawienia tego na samo wizualnie albo wizualnie + wibracja kierownicy...
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2023, 12:34
Posty: 50 (5/3)
Skąd: Dania
Auto: Mazda CX-30 Exclusive line 2.0 150KM aut. '24, Platinum Quartz

Postprzez przem » 4 paź 2023, 09:30

cichy202 napisał(a):U mnie to samo. Wczoraj odebrana CX-30 rocznik 2024. Podobno wszystkie aktualizacje wgrane. Nie ma możliwości wyłączenia tego dziadostwa inaczej niż guzikiem przy kierownicy. Żeby chociaż była opcja przestawienia tego na samo wizualnie albo wizualnie + wibracja kierownicy...


Znalazłem w menu coś takiego jak poniżej. Ale zarówno tolerancja +10km/h jak i wyłączenie alertu – nie nie daje. Wg mnie to jakaś wada softu. Napiszę do Mazda Polska i zobaczymy co powiedzą.
Teraz to tylko rozprasza zamiast wspomagać.
Załączniki
20231004_074242.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2023, 11:28
Posty: 53 (1/4)
Auto: Mazda CX-30, ExclusiveLine, Skyactive X,
2.0 AT, 2024,
Snowflake White,

Postprzez cichy202 » 4 paź 2023, 12:22

@przem z tymi opcjami to w ogóle jest paranoja, bo jeśli dobrze pamiętam to:

1. Alert o rozpoznaniu znaku – robi "bip" jak jest nowy znak rozpoznany, moim zdaniem bez sensu biorąc pod uwagę ilość znaków, zreszta tak samo jak dźwiękowe potwierdzenie tempomatu też moim zdaniem bez sensu

2. Ta synchornizacja ograniczenia prędkości to w ogóle jest "świetna" funkcja, bo jak miałem włączony limiter (LIM na kierownicy) to jak jest nowe ograniczenie to naciskasz RESUME i się limiter przestawia sam (muszę sprawdzić czy tempomat i CTS też tak działa) ALE jak ustawisz sobie limiter i kompensacje na +10 na przykład, to sytuacja jest taka: jedziesz sobie, jest znak 50, klikasz resume i limiter sie przestawia na 50 ale możesz jechać do 60 (50+10 kompensacji) i auto i tak pika xD To jest jakaś komedia, bo ta funkcja sprawia że limiter jest bez użyteczny jeśli ustawisz cokolwiek innego niż 0.

Moim zdaniem to jest błąd w softwarze, bo albo jest zrobione to błąd albo ich dział prawny takie bzdury wymyślił, bo ten system rozpoznawania znaków, tak, musi być na stałe ale moim zdaniem brakuje opcji: "Wizualnie" lub "Wizualnie + akustycznie" (ja osobiście bym chciał opcje "wizualnie + wibracja" ale to inna kwestia.

Póki co zostawiam to włączone. Jeżdżę po Danii głównie i przez póki co 120km rozpoznaje dobrze i się nie myli, ale oznakowanie jest dobre. Szybciej niż limit nie zamierzam jeździć i tak, bo przekroczenie jakiekolwiek to minimum 600zł "na nasze" ale to pikanie jest strasznie uciążliwe. 5 piknięć to zdecydowanie za dużo. Jedno by nawet wystarczyło.

PS: No i wyciszanie wszystkich alertów jest upierdliwe ale skuteczne, bo ten przycisk obok kierownicy nie wyłącza całych systemów a tylko dźwięki.

PS2: I na pocieszenie, to CTS działał mi wczoraj nawet przy 130km/h i trzymał się elegancko środka pasa i ładnie prowadził przy zakrętach. Mam wrażenie że w przed '24, CTS mi się wyłączał powyżej 60km/h a sam tempomat nie trzyma się środka pasa. Teraz jest fajny wybór: 1. tempomat 2. tempomat + dobry lane centering i to że oba się odpala łatwo z kierownicy to jest bajka. Super.

PS3: Rozmawiałem z dealerem. Gość właśnie dostał służbową Mazde 3 2024 i też jest wściekły na to pikanie, więc będzie cisnał Mazde.
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2023, 12:34
Posty: 50 (5/3)
Skąd: Dania
Auto: Mazda CX-30 Exclusive line 2.0 150KM aut. '24, Platinum Quartz

Postprzez przem » 5 paź 2023, 10:57

cichy202 napisał(a):@przem z tymi opcjami to w ogóle jest paranoja, bo jeśli dobrze pamiętam to:

PS2: I na pocieszenie, to CTS działał mi wczoraj nawet przy 130km/h i trzymał się elegancko środka pasa i ładnie prowadził przy zakrętach. Mam wrażenie że w przed '24, CTS mi się wyłączał powyżej 60km/h a sam tempomat nie trzyma się środka pasa. Teraz jest fajny wybór: 1. tempomat 2. tempomat + dobry lane centering i to że oba się odpala łatwo z kierownicy to jest bajka. Super.

PS3: Rozmawiałem z dealerem. Gość właśnie dostał służbową Mazde 3 2024 i też jest wściekły na to pikanie, więc będzie cisnał Mazde.


Wg instrukcji CTS działa na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Jeśli jedziesz powyżej 60km/h i mniej niż 150 km/h. LAS działa (teoretycznie) zawsze – o ile nie działa CTS. Sprawdziłem wczoraj na nowo oddanej drodze z pięknie wyrysowanymi pasami i ani CTS, ani LAS nie działały. Puściłem kierownicę i samochód jechał pięknie na środek drogi poprzez pasy... Nie było ostrzeżenia trzymaj kierownicę, nie odbił na środek pasa. Przyznam się szczerze, że nie rozumiem działania tych systemów. Wybrałem Mazdę bo jeżdżąc M3 byłem bardzo zadowolony. Teraz próbuję jak dziecko we mgle zrozumieć instrukcję i zastosować ją w życiu. Ten samochód kompletnie mnie przed niczym nie ostrzega. Jedyne co robi to wnerwia pikaniem na znakach. Nie wiem co robię nie tak, ale chyba pojadę z tym do Mazdy nich mi to ktoś wyjaśni, bo ja tej nowej Mazdy nie ogarniam.

Poza tym instrukcja ma sie tak do rzeczywistości, że części menu nie ma w moim Mazda Connect. Wg instrukcji pomiędzy dźwiękiem tempomatu, a wyświetlaniem następnego znaku ograniczenia powinna być opcja: Wyłącznie rozpoznawania znaków drogowych. W modelu na 2024r nie ma takiej opcji. Nie mówić o tym, że ostatnia opcja: Alert rozpoznawania ograniczenia prędkości – nie działa.

Porównajcie screen z Mazda Connect i ten fragment instrukcji.
Załączniki
Screenshot_20231005_104511.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2023, 11:28
Posty: 53 (1/4)
Auto: Mazda CX-30, ExclusiveLine, Skyactive X,
2.0 AT, 2024,
Snowflake White,

Postprzez cichy202 » 5 paź 2023, 11:23

przem napisał(a):Poza tym instrukcja ma sie tak do rzeczywistości, że części menu nie ma w moim Mazda Connect.


Tak o to też pytałem. Ale jak spojrzysz w instrukcje o TSR: https://instructions.cdn.mazda.media/me ... n1_web.pdf To na stronie 5-160 masz informacje, że w regionie A (czyli Europa) wyłączenie jest możliwe tylko guzikiem obok kierownicy. Po prostu instrukcja od Mazda Connect jest słaba i nie zaznaczyli które opcje są w którym regionie dostępne, bo ta co zaznaczyłeś jest dostępna tylko w regionie B.

Co do CTS i innych systemów, to ja się dogaduje z nimi świetnie. W mieście MRCC działa super, rusza hamuje sam (czasem trzeba RESUME kliknąć po postoju), na autostradzie CTS w zakresie 70-130 działał super, trzyma się środka pasa również na zakrętach. Wg instrukcji strona 5-160, CTS działa od 0 do 200 km/h. Jak CTS nie jest włączony to LAS ostrzegał powyżej 60km/h o przekroczeniu linii i odbija co jest zgodne z instrukcja strona 5-204.

Także podsumowując Mazda niech zrobi update żeby jakoś inaczej ustawiać alerty przekroczenia prędkości, cokolwiek. Niech zrobią na przykład jedno piknięcie a nie 6 za każdym razem, czy wibracje kierownicy i ja będę póki co 100% zadowolony.
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2023, 12:34
Posty: 50 (5/3)
Skąd: Dania
Auto: Mazda CX-30 Exclusive line 2.0 150KM aut. '24, Platinum Quartz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9