i-stop – krótki czas działania / problem skrzyni biegów

Próbuję zrozumieć zasadę działania systemu i-stop (nowy CX-30 z automatyczną skrzynią biegów). Odnoszę bowiem wrażenie, że system ten nie działa do końca zgodnie z instrukcją. Konkretnie: po zatrzymaniu się (np. przed światłami) system zatrzymuje silnik (prawidłowo!), lecz po krótkim czasie (~15s, ale nie liczyłem czasu z zegarkiem w ręku) znów włącza się silnik; problemem na pewno nie jest poziom baterii, bowiem w tym przypadku na ekranie monitorowania przepływu prądu wyświetla się informacja, że i-stop jest „niegotowy” z powodu skrzyni biegów, która nie jest w pozycji N. Ręczne przełączenie skrzyni w pozycję N znów wyłącza silnik. Zaznaczam, że cały czas hamulec jest wciśnięty lub włączona jest funkcja AutoHold, a pojazd się nie rusza.
Rozumiem – gdyby skrzynia była w trybie manualnym… ale tak nie jest. Samochód jest cały czas w zwykłym trybie D, dlatego trochę nie rozumiem zachowania. Być może problemem jest nie tyle sam system i-stop, co skrzynia biegów, która w czasie postoju w trybie D „wewnętrznie” wrzuca bieg zamiast czekać na N?
Patrząc w instrukcję jest jeszcze kilka innych warunków ponownego włączenia się silnika (np. skręcona kierownica) – ale informacja na ekranie samochodu wyraźnie sugeruje, że problemem jest działanie skrzyni biegów. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o konieczności ręcznego przejścia w tryb N. (Sprawdziłem głównie instrukcję w j. angielskim online, sekcję dot. i-stop, https://www.mazdausa.com/static/manuals ... 10604.html, ale do papierowej wersji też zajrzałem…)
Wie ktoś może czy to ja po prostu jestem ignorantem i nie rozumiem zachowania systemu, czy może jest jakiś brak w instrukcji? Czy może skrzynia biegów / system nie działa jak powinien?
PS. Zaznaczę, że miałem też przypadki, gdzie silnik ponownie się włączał np. z powodu silnie działającej klimatyzacji – te przypadki w pełni rozumiem.
Rozumiem – gdyby skrzynia była w trybie manualnym… ale tak nie jest. Samochód jest cały czas w zwykłym trybie D, dlatego trochę nie rozumiem zachowania. Być może problemem jest nie tyle sam system i-stop, co skrzynia biegów, która w czasie postoju w trybie D „wewnętrznie” wrzuca bieg zamiast czekać na N?
Patrząc w instrukcję jest jeszcze kilka innych warunków ponownego włączenia się silnika (np. skręcona kierownica) – ale informacja na ekranie samochodu wyraźnie sugeruje, że problemem jest działanie skrzyni biegów. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o konieczności ręcznego przejścia w tryb N. (Sprawdziłem głównie instrukcję w j. angielskim online, sekcję dot. i-stop, https://www.mazdausa.com/static/manuals ... 10604.html, ale do papierowej wersji też zajrzałem…)
Wie ktoś może czy to ja po prostu jestem ignorantem i nie rozumiem zachowania systemu, czy może jest jakiś brak w instrukcji? Czy może skrzynia biegów / system nie działa jak powinien?
PS. Zaznaczę, że miałem też przypadki, gdzie silnik ponownie się włączał np. z powodu silnie działającej klimatyzacji – te przypadki w pełni rozumiem.