Automatyczne ładowanie baterii M Hybrid

Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy CX-30; tu zaznaczam, że nigdy wcześniej nie posiadałem samochodu z układem hybrydowym.
Zauważyłem, że bateria systemu M Hybrid nie ładuje się ponad połowę, i wygląda na to, że jest to kontrolowane przez systemy samochodu. Tzn. zdaje się, że komputer nie pozwala na ładowanie baterii ponad ~50%. Patrząc na ekranie na status spalania / baterii:
– stoję w miejscu z włączonym silnikiem + bateria pokazuje ~50% + pokazany przepływ prądu z silnika do alternatora i dalej do baterii –> fajnie, ładuje się!
– po chwili ekran jednak pokazuje, że bateria przestaje być ładowana, choć nic innego się nie zmieniło
Czy poziom, do którego ładuje się bateria jest od czegoś zależny? Mam wrażenie, że tyle razy co jeździłem Uberem jakimś Prius'em to ładunek tamtejszej baterii również zdawał się zawsze oscylować w okolicy tych 50%, więc może to zachowanie jest całkowicie normalne?
Zauważyłem, że bateria systemu M Hybrid nie ładuje się ponad połowę, i wygląda na to, że jest to kontrolowane przez systemy samochodu. Tzn. zdaje się, że komputer nie pozwala na ładowanie baterii ponad ~50%. Patrząc na ekranie na status spalania / baterii:
– stoję w miejscu z włączonym silnikiem + bateria pokazuje ~50% + pokazany przepływ prądu z silnika do alternatora i dalej do baterii –> fajnie, ładuje się!
– po chwili ekran jednak pokazuje, że bateria przestaje być ładowana, choć nic innego się nie zmieniło
Czy poziom, do którego ładuje się bateria jest od czegoś zależny? Mam wrażenie, że tyle razy co jeździłem Uberem jakimś Prius'em to ładunek tamtejszej baterii również zdawał się zawsze oscylować w okolicy tych 50%, więc może to zachowanie jest całkowicie normalne?