Mazda CX-30 DM -AWD '22 Skyactiv-X – "Szampańska" księżna
Strona 1 z 1
Witam.
Mam od wczoraj a jutro pierwsza trasa do Siedlec i Węgrowa
Będzie docieranie ale z sensem i ekonomią
Mam od wczoraj a jutro pierwsza trasa do Siedlec i Węgrowa
Będzie docieranie ale z sensem i ekonomią
Przejechałem pierwsze 1500 km no i powiem wam MEGA cicho i wygodnie.
Spalanie na tempomacie przy ustawionych 110 km trasa Warszawa-Lubin -Rzeszów w cztery osoby i bagaż 5,5 l/100
Po drogach w Bieszczadach przepisowo do 90 km to wychodziło średnio 4,5 litra
Powrót Lublin -Warszawa jazda ekspresyjna że się wyrażę 120- 140 z rekuperacją silnikiem też w cztery osoby i bagaż 7 Litrów
W stolicy jadąc płynie i jak każą nam znaki to spalanie oscyluje od 5,7 do 7 litrów
Więc po co mi Hybryda
Spalanie na tempomacie przy ustawionych 110 km trasa Warszawa-Lubin -Rzeszów w cztery osoby i bagaż 5,5 l/100
Po drogach w Bieszczadach przepisowo do 90 km to wychodziło średnio 4,5 litra
Powrót Lublin -Warszawa jazda ekspresyjna że się wyrażę 120- 140 z rekuperacją silnikiem też w cztery osoby i bagaż 7 Litrów
W stolicy jadąc płynie i jak każą nam znaki to spalanie oscyluje od 5,7 do 7 litrów
Więc po co mi Hybryda
Witam Serdecznie
W zeszłym tygodniu także odebrałem Mazdę w tym samym kolorze Platinium Quartz ,ale '3' manual 150km
Niestety nie udało mi się osiągnąć tak rewelacyjnych wyników spalania jak Twoje
Po przejechaniu pierwszych 1500 km moje średnie spalanie z tankowania wyszło 6,5 l/100km
na autostradzie 110km/h -Szczecin-Kołobrzeg średnio 5,9 l/100km
w mieście ,przy bardzo delikatnej wręcz emeryckiej jeździe 6,9 l/100km
Ja nie mam skórzanej tapicerki i nie zabezpieczam jej dodatkowymi pokrowcami, także rantów drzwi też nie pokryłem dodatkowym zabezpieczeniem /jest ładnie, po co to zmieniać-w domu kanap także nie przykrywam /
Widać z tego, że albo nie potrafię jeździć ,albo po prostu stwierdzenia fachowców, że Cx30 pali ok 0.5 l/100km więcej od M'3' są nieprawdziwe
Puki co jeździ mi się nowym nabytkiem całkiem OK
W zeszłym tygodniu także odebrałem Mazdę w tym samym kolorze Platinium Quartz ,ale '3' manual 150km
Niestety nie udało mi się osiągnąć tak rewelacyjnych wyników spalania jak Twoje
Po przejechaniu pierwszych 1500 km moje średnie spalanie z tankowania wyszło 6,5 l/100km
na autostradzie 110km/h -Szczecin-Kołobrzeg średnio 5,9 l/100km
w mieście ,przy bardzo delikatnej wręcz emeryckiej jeździe 6,9 l/100km
Ja nie mam skórzanej tapicerki i nie zabezpieczam jej dodatkowymi pokrowcami, także rantów drzwi też nie pokryłem dodatkowym zabezpieczeniem /jest ładnie, po co to zmieniać-w domu kanap także nie przykrywam /
Widać z tego, że albo nie potrafię jeździć ,albo po prostu stwierdzenia fachowców, że Cx30 pali ok 0.5 l/100km więcej od M'3' są nieprawdziwe
Puki co jeździ mi się nowym nabytkiem całkiem OK
Ale ktokolwiek mówił o spalaniu mniejszym/większym od czegokolwiek to miał na myśli SkyActive-G (które masz), czy miał na myśli SkyActive-X albo raczej e-SkyActive X? Bo to spora różnica.
Moim zdaniem spalanie bardzo ładne.
Moim zdaniem spalanie bardzo ładne.
stettiner napisał(a):Witam Serdecznie
Widać z tego, że albo nie potrafię jeździć ,albo po prostu stwierdzenia fachowców, że Cx30 pali ok 0.5 l/100km więcej od M'3' są nieprawdziwe
Z mojej obserwacji wynika, że silnik zaczyna wymagać mniejsze dawki paliwa po kilku tysiącach przejechanych km (5-7 tys +/–), nie będę dywagował czy to układanie/docieranie silnika czy też docieranie kierowcy do nowego pojazdu, ale efekty (w każdym razie u nas (e-skyX 186km)) w okolicach po 7 tysiącu km – były widoczne. Teraz auto w sobotnie ranne niekorki na wisłostradzie Wawa (leniwa jazda 70-80km/h) w temp 17-20st potrafi zadowolić się 3,8-4L co jest wynikiem raczej fajnym
Hej.
Pamiętajmy że napęd AWD jest po parę dobre kila cięższy to tyczy się też różnicy miedzy skrzynią AT v MT
Pamiętajmy że napęd AWD jest po parę dobre kila cięższy to tyczy się też różnicy miedzy skrzynią AT v MT
Hej,
Kilka dni temu zakupiłem nową Mazdę CX-30 Hikari z silnikiem e-skyactive X (186km), manual.
Generalnie bardzo zadowolony z zakupu! Jednakże coś mnie kręci to spalanie..
Mam przejechane dopiero mniej niż 400km i w mieście wg. bieżącej jazdy (na większym ekranie, nie przy kierownicy) mam w okolicach 8.4l/100. Na autostradzie do max 130KM udało się zejść do 7.5l/100.
Staram się też co jakiś czas resetować licznik spalania (info) aby mieć aktualne dane.
Czy to normalne, że teraz będzie mi spalał więcej? Kupiłem ten silnik z myślą trochę o ekologii (bo jednak mniej spalin wydaje) ale także przez spalanie
Tak poza tym to jeden z najładniejszych aut w tym segmencie ostatnich lat za wcale nie dużą kwotę. Czysto estetycznie – większość aut w środku jest "brzydkie", a tu.. uważam, że premium (chociaż każdy inaczej to określa). A przeta auto wg. mnie nie kupuje się tylko dla mniejszego zużycia ale jednak dobrze aby było jak najbliższe temu co producent pisze.
Będę wdzięczny za wasze wrażenie i odpowiedzi
Kilka dni temu zakupiłem nową Mazdę CX-30 Hikari z silnikiem e-skyactive X (186km), manual.
Generalnie bardzo zadowolony z zakupu! Jednakże coś mnie kręci to spalanie..
Mam przejechane dopiero mniej niż 400km i w mieście wg. bieżącej jazdy (na większym ekranie, nie przy kierownicy) mam w okolicach 8.4l/100. Na autostradzie do max 130KM udało się zejść do 7.5l/100.
Staram się też co jakiś czas resetować licznik spalania (info) aby mieć aktualne dane.
Czy to normalne, że teraz będzie mi spalał więcej? Kupiłem ten silnik z myślą trochę o ekologii (bo jednak mniej spalin wydaje) ale także przez spalanie
Tak poza tym to jeden z najładniejszych aut w tym segmencie ostatnich lat za wcale nie dużą kwotę. Czysto estetycznie – większość aut w środku jest "brzydkie", a tu.. uważam, że premium (chociaż każdy inaczej to określa). A przeta auto wg. mnie nie kupuje się tylko dla mniejszego zużycia ale jednak dobrze aby było jak najbliższe temu co producent pisze.
Będę wdzięczny za wasze wrażenie i odpowiedzi
- Od: 21 lut 2023, 11:44
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX-30, 2022, Hikari, e-skyactive X
Cześć,
masz na prv wiadomość
masz na prv wiadomość
kriss145, czytałeś mój post, kilka pozycji wyżej? wiele zależy od łącznika pomiędzy kierownicą, a pedałem przyspieszacza – ale jeśli to nowe auto, to daj się Wam ułożyć te kilka tys km. I zobaczysz.
Z dziś obserwacja – trasa 200km kilka godzinek postoju i powrót, po drogach szybkiego ruchu – mazda e-skyX 186km vs fiat 500X HATCHBACK SPORT (1.0 GSE T3 120KM), mazda jechała pierwsza a za nią fiat. Tempo emeryckie bo czasu aż za dużo, wyszło 4,4 vs 6,7L. Zarówno M jak i F przebieg po ok 20 tysi, kierowcy z doświadczeniem dobrze ponad 20letnim. Choć zapewne, można było i po 11L/100 osiągnąć
ps. są też dyskusje z typami, który po przejechaniu mazdą 3.5km z domu do pracy płacze, że auto dużo spala...
Z dziś obserwacja – trasa 200km kilka godzinek postoju i powrót, po drogach szybkiego ruchu – mazda e-skyX 186km vs fiat 500X HATCHBACK SPORT (1.0 GSE T3 120KM), mazda jechała pierwsza a za nią fiat. Tempo emeryckie bo czasu aż za dużo, wyszło 4,4 vs 6,7L. Zarówno M jak i F przebieg po ok 20 tysi, kierowcy z doświadczeniem dobrze ponad 20letnim. Choć zapewne, można było i po 11L/100 osiągnąć
ps. są też dyskusje z typami, który po przejechaniu mazdą 3.5km z domu do pracy płacze, że auto dużo spala...
co do spalania, przejechałem tym samochodem 24 tys km, silnik 186 km AT, nie wiem jak jeździcie, nie wiem co za cuda dzieją się w Waszych samochodach. u mnie rekord to 6.8 przy spokojnej jeździe, najczęściej 7,5-8,5. Mazda napisala niezla bajke o tym silniku
paww napisał(a):co do spalania, przejechałem tym samochodem 24 tys km, silnik 186 km AT, nie wiem jak jeździcie, nie wiem co za cuda dzieją się w Waszych samochodach. u mnie rekord to 6.8 przy spokojnej jeździe, najczęściej 7,5-8,5. Mazda napisala niezla bajke o tym silniku
Nie wiem jak ty to robisz ale po 48 tyś km średnie spalanie 6,6 l.
Rekord przy spokojnej jeździe 4,9 l.
Auto użytkowane 90% w trasie.
W dlatego kupiłem X na trasy.
Pytanie co to za trasa, bo trasa to krajówka z ograniczeniem 90km/h, potem kawałek 50km/h i znowu 90km/h. Tam pewnie pali to 4.9l/100km (zresztą G pewnie też można taki wynik osiągnąć), a trasa to także autostrada gdzie się jedzie pod 150km/h (140km według GPS) i często trzeba zwalniać do 80-90 przez ciężarówki i potem but do 150km/h więc tam pewnie pali to 8,5. Zgadza się?
Poza tym ruszenie z silnik i skrzyni rozgrzanej, a zimniej to nawet na 30-40km będzie 1l różnicy w spalaniu nie mówiąc o krótszych dystansach, o zmienności ruchu czy sposobie jazdy nie wspomnę.
Poza tym ruszenie z silnik i skrzyni rozgrzanej, a zimniej to nawet na 30-40km będzie 1l różnicy w spalaniu nie mówiąc o krótszych dystansach, o zmienności ruchu czy sposobie jazdy nie wspomnę.
krzychun napisał(a):Poza tym ruszenie z silnik i skrzyni rozgrzanej, a zimniej to nawet na 30-40km będzie 1l różnicy w spalaniu nie mówiąc o krótszych dystansach, o zmienności ruchu czy sposobie jazdy nie wspomnę.
A ja jeszcze dodam, że skrzynia MT i AT to też rózne spalania, nawet znacznie. Akurat skrzynie automatyczne Mazdy do najbardziej oszczednych w zużyciu nie należą.
corky1 napisał(a):Akurat skrzynie automatyczne Mazdy do najbardziej oszczednych w zużyciu nie należą.
A możesz jakość rozjaśnić? Moim zdaniem to, że prawie non-stop jest spięty lockup powoduje właśnie, że są oszczędne. A z tego co pamiętam to w katalogu akurat CX-3 według norm spalanie dla automatu było o 0,1 niższe niż z manualem. Co prawda konwerter pracujący na postoju pewnie generuje większe oporny, ale podczas jazdy nie ma różnicy w oporach.
No to w 3 i CX-30 jest najwyraźniej inaczej. Różnica w spalaniu jest na niekorzyść automatu o co najmniej 0,5 l/100 km. Nie mam silnika X, ale wg moich obserwacji tego i innych forów silnik ten jest naprawdę oszczędny w wersji MT, a opinie o wyższym spalaniu są od osób, które mają skrzynie AT. Ale i tak wiele zależy od kierowcy, warunków itd.
krzychun napisał(a):Pytanie co to za trasa, bo trasa to krajówka z ograniczeniem 90km/h, potem kawałek 50km/h i znowu 90km/h. Tam pewnie pali to 4.9l/100km (zresztą G pewnie też można taki wynik osiągnąć), a trasa to także autostrada gdzie się jedzie pod 150km/h (140km według GPS) i często trzeba zwalniać do 80-90 przez ciężarówki i potem but do 150km/h więc tam pewnie pali to 8,5. Zgadza się?
Poza tym ruszenie z silnik i skrzyni rozgrzanej, a zimniej to nawet na 30-40km będzie 1l różnicy w spalaniu nie mówiąc o krótszych dystansach, o zmienności ruchu czy sposobie jazdy nie wspomnę.
Trasa mieszana i krajowe i autostrada i średnie 6 – 6.6 l. Długość trasy ok 350km.
Już pisałem wcześniej jak chcesz oszczędnie to automat odpada . Sprawdzałem tą samą trasę i trudno było zejść poniżej 7l. Także napęd AWD nie pomaga.
Witam serdecznie wszystkich na moim wątku w jakości "Szampana"
Faktem jest że "mulić" w zakresach miejskich i zabudowanych to jadąc płynie Silniki G (miałem ) zejdą do 3,8 L/100 po paru kilometrach.
Ale jak już to tu i nie tylko stwierdzono "bolączką"jest większości użytkowników silników G i X ze tak w skrócie się wyrażę aby tu ilości były koło 6 litrów.
Ja swoją najmniej jechałem ( zrobione 10000 km) 3,2 L/100 był to odcinek ok. 4 km od wyciągu "Groń"
w Zawoi nawet na chłodnym silniku jadą oczywiste 5-6 bieg do 70 km bo kręta droga.
I tak było w sumie zawsze a byłem 4 dni.
Mi jak już twierdziłem udaje się samemu lub w 4 osoby i jakiś tam bagaż uzyskiwać 5,2-6,4
na 100 km jeżdżąc eskami (Warszawa-Rzeszów) średnio z szybkością 120 bo dla mnie to najbardziej ergonomiczne się poruszanie bo dogonię Tria a nie muszę piłować wiec abym co chwila zjeżdżać innym szybciej jadącym.
Więc możemy sobie przedział 110-120 km/100 ustalić i robić pomiary średniego spalania i wtedy wyjdzie czy kierowca jeździ nie Ekonomicznie czy ma takie auto
Faktem jest że "mulić" w zakresach miejskich i zabudowanych to jadąc płynie Silniki G (miałem ) zejdą do 3,8 L/100 po paru kilometrach.
Ale jak już to tu i nie tylko stwierdzono "bolączką"jest większości użytkowników silników G i X ze tak w skrócie się wyrażę aby tu ilości były koło 6 litrów.
Ja swoją najmniej jechałem ( zrobione 10000 km) 3,2 L/100 był to odcinek ok. 4 km od wyciągu "Groń"
w Zawoi nawet na chłodnym silniku jadą oczywiste 5-6 bieg do 70 km bo kręta droga.
I tak było w sumie zawsze a byłem 4 dni.
Mi jak już twierdziłem udaje się samemu lub w 4 osoby i jakiś tam bagaż uzyskiwać 5,2-6,4
na 100 km jeżdżąc eskami (Warszawa-Rzeszów) średnio z szybkością 120 bo dla mnie to najbardziej ergonomiczne się poruszanie bo dogonię Tria a nie muszę piłować wiec abym co chwila zjeżdżać innym szybciej jadącym.
Więc możemy sobie przedział 110-120 km/100 ustalić i robić pomiary średniego spalania i wtedy wyjdzie czy kierowca jeździ nie Ekonomicznie czy ma takie auto
Mam CX-30 (150KM, AT) od 30 czerwca. Ma 2 lata i była demosem u dealera. Jak ją odpaliłem, to średnie spalanie było na poziomie 8,4. Przejechałem nią ok 2,5k km. Autostrady, S-ki i reszta po mieście – średnia 6,7. Najniższe spalanie w mieście – przy w miarę płynnej jeździe (bez korków, bo wakacje) trasa 16 km – 5,6. Teraz przestałem ją sprawdzać i jeżdżę normalnie (często zapominam patrzeć na prędkość, bo jej nie czuję ;–) ) i mam średnią 6,2 – 7. Znajomi, którzy mają grubą podeszwę spalanie mają na poziomie 8,5. Wszystko zależy od stylu jazdy.
- Od: 18 sie 2023, 11:52
- Posty: 10
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda CX-30, 2.0 150KM, AT, 2021
Witam.
Dziś był przegląd duży /39790 km z czyszczeniem i odgrzybianiem klimatyzacji dodatkowo (299)
Całość wyszła za 2 314 brutto
I majówkę oraz lato można zaliczać
Dziś był przegląd duży /39790 km z czyszczeniem i odgrzybianiem klimatyzacji dodatkowo (299)
Całość wyszła za 2 314 brutto
I majówkę oraz lato można zaliczać
- Załączniki
-
- 3670E61946EE9976.zip
- (3.87 MiB) Pobrane 51 razy
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9