Moduł dezaktywacji istop
1, 2
Widzę, że temat idzie już w sposobach oszukania systemu czy wad jego działania. Mi chodziło o wiedzę czy są bezpieczne dla elektroniki Mazdy moduły na stałe dezaktywujace istop. Wyręczył by mnie w ciągłym jego wyłączaniu i moje lenistwo było by zaspokojone. Jeśli na ma takich modułów to będę za każdym razem go wyłączam. Poza szcztucznym ograniczeniem emisji spalin zrobionym na potrzeby obecnych norm emisji to ten system nic nie daje. Tak samo jak EGR. Ani jeden, ani drugi system nie poprawia pracy silnika ani nie zmniejsza awaryjnosci auta.
Darunia napisał(a):Yedi żaden olej, nawet ten 0w20 potrzebuje czasu aby pompa wytworzyła ciśnienie robocze. Każdy rozruch silnika, nawet na ciepłym to przyśpieszone zużycie silnika. Jeśli silnik nie chodzi dłuższy czas to góra jest prawie sucha /wałki ssące i wydechowe/. A stojący silnika jak nie chodzi to się nie zatrze. Chyba że Ciebie źle zrozumiałem. Kolejna sprawa to termika silnika. Nie tylko płyn chłodzący chłodzi, ale i olej. Jak nagle zgaśnie silnik, gdzie po ostrej jeździe / np. autostrada/ co na bramkach często się zdarza. Wtedy brak obiegu oleju powoduje miejscowe przegrzanie głowicy i usmażenie oleju na elementach głowicy. Robią się naprężenia w niej i kiedyś to skończy się wykoślawieniem głowicy i remontem. Na szczęście brak turbiny nie generuje dodatkowych kosztów. A i na koniec rozrusznikoalternator po pewnym czasie też umrze szybciej niż później, a tani nie jest.
A propos smarowania.
CZY ZIMNY SILNIK PRACUJE NA SUCHO?
https://www.youtube.com/watch?v=AOX5kilCjFY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9