Strona 1 z 1

122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 15 cze 2022, 11:32
przez mintymike
Witam forumowiczów,

na wstępie proszę o wyrozumiałość – wiem, że tego typu wątki nie spotykają się czasem z ciepłym przyjęciem, ale mam sporą zagwozdkę i nikogo z bliskiego otoczenia, kto mógłby jakoś pchnąć mnie w którymś kierunku, więc liczę na Waszą pomoc.

Stoję przed dylematem zakupu używanej CX-30 i nie jestem pewien, który silnik wybrać. Do wyboru mam słabszy 122 w wariancie Hikari z 2019 lub mocniejszy Kanjo 150 KM mHEV z 2021. Obydwa AT, FWD. Ten drugi oczywiście droższy, choć nie aż tak bardzo, za to słabiej wyposażony. Zastanawiam się nad różnicami w spalaniu i kulturze pracy. Nie jestem rajdowcem, auto będzie do miasta i czasem dłuższa trasa, więc stawiam na wygodę i w miarę oszczędną jazdę bez szaleństw.

Wiem, że decyzja na koniec dnia jest moja i nikt jej za mnie nie podejmie, ale może chociaż dostarczycie jakichś argumentów i własnych obserwacji, które pomogą mi w wyborze. Dzięki z góry!

PostNapisane: 15 cze 2022, 16:31
przez Płomień
Oba silniki zapewnią prawie identyczną dynamikę do 4000rpm, póki nie będziesz kręcił to nawet nie zauważysz różnicy. Podobnie jak w różnicach spalania rzędu pół litra na sto. Ja na Twoim miejscu brałbym słabszy ale lepiej wyposażony.

Poza tym – zawsze możesz oddać do odblokowania, jeden i drugi spokojnie przekroczy 170km po takim zabiegu.

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 17 cze 2022, 11:39
przez Jarek z Bydgoszczy
Może kompromisem będzie wysatwiona przeze mnie Kanjo z pakietem SPORT z 2020 roku?
Sprzedaję wyłącznie ze względów losowych. Kupiona nowa (z przebiegiem 16 km) w październiku 2021 roku w salonie w Bydgoszczy.
Doposażona (hak, bagażnik, opony wielosezonowe) FW 150 KM AT. Przebieg 7500.
Wystawiona na OTO MOTO za 120 TPLN do negocjacji.
Zapraszam.

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 17 cze 2022, 16:07
przez dine
Sam mam X-a jednak widząć opinie użytkowników tu na forum wybierz wersję 120KM, ponoć fabrycznie jest mocniejsza i jednocześnie podatna na modyfikacje. Lepiej wyposażona i jednocześnie różnica w mocy nieznaczna...

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 18 cze 2022, 13:53
przez pawcho
Nie jestem rajdowcem, auto będzie do miasta i czasem dłuższa trasa, więc stawiam na wygodę i w miarę oszczędną jazdę bez szaleństw.

Chyba w tym zadaniu masz odpowiedź na swój dylemat. Czyli lepiej wyposażona.

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 18 cze 2022, 14:30
przez krabdul
Tak jak płomień napisał do ok 4000-4500 RPM oba G zachowują się identycznie.
Nie patrząc na dane katalogowe G-122 ma ok 140KM przy ok 4500 RPM a potem jest wypłaszczenie mocy a G-150 ma ok 160KM przy 5500-6000 RPM i też następuje wypłaszczenie. Także jak nie będziesz kręcił powyżej 4500 RPM to nie poczujesz różnicy a jak Ci zacznie u góry brakować to w przypadku AT obie wersję można odblokować do ok 170KM. Przy MT bliżej 180KM wychodzi.

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 19 cze 2022, 23:17
przez Gazda
122 KM sprawdza się tylko w mieście na drogach szybkiego ruchu to muł przy wyprzedzaniu, ale są goście co wgrywają nowe mapy i podobno jest więcej kuni :D :D :D

PostNapisane: 21 cze 2022, 14:17
przez Milamber
Popatrz na wyposażenie. Hikari to jednak dodatkowi asystenci, w sam raz do miasta.

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 21 cze 2022, 21:32
przez Ktostam
Weź tą wersję która ma widok z kamer 360 stopni inaczej będziesz się męczył z parkowaniem.
Jeżeli kręcisz silnik podczas jazdy do odcięcia to poczujesz różnicę z 150 KM, jeżeli nie to bierz 120 lepiej wyposażoną.

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 21 cze 2022, 23:23
przez mintymike
Dzięki wszystkim bardzo za opinie, podsumowując: dla spokojnej i ekonomicznej jazdy oraz komfortu zdecydowana większość głosów radziła brać słabszy, ale lepiej wyposażony i taka też jest moja decyzja :)

Trafiła mi się bardzo bogata Hikari, nie ma tylko pamięci foteli właściwie – ale to celowe, bo fotele materiałowe i takie też wolę.

PS okazało się w ogóle, że to też jest mHEV. Myślałem, że miękkie hybrydy zaczynają się od wersji G 150KM, a tu jednak G 122KM też je miały/mają.

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 22 cze 2022, 10:25
przez dine
Gdzieś już wcześniej pisałem. Wszystkie w tej chwili mają miękką hybrydę. A skórzane fotele z elektryczną regulacją i pamięcią foteli, którą możesz przypisać do kluczyka, to jedna z fajniejszych funkcji jakie to auto posiada.

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 22 cze 2022, 11:04
przez krabdul
Sama pamięć bardzo spoko – o ile jest więcej niż 1 kierowca. Skóra jest już dyskusyjna i każdy ma własne preferencje. Elektryczne sterowanie to jest jedyna rzecz, która w moim przypadku byłaby na + ale pomijając, że nie miałem nawet opcji wyboru takiego auta to nie dopłaciłbym całej kwoty do samej elektryki. Z pamięci bym nie skorzystał a ze skórą mam złe doświadczenia.

Niech kolega bierze Hikari i dorzuci te ok 1.5kpln i będzie mieć i fajną wersję i 170 kucy :)

PostNapisane: 22 cze 2022, 12:55
przez mintymike
dine napisał(a):A skórzane fotele z elektryczną regulacją i pamięcią foteli, którą możesz przypisać do kluczyka, to jedna z fajniejszych funkcji jakie to auto posiada.


Tak, to wygodne, ale mam słabe doświadczenia ze skórzanymi fotelami, które nie są w dodatku wentylowane ;) Coś za coś.

PostNapisane: 23 cze 2022, 10:55
przez tzk
Dziwna polityka mazdy do której się już przyzwyczaiłem.
Albo skóra i bajery albo zwykłe fotele bez automatyki i regulacji lędźwia.
Jak kupowałem M6 GH to czujniki parkowania były w standardzie w wersji Sport. Do komfort plus trzeba było ekstra dokładać :)

PostNapisane: 24 cze 2022, 10:29
przez polel
dine napisał(a):Gdzieś już wcześniej pisałem. Wszystkie w tej chwili mają miękką hybrydę. A skórzane fotele z elektryczną regulacją i pamięcią foteli, którą możesz przypisać do kluczyka, to jedna z fajniejszych funkcji jakie to auto posiada.


Sorry za ignorancję ale motyw z zapisywaniem pamięci fotela przypisaną do kluczyka to dla mnie nowość. Jak to zaprogramować? :)

Re: 122 KM (2019) vs 150 KM (2021)

PostNapisane: 24 cze 2022, 14:14
przez perot
polel napisał(a):Sorry za ignorancję ale motyw z zapisywaniem pamięci fotela przypisaną do kluczyka to dla mnie nowość. Jak to zaprogramować? :)

PostNapisane: 25 cze 2022, 22:14
przez dine
polel napisał(a):
dine napisał(a):Gdzieś już wcześniej pisałem. Wszystkie w tej chwili mają miękką hybrydę. A skórzane fotele z elektryczną regulacją i pamięcią foteli, którą możesz przypisać do kluczyka, to jedna z fajniejszych funkcji jakie to auto posiada.


Sorry za ignorancję ale motyw z zapisywaniem pamięci fotela przypisaną do kluczyka to dla mnie nowość. Jak to zaprogramować? :)


Generalnie to nie tylko ustawienia fotela możesz dodać do pamięci, a później przypisać do kluczyka konkretny profil. Razem z fotelami ustawią się również lusterka oraz HUD.