Strona 2 z 2

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 29 kwi 2022, 21:40
przez yedi
Minęło już trochę czasu od wizyty w serwisie w sprawie komunikatu o możliwości rozładowania akumulatora 12V (post z 11 kwietnia). Korekta oprogramowania, bo tak to się nazywało, trwała 3 kwadranse. Od tej pory lomunikat nie pojawia się.

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 13 kwi 2023, 21:05
przez Sloniu
Sprawdzał ktoś może jaki jest pobór prądu z akumulatora na postoju po uspieniu wszystkich systemów? U mnie pobiera 0,06A i potrafi po tygodniu stania samochodu bez odpalania rozładować akumulator.

PostNapisane: 13 kwi 2023, 22:06
przez Palmer
Sloniu napisał(a):Sprawdzał ktoś może jaki jest pobór prądu z akumulatora na postoju po uspieniu wszystkich systemów? U mnie pobiera 0,06A i potrafi po tygodniu stania samochodu bez odpalania rozładować akumulator.

Rozumiem, że odczekałeś od zamknięcia auta co najmniej 15 min. Pytanie czy masz dodatkowe odbiorniki jak dodatkowy system zabezpieczający przed kradzieżą, odstraszacz gryzoni, wideorejestrator z zasilaczem trybu parkingowego.
W moim po odjęciu poborów przez wszystkich znanych mi "złodziejów" pobór na postoju nie przekracza 5 mA.

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 13 kwi 2023, 23:11
przez Sloniu
Tak, sprawdzałem po odczekaniu 15 minut jak już wszystkie systemy są wyłączone. Mam zainstalowaną tylko omegę jako dodatkowe zabezpieczenie. Zastanawiam się, czy przy takim poborze oryginalny akumulator 60ah i 620a nie jest za mały?

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 19 kwi 2023, 20:38
przez perot
W moim przypadku pobór też nie przekracza 0,05A . Auto potrafi stać tydzień bez odpalania, w między czasie nawet jest otwierane.
Zawsze odpala od strzała, bez zająknięcia. Akumulator mam oryginalny choć po wymianie. Na pierwszym też nie miałem problemów, wymieniłem z innych przyczyn niż jego żywotność.
Troszkę dziwią mnie te problemy z waszymi akumulatorami, choć to może nie do końca ich wina. Zresztą na temat akumulatora pisałem już w kilku innych wątkach.

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 21 kwi 2023, 16:20
przez Sloniu
Sprawdziłem i największy pobór jest na bezpieczniku F22 od systemu bezkluczykowego. Podejrzewam, że dodatkowy immobiliser jest pod niego podpięty. Gdzieś doczytałem że Omega3 może zużywać nawet do 0,04A.

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 24 maja 2023, 11:53
przez kornik1981
Witam Szanowne Grono. Za kilka dni odbieram z salonu żonowóz, jakim jest CX 30 2.0 122 KM automat Kanjo + Sport. Jednak zaraz po odbiorze auta będę musiał go zostawić w garażu na 2 tygodnie, ponieważ wyjeżdżamy na urlop większym autem. Stąd moje pytanie- czy po takim czasie postoju nastawiać się na odpalanie mazdy z boostera, czy raczej powinien odpalić sam? Dodam, że samochód będzie miał zmontowany oferowany przez salon "zaawansowany system immobilisera EMG", innych dodatkowych pożeraczy prądu mieć nie będzie.
Pozdrawiam – Mateusz.

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 24 maja 2023, 12:23
przez krzychun
Raczej go po prostu naładuj przed albo poproś salon o wydanie w pełni naładowanego związku z planowanym postojem. Bo równie dobre możesz odebrać z prawie rozładowanym.

PostNapisane: 7 lut 2024, 20:08
przez Jarol30
Akumulator znowu padł. Auto stało dwa tygodnie i już kaplica, mało tego po naładowaniu tego ustrojstwa czuli akumulatora i odpaleniu silnika pojawił się błąd w postaci Check Engine serwis oczywiście błąd skasował powiedzieli już któryś raz że, wgrali najnowsze oprogramowanie i będzie dobrze ale nie wierzę. Jak codziennie autkiem się jeździ wszystko jest dobrze zostawię auto w garażu na jakiś czas aku mówi dobranoc :( Też tak macie ???

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 7 lut 2024, 21:33
przez Darunia
Akumulator nadaje się do wymiany i żadne ładowanie go nie wskrzesi. Serwis będzie Ci mówił, że jest ok bo inaczej musieli by go wymienić w ramach gwarancji. Ja mam 50 km do serwisu i ciągłe reklamowanie generowało zbyt duże koszty oraz stratę czasu. Po 2,5 latach kupiłem yuase i od pół roku mam spokój. Kosztowało to mnie 500 zł i mam nadzieję na dłuższą bezproblemową eksploatację. Sporo jest uwag do jakości aku będących na pierwszy montaż.

[Usunięte]

PostNapisane: 7 lut 2024, 21:50
przez krzychun
PostTen post został usunięty przez krzychun 7 lut 2024, 21:51.

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 8 lut 2024, 08:32
przez gutek_wrb
Oczywiście ze powinni wymienić ci gratisowo akumulator i sprawdzić ładowanie <nauka>
Bo Cx-30 /G mają chyba słabe wytwarzanie na ładowaniu to za chwile następny ci padnie.
Ja tak miałem w poprzedniej CX-30 ,było za dużo muzy przy ognisku i rano padacha <dupa>

Niby potem na trasie się od doładowywał ale było to tylko ok. 50% pojemności jego hahaha
i jak wymieniłem Cx-122 kM na obecną. to padł na placu po 2 tygodniach chyba <lol>

PostNapisane: 8 lut 2024, 09:36
przez krzychun
gutek_wrb napisał(a):Oczywiście ze powinni wymienić ci gratisowo akumulator


Może powinni może nie. Po 3 latach tak? Najlepiej napisać do Mazdy Polska wtedy jest największa szansa.

No i warto pamiętać, jak jest ciepło to te akumulatory się szybko w samochodzie ładują nawet w godzinę potrafią od paru procent do 80 paru dobić. Ale jak jest koło 0 stopni i mniej to nawet 20-30h może być mało aby doładować. Ładowanie biedny 1A i więcej nie chce przyjąć przy 14,5V.

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 11 kwi 2024, 22:01
przez Jarol30
Trzy razy zgłosiłem w serwisie aso że jest problem z akumulatorem w mojej Mazdzie i za trzecim razem właśnie serwis staną na wysokości zadania i mam nowego exide. Dodam że ta wymiana nastąpiła na dwa miesiące przed końcem trzy letniej gwarancji więc jak się chce to można, dotyczy serwisu aso w Sosnowcu.

PostNapisane: 12 kwi 2024, 01:18
przez Palmer
Jarol30 napisał(a):mam nowego exide

Możesz podać symbol tego aku i parametry?

Re: Akumulator w CX 30

PostNapisane: 12 kwi 2024, 10:00
przez Jarol30
PAF318520A9D
12v 60Ah (20h) 640A (EN)

PostNapisane: 17 kwi 2024, 16:26
przez Palmer
Jarol30 napisał(a):PAF318520A9D
12v 60Ah (20h) 640A (EN)

Jest to zatem model EL600 (12V 60Ah 640A EFB START-STOP P+):
https://www.exidegroup.com/pl/pl/battery/EL600
Trochę dziwne, bo jest w obudowie L02 o nieco innych wymiarach i z innym mocowaniem dolnym
Natomiast w obudowie D23 jest model EL604 (12V 60Ah 520A EFB START-STOP P+):
https://www.exidegroup.com/pl/pl/battery/EL604
Parametry obu zbliżone, oba w technologii EFB, co jest upgradem producenta w stosunku do aku YUASA z fabrycznego montażu, który był zwykłym "kwasiakiem". Zdaje się, że EL604 ma koreczki, więc można się bawić w kontrolowanie gęstości elektrolitu.