Śledzenie statku z mazdą

Mazda CX-30 2019–

Postprzez miedzioryt » 22 lut 2022, 10:57

Witam, czy istnieje możliwość sledzenia statku, na którym płynie moja Madzia ? Na innym forum jedna osoba fajnie to opisała, ale to było w przypadku aut produkowanych w Japonii. Jak mi przekazano w salonie, nasze madzie produkowane są w Meksyku, a więc zapewne w fabryce w mieście Salamanca. Czy wiecie z którego portu wypływają
w programie salonu, mam status pojazdu /plac napisane PSCH/ANTWP. Domyślałem się, że to drugie słowo antwerpia...wiecie jak znaleźć ten plac ?

Mam napisane, data produkcji 6.02.2022 a data dotstarczenia auta 02.04.2022. Myślicie, że te daty sa jak najbardziej realne, czy będzie przesunięcie do przodu lub do tyłu ?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2022, 19:31
Posty: 35
Auto: cx-30

Postprzez lulas » 22 lut 2022, 16:03

Z tego co widziałem na niemieckim forum to wypływają z Veracruz, ale ten sposób na wyszukiwanie już nie działa.
No ale może znajdziesz jakąś wyszukiwarkę statków po porcie źródłowym / docelowym :)
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2021, 14:24
Posty: 36 (1/3)
Auto: 2021 CX-30, G 150, MT, Kanjo + Sport

Postprzez Jarek z Bydgoszczy » 22 lut 2022, 16:35

Swoją drogą ciekawe czy są róznice jakościowe pomiędzy CX30 produkownymi w Japonii, a tymi z meksykańskich rąk z pięknie brzmiącego miasta Salamanca?
Moja jest z Meksyku.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2021, 17:35
Posty: 18 (3/2)
Auto: CX-30. 2020. FWD, AT. 2.0; 150 KM. Kanjo + Sport

Postprzez Paolo » 22 lut 2022, 22:13

W poprzedniej generacji mazdy 3 chyba sedany produkowane w Meksyku miały pewien problem, ale czy to wina kraju? Sprawa opisana na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez gowen02 » 21 mar 2023, 16:35

Może komuś się przyda w temacie śledzenia.

Dnia 10 lutego 2023r. zamówiłem Mazdę 3 HIKARI BP Automat a właściwie wstrzeliłem się w zamówione przez jeden z salonów auto.

Auto zostało wyprodukowane 24 lutego 2023 r. w fabryce w Japonii (Myślałem, że będzie robiona w Meksyku tak jak moja poprzednia BM).

Dnia 1 marca z portu Nakanoseki w Japonii wyruszyła w drogę do Europy. Oto zdjęcie – Mazdy oczekują na załadunek: :)
https://www.marinetraffic.com/en/photos/of/ports/port:17539/portname:NAKANOSEKI#4128612
Dnia 7 marca statek dopłynął do Singapuru – tam został dotankowany z tankowca i odpłynął dzień później.
Dnia 20 marca dopłynął do portu Suez, skąd 21 marca udał się w drogę do Barcelony, gdzie przypłynął z rana 26 marca – tutaj szybki rozładunek części samochodów i już około południa wypłynął w drogę do Antwerpii.
Do Antwerpii dotarł 31 marca godz.14.17
Do dealera w Polsce auto dotarło dnia 24 kwietnia – trzeba przyznać, że długo to trwało....
Dnia 27 kwietnia dotarły dokumenty do rejestracji (homologacja).
Dnia 28 kwietnia zarejestrowałem samochód.
Odbiór auta umówiłem na 5 maja – ze względu na długi weekend tak mi pasowało, ale i tak nie dało się szybciej niż 4 maja.

Statek nazywa się Jasmine Leader i jego drogę można śledzić w linku poniżej, może ktoś z was też czeka na auto?

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:7466872/mmsi:636022332/imo:9925368/vessel:JASMINE_LEADER
Ostatnio edytowano 1 maja 2023, 19:33 przez gowen02, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 18:03
Posty: 44 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 3 BP 2023, Hikari, 150KM 6AT, Sedan, Soul Red Crystal, Skyactive-G

Postprzez krzychun » 21 mar 2023, 23:39

Grrr przecież to większości nieoferowane już w Polsce CX-3 <płacze> A bo to zdjęcie z 2018 roku... Już myślałem, że dalej tego tyle produkują bo w Meksyku dalej dostępna.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez gowen02 » 22 mar 2023, 08:12

Zdjęcie z portu przykładowe, pokazujące skalę jego wielkości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 18:03
Posty: 44 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 3 BP 2023, Hikari, 150KM 6AT, Sedan, Soul Red Crystal, Skyactive-G

Postprzez Shamaan » 29 mar 2023, 15:45

Z ciekawości – czy CX-30 na Polski rynek płyną z Japonii czy z Meksyku? Czy też może miks?

Pytam, bowiem próbuję wyśledzić jakoś statek ale nie wiem na 100% skąd on płynie... Z salonu dowiedziałem się jedynie, że obecny przewidywany termin dostawy to 23 maja...
Początkujący
 
Od: 29 mar 2023, 15:41
Posty: 13 (2/2)
Auto: CX-30 AT 150KM, 2023

Postprzez perot » 29 mar 2023, 16:23

Jeśli nic się nie zmieniło to wersje z silnikiem Skyactive-X Japonia , Skyactive-G Meksyk.
Chociaż ostatnio dowiedziałem się będąc w ASO że w dobie obecnego kryzysu i sytuacji na świecie, auto może zostać przekierowanie z innego salonu w Europie.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez michal_m » 30 mar 2023, 18:06

Shamaan napisał(a):Z ciekawości – czy CX-30 na Polski rynek płyną z Japonii czy z Meksyku? Czy też może miks?

Pytam, bowiem próbuję wyśledzić jakoś statek ale nie wiem na 100% skąd on płynie... Z salonu dowiedziałem się jedynie, że obecny przewidywany termin dostawy to 23 maja...


Cześć mam ten sam termin – z silnikiem Skyactive G – pewnie płyną tym samym statkiem z Meksyku;)
Początkujący
 
Od: 10 lis 2012, 22:12
Posty: 4

Postprzez Shamaan » 31 mar 2023, 10:26

michal_m napisał(a):Cześć mam ten sam termin – z silnikiem Skyactive G – pewnie płyną tym samym statkiem z Meksyku;)


To teraz pytanie... który to statek? :P

Troszkę się bawiłem na stronie https://www.marinetraffic.com/ i poszukałem statków płynących z Meksyku do Antwerpii (główne założenie: zarówno samochody z JP jak i MX są tam przeładowywane).

Znalazłem dwa:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... _ROSHNEY_V
oraz
https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... MSC_ANGELA

Nie wiem ile czasu potrzeba na przeładowanie samochodów w Antwerpii oraz dostarczenie do salonów w PL; statki mają ETA 7.04 oraz 10.04, do 23.05 jeszcze sporo czasu więc mogę być kompletnie w błędzie i to żaden z powyższych...
Początkujący
 
Od: 29 mar 2023, 15:41
Posty: 13 (2/2)
Auto: CX-30 AT 150KM, 2023

Postprzez michal_m » 1 kwi 2023, 10:59

Wszystko zależy od lokalizacji samochodu na statku. Taki jeden rejs to nawet 5.000 pojazdów. Jak wiadomo kolejność rozładunku warunkuje kolejne czynności związane z ocleniem itp. formalnościami, nie mówiąc o kolejce do załadunku na lohry. W związku z tym różnice w terminach dostawy do salonu mogą wynosić nawet do dwóch tygodni.
Początkujący
 
Od: 10 lis 2012, 22:12
Posty: 4

Postprzez gowen02 » 1 kwi 2023, 11:39

Moja Mazda 3 właśnie dopłynęła do Antwerpii, dokładnie 31 marca, po południu, przystań (haven) nr 1243. Jak tylko dotrze do mojego salonu odbioru w Katowicach to Wam napiszę ile to trwało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 18:03
Posty: 44 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 3 BP 2023, Hikari, 150KM 6AT, Sedan, Soul Red Crystal, Skyactive-G

Postprzez Shamaan » 17 kwi 2023, 18:40

Znalazłem jeszcze jeden statek z MX:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... MSC_CANCUN

Jak wcześniej – mam wrażenie, że to niekoniecznie ten statek jeżeli szacowany termin odbioru samochodu to 23 maja, a statek ma dopłynąć 23 kwietnia (30 dni na przetransportowanie samochodu do salonu z Antwerpii do Polski to zdaje się być dużo, ale to tylko i wyłącznie moje mocno subiektywne, niczym nie potwierdzone, odczucie).
Początkujący
 
Od: 29 mar 2023, 15:41
Posty: 13 (2/2)
Auto: CX-30 AT 150KM, 2023

Postprzez gowen02 » 18 kwi 2023, 19:09

Też mi się wydawało długo, jak wcześniej pisałem auto przybyło do Belgii 31 marca, jest 18 kwietnia i dalej nie zostało zabezpieczone antykorozyjnie, bo jak mówi mi mój przedstawiciel dealera nie ma statusu "Ready" do wyjazdu z portu lawetą do Polski. Jak tylko coś się zmieni dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 18:03
Posty: 44 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 3 BP 2023, Hikari, 150KM 6AT, Sedan, Soul Red Crystal, Skyactive-G

Postprzez perot » 19 kwi 2023, 18:09

gowen02 napisał(a):dalej nie zostało zabezpieczone antykorozyjnie

.......I nie będzie. Nie wiem co Ci nagadał przedstawiciel, ale daleko minął się z prawdą.
Jedyne dodatkowe zabezpieczenie w formie natrysku jakiegoś wosku, jest nakładane przed drogą morską. Na tym kończy się zabezpieczenie przed trafieniem do klienta.
Swoją drogą to te zabezpieczenie na czas podróży statkiem też pozostawia wiele do życzenia.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez krzychun » 19 kwi 2023, 18:41

perot napisał(a):Jedyne dodatkowe zabezpieczenie w formie natrysku jakiegoś wosku, jest nakładane przed drogą morską.


Nie wiem jak teraz, ale wcześniej było zabezpieczane podwozie woskiem w porcie docelowym. I to zabezpieczenie potem przez pierwsze km trochę śmierdziało jak się wypalało. Może teraz z tego zrezygnowali?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez perot » 19 kwi 2023, 20:14

Rzekomo tak było że od bodajże 2014 auta przypływające do portu zabezpieczali na miejscu czyli w Belgii.
Niby na dalszą drogę , docelowo do salonu. Jednakże jaki by to miało sens by auto zabezpieczać po drodze morskiej a nie przed. Wosk ten w zamyśle ma właśnie chronić przed warunkami w drodze morskiej (wilgotność/sól)
Teraz oprócz tego wosku czy jak to zwał nie ma nic innego poza fabrycznym zabezpieczeniem.
Wosku też jest tyle co kot napłakał, nie chce mi się wierzyć że nie zabezpieczają dodatkowo na drogę morską. Jakby zabezpieczyli w Japonii i dodatkowo w Belgii tego wosku byłoby dużo więcej i było by to widać.
Oczywiście mogę się mylić, ale taką informację usłyszałem od kilku firm zajmującymi się zabezpieczeniami podwozia.
Jedną z nich była Mazda Gołembiewscy Warszawa, gdzie zresztą wykonałem zabezpieczenie.
Co do wypalania tego wosku rzeczywiście troszkę śmierdzi przez jakiś czas.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez worn » 19 kwi 2023, 20:49

Dorzucę swoje trzy grosze do tej dyskusji... Moim zdaniem zabezpieczenie jest właśnie wykonywane w Antwerpii tak jak się dotychczas mówiło, ponieważ wosk jest praktycznie tylko tam gdzie było jakieś dojście do podwozia przez zamontowane osłony i głównie na łączeniach. Nikt nawet nie trudzi się by zrobić to porządnie. Pewnie zabezpieczają auta hurtowo, więc nie ma czasu na demontaż/montaż osłon, a sztuka jest sztuka ;)
Gdyby zabezpieczenie było wykonywane w miejscu produkcji auta, to wydaje mi się, że zrobiono by to przed montażem osłon, więc pokrycie byłoby zdecydowanie lepsze.

Nie bardzo też rozumiem co masz tutaj na myśli.
perot napisał(a):Teraz oprócz tego wosku czy jak to zwał nie ma nic innego poza fabrycznym zabezpieczeniem.

Według mojej wiedzy nigdy nie było nic dodatkowego oprócz tego wosku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez perot » 19 kwi 2023, 21:36

worn napisał(a):Nie bardzo też rozumiem co masz tutaj na myśli.
perot napisał(a):Teraz oprócz tego wosku czy jak to zwał nie ma nic innego poza fabrycznym zabezpieczeniem.

Według mojej wiedzy nigdy nie było nic dodatkoweg

No to muszę Cię zaskoczyć. Przy dodatkowym zabezpieczaniu podwozia po 3 latach, po zdjęciu wszystkich osłon podwozie było całe pokryte białą mazią podobną do tego wosku.
W niektórych miejscach widać też było żółty kolor (prawdopodobnie to ten wosk o którym piszemy) pokrywał się on z otworami w zabudowie podwozia i oczywiście był też na osłonach jak i na częściach typu sprężyny, amortyzatory itp.
Dlatego napisałem o drugim zabezpieczeniu.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mariusz_70 i 17 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9