Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów,
Jako potencjalny nabywca modelu CX-30 waham się przed wyborem odpowiedniej wersji silnikowej. W salonie miałem okazję przetestować tylko model z e-Skyactiv-X w automacie i e-Skyactiv-G, ale tylko w wersji manualnej. Niestety, nie udało mi się sprawdzić wersji "G" 150 koni w automacie. Mało jest porównań obu wersji automatycznych, dlatego interesują mnie Wasze opinie na ten temat.
Co sądzicie? Jak z wydajnością i kulturą pracy G w porównianiu z X?
Spotkałem się z opiniami, że X nie jest wcale taki żwawy, jak by się można było spodziewać po 180+ koniach i wyższym momencie obrotowym, ale z drugiej strony o wersji "G" w automacie jest bardzo mało opinii. Te negatywne dotyczą najsłabszej wersji silnika. Mówi się, że na autostradzie skrzyni brakuje przełożeń, a silnikowi mocy przy wyprzedzaniu. Jak to z tym jest w wyższej wersji?
Podzielcie się proszę wrażeniami. Czy warto dopłacać do X-a, czy też G jest wystarczające?
pozdrawiam wszystkich właścicieli
Jako potencjalny nabywca modelu CX-30 waham się przed wyborem odpowiedniej wersji silnikowej. W salonie miałem okazję przetestować tylko model z e-Skyactiv-X w automacie i e-Skyactiv-G, ale tylko w wersji manualnej. Niestety, nie udało mi się sprawdzić wersji "G" 150 koni w automacie. Mało jest porównań obu wersji automatycznych, dlatego interesują mnie Wasze opinie na ten temat.
Co sądzicie? Jak z wydajnością i kulturą pracy G w porównianiu z X?
Spotkałem się z opiniami, że X nie jest wcale taki żwawy, jak by się można było spodziewać po 180+ koniach i wyższym momencie obrotowym, ale z drugiej strony o wersji "G" w automacie jest bardzo mało opinii. Te negatywne dotyczą najsłabszej wersji silnika. Mówi się, że na autostradzie skrzyni brakuje przełożeń, a silnikowi mocy przy wyprzedzaniu. Jak to z tym jest w wyższej wersji?
Podzielcie się proszę wrażeniami. Czy warto dopłacać do X-a, czy też G jest wystarczające?
pozdrawiam wszystkich właścicieli