Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

Mazda CX-30 2019–

Postprzez dine » 19 lut 2022, 22:49

krzychk napisał(a):I na koniec – nie masz zielonego pojęcia czy zmiany konstrukcyjne, które tak negujesz ( a dokładnie marginalizujesz)


Nie mam, jednak moją tezę popiera wyżej wspomniana akcja serwisowa w JP. Na serio, wejdź sobie na japoństką stronę mazdy i zapoznaj się dokładnie z tekstem jaki widnieje w jej opisie.
Ja nie obstaje przy tym, że oba silniki po zmianach pracują identycznie. Są różnice konstrukcyjne i ich nie neguję. Zaglądałem dziś również w listę zmian i znalazłem koleją cechę wspólną starego Xa po zmianach i nowszego eX. Chodzi o "poszerzenie" zakresu czasu pracy SPCCI.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Lukk75 » 20 lut 2022, 00:14

A gość zadał tylko pytanie G czy X….
G 150 , a X tylko 186 (przecież nie dostanie wcześniejszej wersji), wiec nie wiem jakie ma znaczenie kłótnia o kształt tłoków….niektórzy z nas maja pewne doświadczenia z różnymi silnikami tego samochodu. Ja mam X180 AWD MT 22k , a zrobiłem też 3k G150 FWD MT. Mam kilka obserwacji:
– człowiek przyzwyczaja się do luksusu (strasznie brakowało mi automatycznego opuszczania lusterka przy cofaniu);
– G150 jakby stało w miejscu . Auto słabiej się wkręcali na obroty. Zero frajdy. Może jeszcze mały przebieg, ale muł straszny.
– X pomimo że AWD potrafił na tej samej trasie spalić 0,5 litra mniej. I jednym i drugim autem byłem nad Bałtykiem , ok. 1500 km tam i z powrotem, ta samą trasą i w tym samym składzie.G miał nawet większy udział na trasach lokalnych, wiec porównanie uważam aza miarodajne.
Czy te parametry kwalifikują do wydania kilku tysięcy więcej? Nie wiem…
G jest niby już sprawdzoną konstrukcją, ale pewnie tez nieznacznie modyfikowaną. X to cały czas nowość i możliwe ze jeszcze nieraz będzie modyfikowany.
Ważne, aby silnik był niezawodny, a nie jak w nowej Octavii 2,0 TDI , przy 18k dolałem już 3 litry oleju ( w Mazdach przy 110k przebiegu nie dolałam ani kropli)
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2016, 23:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez krabdul » 20 lut 2022, 10:23

Lukk75 napisał(a):A gość zadał tylko pytanie G czy X….
G 150 , a X tylko 186 (przecież nie dostanie wcześniejszej wersji), wiec nie wiem jakie ma znaczenie kłótnia o kształt tłoków….niektórzy z nas maja pewne doświadczenia z różnymi silnikami tego samochodu. Ja mam X180 AWD MT 22k , a zrobiłem też 3k G150 FWD MT. Mam kilka obserwacji:
– człowiek przyzwyczaja się do luksusu (strasznie brakowało mi automatycznego opuszczania lusterka przy cofaniu);...

Sorry za uszczypliwość, ale ścigając za OT sam zrobiłeś babola ;) Lusterko nie ma nic do silnika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dine » 20 lut 2022, 10:51

krabdul napisał(a):człowiek przyzwyczaja się do luksusu (strasznie brakowało mi automatycznego opuszczania lusterka przy cofaniu)


Dla mnie funkcja nieprzydatna :) Tę samą funkcjonalność można osiągnąć podnosząc odrobinę głowę. Poza tym są kamerki 360. Gdyby jeszcze opuszczanie lusterek nie wymagało dodatkowego klikania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krabdul » 20 lut 2022, 11:02

Złą osobę zacytowałeś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez perot » 20 lut 2022, 12:30

Pomijając dyskusje jaka się wywiązała na temat Xa/eXa (proponuję przenieść ją do odpowiedniego działu), do miasta i na krótkie odcinki trasy wybrał bym chyba G150. E-Xa brałbym jeśli pokonywał bym spore odcinki tras i tak zrobiłem.
Za G150 przemawia dla mnie mniejsza waga i rzecz najważniejsza brak DPFa.
Na obecną chwilę nie widomo jak to ustrojstwo wypala się w maździe, nikt przynajmniej nie podzielił się takimi spostrzeżeniami.
Z osobistych doświadczeń wiem że DPF i miasto to nic dobrego <płacze> .
Natomiast E-Xa tak jak już napisałem do dłuższych odcinków na których jednak ta troszkę zwiększona moc i moment będą mieć przewagę nad G150. Spalanie według mnie też na plus dla X (przez 2 tygodnie miałem G150).

Tylko proszę nie wyskakujcie z odblokowaniem bo :
-na gwarancji chyba nikt tego nie robi, po też nie wszyscy się na to decydują
-X/eX prawdopodobnie prędzej czy później też doczeka się jakiegoś mapowania , więc różnice mogą się
powiększyć na korzyść X.

Pomijam wersję wyposażenia i cenę bo to już nie mi oceniać kogo na co stać.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez krzychk » 20 lut 2022, 21:28

perot napisał(a):Za G150 przemawia dla mnie mniejsza waga


serio? 150 KM AT vs 186km AT to 44 kg różnice, czyli ze 3%. Grubsi zostają ;)
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 05:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez Dominik.T » 10 sie 2022, 17:26

ZeneQ napisał(a):Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów,

Jako potencjalny nabywca modelu CX-30 waham się przed wyborem odpowiedniej wersji silnikowej. W salonie miałem okazję przetestować tylko model z e-Skyactiv-X w automacie i e-Skyactiv-G, ale tylko w wersji manualnej. Niestety, nie udało mi się sprawdzić wersji "G" 150 koni w automacie. Mało jest porównań obu wersji automatycznych, dlatego interesują mnie Wasze opinie na ten temat.

Co sądzicie? Jak z wydajnością i kulturą pracy G w porównianiu z X?

Spotkałem się z opiniami, że X nie jest wcale taki żwawy, jak by się można było spodziewać po 180+ koniach i wyższym momencie obrotowym, ale z drugiej strony o wersji "G" w automacie jest bardzo mało opinii. Te negatywne dotyczą najsłabszej wersji silnika. Mówi się, że na autostradzie skrzyni brakuje przełożeń, a silnikowi mocy przy wyprzedzaniu. Jak to z tym jest w wyższej wersji?

Podzielcie się proszę wrażeniami. Czy warto dopłacać do X-a, czy też G jest wystarczające?

pozdrawiam wszystkich właścicieli


Zdecydowanie odradzam silnik e-Skyactiv X.
Kultura pracy odbiera przyjemność z jazdy, a różnica pomiędzy wersją 150 km jest ledwie zauważalna. Poza tym Skyactiv G ma dłuższe przełożenia i przyjemniej się jeździć prędkościami autostradowymi.

Tutaj przykład kultury pracy mojego, nowego samochodu: https://youtu.be/51fSlONd8uY
Początkujący
 
Od: 22 cze 2022, 11:18
Posty: 18 (11/0)
Auto: Mazda3 e-Skyactiv X MY2022

Postprzez krzychk » 10 sie 2022, 20:20

Czyli zdecydowanie odradzasz swoją Trójkę w e-SX w automacie?
Ja nie mam takich odczuć w stosunku do CX30 e-SX w MT. I co teraz? :D
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 05:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez Dominik.T » 11 sie 2022, 01:21

krzychk napisał(a):Czyli zdecydowanie odradzasz swoją Trójkę w e-SX w automacie?
Ja nie mam takich odczuć w stosunku do CX30 e-SX w MT. I co teraz? :D


Zestopniowanie skrzyni automatycznej jest w inne w X i G, to fakt, a nie odczucie. Jeśli Pana samochod nie brzmi tak jak mój to tylko się cieszyć. Zazdroszczę.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2022, 11:18
Posty: 18 (11/0)
Auto: Mazda3 e-Skyactiv X MY2022

Postprzez krzychk » 11 sie 2022, 05:18

Powiem więcej, inaczej przyspiesza auto z AT a inaczej z MT i to nie odczucia, a fakt :)
Ale to, że Twoje auto ma pewne przypadłości dźwiękowe to jedno, a to że nie dotyczy 100% aut to też jest fakt. Tak więc pisz raczej o jednostkowych problemach jak to ma miejsce w Twoim przypadku niż odradzaj coś na podstawie kilku/nastu aut z np. tysiąca. Rozumiem rozgoryczenie, ale bądźmy choć częściowo obiektywni. Co do zazdrości – u mnie jedynka na pierwszym przeglądzie była "poprawiana", sam serwisant odpytał czy nie ma problemów – zdarzają się, niby poprawił ale problem raz na kilka dni występuje, a że Wawa i jazda po mieście (codzienna) to momentów z zapinaniem jedynki sporo. Ale żeby z tego powodu odradzać dany model? Zdecydowanie nie, staram się być obiektywny. No i na koniec, mnie 150KM nie przypadło do gustu, tak samo jak odmiana 180KM. Odczuwalnie, jakby komplet pasażerów, sporej masy pasażerów, był na pokładzie. 186 kucy zdecydowanie żwawszy i przyjemniejszy w dźwięku.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 05:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez krabdul » 11 sie 2022, 07:42

Ja jeździłem AT X i AT G150 i jak widać wybrałem G. Dla mnie nie było najmniejszego uzasadnienia sporej dopłaty do X. eX nie jeździłem, więc moje odczucia mogłyby się teraz zmienić.

Pamiętajmy też że G mają sztuczną odcinkę mocy na górze i w praktyce osiągi do tych 6000rmp w odczuciach mogą co najwyżej być jak 170-180 do 186KM a nie 150 do 186KM, a biorąc jeszcze te skromne ale jednak dodatkowe 3% różnicy w masie to mogą niemal się zrównać.

A co do terkotania w X to nie wiemy ile osób to ma a ile nie ma. Jednak wielu forumowiczów zgłaszało ten problem i w moim odczuciu to jest loteria co się wylosuje.

Reasumując wolę G150 od X180 ale nie wiem czy wolę G150 od eX186 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Dominik.T » 11 sie 2022, 08:07

krzychk napisał(a):Powiem więcej, inaczej przyspiesza auto z AT a inaczej z MT i to nie odczucia, a fakt :)
Ale to, że Twoje auto ma pewne przypadłości dźwiękowe to jedno, a to że nie dotyczy 100% aut to też jest fakt. Tak więc pisz raczej o jednostkowych problemach jak to ma miejsce w Twoim przypadku niż odradzaj coś na podstawie kilku/nastu aut z np. tysiąca. Rozumiem rozgoryczenie, ale bądźmy choć częściowo obiektywni. Co do zazdrości – u mnie jedynka na pierwszym przeglądzie była "poprawiana", sam serwisant odpytał czy nie ma problemów – zdarzają się, niby poprawił ale problem raz na kilka dni występuje, a że Wawa i jazda po mieście (codzienna) to momentów z zapinaniem jedynki sporo. Ale żeby z tego powodu odradzać dany model? Zdecydowanie nie, staram się być obiektywny. No i na koniec, mnie 150KM nie przypadło do gustu, tak samo jak odmiana 180KM. Odczuwalnie, jakby komplet pasażerów, sporej masy pasażerów, był na pokładzie. 186 kucy zdecydowanie żwawszy i przyjemniejszy w dźwięku.


Myślałem, że forum służy do wymiany opinii. Moja opinia wynika z własnych doświadczeń. Ja na przykład chciałbym, by ktoś przed zakupem ostrzegł mnie o "przypadłościach dzwiękowych" silników e-Skyactiv X. Z resztą serwis twierdzi, że żadnych przypadłości u mnie nie ma i każdy silnik tak brzmi. Teraz muszę takim samochodem jeździć, dlatego innym ten silnik także odradzam, bo mogą się srogo rozczarować i zostać zostać z problemem na zawsze, bi ASO tego problemu nie rozwiązuje. Tak że z życzliwości będę przed tym silnikiem ostrzegał nadal. Chyba, że Mazda uzna, że mój samochód jest uszkodzony, to wtedy przyznam Panu rację.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2022, 11:18
Posty: 18 (11/0)
Auto: Mazda3 e-Skyactiv X MY2022

Postprzez wonhej » 11 sie 2022, 10:51

Dominik.T napisał(a):
ZeneQ napisał(a):Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów,

Jako potencjalny nabywca modelu CX-30 waham się przed wyborem odpowiedniej wersji silnikowej. W salonie miałem okazję przetestować tylko model z e-Skyactiv-X w automacie i e-Skyactiv-G, ale tylko w wersji manualnej. Niestety, nie udało mi się sprawdzić wersji "G" 150 koni w automacie. Mało jest porównań obu wersji automatycznych, dlatego interesują mnie Wasze opinie na ten temat.

Co sądzicie? Jak z wydajnością i kulturą pracy G w porównianiu z X?

Spotkałem się z opiniami, że X nie jest wcale taki żwawy, jak by się można było spodziewać po 180+ koniach i wyższym momencie obrotowym, ale z drugiej strony o wersji "G" w automacie jest bardzo mało opinii. Te negatywne dotyczą najsłabszej wersji silnika. Mówi się, że na autostradzie skrzyni brakuje przełożeń, a silnikowi mocy przy wyprzedzaniu. Jak to z tym jest w wyższej wersji?

Podzielcie się proszę wrażeniami. Czy warto dopłacać do X-a, czy też G jest wystarczające?

pozdrawiam wszystkich właścicieli


Zdecydowanie odradzam silnik e-Skyactiv X.
Kultura pracy odbiera przyjemność z jazdy, a różnica pomiędzy wersją 150 km jest ledwie zauważalna. Poza tym Skyactiv G ma dłuższe przełożenia i przyjemniej się jeździć prędkościami autostradowymi.

Tutaj przykład kultury pracy mojego, nowego samochodu: https://youtu.be/51fSlONd8uY


ja bym się tylko chciał dowiedzieć co my mamy usłyszeć według autora na tym nagraniu, bo nie do końca wiem, zwłaszcza biorąc pod uwagę słabą jakość.



nie jeździłem ani starym X180 ani zmodernizowanym X186, ale różnica między 122 a 150 KM w G była mocno odczuwalna. 122 to zamuł i faktycznie nie polecam.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2021, 08:17
Posty: 13 (3/1)

Postprzez Dominik.T » 11 sie 2022, 11:17

W tym wątku opisałem cały problem: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=216964
Nagrałem telefonem komórkowym, bo niczym innym nie dysponuję. Myślę, że przy odrobinie wsłuchania uda się Panu usłyszeć opisywany przeze mnie dźwięk (w 7. sekundzie jest chyba doskonale słyszalny). Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2022, 11:18
Posty: 18 (11/0)
Auto: Mazda3 e-Skyactiv X MY2022

Postprzez rejn » 11 sie 2022, 11:56

Muszę przyznać rację Dominikowi – silnik ten posiada bardzo specyficzną kulturę pracy – mam na myśli wyłącznie dźwięki wydobywające się podczas przyśpieszania w okolicach od 70km/h przy delikatnym muskaniu gazu oraz przy prędkościach przelotowych 90 – 140km/h. Należy zauważyć, że nie wpływa on w żaden sposób na fizyczne właściwości jazdy – nic nie szarpie, nie wibruje itp. Słychać go bardzo dobrze przy wyłączonym radio w opisanych okolicznościach. Jestem świeżo po 2 interwencjach w serwisie, gdzie rozłożyli ręce na ten problem – oficjalne stanowisko serwisu oraz mazdy to "ten typ tak ma". Pierwotnie serwis podejrzewał rezonujące osłony dające zbliżony efekt dzwiękowy – rozebrali wszystko, przejechali się nawet bez osłon i dźwięk nadal występuje. Samodzielnie zacząłem drążyć temat na forach na świecie i trafiłem na poniższy wątek – https://www.mazda3revolution.com/thread ... nd.245147/

Podsumowując, wygląda na to że rzeczywiście nowa technologia mazdy posiada pewne ułomności w zakresie nietypowego dźwięku podczas pracy – zauważają to kierowcy na całym świecie gdzie ten silnik występuje... Ale jak się okazuje nie wszyscy – a wynika to uważam wyłącznie z tego, że nie każdy przywiązuje tyle uwagi do szczegółów i niuansów np. dźwiękowych – ja naznaczony piętnem pedantyzmu/perfekcjonizmu niestety takie rzeczy zauważam, ktoś inny stwierdzi że wystarczy pogłośnić radio i problemu nie ma... :)
Początkujący
 
Od: 5 lip 2017, 14:54
Posty: 7 (0/3)
Auto: CX-30 Skyactiv-X 186hp 2022 HIKARI

Postprzez krzychun » 11 sie 2022, 12:16

W takich warunkach podejrzewam silnik przechodzi na spalanie ubogiej mieszanki i odpala się kompresor. Używanie tego trybu można obserwować w aplikacji na MZD. Dźwięk pokrywa się z używaniem tego sposobu/trybu spalania mieszanki?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Dominik.T » 11 sie 2022, 12:24

Zasadniczo e-Skyactiv X bardzo rzadko jeździ w innym trybie, po drugie dźwięki nie występują, gdy silnik jest zimny, przy czym gdy silnik jest zimny to także przechodzi na SPCCI.

Starałem się zaobserwować taką prawidłowość i niestety nie mogę jej jednoznacznie potwierdzić, choć skłaniam się ku temu, że źródłem pochodzenia tych dzięków może być kompresor. Początkowo stawiałem na skrzynię biegów.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2022, 11:18
Posty: 18 (11/0)
Auto: Mazda3 e-Skyactiv X MY2022

Postprzez JACEKS79 » 28 gru 2023, 16:22

Witam,
Najpewniej jutro podpiszę umowę na nową cx-30 i mam dylemat nad silnikiem 150 i 186km. Czy po dłuższym czasie użytkowania moglibyście powiedzieć o swoich odczuciach. Czy jest sens dopłacać do mocniejszej jednostki? Przepraszam też za OT, ale czy generalnie nadal jesteście zadowoleni z wyboru auta? Chcę zamówić wersję exlusive-line plus pakiet design plus pakiet drive assistance and sound. Załapie się pewnie też na dodatki do 2500 w związku z powotrem do marki. Czy wg Was warto jeszcze coś dobrać do tej wersji? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2015, 11:53
Posty: 33 (2/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR PB 2010/11 BLACK MICA

Postprzez dine » 28 gru 2023, 21:53

Moim zdaniem warto dopłacić do mocniejszego silnika. Z drugiej strony, wczoraj sobie wszedłem w konfigurator i próbowałem skonfigurować taką wersję jaką mam by zobaczyć ile zdrożało. Skonfigurowałem najbardziej wypasioną wersję i z przerażeniem zauważyłem, że za cenę 176tyś dostaję auto z halogenowymi światłami do jazdy dziennej i siedzeniami z ekoskóry połączonej ze szmatą. Do tego brak LEDów matriksowych i kamery 360 stopni. Przyznam szczerze, że nie zdecydował bym się na zakup takiego auta za takie pieniądze. Ludziom biorącym w leasing być może to nie przeszkadza ale dla mnie to jest jakieś nieporozumienie, którego inflacją wyjaśnić się nie da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9