Akumulator M Hybrid
1, 2
Witam,
wrzucam parametry z akumulatora miękkiej hybrydy.
Z tego co udało mi się ustalić to G i X mają identyczną baterię miękkiej hybrydy.
W internecie odnalazłem również dane ile kuni i momentu ma ta miękka hybryda:
4,8 kW (6,5 KM)/1000 obr./min
61 Nm/100 obr./min
wrzucam parametry z akumulatora miękkiej hybrydy.
Z tego co udało mi się ustalić to G i X mają identyczną baterię miękkiej hybrydy.
W internecie odnalazłem również dane ile kuni i momentu ma ta miękka hybryda:
4,8 kW (6,5 KM)/1000 obr./min
61 Nm/100 obr./min
Gazda napisał(a):W internecie odnalazłem również dane ile kuni i momentu ma ta miękka hybryda:
4,8 kW (6,5 KM)/1000 obr./min
61 Nm/100 obr./min
Te dane to dla X, dla G jest to odpowiednio:
5,1 kW
48 Nm
Ja dane odnalazłem na japońskich stronach, i nie znalazłem różnić dla X i G jeżeli chodzi o pojemność baterii i parametry mocy. Ale jeżeli masz wiarygodne dane to dzięki za sprostowanie
Panowie a jak jest u was z ładowaniem tego akumulatora. U mnie wygląda to dosyć słabo zazwyczaj wacha się miedzy 2-3 kreski z przewaga na 2. Na dwa lata jak sprawdzałem tylko dwa razy miałem na maxa. Pewnie wynika to z tego że staram się nie hamować gwałtownie i długo, tylko ciekawe jak w takim przypadku wypad żywotność tego akumulatora.
Też tak mam, u mnie udało mi się go w pełni naładować może ze 3 razy. Potrzebna była do tego jazda z dużą ilością hamowania i zwalnianie silnikiem (rozpędzasz się noga z gazu i czekasz). Chętnie skorzystam z doświadczeń innych. Natomiast nie jestem pewny czy takie napełnianie go na siłę ma sens, bo prąd z niego jest pobierany non stop a przy przyśpieszaniu wyjątkowo dużo go pobiera co dodaje ok 6KM. Przy normalnej jeździe ładuje i pobiera prą na bieżąco.
Ciężko naładować na full mi się udało przy hamowaniu jak jechałem trasą górzystą gdzie było pełno zakrętów i zjazdów w dół i musiałem dużo hamować. Ogólnie to tak 3 lub 4 kreski mam.
perot napisał(a):Panowie a jak jest u was z ładowaniem tego akumulatora. U mnie wygląda to dosyć słabo zazwyczaj wacha się miedzy 2-3 kreski z przewaga na 2. Na dwa lata jak sprawdzałem tylko dwa razy miałem na maxa. Pewnie wynika to z tego że staram się nie hamować gwałtownie i długo, tylko ciekawe jak w takim przypadku wypad żywotność tego akumulatora.
U mnie maksymalnie 3 kreski
U mnie zazwyczaj są 3-4 kreski, ale jak ganiam po górkach to czasem mam maxa.
Jak dla mnie jest to logiczne. Gdyby na płaskim ładowało cały czas na maxa to by znaczyło, że akumulator jest bardzo mały, a na pagórkach część odzyskanej energii szła by w gwizdek.
Inna sprawa, że wspomaganie silnika działa chyba dopiero od 4tej kreski, a jak jest mniej to tylko zasila elektronikę pokładową. Tak czy inaczej dopiero zacząłbym się martwić jakbym cały czas miał np. 1 kreskę.
Jak dla mnie jest to logiczne. Gdyby na płaskim ładowało cały czas na maxa to by znaczyło, że akumulator jest bardzo mały, a na pagórkach część odzyskanej energii szła by w gwizdek.
Inna sprawa, że wspomaganie silnika działa chyba dopiero od 4tej kreski, a jak jest mniej to tylko zasila elektronikę pokładową. Tak czy inaczej dopiero zacząłbym się martwić jakbym cały czas miał np. 1 kreskę.
krabdul napisał(a):Inna sprawa, że wspomaganie silnika działa chyba dopiero od 4tej kreski, a jak jest mniej to tylko zasila elektronikę pokładową.
Z tego co zauważyłem to energia przekazywana z mhybrid jest w moim przypadku już przy dwóch kreskach na motor jak przyśpieszam. Jednej samej pełnej kreski do tej pory nie zauważyłem, zawsze są dwie pełne. Możliwe że z jedną tak samo może być.
Ciekawie czy to kwestia Xa czy MT
A energia u Ciebie idzie na silnik przy jakim stopniu naciśnięciu gazu i jakich obrotach?
U mnie raczej tylko na niskich obrotach i niskim obciążeniu, no ale przy większym obciążeniu zrzuci bieg i będą wyższe obroty... Muszę jeszcze w trybie M poobserwować.
A energia u Ciebie idzie na silnik przy jakim stopniu naciśnięciu gazu i jakich obrotach?
U mnie raczej tylko na niskich obrotach i niskim obciążeniu, no ale przy większym obciążeniu zrzuci bieg i będą wyższe obroty... Muszę jeszcze w trybie M poobserwować.
Energia z mhybrid potrafi iść na motor nawet przy ruszaniu z pod świateł. Więc nie są to jakieś wysokie obroty i obciążenie. Odnośnie wyższych obrotów i cięższym obciążeniu ta energia też potrafi iść na motor.
Może tak jak napisałeś zależy to od rodzaju skrzyni lub silnika.
Może tak jak napisałeś zależy to od rodzaju skrzyni lub silnika.
Teraz jechałem i miałem 3 kreski i działało wspomaganie, ale zaraz wskoczyła 4ta więc było tak na granicy przy starcie. U mnie niezależnie czy mam M czy A to działa tylko na tych najniższych obrotach do ok 2krmp. ale będę dalej obserwował. W sumie gdyby działało przy 3-4 to by podali moment systemowy 260 a nie 213Nm. Nawet sama Mazda piszę, że to ma upłynniać jazdę np. przy zmianie biegów a nie poprawia samych osiągów.
Może wyższy moment Xa nie wynika z samego silnika a zarządzania tym wspomaganiem, ale to taka naciągana trochę teoria
Niech ktoś z G i MT jeszcze powie jak to dokładnie u niego działa.
Może wyższy moment Xa nie wynika z samego silnika a zarządzania tym wspomaganiem, ale to taka naciągana trochę teoria
Niech ktoś z G i MT jeszcze powie jak to dokładnie u niego działa.
krabdul napisał(a):Mazda piszę, że to ma upłynniać jazdę np. przy zmianie biegów
Robi to m. in poprzez tzw. rev matching, ale tego w AT tego nie doświadczysz.
krabdul napisał(a):nie poprawia samych osiągów
Głównym celem MHybrid jest właśnie obniżenie spalania poprzez odciążenie silnika spalinowego gdy jest najbardziej obciążony. Ciężko oczekiwać, że te 6KM zrobi różnicę w dynamice jazdy. Natomiast na pewno przejmie na siebie niewielką część obciążenia, dzięki czemu zużyje się trochę energii elektrycznej zamiast tylko paliwa. Mimo to, wpływ na spadek spalania nie będzie jakiś spektakularny, bo to nadal tylko 6KM.
Ja wiem po co jest MH i że jakieś są tego zalety. Z poprawą osiągów to chodzi mi o to że przykładowo normalna hybryda ma zawsze podaną moc i moment silnika zarówno elektrycznego jak i spalinowego, oraz moc systemową, która nie jest prostą sumą, bo maxy obu silników nie trafiają w to samo miejsce. Koledzy wyżej napisali, że im działa na wszystkich obrotach, więc jeśli by tak było też w G to by przy 4krpm miał nie 213 a ok 260-270Nm i uwierz mi, że byś to bardzo poczuł.
Z tym upłynnieniem to bardziej chodziło mi o wypłaszczenie na+ momentu gdzie normalnie przy 1-1.5krpm nic się nie dzieje a jednak właśnie w tym przedziale mam lepszą elastyczność niż miałem w dużo lżejszej i ciut mocniejszej 3ce BM bez MH oczywiście. No i tu przykładowo zamiast 100-150 jest 150-200Nm. Jak działa wspomaganie MH to tak samo mimo większej masy jestem w stanie na wyższym biegu podjechać tą samą górkę niż przy 2ch kreskach czy też poprzednim autem. Wiem, że tu dochodzą inne przełożenie i zestrojenie silnika, ale ja właśnie w samym dole czuję zalety MH.
PS: Wracałem autem już po wcześniejszym wpisie i miałem cały czas 3 kreski i ani razu wspomaganie nie zadziałało.
Z tym upłynnieniem to bardziej chodziło mi o wypłaszczenie na+ momentu gdzie normalnie przy 1-1.5krpm nic się nie dzieje a jednak właśnie w tym przedziale mam lepszą elastyczność niż miałem w dużo lżejszej i ciut mocniejszej 3ce BM bez MH oczywiście. No i tu przykładowo zamiast 100-150 jest 150-200Nm. Jak działa wspomaganie MH to tak samo mimo większej masy jestem w stanie na wyższym biegu podjechać tą samą górkę niż przy 2ch kreskach czy też poprzednim autem. Wiem, że tu dochodzą inne przełożenie i zestrojenie silnika, ale ja właśnie w samym dole czuję zalety MH.
PS: Wracałem autem już po wcześniejszym wpisie i miałem cały czas 3 kreski i ani razu wspomaganie nie zadziałało.
Eee, tego...
Może pytanie głupie, ale... jak Wy wywołujecie ten ekran z monitorem przepływu energii?
Samochód mam dopiero od 2dni, więc jeszcze się poznajemy, ale na ten ekran nie trafiłem, a wydaje mi się, że wszystko 'przeklokałem'.
Może pytanie głupie, ale... jak Wy wywołujecie ten ekran z monitorem przepływu energii?
Samochód mam dopiero od 2dni, więc jeszcze się poznajemy, ale na ten ekran nie trafiłem, a wydaje mi się, że wszystko 'przeklokałem'.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9