Zmiana kół z 18 na 17 cali
Zbliża się sezon jesienno-zimowy więc przymierzam się do tematu opon zimowych – a właściwie całorocznych bo przy moim jeżdżeniu zmiana na typowe zimówki nie ma sensu. Opony, które chciałbym założyć, to Goodyear Season G2 – używam ich w Skodzie Yeti i jestem mega zadowolony: są ciche (69dB), bardzo dobrze trzymają się zarówno na suchym, mokrym jak i śniegu. W stosunku do również całorocznych Nokianów, które miałem wcześniej na tym samochodzie, kolosalna różnica pod każdym względem. Są one dostępne w dwóch interesujących mnie rozmiarach (17 i 18 cali) jednak z różnymi indeksami nośności i prędkości:
– Rozmiar: 215/60R17, Indeks prędkości: H (210 km/h), Indeks nośności: 96 (710 kg) https://allegro.pl/oferta/4x-opony-215- ... 0928567383
– Rozmiar: 215/55R18, Indeks prędkości: V (240 km/h), Indeks nośności: 99 (775kg), https://allegro.pl/oferta/4x-goodyear-2 ... 0948622717
Samochód to CX-30 e-Skyactive X At AWD Hikari. Jest na fabrycznych kołach 18". Ponieważ zależy mi na komforcie wolałbym zejść o jeden rozmiar w dół czyli na 17" – takie działanie w przpyadku kilku ostatnich samochodów (Superb – zmiana z 18" na 17", Yeti – zmiana z 17" na 16", Fabia – zmiana z 16" na 15") zawsze przynosiło pożądany efekt w postaci zwiększenia komfortu, szczególnie pryz przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności (np. tzw. "śpiących policjantów").
Czy ww. opony 215/60R17 96H są waszym zdaniem odpowiednie? Nie martwię się o indeks prędkości – powyżej 150 km/h z założenia nie jeżdżę, a 210 km/h (indeks H) to i tak więcej niż podawana przez producenta szybkość maksymalna (204 km/h) – ale różnica 65 kg na jedno koło juz działa na moją wyobraźnię.
Czy ktokolwiek w ogóle robił przesiadkę w dół z 18" na 17" w CX-30?
– Rozmiar: 215/60R17, Indeks prędkości: H (210 km/h), Indeks nośności: 96 (710 kg) https://allegro.pl/oferta/4x-opony-215- ... 0928567383
– Rozmiar: 215/55R18, Indeks prędkości: V (240 km/h), Indeks nośności: 99 (775kg), https://allegro.pl/oferta/4x-goodyear-2 ... 0948622717
Samochód to CX-30 e-Skyactive X At AWD Hikari. Jest na fabrycznych kołach 18". Ponieważ zależy mi na komforcie wolałbym zejść o jeden rozmiar w dół czyli na 17" – takie działanie w przpyadku kilku ostatnich samochodów (Superb – zmiana z 18" na 17", Yeti – zmiana z 17" na 16", Fabia – zmiana z 16" na 15") zawsze przynosiło pożądany efekt w postaci zwiększenia komfortu, szczególnie pryz przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności (np. tzw. "śpiących policjantów").
Czy ww. opony 215/60R17 96H są waszym zdaniem odpowiednie? Nie martwię się o indeks prędkości – powyżej 150 km/h z założenia nie jeżdżę, a 210 km/h (indeks H) to i tak więcej niż podawana przez producenta szybkość maksymalna (204 km/h) – ale różnica 65 kg na jedno koło juz działa na moją wyobraźnię.
Czy ktokolwiek w ogóle robił przesiadkę w dół z 18" na 17" w CX-30?
Witam,
17'' to nie słyszałem żeby były rekomendowane do CX-30 ale zimowe np. 16'' w rozmiarze 215/65R16 98H to już tak.
17'' to nie słyszałem żeby były rekomendowane do CX-30 ale zimowe np. 16'' w rozmiarze 215/65R16 98H to już tak.
Też się zastanawiam co zrobić z oponami, dzisiaj przy wizycie na zmianę oleju po 5k km zapytałem jaki jest koszt całych kół zimowych 16 cali – myślałem, że może dadzą jakąś lepszą ofertę niż ta standardowa z cennika, ale niestety pan z serwisu zaproponował ten komplecik za 5200 zł brutto. Mi się to kompletnie nie kalkuluje bo przy sprzedaży auta i tak w żaden sposób się to nie zwróci, w sensie nie będzie to wartość dodana, bo każdy traktuje taki dodatek jako "gratis".
Dlatego na ten moment najbardziej skłaniam się do zmiany letnich 18 na 18 całoroczne.
@Gazda, ale zwróć uwagę, że w cenniku CX-30 przy 16 jest info "nie stosować do pojazdów z napędem na 2 osie (4WD)", dlatego chyba mniejsze to tylko 17?
Dlatego na ten moment najbardziej skłaniam się do zmiany letnich 18 na 18 całoroczne.
@Gazda, ale zwróć uwagę, że w cenniku CX-30 przy 16 jest info "nie stosować do pojazdów z napędem na 2 osie (4WD)", dlatego chyba mniejsze to tylko 17?
Podepnę sie do tematu.
Też chce na zime przejść na 16'. Co myslicie o takim zestawie:
– https://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex ... #359092011
– https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/ ... 0#33453274
Czytam dużo dobrych opini o firmie Zeetrex ale przyznam, że sam o niej słyszę pierwszy raz
i czy takie parametry felg bedą ok z CX-30 FWD ?
Też chce na zime przejść na 16'. Co myslicie o takim zestawie:
– https://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex ... #359092011
– https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/ ... 0#33453274
Czytam dużo dobrych opini o firmie Zeetrex ale przyznam, że sam o niej słyszę pierwszy raz
i czy takie parametry felg bedą ok z CX-30 FWD ?
Gazda napisał(a):Witam,
17'' to nie słyszałem żeby były rekomendowane do CX-30 ale zimowe np. 16'' w rozmiarze 215/65R16 98H to już tak.
No jak najbardziej siedemnatski są rekomendowane – w cenniku CX-30 na 2021 masz dwa rodzaje felg 17": wzór 73a (Black Glossy) oraz wzór 73 (Hyper Gun). Niedozwolne sa natomiast przy AWD szesnastki: Koła zimowe 16” – opony zimowe Yokohama 215/65R16 98H BluEarth Winter V906 [D, B, B (71dB)] + oryginalne felgi aluminiowe Mazda o wzorze 71a (Palladium) + czujniki systemu TPMS (4 szt.) – nie stosować do pojazdów z napędem na 2 osie (4WD).
Chodzi mi tylko o wyłącznie o kwestie indeksu nośności...
krzychk napisał(a):Oponka z Chin? Noo nie wiem, w gazetowych testach ich produkty wypadały słabo. Na opineo.pl dostają pozytywy z ... oponeo, głównego ich sprzedawcy na PL rynku
Zeetex czy Nexen to dobre opony z dobrymi parametrami – użytkowałem obie firmy, co prawda w innych autach, i złego słowa nie powiem – a jak są dobre to po co przepłacać? Zresztą niektóre opony premium mają dużo gorsze parametry od wspomnianych, a testy u Niemca....?!
Witam,
macie racje są w cenniku Mazdy felgi 17'' a przy 16'' pisze żeby nie stosować do AWD, zmyliło mnie bo w cenniku mają opony tylko 16'' i 18'' śmieszne felgi mają 17'' ale opon nie szczyt debilizmu
macie racje są w cenniku Mazdy felgi 17'' a przy 16'' pisze żeby nie stosować do AWD, zmyliło mnie bo w cenniku mają opony tylko 16'' i 18'' śmieszne felgi mają 17'' ale opon nie szczyt debilizmu
dyskograf napisał(a):Nie wierzę że ktoś kupuje samochód za 130,000zł i potem szczędzi na opony ryzykując z chińczykami
Szukam produktu z dobrym stosunkiem ceny do jakości. Zaciekawił mnie ten model dlatego pytam na forum z nadzieją, że ktoś z tą marką miał jakąś styczność. Nie fiksuje się w pierwszej kolejności na kraj pochodzenia.
To tak jak niektóre wzmiankowane w tym wątku Zeetex – ludzie piszą że są do wywalenia, a oponeo leci w kulki. Ale nie o tym chciałem – w sieci są testy z rynku nie tylko niemieckiego, u francuzów dostały po de za jakość (m.in. różnice w letnich kapciach (zatrzymanie ze 100) o 4,5 m (bez kilku centymetrów) to deklasacja. Żeby nie było, same nie były na dole tabeli, testowano od cholery opon, drugą połowę tabeli zajmowały raczej tanie opony, z czegoś cena się bierze. Nie wyglądało to jak w PL – niby nasz test, a fotki z DE – tu zalatywało serem i bagietkąonufryz napisał(a):Zresztą niektóre opony premium mają dużo gorsze parametry od wspomnianych, a testy u Niemca....?!
Oczywiście jedna firma w danym rozmiarku potrafi zrobić fajne kapcie, a w innym rozmiarku lepsze są inne firmy, a kapcie lato/zima to już może być kosmos w różnicach/jakości i pozycji na rynku to fakt. A Ty jakie testy widziałeś w PL obiektywne i wychwalające owe gumy? I nie sponsorowane przez Oponeo? to a, b – jaka jest różnica w kwocie podzielonej przez ilość lat w czasie których ów komplet będzie śmigał i w przeliczeniu na 1 rok? 309 vs 430 ziko per 1 opona, ile lat będziesz użytkował? rok? to fakt, cena czyni cuda. 4 lata? 100 ziko rocznie? No cóż..... ps. gdyby to było choć rozważanie – czy 18' w Michałkach czy 16" w Zeetex to ok, różnica na każdej oponie z 300-350 ziko x 4... ale tak? Żart.
Zniecierpliwiony ciągłym brakiem odpowiedzi pozwoliłem sobie napisać komentarz na profilu Mazda Polska na FB w ich poście chwalącym CX-30 z e-Skyatciv X:
Piękny samochód. Powiedzcie mi tylko kochani jaki mam mieć minimalny indeks nośności przty oponach 215/60R17 dla wersji e-Skyactive X AWD AT Hikari? Bo od kilku tygodni nikt ani od Was, ani od dealera nie jest mi tego w stanie powiedzieć. A opcjonalne, akcesoryjne felgi 17" w cenniku macie...
Poprosili o skontaktowanie się przez Messengera co oczywiście uczyniłem – jak obstawiacie, ile czasu zajmie przygotowanie merytorycznej odpowiedzi? Czy może dla zamknięcie tematu felgi 17" zostaną wycofane z oferty akcesoriów dla CX-30
Piękny samochód. Powiedzcie mi tylko kochani jaki mam mieć minimalny indeks nośności przty oponach 215/60R17 dla wersji e-Skyactive X AWD AT Hikari? Bo od kilku tygodni nikt ani od Was, ani od dealera nie jest mi tego w stanie powiedzieć. A opcjonalne, akcesoryjne felgi 17" w cenniku macie...
Poprosili o skontaktowanie się przez Messengera co oczywiście uczyniłem – jak obstawiacie, ile czasu zajmie przygotowanie merytorycznej odpowiedzi? Czy może dla zamknięcie tematu felgi 17" zostaną wycofane z oferty akcesoriów dla CX-30
Gdybym ja potrzebował takiej informacji, to pierwszą rzeczą, którą bym zrobił, to sprawdziłbym co jest wpisane w papierach od homologacji, a nie "atakował" pracowników salonu/serwisu takimi pytaniami. Pytanie na FB, to już w ogóle jest z innej ligi, bo tam pewnie pracują ludzie od PRu, którzy pewnie nie mają takich informacji. Zerknij do papierów od homologacji, bo tam powinno wszystko być na ten temat i oszczędzisz sobie mnóstwo czasu. No chyba, że ich nie masz... to może koledzy z forum szybciej pomogą. Ja mam trójkę BP, więc nie pomogę, bo tam nie przewidziano 17" kół.
Więc tak, w moim świadectwie zgodności WE dla mojego auta jedna oś pod pozycją nr. 52 Uwagi znajduje się następujący zapis:
DODATKOWE KOMBINACJE PARAMETRÓW TECHNICZNYCH OPONY/KOŁA (BRAK ODNIESIENIA DO RR)
215/65R16 98H , 16X6 1/2J ODSADZENIE 45 JAKO OPCJA:
Jak kupowałem auto do wyboru były tylko 16/18" ,nie było żadnych 17" i w świadectwie też nie ma o nich żadnej wzmianki.
Mój rozmiar opona/koło jest pod pozycją 35 i jest to rozmiar 215/55r18 95H , 18X7J odsadzenie 45.
Na samym końcu świadectwa jest następujący zapis:
ZMIANA ORYGINALNEGO ROZMIARU OPONY WYMAGA DOSTOSOWANIA DO TWOJEGO POJAZDU. SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTYCZNYM SERWISEM. , i to tyle odnośnie rozmiaru koła/opony w świadectwie.
Letnie i zimowe koła mam w takim samym rozmiarze czyli 215/55r18 i na komfort/prowadzenie nie narzekam. Moim zdaniem rozmiar 18" bardzo dobrze wygląda na tym aucie.
Co do komfortu przy podawanym w tym wątku rozmiarze 17" profil będzie tylko o około 1cm wyższy od 18" ,a około 2cm przy 16". Więc 1cm moim zdaniem nie wpłynie aż tak znacząco na komfort.
Inna sprawa to już cena za 16/17" tu można już troszeczkę zaoszczędzić .
Opony letnie mam Bridgestony ,zima Yokohamy na żadne nie powiem złego słowa. Spisują się bardzo dobrze we wszystkich warunkach pogodowych.
Odnośnie ewentualnego marudzenia ubezpieczyciela przy szkodzie to jeszcze nie słyszałem by żądał świadectwa auta i zakwestionował rozmiar kół. Kwestia opon lato/zima też nie powinna mieć znaczenia gdyż nie ma ustawowego obowiązku co do sezonowej zmiany opon w naszym pięknym kraju .
Więc jeśli miał bym ochotę założyć 17" to bym zakładał i tyle. Podejrzewam a nawet śmiem twierdzić że bardzo duża część aut poruszających się po naszych drogach, nie ma zalecanych przez producenta rozmiarów kół/opon.
DODATKOWE KOMBINACJE PARAMETRÓW TECHNICZNYCH OPONY/KOŁA (BRAK ODNIESIENIA DO RR)
215/65R16 98H , 16X6 1/2J ODSADZENIE 45 JAKO OPCJA:
Jak kupowałem auto do wyboru były tylko 16/18" ,nie było żadnych 17" i w świadectwie też nie ma o nich żadnej wzmianki.
Mój rozmiar opona/koło jest pod pozycją 35 i jest to rozmiar 215/55r18 95H , 18X7J odsadzenie 45.
Na samym końcu świadectwa jest następujący zapis:
ZMIANA ORYGINALNEGO ROZMIARU OPONY WYMAGA DOSTOSOWANIA DO TWOJEGO POJAZDU. SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTYCZNYM SERWISEM. , i to tyle odnośnie rozmiaru koła/opony w świadectwie.
Letnie i zimowe koła mam w takim samym rozmiarze czyli 215/55r18 i na komfort/prowadzenie nie narzekam. Moim zdaniem rozmiar 18" bardzo dobrze wygląda na tym aucie.
Co do komfortu przy podawanym w tym wątku rozmiarze 17" profil będzie tylko o około 1cm wyższy od 18" ,a około 2cm przy 16". Więc 1cm moim zdaniem nie wpłynie aż tak znacząco na komfort.
Inna sprawa to już cena za 16/17" tu można już troszeczkę zaoszczędzić .
Opony letnie mam Bridgestony ,zima Yokohamy na żadne nie powiem złego słowa. Spisują się bardzo dobrze we wszystkich warunkach pogodowych.
Odnośnie ewentualnego marudzenia ubezpieczyciela przy szkodzie to jeszcze nie słyszałem by żądał świadectwa auta i zakwestionował rozmiar kół. Kwestia opon lato/zima też nie powinna mieć znaczenia gdyż nie ma ustawowego obowiązku co do sezonowej zmiany opon w naszym pięknym kraju .
Więc jeśli miał bym ochotę założyć 17" to bym zakładał i tyle. Podejrzewam a nawet śmiem twierdzić że bardzo duża część aut poruszających się po naszych drogach, nie ma zalecanych przez producenta rozmiarów kół/opon.
@worn oczywiście mam świadectwo homologacji – niestety jest tam podany tylko i wyłącznie rozmiar na którym samochód został wyprodukowany. Skoro nie ma tych informacji podanych w instrukcji obsługi a w ofercie są felgi 17" do CX-30 to kogo mam "atakować"? Najpierw napisałem do sprzedawcy – odesłał mnie do serwisu. Człowiek w serwisie owszem, podał mi rozmiar, ale na pytanie o indeksy prędkości już odpowiedzieć nie umiał i skierował mnie do Mazdy Polska. Odpowiedź z Mazdy Polska:
Uprzejmie informuję, że w dokumencie homologacyjnym producent podaje jedynie wartości fabrycznie zamontowanego zestawu koło/opona tj.: 215/55R18 95H, 18x7J odsadzenie 45. Brak informacji o możliwości stosowania zamienników. Rozstaw śrub wynosi 5x114,3mm. Producent nie podaje wymiarów otworu centralnego. Dodatkowy wpis w homologacji oznajmia, że: "Zmiana oryginalnego rozmiaru opony wymaga dostosowania do twojego pojazdu. Skontaktuj się ze specjalistycznym serwisem". Listę naszych serwisów odnajdzie Pan pod tym linkiem: https://www.mazda.pl/forms/znajdz-dealera/
Jak widać koło się zamknęło... ponieważ serwis nadal nie potrafił odpowiedzieć na moje pytania zdecydowałem się w końcu napisać do Mazda polska na FB. Póki co odpowiedzi brak – poprosili jedynie o VIN.
Mi kompletnie nie chodzi o pieniądze a jedynie o komfort – mam już swoje lata i kręgosłup wymaga łagodniejszego traktowania. We wszystkich 3 samochodach, w których robiłem taki manewr, różnica była bardzo wyraźnie widoczna. Niby to tylko kilkanaście milimetrów gumy więcej nad felgą ale zawsze robiło robotę.
Dopisano 5 paź 2021, 14:47:
No to przyszła na messengerze odpowiedź z Mazda Polska:
[img]"Pawle, odpisaliśmy Ci na Twojego maila w maju tego roku:
"Uprzejmie informuję, że w dokumencie homologacyjnym producent podaje jedynie wartości fabrycznie zamontowanego zestawu koło/opona tj.: 215/55R18 95H, 18x7J odsadzenie 45. Brak informacji o możliwości stosowania zamienników. Rozstaw śrub wynosi 5x114,3mm. Producent nie podaje wymiarów otworu centralnego. Dodatkowy wpis w homologacji oznajmia, że: "Zmiana oryginalnego rozmiaru opony wymaga dostosowania do twojego pojazdu. Skontaktuj się ze specjalistycznym serwisem". Listę naszych serwisów odnajdzie Pan pod tym linkiem: https://www.mazda.pl/forms/znajdz-dealera/"
Także wciąż pozostaje dobór opon u Dealera."[/img]
Straszno i śmieszno zarazem... A niby taka prosta sprawa...
Uprzejmie informuję, że w dokumencie homologacyjnym producent podaje jedynie wartości fabrycznie zamontowanego zestawu koło/opona tj.: 215/55R18 95H, 18x7J odsadzenie 45. Brak informacji o możliwości stosowania zamienników. Rozstaw śrub wynosi 5x114,3mm. Producent nie podaje wymiarów otworu centralnego. Dodatkowy wpis w homologacji oznajmia, że: "Zmiana oryginalnego rozmiaru opony wymaga dostosowania do twojego pojazdu. Skontaktuj się ze specjalistycznym serwisem". Listę naszych serwisów odnajdzie Pan pod tym linkiem: https://www.mazda.pl/forms/znajdz-dealera/
Jak widać koło się zamknęło... ponieważ serwis nadal nie potrafił odpowiedzieć na moje pytania zdecydowałem się w końcu napisać do Mazda polska na FB. Póki co odpowiedzi brak – poprosili jedynie o VIN.
Mi kompletnie nie chodzi o pieniądze a jedynie o komfort – mam już swoje lata i kręgosłup wymaga łagodniejszego traktowania. We wszystkich 3 samochodach, w których robiłem taki manewr, różnica była bardzo wyraźnie widoczna. Niby to tylko kilkanaście milimetrów gumy więcej nad felgą ale zawsze robiło robotę.
Dopisano 5 paź 2021, 14:47:
No to przyszła na messengerze odpowiedź z Mazda Polska:
[img]"Pawle, odpisaliśmy Ci na Twojego maila w maju tego roku:
"Uprzejmie informuję, że w dokumencie homologacyjnym producent podaje jedynie wartości fabrycznie zamontowanego zestawu koło/opona tj.: 215/55R18 95H, 18x7J odsadzenie 45. Brak informacji o możliwości stosowania zamienników. Rozstaw śrub wynosi 5x114,3mm. Producent nie podaje wymiarów otworu centralnego. Dodatkowy wpis w homologacji oznajmia, że: "Zmiana oryginalnego rozmiaru opony wymaga dostosowania do twojego pojazdu. Skontaktuj się ze specjalistycznym serwisem". Listę naszych serwisów odnajdzie Pan pod tym linkiem: https://www.mazda.pl/forms/znajdz-dealera/"
Także wciąż pozostaje dobór opon u Dealera."[/img]
Straszno i śmieszno zarazem... A niby taka prosta sprawa...
pab567 napisał(a):No to przyszła na messengerze odpowiedź z Mazda Polska:
"Pawle, odpisaliśmy Ci na Twojego maila w maju tego roku"
Takiej odpowiedzi się właśnie można było spodziewać na FB.
Z ciekawości zerknąłem jak to wygląda na japońskiej stronie dla CX-30 z 2021 roku i nigdzie nie ma tam w ofercie kół 17" a w instrukcji są podane takie dane –> https://i.imgur.com/X9K9QlZ.png
Stąd dziwi mnie trochę, że na rodzimym rynku oferują 17", ale nic więcej nie są w stanie powiedzieć na temat parametrów opon.
Jeżeli chcesz koniecznie zmienić rozmiar na 17" to myślę, że nie ma co się jakoś szczególnie rozdrabniać i jak indeks nośności będzie nie mniejszy niż ten podany dla kół 16" czy 18", to będzie OK.
Zgadza się – w polskiej instrukcji też są takie same wartości. Skoro dla 16 jest indeks 98 a dla 18 jest 95 to logiczne wydaje się, że dla 17 powinno być pomiędzy 95 a 98 – to "pomiędzy" to różnica 60kg (95 – 690kg, 98 – 750kg) a więc całkiem sporo. Opony, które mnie interesują, sa w rozmiarze 215/60R17 dostępne z indeksami 96H i 100V – przy czym te drugie są niestety wzmacniane (XL) więc będą zapewniać niższy komfort a mi zależy na tym, aby był on jak najwyższy. Oczywiście mogę kupić wersję 96H tylko obawiam się, że w razie wypadku ubezpieczyciel, szukając jakiegokolwiek "haka", może się do tego przyczepić, dlatego chciałbym uzyskać potwierdzenie na piśmie, że 215/60R17 96H jest OK. Tylko tyle.
Dopisano 6 paź 2021, 12:37:
Coś się dzieje – dzwoniła przed chwilą przesympatyczna osoba z Mazdy Polska z przeprosinami i jednocześnie potwierdzeniem, że można używać felg 17". Wyjaśniliśmy sobie całą sprawę i w tej chwili czekam na informację z podaniem tej nieszczęsnej minimalnej nośności.
Dam znać gdy temat zostanie zamknięty
Dopisano 6 paź 2021, 12:37:
Coś się dzieje – dzwoniła przed chwilą przesympatyczna osoba z Mazdy Polska z przeprosinami i jednocześnie potwierdzeniem, że można używać felg 17". Wyjaśniliśmy sobie całą sprawę i w tej chwili czekam na informację z podaniem tej nieszczęsnej minimalnej nośności.
Dam znać gdy temat zostanie zamknięty
Pab567 jeśli tak skrupulatnie podchodzisz do indeksu i kwestii związanych z ubezpieczycielem to na twoim miejscu nie zakładał bym 17". Według świadectwa homologacji ten rozmiar nie jest przewidziany przez producenta do tego auta. Nigdzie nie ma wzmianki o 17" czy to w instrukcji, konfiguratorze lub na zagranicznych stronach. Dlatego otrzymujesz takie a nie inne odpowiedzi że strony Mazdy.
Nawet w cenniku masz podane tylko 16/18", i tylko na takich kołach możesz sobie zamówić auto.
To co jest podane w akcesoriach bo tam jest 17", wcale nie oznacza że ten rozmiar ma homologację. To są tylko akcesoria i tyle. Moim zdaniem też jest to dziwne ale niestety tak jest i podejrzewam że nic się tu nie zmieni.
Nawet w cenniku masz podane tylko 16/18", i tylko na takich kołach możesz sobie zamówić auto.
To co jest podane w akcesoriach bo tam jest 17", wcale nie oznacza że ten rozmiar ma homologację. To są tylko akcesoria i tyle. Moim zdaniem też jest to dziwne ale niestety tak jest i podejrzewam że nic się tu nie zmieni.
Wiem że inny model ale informacyjnie dodam że np. w CX3 takie koła jakie były w sprzedaży z samochodem były również ujęte w dokumencie homologacji.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0#p3455290
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0#p3455290
Jestem ciekaw czy ta przesympatyczna osoba z MMP odnośnie używania 17" potwierdzi to na piśmie, jeśli nie są ujęte w homologacji auta. Przez telefon można wszystko powiedzieć , by tylko klient był zadowolony . Moim zdaniem jeśli jakiś rozmiar był by jeszcze przewidziany , to występował by w homologacji jako opcja . Tak jak jest u mnie w przypadku 16"-opcja. Tak jak już pisałem wcześniej 17" nigdzie nie są ujęte w wyposażeniu auta i to powinno dać do myślenia odnośnie ewentualnej zamiany.
Może się mylę ,ale tak łatwo bym nie wierzył w to wszystko co mówią .
Może się mylę ,ale tak łatwo bym nie wierzył w to wszystko co mówią .
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9