Zegary i akumulator

Mazda CX-30 2019–

Postprzez Palmer » 13 gru 2021, 15:38

dominn_107 napisał(a):Dzięki za szybką odp. Oczywiście mówimy o akumulatorze o symbolach: LN2 PAF 3 20hr 60AH 12V?
Dodatkowo jak ladujecie to czy odpinacie klemę minusową? Pozdro.

A nie jest to przyp. aku YUASA o poj. 65 Ah i prądzie rozruchowym 520 A, jak w nowej "3"?

perot napisał(a):Tak samo potwierdzam że jest zwykły akumulator. I taki też należy wsadzać , nie żadne EFB czy AGM.

Importer zapewniał mnie dwukrotnie, że to jest EFB, czyli taki ulepszony "kwasiak".

perot napisał(a):Uprzedzając niektóre pytania odnośnie systemy START-STOP i akumulatora to , za działanie tego systemu odpowiada dodatkowa bateria czyli system mild hybrid.

Owszem odpowiada, ale w tandemie z tym podstawowym akumulatorem rozruchowym, który musi mieć odpowiednie parametry wyjściowe, aby system i-Stop działał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 443 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez worn » 13 gru 2021, 17:06

Palmer napisał(a):Owszem odpowiada, ale w tandemie z tym podstawowym akumulatorem rozruchowym, który musi mieć odpowiednie parametry wyjściowe, aby system i-Stop działał.


Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem.
Odpowiedni parametr wyjściowy, o którym mowa, to BATT_SOC (battery state of charge), czyli poziom naładowania akumulatora. W manualu serwisowym w rozdziale z procedurą odłączania/podłączania klemy minusowej, jest wyszczególnione, że ten parametr trzeba brać pod uwagę tylko w przypadku samochodów niewyposażonych w system MHybrid.

https://i.imgur.com/cXZhTIr.png
https://i.imgur.com/9FTcX2l.png

Dodatkowo w opisie systemu MHybrid jest schemat skąd ISG czerpie energię do uruchomienia silnika po wyłączeniu przez i-stop i jest to energia z baterii MHybrid, a więc akumulator ma błogie "życie" i trudzi się tylko przy pierwszym rozruchu (z przycisku start/stop).

The Integrated starter generator (ISG) is driven using the charged electrical power in the Mazda M Hybrid battery to restart the engine. Also, electrical power is supplied to the vehicle’s electrical devices through the DC-DC converter (Mazda M Hybrid).

https://i.imgur.com/5lctE32.png

Biorąc to wszystko pod uwagę, nie widzę sensu, żeby producent miał tutaj stosować jakieś ulepszone akumulatory typu EFB czy AGM.

Potwierdza to też instrukcja użytkownika, według której akumulatory EFB (Q-85 lub S-95) należy zastosować w samochodach bez systemu MHybrid.

https://i.imgur.com/UPI4YL6.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 323 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez perot » 13 gru 2021, 17:20

U mnie w X jest akumulator o oznaczeniach TDR KF03A A 793 65AH 520A YUASA i nie jest to na pewno żaden EFB. Jest to zwykły akumulator.
Palmer napisał(a):Importer zapewniał mnie dwukrotnie, że to jest EFB, czyli taki ulepszony "kwasiak".

W te wszystkie zapewnienia importera to tak ślepo bym nie wierzył, ja swój fizycznie wyjmowałem dlatego stwierdzam że nie jest to EFB. Nie wydaje mi się by mając dodatkowy akumulator mild hybrid wkładali EFB.
Palmer napisał(a):Owszem odpowiada, ale w tandemie z tym podstawowym akumulatorem rozruchowym, który musi mieć odpowiednie parametry wyjściowe, aby system i-Stop działał.

Czytając materiały o mild hybrid nigdzie nie było wspomniane by system i-Stop potrzebował do działania dwóch źródeł zasilnia. Nie po to wsadzali mild hybrid by działało jednocześnie z zwykłym akumulatorem.
Mild Hybrid ma za zadanie właśnie odciążyć podstawowy akumulator np. w takich sytuacjach jak:
-podczas uruchamiania samochodu,
-do zasilania układów elektrycznych,
-jako wsparcie dla osiągów silnika spalinowego.
Widzę że Worn już mnie po części uprzedził :D .
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 301 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Gazda » 14 gru 2021, 15:06

Potwierdzam zwykły akumulator służy praktycznie tylko do odpalenia samochodu, służy do alarmu i otwierania samochodu z pilota, oraz po zgaszeniu do podtrzymania sygnału aby z pilota lub bezkluczykowo za klamkę otworzyć auto, następnie po odpaleniu auta bateria miękkiej hybrydy przejmuje zasilanie za praktycznie wszystko pozostałe, uruchamia silnik gdy aktywny jest system i-stop dlatego praktycznie tego nie czuć kiedy odpalamy ponownie silnik, zasila system audio, światła, wszystkie systemy bezpieczeństwa, martwe pola w lusterkach, el. szyby, klapę bagażnika, kamery, podgrzewanie foteli, podgrzewanie kierownicy, podgrzewanie szyb itp itd nawet klimatyzacje z nawiewami nawet gdy silnik jest zgaszony przy i-stop. Natomiast gdy w aucie nie uruchomimy silnika przyciskiem start i otwieramy szyby 100 razy góra dół i słuchamy głośno muzyki bez uruchomionego silnika to rozładujemy zwykły akumulator bo wtedy nic z baterii miękkiej hybrydy nie zasila tylko zasila zwykły akumulator.
Oczywiście bateria hybrydy dodaje te około 6 kuni i 60 niuta przy ruszaniu z miejsca itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2021, 13:45
Posty: 102 (8/6)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX-30, Wersja Hikari z BOSE + Luxury Black
Silnik e-Skyactiv-G 2.0
Moc: 150 KM Mild Hybrid, Skrzynia 6 AT, Napęd 4x2, Soul Red Crystal,
Rok produkcji 2021r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9