dlaczego CX30, a nie CX-5

Mazda CX-30 2019–

Postprzez dine » 7 cze 2021, 15:14

krzychun napisał(a):gaz-em trzeba się dużo precyzyjniej obchodzić.


No właśnie sytuacja zupełnie odwrotna. Nie da się gazem precyzyjnie operować w przypadku automatu. Niestety w przypadku automatu ze skrzynią komunikujesz się właśnie za pomocą pedału gazu dając do zrozumienia jakie masz zamiary i co chcesz zrobić, a komputer ma za zadanie to odczytać i właściwie zinterpretować.
Podczas pełzania, puszczam hamulec nie dodając gazu, toczę się, chcę odrobinę przyspieszyć, muskam pedał gazu lecz nic się nie dzieje, wciskam go więc ciut mocniej, skrzynia reaguje z opóźnieniem i cyk, szarpnięcie gotowe. Tak to wygląda w moim przypadku. W przeciwieństwie do MT trzeba jasno zakomunikować co chcesz zrobić inaczej dzieją się dziwne rzeczy i to mi nie odpowiada. Piłowanie podczas wyprzedzania również. Wszyscy narzekają, że skyactiv-x szarpie podczas przyspieszania. W automacie podobny efekt występuje kiedy skrzynia redukuje czy zmienia biegi na kolejne. W moim odczuciu jest to bardziej irytujące, bo częstsze. Wszystko to kwestia przyzwyczajenia.
Na plus zaskoczyło mnie spalanie 150-konnego skyactiv-g. Myślałem, że różnica będzie większa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez AdrianT » 7 cze 2021, 15:50

Z osób które znam jak i ja nie narzekam na działanie AT jak i na skyactiv x, wszystko działa jak powinno i też nie ma żadnych szarpnięć.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2020, 09:16
Posty: 110 (0/10)
Auto: Mazda 3 BP Sedan 2.0 Skyactiv-X, AT6, Enso

Postprzez dine » 7 cze 2021, 16:04

AdrianT napisał(a):Z osób które znam jak i ja nie narzekam na działanie AT jak i na skyactiv x, wszystko działa jak powinno i też nie ma żadnych szarpnięć.


Rozumiem, ja tylko piszę co mi nie odpowiada. Nie każdy może podzielać moje zdanie lub wymienione wady mogą mieć marginalne znaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Gazda » 7 cze 2021, 16:05

W silniku e-Skyactiv-G 2.0 150 KM skrzynia AT nie ma żadnego szarpania ani jak zmienia w górę ani jak zmienia w dół, chodzi płynnie, ze świateł odchodzi że aż miło, nie trzeba trybu sport przy wyprzedzaniu. Innym stylem się jeździ w AT a innym w MT. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2021, 13:45
Posty: 102 (8/6)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX-30, Wersja Hikari z BOSE + Luxury Black
Silnik e-Skyactiv-G 2.0
Moc: 150 KM Mild Hybrid, Skrzynia 6 AT, Napęd 4x2, Soul Red Crystal,
Rok produkcji 2021r.

Postprzez gutek_wrb » 8 cze 2021, 07:19

W temacie wczorajszego postu kolegi Dine/

Jeżdżę co prawda 122 km MT jednostką ale poważnie jest najcichszą i dobrze wygłuszoną mazdą a paroma innymi modelami jeździłem łącznie z nową 3 ale też w MT
Wibrowanie występuje tylko przy tzw. "Żeglowaniu" jak pracują 2 gary tylko
No i oczywiście zryw i elastyczność jest najlepsza na 2 i 3 przełożeniu ,choć ja z zasady lubię wyprzedzać na 4 biegu bo to mi wystarcza aby "łyknąć " 2/3 lemingi wolno jadące <faja>
W tamtym tygodniu jechałem przepisowo na esce od Warszawy do Płońska i takie spalanie mi pokazywał komputer jak tylko minąłem Czosnów <serduszka>
Załączniki
IMG20210602092847[1].jpg
Prędkość 90/100km 6 bieg
IMG20210602092855[1].jpg
Trasa w 2 osoby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1316 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez polel » 8 cze 2021, 12:03

Jak wy osiągacie takie spalanie?! Ja po pierwszym tysiącu km, trochę miasto, trochę trasa i normalnej jeździe (raczej nie przekraczałem 4tyś obr.min) – spalanie na poziomie 8,5l/100km . Posiadam e-skyactive G 150km MT i dla mnie po przesiadce z Mazdy 3 BM 120 KM też w manualu obecny silnik trochę zamula dodatkowo paląc ok litr więcej. Póki co jestem nim lekko rozczarowany, liczę że może musi się jeszcze trochę dotrzeć.
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2014, 17:35
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda CX-30 2021 Hikari+Luxury Pack 150KM Manual

Postprzez gutek_wrb » 8 cze 2021, 15:28

Ten model silnika co posiadasz, powinny mieć jeszcze lepszą elastyczność na spokojnej jeździe i podobne co ja spalanie <czytaj> musisz tylko nauczyć się jeździć na odzyskiwaniu energii i żeglowaniu przy płynnym prowadzeniu auta a docieranie silnika nie ma nic tu do rzeczy <faja>
/jak będziesz w stolicy to daj znać i pokażę ci że po 10 km zejdę do 6 litrów od razu prawie na obwodnicy/. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1316 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez krzychk » 8 cze 2021, 15:34

e-X i też około tysiąca km, średnia 6.4L i marudzę, że wyświetlacz nie pokazuje 4.xL ;)
3/4 to miasto, reszta to trasa (nie autostrada).
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 06:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez polel » 9 cze 2021, 09:20

gutek_wrb napisał(a):Ten model silnika co posiadasz, powinny mieć jeszcze lepszą elastyczność na spokojnej jeździe i podobne co ja spalanie <czytaj> musisz tylko nauczyć się jeździć na odzyskiwaniu energii i żeglowaniu przy płynnym prowadzeniu auta a docieranie silnika nie ma nic tu do rzeczy <faja>
/jak będziesz w stolicy to daj znać i pokażę ci że po 10 km zejdę do 6 litrów od razu prawie na obwodnicy/. papa


Jestem z Gdańska i w Warszawie będę nieprędko ale może podzielisz się na forum kilkoma protipami ze sposobu takiej jazdy? Byłoby mi miło ;)

Jedną rzecz dodam jeszcze do tego wątku, myślę, że ma znaczenie. Od początku odbioru z salonu pojawiał się komunikat o niskim poziomie naładowania aku przy wsiadaniu do auta. Sprzedawca zapewnił, że auto po prostu trochę stało ale wystarczy chwila jazdy i komunikat zniknie. Niestety niewiele trzeba(np chwila z otwartymi drzwiami i włączonym radiem bez odpalonego silnika)żeby wrócił, mimo, codziennej regularnej jazdy. Czy to może mieć wpływ na spalanie? Oczywiście sprawę zgłaszam do ASO.
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2014, 17:35
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda CX-30 2021 Hikari+Luxury Pack 150KM Manual

Postprzez krzychun » 9 cze 2021, 09:29

Marginalne na spalanie, ale utrzymywanie długo takie stanu wykańcza akumulator... Podłącz pod jakaś inteligentną ładowarkę na parę-paręnąscie godzin i niech naładuje do pełna.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 9 cze 2021, 10:15

polel napisał(a):Od początku odbioru z salonu pojawiał się komunikat o niskim poziomie naładowania aku przy wsiadaniu do auta.

Niestety jeżeli auta używasz sporadycznie, a i wtedy pokonujesz niewielkie odcinki drogi (5-10km), to wykończysz nawet nowy akumulator. Najwięcej prądu zużywa się podczas rozruchu. Następnie podczas jazdy akumulator musi skompensować straty. Jeżeli nie skompensuje, to energii będzie ubywać, a w rezultacie bateria ulegnie przyspieszonemu wyeksploatowaniu.
Na spalanie niekoniecznie będzie miało to wpływ. W naszych mazdach nie powinny na tym ucierpieć systemy elektroniczne, bo zasilane są z baterii miękkiej hybrydy. Natomiast w innych autach różne rzeczy mogą się dziać gdy aku jest rozładowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychk » 9 cze 2021, 10:29

Mieliśmy ten sam objaw, 300 km ciurkiem rozwiązało problem. Wcześniejsze 20 km po mieście niestety nie :)
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 06:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez polel » 9 cze 2021, 10:40

300 km ciurkiem nie jechałem ale trasa x2 po 100 km już za mną. Poza tym hej, ten samochód ma dwa tygodnie, serio powinienem martwić się poziomem naładowania akumulatora? Z poprzednią mazdą, też z salonu, nie miałem nigdy takich problemów.

@krzychk ponawiam prośbę o protipy dot. ekonomicznej jazdy, serio mi na tym zależy. :)
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2014, 17:35
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda CX-30 2021 Hikari+Luxury Pack 150KM Manual

Postprzez krzychun » 9 cze 2021, 10:59

No nowe, ale pewnie odebrałeś już z rozładowanym. Możesz go naładować i już albo upierać się przy swoim. Może jest pandemia i troche inaczej użytkujesz? Np. ja robię z połowę poprzednich przebiegów... Swoją drogą trudno doładować akumulator normalną jazdą. Alternator ma niskie napięcie i wymagało by to z 10h może 15h jazdy do pełnego naładowania.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez krzychk » 9 cze 2021, 11:24

@polel ale co tu pisać :) płynna jazda z wyprzedzajacym myśleniem vel analizą. Mało hamowania (wiem wiem odzyskiwanie), pedał nie w podłodze, a mimo to dynamicznie. Przyznam, ze nie znam zadnych tipów aby magicznym zaklęciem wyszło mało paliwa z baku, ot zwykła jazda. U mnie stara szkoła wiec i docieranie silnika, a i nie mam potrzeby aby na każdych światłach w pierwszych trzech sekundach po zmianie świateł byc o dwie długości przed innymi.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 06:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez krzychun » 9 cze 2021, 11:28

krzychk napisał(a):aby na każdych światłach w pierwszych trzech sekundach po zmianie świateł byc o dwie długości przed innymi.


Z drugiej strony średni but do prędkości docelowej, a potem utrzymywanie takiej prędkości przed dłuższy czas owocuje niższym spalanie niż wolniejsze rozpędzania do tej prędkości... Taka jazda (trzeba przewidywać) aby nie używać hamulca to oczywista porada, a i tak sporo ludzi zawsze musi położyć nogę na hamulcu przed zakrętem (taki odruch). Hamowanie silnikiem itd to odruchy które można wprowadzić na co dzień. Ciężko doradzać jak się nie widziało jak ktoś jeździ. Ale 3/4 miasto to nie licz na spalanie 4.X.... Poza tym długość dystansu też ma znaczenie bo zimny silnik sporo więcej pali.

Wracając do tematu, autorowi tematu coś pomogły odpowiedzi?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez krzychk » 9 cze 2021, 12:00

Wolne nabieranie prędkości kojarzę ze zlotówkami i nie, nie o to chodziło. A co do miasta, to trasa trasie nierówna – Jerozolimskie w popołudniowym mega korku vs ten sam odcinek ale wieczorem, podobnie jazda rano 6.20 vs 7.50 ;)
A Kolega poobserwuje auto w dłuższym czasie to sam to ogarnie.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 06:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez dark_luke » 9 cze 2021, 12:07

krzychun napisał(a):No nowe, ale pewnie odebrałeś już z rozładowanym. Możesz go naładować i już albo upierać się przy swoim.

Auto produkcja 2019 październik a odbiór z salonu 2020 październik.
Przy odbiorze mazdy dostałem akumulator świeżo "naładowany".
Prosto odpięty od prostownika. Sam sprzedawca stwierdził że auto stało na placu i jest możliwość rozładowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 148 (4/9)
Auto: CX-30 Hikari SkyActiv-X 2019

Postprzez krzychk » 9 cze 2021, 12:18

Wiele zależy od długości odcinków trasy, ale tez od tego co masz odpalone, im więcej odbiorników tym szybciej prąd znika. Podjedź do serwisu i poproś o weryfikację stanu naładowania. Będziesz miał spokojniejsze sny a i akku sprawdzone.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 06:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez krzychun » 9 cze 2021, 12:19

Tylko nie sądzę aby ASO chciało się bawić w ładowanie akumulator przez parę godzin. To raczej będzie gest dobrej woli.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9