Ciśnienie powietrza w oponach

Mazda CX-30 2019–

Postprzez kafi100 » 8 kwi 2021, 14:40

Witam, czy można w dowolnym momencie sprawdzić ciśnienie w oponach ?
U siebie w menu znalazłem coś takiego – zdjęcie.
Czy jadąc samochodem pokazywane jest aktualne ciśnienie ?
Czy trzeba coś nacisnąć, aktywować aby je sprawdzić ?
Zastanawia mnie ta data 23.10.2018.
Załączniki
ciśnienie .jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2019, 09:19
Posty: 18
Skąd: Częstochowa
Auto: CX-30 ; 2020r ; 2.0 122KM ; Automat

Postprzez worn » 8 kwi 2021, 21:26

Coś z tą datą, to nie halo. Spuść trochę powietrza w którymś kole i sprawdź czy wskazanie się zmieni. Wtedy będziesz wiedział czy wskazanie się w ogóle aktualizuje i data to jakaś pomyłka, czy rzeczywiście coś się kompletnie zawiesiło.

U mnie stan aktualizuje się co minutę niezależnie od tego czy samochód się porusza czy też nie, nic dodatkowo nie trzeba nigdzie klikać i jest to jedyne miejsce gdzie można sprawdzić ciśnienie. Jak jest za niskie (o ile dobrze pamiętam to w okolicach chyba 2 barów) powinna zapalić się kontrolka TPMS i komunikat ostrzegawczy na desce rozdzielczej i wtedy tam też będą pokazane wskazania z oznaczonym kołem, które ma zbyt niskie ciśnienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 19:42
Posty: 320 (27/43)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez Palmer » 9 kwi 2021, 07:54

Może to jakaś zwieszka komputera (chciałoby się dodać krótkotrwała, ale nie można, bo data mocno historyczna:–) Spróbuj wejść w to ustawienie w trakcie jazdy. Może pomoże. Dodatkową przyczyną może być jakieś urządzenie elektroniczne w okolicy środkowej części deski rozdzielczej, które skutecznie blokuje sygnał radiowy przekazywany przez czujniki TPMS w kołach (o czym jest wzmianka w manualu).

A swoją drogą jakie mieliście ciśnienie powietrza w kołach po wyjeździe z salonu? U mnie komputer podawał 2,9 na kołach jednej osi i 3,0 bary na drugiej. To o 20% więcej niż powinno być zgodnie z zaleceniem producenta, które wynosi 2,5 bary (przy nieobciążonym pojeździe). Na początku sądziłem, że muszę pogonić Madzię na dłuższym, kilkaset kilometrowym dystansie, ale wskazanie nie drgnęło (choć data odczytu pięknie się aktualizowała).
Obniżenia ciśnienia w oponach dokonałem na stacji ORLEN, na której do dyspozycji był kompresor z cyfrowym wyświetlaczem, który wskazał identyczne wartości ciśnienia, co komputer pokładowy auta. Po automatycznym opuszczeniu powietrza przez kompresor do zadnych 2,4 barów na każdym kole, komputer wskazuje 2,6 bary. Coś tu qrcze nie teges z dokładnością wskazań. Dodam, że regulacja ciśnienia w oponach jak i sama jazda odbywała się w identycznych warunkach (0 °C +/– 1). Temat jest jeszcze w trakcie moich badań, niemniej podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez worn » 9 kwi 2021, 08:50

Auto na moją prośbę wydali na zimówkach i o ile mnie pamięć nie myli, to komputer wskazywał 2,5-2,7 bara. Miesiąc później zabrałem się za zmianę kół na letnie i przy sprawdzeniu ciśnienia myślałem, że mnie manometr oszukuje... 5-5,2 bara na każdym kole. <nie> Spuściłem ciśnienie do odpowiedniego i komputer wskazuje dokładnie takie jak manometr (analogowy a nie jakieś komputerowe cuda na stacji :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 19:42
Posty: 320 (27/43)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez dine » 9 kwi 2021, 09:39

Palmer napisał(a):Może to jakaś zwieszka komputera (chciałoby się dodać krótkotrwała, ale nie można, bo data mocno historyczna:–) Spróbuj wejść w to ustawienie w trakcie jazdy. Może pomoże. Dodatkową przyczyną może być jakieś urządzenie elektroniczne w okolicy środkowej części deski rozdzielczej, które skutecznie blokuje sygnał radiowy przekazywany przez czujniki TPMS w kołach (o czym jest wzmianka w manualu).

A swoją drogą jakie mieliście ciśnienie powietrza w kołach po wyjeździe z salonu? U mnie komputer podawał 2,9 na kołach jednej osi i 3,0 bary na drugiej. To o 20% więcej niż powinno być zgodnie z zaleceniem producenta, które wynosi 2,5 bary (przy nieobciążonym pojeździe). Na początku sądziłem, że muszę pogonić Madzię na dłuższym, kilkaset kilometrowym dystansie, ale wskazanie nie drgnęło (choć data odczytu pięknie się aktualizowała).
Obniżenia ciśnienia w oponach dokonałem na stacji ORLEN, na której do dyspozycji był kompresor z cyfrowym wyświetlaczem, który wskazał identyczne wartości ciśnienia, co komputer pokładowy auta. Po automatycznym opuszczeniu powietrza przez kompresor do zadnych 2,4 barów na każdym kole, komputer wskazuje 2,6 bary. Coś tu qrcze nie teges z dokładnością wskazań. Dodam, że regulacja ciśnienia w oponach jak i sama jazda odbywała się w identycznych warunkach (0 °C +/– 1). Temat jest jeszcze w trakcie moich badań, niemniej podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami.


Nie przypominam sobie jakie było ciśnienie po wyjeździe z salonu (wyjechałem na zimówkach) ale kiedy przyszły pierwsze mrozy, to pewnego poranka przywitało mnie ostrzeżenie o niskim stanie ciśnienia we wszystkich czterech kołach. Pojechałem na stację uzupełnić braki i od tego czasu nie zaglądam tam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Palmer » 9 kwi 2021, 11:33

To jeszcze korzystając z okazji, że wątek o kołach traktuje, podpytam o fele 18", czyli te, na których autko wyjeżdża z fabryki. Mam na nich nawalone bardzo dużo odważniczków wyważających (nawet kilkanaście, jeden przy drugim). Rozumiem, że taka ilość w nowych kołach nie jest czymś, co powinno budzić zdziwienie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez AdrianT » 9 kwi 2021, 11:39

Nie mieli odpowiednich ciężarków? Jeden na drugim? Nie robi się tak
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2020, 08:16
Posty: 110 (0/10)
Auto: Mazda 3 BP Sedan 2.0 Skyactiv-X, AT6, Enso

Postprzez krzychun » 9 kwi 2021, 11:50

Jeśli wyjechałeś z salonu z ciśnienie w okolicy 3 atmosfer to znaczy, że nie sprawdzili ciśnienia przed wydaniem (przegląd 0). Na czas transportu pompuje się opony do około 3 atmosfer aby nie uległy odkształceniu podczas długiego postoju. Jeśli ktoś zostawia samochód na dłużej w jednym miejscu też warto podnieść ciśnienie, w starszych czasach to się podnosiło samochód i zostawiało na cegłach...

Jeśli jest dużo odważników (ja też niekiedy mam sporo) to można poprosić o próbę optymalizacji ustawienia felgi względem opony (są programy na tych maszynach do tego albo po prostu obrócić o 180 stopni względem felgi), często sporo można ugrać ale to oczywiście więcej pracy.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez perot » 9 kwi 2021, 12:39

Co do zawieszki komputera proponował bym odłączenie akumulatora może pomoże. Następnie opuszczenie troszkę ciśnienia i wyrównanie go do odpowiedniego poziomu. Następnie wykonać adaptację TPMS według manuala.
Pompowanie i sprawdzanie ciśnienia najlepiej wykonywać na zimnej oponie wtedy mamy pewność że wskazania będą wiarygodne. W miarę jak opona pracuję zwiększa się w niej ciśnienie u mnie jest to w granicach 0,1- 0,2 bara na przodzie tył przeważnie 2,5 bara.

Wyważanie i ilości ciężarów zależą jakimi wulkanizator w danym momencie pracuje naklejane 5/10g czy też nabijane np. 15/25g. Wydaje mi się że czujniki TPMS też swoje robią. Przekładanie opony względem felgi trochę daje ale nie wszyscy chcę się bawić w takie rzeczy <płacze>
Ostatnio edytowano 9 kwi 2021, 15:46 przez perot, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez kafi100 » 9 kwi 2021, 15:42

Jedynie dziwi mnie ta data.
Data produkcji auta 11.2020 ; pierwsza rejestracja 03.2021 (rocznik modelowy 2021)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2019, 09:19
Posty: 18
Skąd: Częstochowa
Auto: CX-30 ; 2020r ; 2.0 122KM ; Automat

Postprzez kafi100 » 18 kwi 2021, 08:04

Temat załatwiony.
Trzeba było w opcjach zmienić z ręcznego ustawienia zegara na GPS.
Teraz poprawnie pokazuje ciśnienie powietrza w kołach oraz aktualną datę pomiaru.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2019, 09:19
Posty: 18
Skąd: Częstochowa
Auto: CX-30 ; 2020r ; 2.0 122KM ; Automat

Postprzez onufryz » 22 lip 2021, 10:20

Czy ktoś mi podpowie jak można sprawdzić aktualne ciśnienie w tpms, bo szukam w ustawieniach i nie mogę się tego doszukać(cx-30 , 2020, Hikari, sky-x, fwd)
Początkujący
 
Od: 5 lip 2021, 05:14
Posty: 21 (1/0)
Auto: Mazda CX-30,skyactive-x,Hikari,2020

Postprzez Palmer » 22 lip 2021, 14:11

onufryz napisał(a):Czy ktoś mi podpowie jak można sprawdzić aktualne ciśnienie w tpms, bo szukam w ustawieniach i nie mogę się tego doszukać(cx-30 , 2020, Hikari, sky-x, fwd)

Bardzo prosto. W systemie Mazda Connect wybierz:
1. „Informacje” na ekranie głównym
2. „Monitor stanu pojazdu”
3. "Informacje o serwisie"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez onufryz » 23 lip 2021, 11:51

Dzięki za informację, faktycznie jest widoczne – poprawka, jest widoczne tylko kiedy coś się dzieje z ciśnieniem w oponach.
Czy jest opcja żeby po prostu sprawdzić jaki jest stan ciśnienia opon na bieżąco (nie mam na myśli fizycznego manometru)
Początkujący
 
Od: 5 lip 2021, 05:14
Posty: 21 (1/0)
Auto: Mazda CX-30,skyactive-x,Hikari,2020

Postprzez onufryz » 28 lip 2021, 10:11

podbije temat,
czy można sprawdzić ciśnienie na bieżąco, a nie tylko wtedy gdy są nierówne ciśnienia?
Początkujący
 
Od: 5 lip 2021, 05:14
Posty: 21 (1/0)
Auto: Mazda CX-30,skyactive-x,Hikari,2020

Postprzez Palmer » 28 lip 2021, 10:56

onufryz napisał(a):podbije temat,
czy można sprawdzić ciśnienie na bieżąco, a nie tylko wtedy gdy są nierówne ciśnienia?

Nie bardzo rozumiem. Ciśnienie powietrza w oponach możesz kontrolować na bieżąco (w każdej chwili) podczas jazdy, bez względu na aktualny poziom ciśnienia w każdej oponie. Odczyt aktualizowany jest w interwale minutowym.
Może jednak zdarzyć się tak, że odczyt ciśnienia zawiesi się nawet na całą dobę i nie ma na to racjonalnego wytłumaczenia oraz jednej, działającej metody poradzenia sobie z tą przypadłością. U kogoś zadziała zmiana jednostki ciśnienia, u kogoś innego chwilowa zmiana ciśnienia (delikatne dopompowanie bądź spuszczenie powietrza). U mnie dopiero czas zrobił swoje, a trwało to dobre kilka dni.
Miej też na uwadze, że ciśnienie powietrza w oponie zależy od temperatury. Zmiana temp. powietrza w oponie o 10 °C to zmiana ciśnienia o 0,1 bara (atm). Dlatego ciśnienie powietrza w oponach należy regularnie kontrolować, bo inne temperatury utrzymują się zimą, inne wiosną, a jeszcze inne latem. Przykład. W swoim autku, blisko dwa miesiące temu, napompowałem opony (nierozgrzane jazdą oraz ekspozycją na słońcu) do poziomu 2,4 barów, w temp. otoczenia 25 °C i na trasie w upalny dzień (temp. powietrza 30 °C), ciśnienie szybko osiąga poziom zalecany przez producenta, tj. 2,5 barów, by ostatecznie ustabilizować się na poziomie 2,6 barów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez onufryz » 28 lip 2021, 16:29

Dzięki za info, ale u mnie informacja pojawiła się tylko w przypadku różnicy ciśnień( i to tylko raz , taka informacja jak na zdjęciu na początku wątku) i na bieżąco nic mi nie wyświetla.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2021, 05:14
Posty: 21 (1/0)
Auto: Mazda CX-30,skyactive-x,Hikari,2020

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9