Elektryczna klapa bagażnika

Mazda CX-30 2019–

Postprzez dine » 14 maja 2021, 10:42

corky1 napisał(a):Gdzieś czytałem, ze X są produkowane w Japonii, a G przypływają z Meksyku.


Ja dostałem jasną informację od dealera, że 2020 rocznik wzwyż, to będzie już tylko Meksyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez corky1 » 14 maja 2021, 13:02

Racja, to mogło chodzić o M3, ale teraz już nie jestem pewny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez JedikOps » 31 paź 2021, 01:38

corky1 napisał(a):Gdzieś czytałem, ze X są produkowane w Japonii, a G przypływają z Meksyku.


Ładnie się zgrzałem gdy to przeczytałem, aż poleciałem do garażu sprawdzić.
Naklejki z made in ... nie znalazłem.
Ale akumulator jest rzeczywiście made in mexico.

Żal :(
Początkujący
 
Od: 11 lut 2021, 22:57
Posty: 11 (5/1)
Auto: Mazda CX-30 150km 2.0L SkyActiv-G AT 2020 Hikari

Postprzez Lukk75 » 31 paź 2021, 11:28

Z Japonii VIN rozpoczyna się J….
W wersji którą teraz użytkuję rozpoczyna się 3M…..CX30 G…
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez CFAD » 31 paź 2021, 12:20

Też poszukuję miejsca produkcji po nr VIN. Niestety nie trafiłem na takie dane.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2021, 22:03
Posty: 29 (2/1)
Auto: マツダ CX-30 2021 光
Skyactiv-G 150KM AT

Postprzez Gazda » 31 paź 2021, 13:16

Mazda CX-30 produkowana jest w Japonii, Meksyku, Tajlandii i Chinach. Jeżeli w nr VIN jest 3MV to jest to na 100% MEKSYK, z Japonii są JMZ. Pierwsze 3 litry VIN to miejsce produkcji.

Pozdro papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2021, 13:45
Posty: 102 (8/6)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX-30, Wersja Hikari z BOSE + Luxury Black
Silnik e-Skyactiv-G 2.0
Moc: 150 KM Mild Hybrid, Skrzynia 6 AT, Napęd 4x2, Soul Red Crystal,
Rok produkcji 2021r.

Postprzez JedikOps » 31 paź 2021, 15:27

Gazda napisał(a):Mazda CX-30 produkowana jest w Japonii, Meksyku, Tajlandii i Chinach. Jeżeli w nr VIN jest 3MV to jest to na 100% MEKSYK, z Japonii są JMZ. Pierwsze 3 litry VIN to miejsce produkcji.

Pozdro papa


3MV... w dowodzie.

Czasem nie jesteśmy w stanie pamiętać o wszystkim.

Pewnie gdybym wuedzial wcześniej, dołożyłbym do X-a.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2021, 22:57
Posty: 11 (5/1)
Auto: Mazda CX-30 150km 2.0L SkyActiv-G AT 2020 Hikari

Postprzez dine » 31 paź 2021, 17:57

Z tym X-em to nie prawda. Mnie dealer informował, że wszystko powyżej 2020+ jest sprowadzane z Meksyku. Poza tym, wystarczy poczytać tu na forum z jakimi niedociągnięciami zmagają się posiadacze CX-30 z ww. rocznika i nowsze (mam na myśli spasowanie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Kokosiński » 31 paź 2021, 20:16

Mi też powiedzieli że X jest z Japonii (VIN JMZ), aczkolwiek kto ich tam wie. Biorąc pod uwagę moje przeboje z dealerem to mam powody żeby im nie wierzyć ;P
Początkujący
 
Od: 2 lip 2021, 22:27
Posty: 19 (1/1)
Auto: CX-30, e-SkyActiv-X,2021

Postprzez krzychk » 31 paź 2021, 22:00

dine napisał(a):Z tym X-em to nie prawda. Mnie dealer informował, że wszystko powyżej 2020+ jest sprowadzane z Meksyku.


W/g VIN a dokładniej stałego przypisania początku kodu moja e-X jest kodowana w VIN jako JMZ czyli produkcja w Kraju Kwitnącej Wiśni. Koniec kropka. Tak więc w tym przypadku należy uznać, że diler bajki opowiadał (że wszystkie). Co do problemów, spasowania itp – poczytajcie jakie numery są w innych firmach w czasie pandemii – nawet w markach uznanych za wyższą półkę są w autach prasowych rzeczy dyskwalifikujące. Takie mamy czasy – pracy z doskoku, w maseczkach, hybrydowo, niestety.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 06:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez krabdul » 31 paź 2021, 22:24

Jakie w dzisiejszych czasach ma znaczenie kraj produkcji? Czy Meksyk czy Japonia to pewnie te same automaty składają. Ja zarówno CX-30 jak i poprzednią 3kę miałem z Meksyku i czytając różne dolegliwości na forum uważam, że w obu przypadkach mam jakieś szczęście.
A dopłacenie do innego silnika tylko po to by mieć auto z kraju kwitnącej wiśni a nie nachosów... <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez JedikOps » 31 paź 2021, 22:39

krabdul napisał(a):Jakie w dzisiejszych czasach ma znaczenie kraj produkcji? Czy Meksyk czy Japonia to pewnie te same automaty składają. Ja zarówno CX-30 jak i poprzednią 3kę miałem z Meksyku i czytając różne dolegliwości na forum uważam, że w obu przypadkach mam jakieś szczęście.
A dopłacenie do innego silnika tylko po to by mieć auto z kraju kwitnącej wiśni a nie nachosów... <glupek2>


Obawiam się że żaden automat nie zakłada plastikowych paneli wnętrza pojazdu, po prostu by je połamały.

Zakładam, że okablowanie, wszystko pod maską również jest instalowane ręcznie.

W Mazdzie cx-30, wiekszosc elementów karoserii jest plastikowa..

Nawet klapa bagaznika, tylne nadkole i cały pasek nad drzwiami to również plastik

Wczoraj nawet zauważyłem że nadkola (tak są plastikowe) z przodu nie są dopasowane idealnie tak samo względem elementu przed maską.

Jakość złożenia auta, ma dla mnie ogromny wpływ na jego żywotność. A różnica jakości w tej kwestii między Japan a Meksykiem uważam, za przepaść.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2021, 22:57
Posty: 11 (5/1)
Auto: Mazda CX-30 150km 2.0L SkyActiv-G AT 2020 Hikari

Postprzez krabdul » 31 paź 2021, 22:46

Widocznie miałeś pecha a ja szczęście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez perot » 31 paź 2021, 22:47

krabdul napisał(a):Jakie w dzisiejszych czasach ma znaczenie kraj produkcji? Czy Meksyk czy Japonia to pewnie te same automaty składają.

Masz tu trochę racji co do tych automatów, lecz nie wszystko robią automaty. Nie od dziś wiadomo jednak że ludzie z Japonii to bardzo dokładny naród :) .
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez JedikOps » 31 paź 2021, 23:50

krabdul napisał(a):Widocznie miałeś pecha a ja szczęście.


Hehe, I tak uważam się za szczęściarza.

Do tej pory nie miałem żadnej usteri przy 10k km.

Pamiętam gdy jechałem z Zielonej Góry na Katowice, to mazda na autostradzie złapała znak ograniczenia do 40km, i gwałtownie zredukowała bieg co spwodowalo wyskok obrotów do 6k. Spiąłem się równo, bo auto miało raptem 50km przebiegu. Na szczęście nic się nie stało.

Od tej pory system adaptacji prędkości jest wyłączony.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2021, 22:57
Posty: 11 (5/1)
Auto: Mazda CX-30 150km 2.0L SkyActiv-G AT 2020 Hikari

Postprzez Lukk75 » 1 lis 2021, 12:14

Może admin podzieli to na dwa osobne wątki ( była klapa a jest produkcja)…

5 lat jeździłem japończykami (CX3,CX30) i różnie to było, ale zazwyczaj jakieś pierdoły , zazwyczaj zawinione przez obsługę po produkcyjną (stukająca centralka alarmu, czy skrzypiąca konserwacja podwozia).
Teraz mam na dwa miesiąca meksykankę (aktualnie 200km przebiegu)
Spasowanie karoserii idealne jak w mojej . Wszystkie plastiki idealnie dopasowane. Nie jechałem po autostradzie, ale mam wrażenie jakby w środku było ciszej. I najważniejsze jeszcze nic nie skrzypi (była już przeprawa z 1,5 km po zwiniętym asfalcie ), ale to do obserwacji.
Podstawowa różnica jaką zauważyłem to spora różnica w silnikach. To auto stoi w miejscu, a przy tym wykazuje znacznie większe zużycie paliwa. Wczorajsza trasa do rodziny w okolice Nowego Sączą. Droga po górkach w składzie 2+2 z małym bagażem i zapotrzebowanie 7,3l (tą samą trasę X potrzebował 6,5l/100 km)
Wiem że to jeszcze mały przebieg, ale mam zamiar zrobić długodystansowe porównanie.

Założę nowy wątek w którym postaram się pokazać obserwacje z użytkowania X (20k) i G( planuję koło 4K ).
W przyszłym tygodniu planuję 1,5k na Hel i z powrotem (X w tym samym czasie rok temu zrobił podobną trasę).

W szranki stają :
CX30 2020 , X180 AWD Japonia (przebieg 0-20k)
CX30 2021, G150 FWD Meksyk (przebieg 0-?)
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez perot » 1 lis 2021, 13:46

Moim zdaniem nie ma co porównywać tych dwóch motorów w tym aucie, a to dla tego że :
– auto z X ma większą masę,
– warunki jazdy nigdy nie nie będą takie same,
Jeśli już to można założyć wątek Meksyk vs. Japonia i to też dla oddzielnych motorów tak mi się wydaje.
Ogólnie można zauważyć czytając forum ,że jest podzielone na zwolenników g120,150 i X na obecną chwilę brakuje tylko e-X.
Przeważnie każdy widzi zalety swoich motorów , i nie ma się co temu dziwić :) .

Co do klapy elektrycznej to jestem umówiony w ASO na montaż bezdotykowego otwierania klapy. Dla mnie sama elektryczna klapa bez czujnika ruchu to słabizna. I tak jak mam zajęte ręce to muszę coś odłożyć by ją otworzyć ręcznie.
Odnośnie rzekomych problemów z klapą to takie u mnie nie występowały przed akcją serwisową którą oczywiście mam wykonaną.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Gazda » 1 lis 2021, 16:43

Ja mam CX-30 z Meksyku z kwietnia 2021r. i spasowanie idealne takie marki jak Mercedes, Audi, itp. niech biorą przykład jak można złożyć auto.

Pozdro
papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2021, 13:45
Posty: 102 (8/6)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX-30, Wersja Hikari z BOSE + Luxury Black
Silnik e-Skyactiv-G 2.0
Moc: 150 KM Mild Hybrid, Skrzynia 6 AT, Napęd 4x2, Soul Red Crystal,
Rok produkcji 2021r.

Postprzez dine » 1 lis 2021, 18:22

perot napisał(a):Co do klapy elektrycznej to jestem umówiony w ASO na montaż bezdotykowego otwierania klapy.


Czy do każdego egzemplarza można to cacko zamontować? Jaki jest tego koszt?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 1 lis 2021, 19:08

Moduł automatycznego otwierania/zamykania bagażnika poprzez ruch stopą (Kanjo z pakietem fabrycznym Sport, Hikari, Enso) koszt w ASO około 1000zł. Ja osobiście wytargowałem za wszystko 850zł.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9