Elektryczna klapa bagażnika
Witam, chciałem zapytać czy może ktoś się orientuje, czy w CX-30 można regulować / ustawić na innej wysokości otwieranie elektrycznej klapy bagażnika ?
Czy jest możliwość dołożenia czujnika, aby klapę elektryczną otwierać za pomocą "machnięcia" nogą ?
Czy jest możliwość dołożenia czujnika, aby klapę elektryczną otwierać za pomocą "machnięcia" nogą ?
- Od: 11 lis 2019, 10:19
- Posty: 18
- Skąd: Częstochowa
- Auto: CX-30 ; 2020r ; 2.0 122KM ; Automat
Da się. Ustaw ręcznie wysokość i przytrzymaj przycisk zamykania klapy aż zapipczy. Jak nie zadziała to powtórz operację, bo on chyba na zmianę raz zapamiętuje, a raz resetuje.
https://youtu.be/FVS1XjEy-NM
Odnośnie otwierania/zamykania nogą to w ramach more&more sobie zażyczyłem w salonie i sobię chwałę – zwłaszcza w połączeniu z keyless jest super. Machasz nogą, odchodzisz i tyle w temacie
Pewnie jakiś zamiennik też idzie dołożyć.
https://youtu.be/FVS1XjEy-NM
Odnośnie otwierania/zamykania nogą to w ramach more&more sobie zażyczyłem w salonie i sobię chwałę – zwłaszcza w połączeniu z keyless jest super. Machasz nogą, odchodzisz i tyle w temacie
Pewnie jakiś zamiennik też idzie dołożyć.
krabdul napisał(a):Da się. Ustaw ręcznie wysokość i przytrzymaj przycisk zamykania klapy aż zapipczy. Jak nie zadziała to powtórz operację, bo on chyba na zmianę raz zapamiętuje, a raz resetuje.
https://youtu.be/FVS1XjEy-NM
Odnośnie otwierania/zamykania nogą to w ramach more&more sobie zażyczyłem w salonie i sobię chwałę – zwłaszcza w połączeniu z keyless jest super. Machasz nogą, odchodzisz i tyle w temacie
Pewnie jakiś zamiennik też idzie dołożyć.
Nigdzie w instrukcji ani na stronie nie ma wzmianki o otwieraniu bagażnika gestem. Gdybym wiedział, że jest taka opcja, to też bym wziął. W recenzjach również mówili, że nie ma.
Potwierdzam też nabyłem, ale nic straconego tu będziesz miał dużo taniej
https://de.aliexpress.com/wholesale?cat ... Heckklappe
https://de.aliexpress.com/wholesale?cat ... Heckklappe
- Od: 19 gru 2015, 21:35
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX30,Kanjo Sport,150KM, MT
Snowflake White Pearl
dine napisał(a):Nigdzie w instrukcji ani na stronie nie ma wzmianki o otwieraniu bagażnika gestem. Gdybym wiedział, że jest taka opcja, to też bym wziął. W recenzjach również mówili, że nie ma.
W cenniku i w konfiguratorze jest taka pozycja. Chyba coś ok 900 kosztuje. Mi to ASO już do gotowca dorzucało, także wciąż jest opcja. W świetle problemów z alarmem przy otwarciu klapy zastanowiłbym się czy nie dorzucić i wziąć w ASO, by potem nie mieli na co zrzucać. Niby to jest niezależny problem, bo występował bez względu na sposób otwierania klapy. Decyzja należy do Ciebie
adam17 napisał(a):Potwierdzam też nabyłem, ale nic straconego tu będziesz miał dużo taniej
krabdul napisał(a):W cenniku i w konfiguratorze jest taka pozycja. Chyba coś ok 900 kosztuje. Mi to ASO już do gotowca dorzucało, także wciąż jest opcja.
Panowie sprawdzałem w konfiguratorze Mazdy i nie mogę znaleźć tego otwierania gestem, sprawdzałem też na innych modelach i nigdzie nie ma takiej opcji. Może źle szukam , jeśli można to proszę o wskazanie miejsc w którym znajdę tą opcję , jestem takim rozwiązaniem zainteresowany.
Właśnie wszedłem w cennik CX-30 z 2021 i masz to w 2ch miejscach. Ostatni obrazek przed cennikiem z akcesoriami: PAKIET FUNKCJONALNOŚĆ, jakbyś potrzebował wieszak a potem już samo otwieranie jest w cenniku z akcesoriami w zakładce KOMFORT I UŻYTECZNOŚĆ. Koszt 980pln
No i wersja Kai od 2021 już nie ma elektrycznej klapy jakbyś rozważał. A w konfiguratorze faktycznie tego nie widzę. Jest za to cały czas Cargo, które jest w standardzie bez dopłaty – przynajmniej w 2020 tak było.
No i wersja Kai od 2021 już nie ma elektrycznej klapy jakbyś rozważał. A w konfiguratorze faktycznie tego nie widzę. Jest za to cały czas Cargo, które jest w standardzie bez dopłaty – przynajmniej w 2020 tak było.
Dzięki za odpowiedź. Teraz wszystko się zgadza , na początku szukałem tego w konfiguratorze. Zapomniałem że jest jeszcze coś takiego jak cennik .
Jak odbierałem auto to jeszcze mało było ciekawych dodatków ,a Cargo było za dopłatą. Dla mnie Cargo zbędny gadżet, na ale jeśli by był w standardzie to czemu nie .
Teraz pytanie techniczne co do tego modułu otwierania gestem:
-W jaki sposób jest to zamontowane (ingerencja w zderzak) i czy zachlapanie ma jakiś wpływ na otwieranie klapy.
Jak odbierałem auto to jeszcze mało było ciekawych dodatków ,a Cargo było za dopłatą. Dla mnie Cargo zbędny gadżet, na ale jeśli by był w standardzie to czemu nie .
Teraz pytanie techniczne co do tego modułu otwierania gestem:
-W jaki sposób jest to zamontowane (ingerencja w zderzak) i czy zachlapanie ma jakiś wpływ na otwieranie klapy.
Nic nie widać, nawet przy odbiorze chciałem szybko looknąć by poszukać czujnik i nie rzucił mi się nigdzie w oczy. Mi od nowości cały czas dobrze działa, także nie jest podatny na brud. Czasem trzeba ze 2-3 razy machnąć, ale ogólnie zazwyczaj od strzała działa. No i najlepiej działa gest jakbyś piszczelem chciał kopnąć w zderzak na środku. Jakieś wolne ruchy, czy machanie nogą prawo-lewo nie zadziałają. Zdarzyło mi się za to ze 2 razy, że grzebiąc w bagażniku aktywowałem zamykanie, ale klapę łatwo ręką zatrzymać
Szukałem gdzie zamieścić moje pytanie i wyszlo mi, ze najlepiej w tym wątku o bagażniku.
Czy ktoś może zmierzył ile jest cm od krawędzi bagażnika do przednich siedzeń przy złożonych [jakich?] oparciach? Chodzi mi o to, czy wejdzie rower MTB 29 cali ze zdjętym przednim kołem?
Czy ktoś może zmierzył ile jest cm od krawędzi bagażnika do przednich siedzeń przy złożonych [jakich?] oparciach? Chodzi mi o to, czy wejdzie rower MTB 29 cali ze zdjętym przednim kołem?
Zależy jaką masz geometrię roweru i siebie
Ja mam all mountain na 26" w rozmiarze XL i od ośki widelca do końca roweru mam 155cm. Przy ustawieniu fotela pode mnie (182cm) jest coś ok 160cm, ale zawsze można fotel pasażera (z lub bez ) przygnieść do kokpitu – postaram się jutro zmierzyć dokładnie. Jest szansa, że wejdzie Ci 29" o ile nie jest to typowa zjazdówka
Edit: Sprawdziłem. Do mojego fotela 155, do podłokietnika 160, do fotela pasażera tak by jeszcze się nie gniótł 165.
To są wymiary do najniższej części klapy. Mierząc ciut wyżej (bliżej półki) to przez lekki skos i wnękę w klapie dochodzi ok 5cm.
Ja mam all mountain na 26" w rozmiarze XL i od ośki widelca do końca roweru mam 155cm. Przy ustawieniu fotela pode mnie (182cm) jest coś ok 160cm, ale zawsze można fotel pasażera (z lub bez ) przygnieść do kokpitu – postaram się jutro zmierzyć dokładnie. Jest szansa, że wejdzie Ci 29" o ile nie jest to typowa zjazdówka
Edit: Sprawdziłem. Do mojego fotela 155, do podłokietnika 160, do fotela pasażera tak by jeszcze się nie gniótł 165.
To są wymiary do najniższej części klapy. Mierząc ciut wyżej (bliżej półki) to przez lekki skos i wnękę w klapie dochodzi ok 5cm.
Zajrzyjcie do skrzynek pocztowych – oprócz aktualizacji softu na parę rzeczy które wypluwa system, jeszcze kopertą przychodzi akcja przywoławcza odnośnie klapy, ale tu chodzi o fizyczny problem z siłownikami. Przy zaparkowaniu przodem pod górę klapa po osiągnięciu maxa cofa się trochę i można czoło rozwalić Zależy to od partii siłowników. U mnie to występuje, więc już jestem umówiony.
Przy okazji chciałem zapytać czy po ręcznym podniesieniu klapy na maxa i zaprogramowaniu ustawienia, też otwiera się Wam ciut niżej i zawsze możecie jakieś 5-10cm znowu podnieść ręcznie? Samo programowanie działa bo mogę ustawić na inne wysokości. Może TTTM a może to właśnie kwestia fabrycznego zaprogramowania siłowników lub ich wadliwości. Na płaskim jest ok, ale jak się parkuje tyłem do krawężnika to trzeba już uważać na głowę.
Przy okazji chciałem zapytać czy po ręcznym podniesieniu klapy na maxa i zaprogramowaniu ustawienia, też otwiera się Wam ciut niżej i zawsze możecie jakieś 5-10cm znowu podnieść ręcznie? Samo programowanie działa bo mogę ustawić na inne wysokości. Może TTTM a może to właśnie kwestia fabrycznego zaprogramowania siłowników lub ich wadliwości. Na płaskim jest ok, ale jak się parkuje tyłem do krawężnika to trzeba już uważać na głowę.
UOKiK mówi o Cx-30 wyprodukowanych w Japonii, a moja jest z Meksyku i dostałem pismo.
Na płaskim nigdy nie było problemu, ale pod górkę po osiągnięciu maxa lekko się cofała.
Finalnie siłowniki nie były do wymiany, ale kampania i tak przewidywała ich przeprogramowanie i teraz na jeszcze większym pochyle osiągają maxa i nic się już nie cofają.
Jeśli chodzi o ręczne podniesienie klapy o te kilka cm po otwarciu to teraz jest chyba mniej i na pewno dużo silniej trzeba pchnąć.
Sprawdziliśmy z pracownikiem na 2ch innych autach i jest to samo. Zawsze jakiś bufor zostaje, ale wcześniej niżej miałem maxa i dużo lżej ręcznie klapą można było ruszać.
Ciekawe jak to wpływa na siłę zatrzymania klapy podczas otwierania czy zamykania. Sprawdzę przy okazji.
Na płaskim nigdy nie było problemu, ale pod górkę po osiągnięciu maxa lekko się cofała.
Finalnie siłowniki nie były do wymiany, ale kampania i tak przewidywała ich przeprogramowanie i teraz na jeszcze większym pochyle osiągają maxa i nic się już nie cofają.
Jeśli chodzi o ręczne podniesienie klapy o te kilka cm po otwarciu to teraz jest chyba mniej i na pewno dużo silniej trzeba pchnąć.
Sprawdziliśmy z pracownikiem na 2ch innych autach i jest to samo. Zawsze jakiś bufor zostaje, ale wcześniej niżej miałem maxa i dużo lżej ręcznie klapą można było ruszać.
Ciekawe jak to wpływa na siłę zatrzymania klapy podczas otwierania czy zamykania. Sprawdzę przy okazji.
To ciekawe, myślałem że do nas docierają tylko Cx30 z Japonii...
Ma ktoś jeszcze Meksykankę?
BTW u mnie bez problemów i przed akcja i po.
Ma ktoś jeszcze Meksykankę?
BTW u mnie bez problemów i przed akcja i po.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9