Auto Hold
Czekam na odbiór więc może będzie to dla mnie niespodzianka...
krzychun napisał(a):Jak można jeździć z AH skoro właśnie to że samochód sam jedzie bez dotykania gazu jest świetne.
AH aktywujesz mocniejszym wciśnięciem hamulca niż jest to potrzebne do zatrzymania auta w trybie D. Na parkingu nie aktywujesz nogą AH i wtedy faktycznie AT bez gazu możesz manewrować i to jest fajna właściwość. Stoisz w korku lub na światłach, wciskasz mocniej hamulec i nie musisz trzymać nogi. I-stop jeszcze mocniejszego wciśnięcia wymaga – o ile nie włączył się przy dojeżdżaniu. Też bym z chęcią przestawił AH na domyślnie aktywny.
krzychun napisał(a):Jak można jeździć z AH skoro właśnie to że samochód sam jedzie bez dotykania gazu jest świetne.
Z autohold również jedzie bez dodawania gazu jednak jak sie już zatrzymasz, to nie musisz trzymać nogi na hamulcu by auto stało w miejscu. Moim zdaniem również fajne rozwiązanie aczkolwiek nie przeszkadza mi każdorazowa aktywacja kiedy tylko odpalę silnik. W CX-3 nie ma AH? Czemu Ty w ogóle siedzisz w tym dziale?
dine napisał(a):Z autohold również jedzie bez dodawania gazu jednak jak sie już zatrzymasz, to nie musisz trzymać nogi na hamulcu by auto stało w miejscu. Moim zdaniem również fajne rozwiązanie aczkolwiek nie przeszkadza mi każdorazowa aktywacja kiedy tylko odpalę silnik. W CX-3 nie ma AH? Czemu Ty w ogóle siedzisz w tym dziale?
Jedzie jak muśniesz gaz dopiero. Jest w CX-3 (w polifcie, mam).
A co nie można siedzieć? Dziwne pytanie.
Nie chodzi o to kiedy jedzie tylko o to kiedy zaciąga Ci hamulec skoro upatrujesz tu jakieś wady. Z Twojego wcześniejszego wpisu wynika, że przy każdym wyhamowaniu do 0. Ewentualnie nie masz wyczucia w nodze i sam za mocno hampla dociskacz na końcu
Można. Ale ja na to patrzę inaczej. Np z górki to zatrzymanie się tak żeby nie złapał jest trudne albo niewykonalne. A nie lubię jak się samochód zachowuje raz tak a raz inaczej.
Użyłem kilka razy w korkach, potem zapomniałem wyłączać mnie to denerwuje w jeździe po prostu. Płynniej się jedzie w korku bez.
Poza tym po awaryjnym hamowaniu nie lubię jak AH "ciśnie" tarcze na gorąco.
Użyłem kilka razy w korkach, potem zapomniałem wyłączać mnie to denerwuje w jeździe po prostu. Płynniej się jedzie w korku bez.
Poza tym po awaryjnym hamowaniu nie lubię jak AH "ciśnie" tarcze na gorąco.
Cześć,
Madzie odbieram pojutrze. Już się nie mogę doczekać.
Wracając do AH. Używam go od kilku lat z DSG (Octavia, teraz Golf).
Fakt, w ruszającym się korku lub gdy wiem, że zaraz ruszę naciskam lekko na pedał NIE URUCHAMIAJĄC AH. Niemniej, stojąc na światłach trzymać nogę na hamulcu? Dla mnie to nie do akceptacji i AH był jednym z kilku niezbędnych elementów wyposażenia auta:)
Np. Alfa Romeo Stelvio jeszcze go nie miała...
Madzie odbieram pojutrze. Już się nie mogę doczekać.
Wracając do AH. Używam go od kilku lat z DSG (Octavia, teraz Golf).
Fakt, w ruszającym się korku lub gdy wiem, że zaraz ruszę naciskam lekko na pedał NIE URUCHAMIAJĄC AH. Niemniej, stojąc na światłach trzymać nogę na hamulcu? Dla mnie to nie do akceptacji i AH był jednym z kilku niezbędnych elementów wyposażenia auta:)
Np. Alfa Romeo Stelvio jeszcze go nie miała...
Tutaj masz doskonały traffic jam assist, który w wersji z automatem działa od 0km/h. Niczego nie będziesz musiał naciskać. Po aktywacji tego systemu auto samo będzie ruszało i hamowało w korku (warunek jest jednak taki, że postój nie może trwać chyba dłużej niż 2 sec w przeciwnym razie będziesz musiał ruszyć samodzielnie). Genialna sprawa! BTW. Też swoją kupowałem w Bydgoszczy. Wojtek W. jako sprzedawca?
Jarek z Bydgoszczy napisał(a):Cześć,
Madzie odbieram pojutrze. Już się nie mogę doczekać.
Wracając do AH. Używam go od kilku lat z DSG (Octavia, teraz Golf).
Fakt, w ruszającym się korku lub gdy wiem, że zaraz ruszę naciskam lekko na pedał NIE URUCHAMIAJĄC AH. Niemniej, stojąc na światłach trzymać nogę na hamulcu? Dla mnie to nie do akceptacji i AH był jednym z kilku niezbędnych elementów wyposażenia auta:)
Np. Alfa Romeo Stelvio jeszcze go nie miała...
No to skoro nie do akceptacji, to musisz zrezygnować zamówionego auta, albo pojechać do Heńka, który ci to załączy na stałe.
Masz jakiś problem w trzymaniu nogi na hamulcu, albo jednorazowym silniejszym jego wciścięci dla aktywacji AH?
stavros2002 napisał(a):Jarek z Bydgoszczy napisał(a):Cześć,
Madzie odbieram pojutrze. Już się nie mogę doczekać.
Wracając do AH. Używam go od kilku lat z DSG (Octavia, teraz Golf).
Fakt, w ruszającym się korku lub gdy wiem, że zaraz ruszę naciskam lekko na pedał NIE URUCHAMIAJĄC AH. Niemniej, stojąc na światłach trzymać nogę na hamulcu? Dla mnie to nie do akceptacji i AH był jednym z kilku niezbędnych elementów wyposażenia auta:)
Np. Alfa Romeo Stelvio jeszcze go nie miała...
No to skoro nie do akceptacji, to musisz zrezygnować zamówionego auta, albo pojechać do Heńka, który ci to załączy na stałe.
Masz jakiś problem w trzymaniu nogi na hamulcu, albo jednorazowym silniejszym jego wciścięci dla aktywacji AH?
Chyba się koledzy nie zrozumieli. Jak dla mnie Jarek wyraził zadowolenie z AH a nie wyobraża sobie go nie mieć.
A propos trzymania cały czas hamulca w korku... Pomijając samo trzymanie często kierowcy trzymają hamulec, mając nawet MT i stojąc na płaskiej drodze, co w nocy oślepia niepotrzebnie kierowcę z tyłu. Tutaj niestety AH nie rozwiązuje tego problemu, bo też póki jest zapięty to świecą się światła stopu.
krabdul napisał(a):mając nawet MT i stojąc na płaskiej drodze, co w nocy oślepia niepotrzebnie kierowcę z tyłu.
Wolę żeby mnie oślepiał niż nie zauważył, że się mu delikatnie auto stacza... A co gorsza miałem już takiego co po trzecim klaksonie nie zagregował. Dobrze, że się zrobiło zielone bo miałem ciepło już.
Ps. A co najciekawsze to po zaciągnięciu parkingowego gasną dzienne (przynajmniej w CX-3) co moim zdaniem jest niezgodne z polskim prawem.
Czyli nie na płaskiej skoro się cofał
We mnie też już 2 razy się ktoś stoczył i trąbienie nie pomogło. Na szczęście raz pękła tylko ramka rejestracji (inne auto) a raz jakieś mikro ryski na logo powstały, które pasta polerska szybko usunęła.
Ale wg mnie światła stopu przy AH są zbędne.
We mnie też już 2 razy się ktoś stoczył i trąbienie nie pomogło. Na szczęście raz pękła tylko ramka rejestracji (inne auto) a raz jakieś mikro ryski na logo powstały, które pasta polerska szybko usunęła.
Ale wg mnie światła stopu przy AH są zbędne.
krabdul napisał(a):Ale wg mnie światła stopu przy AH są zbędne.
Fajnie, że ktoś zauważył, że trzymanie łapy na hamulcu w korku oślepia człowieka z tyłu. Większość ludzi nie przywiązuje do tego wagi. Co do świecenia świateł stop podczas auto hold... no nie, nie jest to zbędne. Swiatła stop sygnalizują, że auto hamuje lub stoi by kierowca z tyłu miał czas zareagować. Wieczorem niejednokrotnie brak tych świateł mógł by doprowadzić do kolizji a zaciągnięty hamulec sprawił bym, że większość energii kinetycznej skupiła by się na twoim aucie. W takim wypadku AH niestety szkodzi. Gdyby tylko można było te światła wyłączyć w momencie kiedy za nami stoi inne auto...
Dopisano 28 paź 2021, 14:06:
krzychun napisał(a):A co najciekawsze to po zaciągnięciu parkingowego gasną dzienne (przynajmniej w CX-3) co moim zdaniem jest niezgodne z polskim prawem.
And again, sądzę, że tego typu opinie powinieneś w swoim dziale głosić. W CX-30 nie dochodzi do takich sytuacji. Czemu nie siedzisz w dziale dla CX-3???
Wydaje mi się że każdy może pisać w każdym dziale i jest to zgodne z regulaminem więc kol. krzychun
nie musi siedzieć tylko w dziale CX3 jak to "grzecznie" napisałeś
nie musi siedzieć tylko w dziale CX3 jak to "grzecznie" napisałeś
Ostatnio edytowano 30 paź 2021, 11:49 przez andrep, łącznie edytowano 1 raz
Nie wiem co czego pijesz ponieważ pomimo drobnych różnic w systemach to działają one z grubsza tak samo. Twój przykład jest nietrafiony. Jeździłem też CX-30 ze 2 razy bo leasing się skończył i może zmienię. Tyle, że mnie na razie nie przekonuje ten samochód. Nie musze się też nikomu tłumaczyć, że tutaj piszę. Pierwszy raz się spotykam na forum motoryzacyjnym z jakimiś frustracjami, że ktoś mając inny model napisał w danym dziale. Macie jakieś towarzystwo wzajemnej adoracji tutaj czy jak?
krzychun napisał(a):towarzystwo wzajemnej adoracji tutaj czy jak?
Nie, po prostu po raz n-ty wyrażasz opinię na temat działania (lub nie) czegoś w CX-30 bazując na doświadczeniach w CX-3. Piszesz tutaj, że coś się tam dzieje... u ciebie w CX-3. Po co? Dlaczego? Napisz to w dziale dla CX-3, to zdobędziesz aprobatę. Ew. wejdź na forum golfa i napisz tam swoje spostrzeżenia dotyczące jazdy golfem bazując na swoich doświadczeniach z CX-3. Wszak wszystkie nowe auta mają podobnie działające systemy. Tym samym zweryfikujesz moją reakcję.
Nie mam nic przeciwko zadawaniu pytań i wypowiadaniu się w tym dziale ale ty piszesz wprost, że coś tam działa lub nie i tylko to co masz wpisane w profilu zdradza, że mówisz o zupełnie innym, technologicznie starszym samochodzie. To postronnych czytaczy forum, czy ludzi szukających rady może wprowadzić w błąd. Dziwie się, że tego nie rozumiesz i traktujesz moje uwagi jako przejaw frustracji.
Dodam jeszcze, że sam się wypowiadam w dziale Mazdy 3 BP ale... CX-30 i DM to w zasadzie te same auta, na tej samej platformie, z tymi samymi silnikami etc.
Ostatnio edytowano 30 paź 2021, 21:29 przez dine, łącznie edytowano 1 raz
A to jest temat o mnie czy od Auto Hold? Brniesz w jakiś offtopic nie wiem w jakim celu. Poza tym czepiasz się personalnie, a Auto Hold działa tak samo w obu samochodach, a jak działa inaczej to wskaż jak jest różnica.
A jeśli czepiasz się gaszeni dziennych po zaciągnięciu parkingowego to nie sprawdzałem tego w CX-30 dlatego to zaznaczyłem, że jest tak jest w CX-3 bo to jest ciekawostka, dygresja.
A jeśli czepiasz się gaszeni dziennych po zaciągnięciu parkingowego to nie sprawdzałem tego w CX-30 dlatego to zaznaczyłem, że jest tak jest w CX-3 bo to jest ciekawostka, dygresja.
krzychun napisał(a):A jeśli czepiasz się gaszeni dziennych po zaciągnięciu parkingowego to nie sprawdzałem tego w CX-30 dlatego to zaznaczyłem, że jest tak jest w CX-3 bo to jest ciekawostka,
Dlatego zapytałem po co to piszesz? Jaki to ma związek z tematem? Napisałeś to w taki sposób jak by to dotyczyło CX-30... I to nie jest ten jeden raz. Nie pamiętam w którym wątku ale gdzieś coś w podpunktach wymieniałeś. Potem zacząłeś mówić, że jakichś rzeczy nie ma, sugerować, że ludzie bzdury wypisują, a tu cyk. Okazało się, że Szanowny Pan CX-30 to na plakacie do domu jedynie widział... Kolejny raz pytam. Po co to robisz? Jaki w tym cel?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Palmer i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9