Tarcze hamulcowe w cx30
Strona 1 z 1
W mojej cx30 po 8000 km wystàpiły wibracje przy hamowaniu .Wymienili tarcze i powiedzieli że to moja wina .Jeżdżę od 30 lat ale takiej sytuacji nie miałem nigdy/Teraz przy 17 000 usterka występuje ponownie ,zgłosiłem ale już miesiàc odwlekajà może nie chcà wykazać w jednym roku dwòch takich samych napraw . Co robić?Pozdrawiam całe forum.
- Od: 29 gru 2020, 20:39
- Posty: 2
- Auto: Mazda cx30 2.0 2019
AndrzejWie napisał(a):W mojej cx30 po 8000 km wystàpiły wibracje przy hamowaniu .Wymienili tarcze i powiedzieli że to moja wina .Jeżdżę od 30 lat ale takiej sytuacji nie miałem nigdy/Teraz przy 17 000 usterka występuje ponownie ,zgłosiłem ale już miesiàc odwlekajà może nie chcà wykazać w jednym roku dwòch takich samych napraw . Co robić?Pozdrawiam całe forum.
Mam to samo pierwszy raz tarcze wymienione przy 7000 km, przy 12000 problem powrócił, zgłaszałem w serwisie drugi raz, dostałem informację od szefa serwisu cytuję ,,teraz tarcze są wykonane z materiałów ekologicznych i nie tylko mazda ma z tym problem", rozwiązaniem mają być tarcze wzmacniane z firmy EBC z którą mazda ma podpisaną umowę, niestety na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze tarcz do CX-30. Styl jazdy nie ma nic do tego, od 19 lat miałem różne samochody i nic takiego nie występowało, a krzywienie się tarcz w mazdach to nic nowego wystarczy poszukać na forum – mazda 6, CX-9, CX-5 też mają z tym problem. Zresztą w nowej maździe 3 BP też występuje problem z wichrowaniem się tarcz. Jedyne rozwiązanie to poczekać na dobre zamienniki i wymienić. Niestety samochód za tyle kasy a mazda daje z tarczami hamulcowymi od lat, tak jak ze składaniem lusterek.
A w którym serwisie powiedzieli, że to Pana wina ? Jeżeli by była wina użytkownika to mazda nie wymieniła by tarcz na gwarancji (w ramach gestu handlowego), bo układ hamulcowy takiej gwarancji nie podlega. Wymieniając tarcze sami się przyznają, że robią je z gwn..litu.
- Od: 5 sie 2020, 11:43
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 GY
Mazda CX-30
Ja mam odmienne doświadczenia, w innych markach krzywiłem tarcze. Wygląda, że to tarcza 295/25 czyli rozmiar jak w CX-3 (trochę się różnią wysokością). To słuszny rozmiar.
Moim zdaniem każda tarcze można pokrzywić. A jak problem wraca to warto się przeglądnąć stylowi jazdy szczególnie jak się przesiadło z manuala na automat i dusi hamulec po nagłym zatrzymaniu. Warto po zatrzymaniu trochę odpuścić hamulec tak żeby tylko lekko trzymał samochód. Automat przy ciągłym hamowaniu potrafi zacząć hamować silnikiem (redukuje przełożenia), warto zobaczyć czy się nie wykonuje jakiegoś pulsacyjnego manewrowania hamulcem i nie daje się możliwości rozpoznania takiej sytuacji skrzyni. Dodatkowo warto by zmierzyć bicie piasty i optymalnie zamontować tarczę (z pomiarem bicia w 5 pozycjach i zamontować w najoptymalniejszym) ponieważ wielu mechaników tego nie robi i nie sądzę, aby się nawet w ASO chciało dokonywać pomiary.
Umowa z EBC? Na czym ona niby miała polegać? Że nadal dla niektórych modeli które są produkowane nie mają w ofercie tarcz? Inne firmy już mają...
Wzmacniane tarcze? Jak się je wzmacnia?
Moim zdaniem każda tarcze można pokrzywić. A jak problem wraca to warto się przeglądnąć stylowi jazdy szczególnie jak się przesiadło z manuala na automat i dusi hamulec po nagłym zatrzymaniu. Warto po zatrzymaniu trochę odpuścić hamulec tak żeby tylko lekko trzymał samochód. Automat przy ciągłym hamowaniu potrafi zacząć hamować silnikiem (redukuje przełożenia), warto zobaczyć czy się nie wykonuje jakiegoś pulsacyjnego manewrowania hamulcem i nie daje się możliwości rozpoznania takiej sytuacji skrzyni. Dodatkowo warto by zmierzyć bicie piasty i optymalnie zamontować tarczę (z pomiarem bicia w 5 pozycjach i zamontować w najoptymalniejszym) ponieważ wielu mechaników tego nie robi i nie sądzę, aby się nawet w ASO chciało dokonywać pomiary.
Umowa z EBC? Na czym ona niby miała polegać? Że nadal dla niektórych modeli które są produkowane nie mają w ofercie tarcz? Inne firmy już mają...
Wzmacniane tarcze? Jak się je wzmacnia?
Bardzo dziękuję za podpowiedz ale podczas eksploatacji nie miałem ani jednego nagłego lub ostrego hamowania.
- Od: 29 gru 2020, 20:39
- Posty: 2
- Auto: Mazda cx30 2.0 2019
Racja jest pewnie i tu i tu.... Trochę ekologi, trochę styl jazdy....
W kilkunastu samochodach i przy gorze przejechanych kilometrów miałem jeden przypadek zwichrowanych tarcz.
Skoda octavia I, ale nie winię materiałów tylko styl jazdy , a właściwie głupotę. Beskid żywiecki, trochę ostrej jazdy po górach i wjazd do głębokiej kałuży. ... Powrót do Krakowa przez A4 był ciężki. Trzymanie kierownicy podczas hamowania skutkowało rzucaniem po kabinie
Mam 10k na liczniku i nic się nie dzieje. Tylko u mnie manual.
W kilkunastu samochodach i przy gorze przejechanych kilometrów miałem jeden przypadek zwichrowanych tarcz.
Skoda octavia I, ale nie winię materiałów tylko styl jazdy , a właściwie głupotę. Beskid żywiecki, trochę ostrej jazdy po górach i wjazd do głębokiej kałuży. ... Powrót do Krakowa przez A4 był ciężki. Trzymanie kierownicy podczas hamowania skutkowało rzucaniem po kabinie
Mam 10k na liczniku i nic się nie dzieje. Tylko u mnie manual.
Cześć,
Zauwayżyłem podobny objaw u siebie z drżeniem kierownicy podczas hamowania.
generalnie dzieje się to w zakresie prędkości powyżej 80km/h
Będąc w serwisie z inną przypadłością zakomunikowałem wstępnie, ale doradca zaproponował zmienić opony na letnie i sprawdzenie czy objaw nadal będzie.
W Waszych przypadkach, winowajcą były tarcze hamulcowe?
Na to jest jakaś akcja serwisowa i wymieniają bezpłatnie, czy jest to usługa płatna?
Zauwayżyłem podobny objaw u siebie z drżeniem kierownicy podczas hamowania.
generalnie dzieje się to w zakresie prędkości powyżej 80km/h
Będąc w serwisie z inną przypadłością zakomunikowałem wstępnie, ale doradca zaproponował zmienić opony na letnie i sprawdzenie czy objaw nadal będzie.
W Waszych przypadkach, winowajcą były tarcze hamulcowe?
Na to jest jakaś akcja serwisowa i wymieniają bezpłatnie, czy jest to usługa płatna?
A to jak najbardziej tarcze. Z tego co wiem jak nie są mocno zużyte można walczyć o wymianę na gwarancji.
Dziwne że doradca wpierw zaproponował wymianę opon. Najprościej zmierzyć bicie tarczy przy wymienię opon.
Dziwne że doradca wpierw zaproponował wymianę opon. Najprościej zmierzyć bicie tarczy przy wymienię opon.
U mnie przejechane 42tys km i dwie wymiany tarcz. Podobno jestem jedynym, który ma takie problemy i ostrzegli, że kolejny raz nie wymienią.
Pierwsze objawy dostrzegłem już po 2 tys km, a z czasem narastają i przy 20tys, tarcze do wymiany.
Już boję się używać hamulców. Korzystam z systemu Auto-Hold, może przyczyną jest to, że po wyhamowaniu zaciski nie zwalniają hamulców i klocki gotują się na tarczach? Dodam, że ma skrzynię manualną.
Pierwsze objawy dostrzegłem już po 2 tys km, a z czasem narastają i przy 20tys, tarcze do wymiany.
Już boję się używać hamulców. Korzystam z systemu Auto-Hold, może przyczyną jest to, że po wyhamowaniu zaciski nie zwalniają hamulców i klocki gotują się na tarczach? Dodam, że ma skrzynię manualną.
- Od: 1 mar 2020, 09:50
- Posty: 3
- Auto: CX-30
No jak po ostrym hamowaniu nie odpuszczasz hamulca (auto hold trzyma pewnie takie same ciśnienie) na postoju to polecam hamowanie regresywne. Bezpieczniejsze i zdrowsze na tarcz. Czyli jak trzeba hamować to mocno, a potem odpuszczać hamulec. Czasami się i zielone trafi tak że nie trzeba się zatrzymywać. Zresztą ja tak i do pasów hamuje, piesi się szybciej decydują na przejście, a ja się często nie mam potrzeby zatrzymać. Po ostrym hamowaniu awaryjnym jak będziesz jeszcze pamiętał to może warto zwolnić auto hold...
Dodatkowo jak jest ślisko to od razu masz feedback, że możesz nie dać rady się zatrzymać. Zyskujesz czas na przemyślenie opcji i maksymalnie wykorzystujesz dystans, który pozostał.
Dodatkowo jak jest ślisko to od razu masz feedback, że możesz nie dać rady się zatrzymać. Zyskujesz czas na przemyślenie opcji i maksymalnie wykorzystujesz dystans, który pozostał.
Panowie, nie zapomnieliście o czymś jeszcze, co odciąża hamulce i ogranicza ich zużycie?
Chodzi oczywiście o system mild hybrid. Rozpoczynając hamowanie w odpowiednim momencie i hamując z odpowiednią siłą, co bardzo łatwo opanować, załącza się ISG i intensywne odzyskiwanie energii (rekuperacja) do tego stopnia, że hamulce zasadnicze do prędkości 20 km/h nawet się nie aktywują. Przełączcie w Infotainment widok chwilowego spalania z postaci liczbowej na graficzną i obserwujcie jak podczas hamowania podświetla się niebieski wskaźnik rekuperacji... Hamować należy nie od razu, po odpuszczeniu pedału gazu, ale po chwili, kiedy auto zacznie już hamowanie silnikiem. Wtedy ISG zacznie odzyskiwać energię już od momentu naciśnięcia hamulca. O skuteczności tego mozna się przekonać robiąc prosty test. Rozpędźcie auto do 100 km/h lub szybciej (jeśli warunki drogowe na to pozwolą) i zatrzymajcie się. Hamulce będą miały temp. otoczenu lub tylko nieznacznie ciepłe.
Chodzi oczywiście o system mild hybrid. Rozpoczynając hamowanie w odpowiednim momencie i hamując z odpowiednią siłą, co bardzo łatwo opanować, załącza się ISG i intensywne odzyskiwanie energii (rekuperacja) do tego stopnia, że hamulce zasadnicze do prędkości 20 km/h nawet się nie aktywują. Przełączcie w Infotainment widok chwilowego spalania z postaci liczbowej na graficzną i obserwujcie jak podczas hamowania podświetla się niebieski wskaźnik rekuperacji... Hamować należy nie od razu, po odpuszczeniu pedału gazu, ale po chwili, kiedy auto zacznie już hamowanie silnikiem. Wtedy ISG zacznie odzyskiwać energię już od momentu naciśnięcia hamulca. O skuteczności tego mozna się przekonać robiąc prosty test. Rozpędźcie auto do 100 km/h lub szybciej (jeśli warunki drogowe na to pozwolą) i zatrzymajcie się. Hamulce będą miały temp. otoczenu lub tylko nieznacznie ciepłe.
Cześć,
Ja to przetestuję... Jeżdzę wolno i raczej eko. Jak wydawałem Sportsvana to przy przebiegu 90 tys. km nic przy hamulcach nie było robione.
Wracając do hamowania i rekuperacji.
Na logikę już przy zwolnieniu gazu i hamowaniu silnikiem dodatkowy akumulator mild hibrid powinien się ładować. Pokazuje to grafika.
Jednak, co dziwne na wyświetlaczu spalania, w dole przy ikonce aku (po lewej stronie głównego ekranu) paski zaczynają zmieniać kolor dopiero jak rozpocznie się hamowanie hamulcem. Dziwne.
Ja to przetestuję... Jeżdzę wolno i raczej eko. Jak wydawałem Sportsvana to przy przebiegu 90 tys. km nic przy hamulcach nie było robione.
Wracając do hamowania i rekuperacji.
Na logikę już przy zwolnieniu gazu i hamowaniu silnikiem dodatkowy akumulator mild hibrid powinien się ładować. Pokazuje to grafika.
Jednak, co dziwne na wyświetlaczu spalania, w dole przy ikonce aku (po lewej stronie głównego ekranu) paski zaczynają zmieniać kolor dopiero jak rozpocznie się hamowanie hamulcem. Dziwne.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9