Tarcze hamulcowe w cx30

Mazda CX-30 2019–

Postprzez AndrzejWie » 29 gru 2020, 20:56

W mojej cx30 po 8000 km wystàpiły wibracje przy hamowaniu .Wymienili tarcze i powiedzieli że to moja wina .Jeżdżę od 30 lat ale takiej sytuacji nie miałem nigdy/Teraz przy 17 000 usterka występuje ponownie ,zgłosiłem ale już miesiàc odwlekajà może nie chcà wykazać w jednym roku dwòch takich samych napraw . Co robić?Pozdrawiam całe forum.
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 20:39
Posty: 2
Auto: Mazda cx30 2.0 2019

Postprzez krzychun » 30 gru 2020, 09:51

Skrzynia automatyczna? Może jednak warto się przyglądnąć stylowi jazdy? Może piasta jest delikatnie krzywa... Powinni sprawdzić skoro problem wystąpił drugi raz...
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez pymek24 » 30 gru 2020, 10:21

AndrzejWie napisał(a):W mojej cx30 po 8000 km wystàpiły wibracje przy hamowaniu .Wymienili tarcze i powiedzieli że to moja wina .Jeżdżę od 30 lat ale takiej sytuacji nie miałem nigdy/Teraz przy 17 000 usterka występuje ponownie ,zgłosiłem ale już miesiàc odwlekajà może nie chcà wykazać w jednym roku dwòch takich samych napraw . Co robić?Pozdrawiam całe forum.


Mam to samo pierwszy raz tarcze wymienione przy 7000 km, przy 12000 problem powrócił, zgłaszałem w serwisie drugi raz, dostałem informację od szefa serwisu cytuję ,,teraz tarcze są wykonane z materiałów ekologicznych i nie tylko mazda ma z tym problem", rozwiązaniem mają być tarcze wzmacniane z firmy EBC z którą mazda ma podpisaną umowę, niestety na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze tarcz do CX-30. Styl jazdy nie ma nic do tego, od 19 lat miałem różne samochody i nic takiego nie występowało, a krzywienie się tarcz w mazdach to nic nowego wystarczy poszukać na forum – mazda 6, CX-9, CX-5 też mają z tym problem. Zresztą w nowej maździe 3 BP też występuje problem z wichrowaniem się tarcz. Jedyne rozwiązanie to poczekać na dobre zamienniki i wymienić. Niestety samochód za tyle kasy a mazda daje <dupa> z tarczami hamulcowymi od lat, tak jak ze składaniem lusterek.
A w którym serwisie powiedzieli, że to Pana wina ? Jeżeli by była wina użytkownika to mazda nie wymieniła by tarcz na gwarancji (w ramach gestu handlowego), bo układ hamulcowy takiej gwarancji nie podlega. Wymieniając tarcze sami się przyznają, że robią je z gwn..litu.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2020, 11:43
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GY
Mazda CX-30

Postprzez krzychun » 30 gru 2020, 15:30

Ja mam odmienne doświadczenia, w innych markach krzywiłem tarcze. Wygląda, że to tarcza 295/25 czyli rozmiar jak w CX-3 (trochę się różnią wysokością). To słuszny rozmiar.

Moim zdaniem każda tarcze można pokrzywić. A jak problem wraca to warto się przeglądnąć stylowi jazdy szczególnie jak się przesiadło z manuala na automat i dusi hamulec po nagłym zatrzymaniu. Warto po zatrzymaniu trochę odpuścić hamulec tak żeby tylko lekko trzymał samochód. Automat przy ciągłym hamowaniu potrafi zacząć hamować silnikiem (redukuje przełożenia), warto zobaczyć czy się nie wykonuje jakiegoś pulsacyjnego manewrowania hamulcem i nie daje się możliwości rozpoznania takiej sytuacji skrzyni. Dodatkowo warto by zmierzyć bicie piasty i optymalnie zamontować tarczę (z pomiarem bicia w 5 pozycjach i zamontować w najoptymalniejszym) ponieważ wielu mechaników tego nie robi i nie sądzę, aby się nawet w ASO chciało dokonywać pomiary.

Umowa z EBC? Na czym ona niby miała polegać? Że nadal dla niektórych modeli które są produkowane nie mają w ofercie tarcz? Inne firmy już mają...

Wzmacniane tarcze? Jak się je wzmacnia?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez AndrzejWie » 2 sty 2021, 19:55

Bardzo dziękuję za podpowiedz ale podczas eksploatacji nie miałem ani jednego nagłego lub ostrego hamowania.
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 20:39
Posty: 2
Auto: Mazda cx30 2.0 2019

Postprzez akom » 4 mar 2021, 18:46

Witam wszystkich. U mnie również jakiś czas temu pojawiły się wibracje przy hamowaniu. Zgłosiłem to dziś przy okazji rocznego przeglądu serwisowego w ASO. Czekam aktualnie na decyzję mistrza serwisu. Zobaczymy co stwierdzi.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2021, 09:36
Posty: 5
Auto: Cx 30 kanjo

Postprzez Lukk75 » 4 mar 2021, 20:32

Racja jest pewnie i tu i tu.... Trochę ekologi, trochę styl jazdy....
W kilkunastu samochodach i przy gorze przejechanych kilometrów miałem jeden przypadek zwichrowanych tarcz.
Skoda octavia I, ale nie winię materiałów tylko styl jazdy , a właściwie głupotę. Beskid żywiecki, trochę ostrej jazdy po górach i wjazd do głębokiej kałuży. ... Powrót do Krakowa przez A4 był ciężki. Trzymanie kierownicy podczas hamowania skutkowało rzucaniem po kabinie :D
Mam 10k na liczniku i nic się nie dzieje. Tylko u mnie manual.
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2016, 23:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez DanielWW » 22 mar 2021, 20:48

Cześć,
Zauwayżyłem podobny objaw u siebie z drżeniem kierownicy podczas hamowania.
generalnie dzieje się to w zakresie prędkości powyżej 80km/h
Będąc w serwisie z inną przypadłością zakomunikowałem wstępnie, ale doradca zaproponował zmienić opony na letnie i sprawdzenie czy objaw nadal będzie.

W Waszych przypadkach, winowajcą były tarcze hamulcowe?
Na to jest jakaś akcja serwisowa i wymieniają bezpłatnie, czy jest to usługa płatna?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2021, 20:32
Posty: 30 (0/1)
Auto: CX30 Skyactive G 122KM

Postprzez krzychun » 22 mar 2021, 20:50

Jeśli drży bez hamowania to raczej nie tarcze.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez DanielWW » 22 mar 2021, 21:12

Doprecyzuje
Drżenie pojawiał się tylko przy hamowaniu w zakresie 80-140km/h
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2021, 20:32
Posty: 30 (0/1)
Auto: CX30 Skyactive G 122KM

Postprzez krzychun » 22 mar 2021, 21:25

A to jak najbardziej tarcze. Z tego co wiem jak nie są mocno zużyte można walczyć o wymianę na gwarancji.

Dziwne że doradca wpierw zaproponował wymianę opon. Najprościej zmierzyć bicie tarczy przy wymienię opon.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez akom » 25 mar 2021, 09:10

Mi w marcu wymienili tarcze przód i tył w ramach gwarancji. Problem ustał.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2021, 09:36
Posty: 5
Auto: Cx 30 kanjo

Postprzez DanielWW » 25 mar 2021, 13:05

Hej, a ktoś jest z Warszawy, komu wymienili tarczę na nowe
ew który serwis?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2021, 20:32
Posty: 30 (0/1)
Auto: CX30 Skyactive G 122KM

Postprzez macieks30 » 16 lip 2021, 18:48

U mnie w CX 30 przebieg 14 tys. bicie tarczy niestety nie uznali mi tego w ramach gwarancji twierdza ze moja wina .Jakieś pomysły jak rozwiązać problem gdzie się zgłosić
Początkujący
 
Od: 16 lip 2021, 18:44
Posty: 1
Auto: Mazda CX 30
2 l benzyna
122 KM

Postprzez Dymion » 7 wrz 2021, 20:55

U mnie przejechane 42tys km i dwie wymiany tarcz. Podobno jestem jedynym, który ma takie problemy i ostrzegli, że kolejny raz nie wymienią.
Pierwsze objawy dostrzegłem już po 2 tys km, a z czasem narastają i przy 20tys, tarcze do wymiany.
Już boję się używać hamulców. Korzystam z systemu Auto-Hold, może przyczyną jest to, że po wyhamowaniu zaciski nie zwalniają hamulców i klocki gotują się na tarczach? Dodam, że ma skrzynię manualną.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2020, 09:50
Posty: 3
Auto: CX-30

Postprzez krzychun » 7 wrz 2021, 21:18

No jak po ostrym hamowaniu nie odpuszczasz hamulca (auto hold trzyma pewnie takie same ciśnienie) na postoju to polecam hamowanie regresywne. Bezpieczniejsze i zdrowsze na tarcz. Czyli jak trzeba hamować to mocno, a potem odpuszczać hamulec. Czasami się i zielone trafi tak że nie trzeba się zatrzymywać. Zresztą ja tak i do pasów hamuje, piesi się szybciej decydują na przejście, a ja się często nie mam potrzeby zatrzymać. Po ostrym hamowaniu awaryjnym jak będziesz jeszcze pamiętał to może warto zwolnić auto hold...

Dodatkowo jak jest ślisko to od razu masz feedback, że możesz nie dać rady się zatrzymać. Zyskujesz czas na przemyślenie opcji i maksymalnie wykorzystujesz dystans, który pozostał.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dyskograf » 7 wrz 2021, 21:34

To może dlatego auto hold jest domyślnie wyłączony i trzeba go aktywować za każdym uruchomieniem silnika? xD
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2021, 07:04
Posty: 50 (0/5)
Auto: CX-30 2021, Hikari, 150KM M/T, FWD
CX-5 2022, Hikari, 194KM, A/T, FWD

Postprzez Palmer » 19 wrz 2021, 15:55

Panowie, nie zapomnieliście o czymś jeszcze, co odciąża hamulce i ogranicza ich zużycie?
Chodzi oczywiście o system mild hybrid. Rozpoczynając hamowanie w odpowiednim momencie i hamując z odpowiednią siłą, co bardzo łatwo opanować, załącza się ISG i intensywne odzyskiwanie energii (rekuperacja) do tego stopnia, że hamulce zasadnicze do prędkości 20 km/h nawet się nie aktywują. Przełączcie w Infotainment widok chwilowego spalania z postaci liczbowej na graficzną i obserwujcie jak podczas hamowania podświetla się niebieski wskaźnik rekuperacji... Hamować należy nie od razu, po odpuszczeniu pedału gazu, ale po chwili, kiedy auto zacznie już hamowanie silnikiem. Wtedy ISG zacznie odzyskiwać energię już od momentu naciśnięcia hamulca. O skuteczności tego mozna się przekonać robiąc prosty test. Rozpędźcie auto do 100 km/h lub szybciej (jeśli warunki drogowe na to pozwolą) i zatrzymajcie się. Hamulce będą miały temp. otoczenu lub tylko nieznacznie ciepłe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/27)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez akom » 9 gru 2021, 13:04

W marcu miałem wymianę tarcz w ramach gwarancji i teraz znów zaczynam odczuwać te same drgania. Ciekawe co mi powiedzą w serwisie? Czego to wogóle się dzieje?
Początkujący
 
Od: 26 lut 2021, 09:36
Posty: 5
Auto: Cx 30 kanjo

Postprzez Jarek z Bydgoszczy » 9 gru 2021, 17:26

Cześć,
Ja to przetestuję... Jeżdzę wolno i raczej eko. Jak wydawałem Sportsvana to przy przebiegu 90 tys. km nic przy hamulcach nie było robione.
Wracając do hamowania i rekuperacji.
Na logikę już przy zwolnieniu gazu i hamowaniu silnikiem dodatkowy akumulator mild hibrid powinien się ładować. Pokazuje to grafika.
Jednak, co dziwne na wyświetlaczu spalania, w dole przy ikonce aku (po lewej stronie głównego ekranu) paski zaczynają zmieniać kolor dopiero jak rozpocznie się hamowanie hamulcem. Dziwne.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2021, 16:35
Posty: 18 (3/2)
Auto: CX-30. 2020. FWD, AT. 2.0; 150 KM. Kanjo + Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9