Podniesienie mocy z 122 na 170. 2019 Mazda CX-30

Mazda CX-30 2019–

Postprzez daamianr » 22 gru 2020, 17:59

Tak jak w temacie, czy udało się komuś podnieść moc?

Pozdrawiam
Damian
Początkujący
 
Od: 22 gru 2020, 17:54
Posty: 1
Auto: CX-30 2.0 2019

Postprzez toruńczyk » 22 gru 2020, 19:40

Myślę , że temat napisany z wielkim wyprzedzeniem . Może za dwa lata będzie można pomyśleć ...choć kto bogatemu zabroni :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez marceli77 » 23 gru 2020, 21:13

To co powiedział mi szef mechaników z mazdy w KASSEL gdzie serwisuje swoja madzię to można będzie podnieść moc jak będzie już po gwarancji, wszelkie podpięcie pod komputer to już producent wie co wyprawiamy z samochodem. Pozdrawiam Marek
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez dine » 27 gru 2020, 21:03

Ja ostatnio przeglądałem zagraniczne fora w kwestii podniesienia mocy w Xie. Są power boxy za jakies 250-350 euro podnoszące moc o 20KM. Ciekawe czy warto? Nie znalazłem niestety nigdzie nikogo kto by z tego skorzystał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krabdul » 28 gru 2020, 10:01

Też przeglądając zagraniczne fora trafiłem chyba na ten sam wątek, ale te boxy to działają raczej na zasadzie oszukiwania czujników i nic nie mają wspólnego z optymalizacją silnika. Najlepszym przykładem jest to, że dla wersji SkyactiveG – chociażby tej poprzedniej, gdzie wiadomo było, że jest blokada na przepustnicy i ze 120KM robi się 180KM – one też podbijają moc o te 10-15%. Widać, że ktoś robiąc taki box nie wgłębił się totalnie w temat danego silnika. Upraszczając, to jest taki sam tuning jak wrzucenie opornika w przepływomierz? i zalanie silnika dodatkową porcją benzyny i zamiast tych 20KM przybędzie może 5-10KM o ile w ogóle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krzychun » 28 gru 2020, 10:33

Podniesienie mocy na 150KM nie powinno być problemem bo można przypuszczać, że to ten sam silnik tylko low power (w Niemczech są niższe ubezpieczenia < 120KM). Więc można przypuszczać że wystarczy zmienić soft na ten z 150KM. Ale ten silnik w MX-5 teraz ma > 180KM i pytanie czy ma jakieś dodatkowe modyfikacje czy nie....
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez krabdul » 28 gru 2020, 10:49

To że 122 jest zblokowana to wiadomo, 150 też jest przydławiona tylko ok 1000rpm później i to czuć. Prędzej czy później z obu ktoś zrobi 170-180 ale na pewno nie boxem – co nie znaczy, że nim się nie da obejść blokady.
X nie ma sztucznej blokady na przepustnicy, więc tu być może taki box da tyle samo co inne grzebanie w mapie, ale chciałem tylko zaznaczyć, że one zazwyczaj są robione na trochę innej zasadzie. Ja niezależnie od silnika na boxa bym się nie zdecydował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Krystos » 24 lut 2021, 16:39

Ostatnio edytowano 24 lut 2021, 21:03 przez Krystos, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez krabdul » 24 lut 2021, 16:44

Krystos napisał(a):https://www.mazdaklan.cz/threads/g150-v ... 295/page-2

Koledzy z Czech najwidoczniej już temat ogarnęli, jeden z tamtejszych użytkowników forum wykonuje modyfikację za około 2000 koron. Ustaliłem że mieszka w Pradze

Co ogarnęli? 122 –> 150 czy 122/150 –> 170/180? bo u nas podmianka softu ze 122 na 150 też już była.
Popraw linka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Krystos » 24 lut 2021, 21:08

Poprawiłem link, tam jest mowa o odblokowaniu z 122 do 150 koni co również mnie interesuje. Na polskich forach nie znalazłem nikogo kto się tym zajmuje, ten wątek jakoś też nie zakończony. Jeżeli kolega zna kogoś co w kraju dokonuje takiej modyfikacji poproszę o namiar.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez krabdul » 24 lut 2021, 21:13

Napisz do DISI tune – ktoś w innym wątku wspominał, że przerzucał soft ze 150tki do 122.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177548
On ogarniał większość poprzednich 120tek – w tym mojej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez DISItune » 8 sty 2022, 09:46

Cześć, jako że silniki te same to i w CX-30 powinno się udać :) W załącznikach Mazda 3 BP 122KM

seria:

SERIA.jpg


samo odblokowanie, czyli taka fabryczna "150tka"

ODBLOKOWANIE_SERIA.jpg


pełna modyfikacja

MOD_SERIA.jpg


Mix wszystkich etapów, może mniej czytelny ale ułatwia porównanie:

MOD_ODBLO_SERI.jpg


i drugie auto – seria 136KM 231Nm, po odblokowaniu 150KM, po pełnej modyfikacji 178KM 241Nm

Mazda 3 BP120 logo.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9