SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

Mazda CX-30 2019–

Postprzez worn » 28 kwi 2021, 07:00

Przecież tu zupełnie nie chodzi o te dodatkowe 6 koni, tylko o fakt, że jest aktualizacja sterownika silnika i nadzieja na to, że rozwiąże ona problemy z szarpaniem. Choć ja jestem zdania, że nie ma co się łudzić i tej aktualizacji nie dostaniemy.

Ja ze swojej strony potwierdzam trzy problemy:
1. Łatwość zdławienia silnika przy ruszaniu po odpaleniu z i-stop.
2. Podczas jazdy ze stałą prędkością czuć szarpanie jakby wypadał zapłon na jednym garze. Zdarzało się to u mnie w pełnym zakresie obrotów. <ok>
3. Problemy z wbiciem pierwszego biegu. Szczególnie nieprzyjemne jak zapali się zielone światło, a człowiek kombinuje ze sprzęgłem, drążkiem i nawet hamulcem (bo pomaga) żeby tylko udało się wbić bieg i ruszyć.

Czy to nie są dokładnie te same problemy, które ma Darek-Poczwarek?

O ile pierwszy problem jest łatwy do odtworzenia, tak pozostałe dwa zdarzają się rzadko, ale się zdarzają. Czy to oznacza, że mamy się nauczyć z tym żyć, bo TTTM? Moim zdaniem nie. To oczywiste, że jeździć się da i nie stanowi to jakiejś strasznej przeszkody (piszę za siebie!), bo mam przebieg podobny do Twojego i te km same się nie zrobiły. Natomiast zgodzisz się, że każdy z nas identyfikuje to jako usterkę i coś z tym trzeba zrobić.

Lukk75 napisał(a):nie jest to żadne szarpanie, a delikatne zawahanie, dosłownie ułamek sekundy.

Opisałeś przypadłość z pkt. 2, czyli potwierdziłeś, że ten problem, to nie jest nasz wymysł. A co do szarpania/zawahania, to jak zwał tak zwał. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 323 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez Darek-Poczwarek » 28 kwi 2021, 07:43

Dokładnie jak mówi worn!

Tu nie chodzi o te 6KM. Z resztą to też napisałem do Mazdy. Tu chodzi o nadzieję, że ta zmiana zniesie to feralne szarpanie. Z szarpaniem byłem już tydzień po odbiorze w październiku 2019 ("Panie Darku, gratulacje! Ma Pan jednego z pierwszych Xów w Polsce" – podobno pierwsza dostawa...). Za pierwszym razem już była akcja na wypadający gar (sic!), a potem kolejne wizyty z szarpaniem, jedynką, jedynką i szarpanie, szarpaniem, gaśnięciem i jedynką, spadkiem mocy i blokadą przepustnicy, oboma lusterkami...
Co do szarpania – odnoszę wrażenie, że większość właśnie pisze o niższych obrotach – "korkowych". Tu chodzi o sytuację np. ruszasz, jedyneczka, 15-20kmph i dwójeczka, żeby delikatnie się toczyć od czasu do czasu dodając gazu. Tu idealnie widać to szarpanie.
Co do 1800-2200rpm też o tym pisałem:). To z kolei przy "zbutowaniu". I to "zawahanie" potwierdzam i potwierdzali je również inni na forum. Dalej – tak, wkręca się. Dwójeczka do 120kmph pójdzie i patrzysz na resztę stawki we wstecznym. Odmówić nie można. Mam teraz 22k – w mieście i po autostradach. Uwierzcie, poznałem już to auto.
Ale głównym problem są rzeczy wyraźnie zmniejszające komfort i zagrażające poruszaniu się.
iStop... owszem, staram się startować szybciej i wbijać bieg, szczególnie na znanych mi skrzyżowaniach, ale – też o tym pisałem – czy naprawdę o to chodzi? Ktoś projektując iStopa chyba przewidywał, że ludzie mogą z niego ruszać przypadkiem czy celowo przy włączaniu czy skręcie:). To o to chodzi? Nowoczesne auta, "pomagające" w jeździe wymagają obchodzenia się jak z jajkiem i odprawiania czarów? To jest Mazda, kurde! Japończyk! A nie chrupek.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:40
Posty: 13 (0/3)
Auto: Mazda 3
Skayactiv X 2.0
2019
6MT
Hikari

Postprzez sevecc » 28 kwi 2021, 09:14

Darek-Poczwarek napisał(a):Cześć!

Dzięki, musimy działać!
Faktycznie, zgłoszenia traktowane są indywidualnie... Dlatego na pewno napiszę jeszcze ni nich.

Co do sterowników – nie chcę odbierać nadziei, ale raczej nie dotyczą silnika. Równo tydzień temu miałem w serwisie swoja z powodu wymiany korpusu drugiego lusterka (ha-ha) i przeprogramowywali kolejny raz elektrykę zamków... Chyba, że wymyślili coś w ciągu tygodnia.



Faktycznie niestety nie dotyczą silnika...

"
AM005A Reprograming sterowników Mazda3 (BP) oraz CX-30 (DM):
W pojazdach objętych programem, CCU (moduł sterujący klimatyzacją) i BCM (moduł sterujący nadwozia) mogą nie przejść w tryb uśpienia, nawet po wyłączeniu zapłonu lub przejście w tryb uśpienia może zająć dużo czasu. Prąd elektryczny może nadal płynąć, umożliwiając rozładowanie akumulatora, jeśli pojazd nie będzie używany przez pewien czas.
Serwis dokona aktualizacji oprogramowania.
"

Jutro jestem w serwisie, będę naciskał aby zgłosili problem z dławieniem się przy ruszaniu – bo to mnie najbardziej wku....

Oprócz tego, przy okazji mam u siebie jeszcze takie kwestie:
– czujniki parkowania – bardzo późno reagują na przeszkody, czasem wcale...
– bije mi kierownica przy hamowaniu przy pewnych prędkościach (ok 60-80km/h)

Bardzo fajne auto i bardzo je lubię, dlatego naprawdę szkoda, że takie rzeczy się zdarzają...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Lukk75 » 28 kwi 2021, 09:49

@Poczwarek, wyglada na to, że Twój samochód to jaka wersja przedprodukcyjna.... <głaszcze>
Faktycznie sporo tego. W moim robiłem tylko czujniki klamek , i skrzypiącą tuleję. Żeby nie było wczoraj zgłosiłem szarpanie” – każdy sygnał się liczy.
Muszę poobserwować „korkowe obroty” bo nic tutaj nie zauważyłem.
Co do i-stopa, mam codzienne porównanie z OctaviaIII 1,6 TDI ( trochę wyjeżdżone 270 tys)z I-stopem. Raz ze silnik diesla, auto rusza zupełnie bez gazu, co mogło mieć wpływ na ruszanie Xem. System Skody jest oczywiście wolniejszy i czasem ma zawahania sekundę lub dłuższe. Aktualnie jeżdżę oboma samochodami równocześnie i jest pełen automatyzm bez problemu od kilku miesięcy..
@Worm, w pkt 2 opisujesz jeszcze coś innego , szarpanie przy jeździe ze stałą prędkością. U mnie temat pojawia się przy przyspieszaniu i zwiększaniu obrotów (wydaje mi się ze odczuwalne na 2/3 biegu).

W całym temacie jest jeszcze jedno pytanie, czy samochody w nowej wersji będą pozbawione tego objawu?
Chyba nie ma jeszcze nikogo na forum kto mógłby to potwierdzić. Bo jeśli ma tzn ze TTTM ( u mnie za ponad 150k).
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez krzychun » 28 kwi 2021, 10:06

sevecc napisał(a):– bije mi kierownica przy hamowaniu przy pewnych prędkościach (ok 60-80km/h)


No to jest dokładnie objaw zwichrowanych tarcz. Z tym sobie w ASO radzą akurat. Zgłoś, czasami wymieniają na gwarancji (jak nie są zużyte za bardzo). Występuje czasami w wielu samochodach więc to nie przypadłość CX-30.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez sevecc » 28 kwi 2021, 10:12

krzychun napisał(a):
sevecc napisał(a):– bije mi kierownica przy hamowaniu przy pewnych prędkościach (ok 60-80km/h)


No to jest dokładnie objaw zwichrowanych tarcz. Z tym sobie w ASO radzą akurat. Zgłoś, czasami wymieniają na gwarancji (jak nie są zużyte za bardzo). Występuje czasami w wielu samochodach więc to nie przypadłość CX-30.


Mam 6,5 tyś przebiegu... więc raczej nie są zbytnio zużyte :)

Przepraszam za OT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Darek-Poczwarek » 28 kwi 2021, 11:13

Spoko, taki OT pokazuje, że są i inne problemy (śmiech przez łzy). Ale fakt, w innych streamach pisali o pokrzywionych tarczach.

Co do obrotów – dla usystematyzowania:
– na rozgrzanym silniku, jadąc "korkowo" jest szarpanie ok 800-900 do 1200-1500rpm. Kiedy delikatnie dodaje się gazu czuć to ultra wyraźnie; niektórzy sugerowali, że bieg za wysoki – nie, nie o to chodzi – kiedy bieg jest za wysoki, to szarpanie ma większą częstotliwość, jak i powtarzalność. Tutaj to jest jak szybko następujące po sobie "chcę", "a nie, jednak nie chcę", "no dobra, chcę". I ekoniańka sugeruje już też 2 bieg.
– kiedy startujesz od zera i wkręcasz na obroty jest to mniej odczuwalne
– kiedy "butujesz" – dławi się przy 2800-3000rpm; tutaj były rozkminy, czy to nie kompresor. Kompresor dopiero działa od ok. 3000rpm. Pocisnąłem o to serwis bo na innych wątkach pisali, że mieli wymieniane kompresory (serio!). W BMG dowiedziałem się, że w kompresorze do tych ok. 3000 jest podciśnienie – typowa wolnossawka. Wiec tutaj to "wahanie", czy "przydławianie" zrzuciłabym na moment, kiedy brakuje powietrza silnikowi przy wkręcaniu an obroty, a chwilą zanim kompresor wtłoczy pierwsze porcje. Ale też wkurzające.

Z iStopem mam jeszcze jedną ciekawą obserwację. Zdarzyło się Wam, że włącza się, kiedy najeżdżacie na "leżącego"? Przykład: dłuższa "wysepka" przed przejściem w markecie – zwalniasz do ok. 15km/h, puszczasz hamulec, wrzucasz neutral, auto wskakuje na "leżącego" i iStop wyłącza silnik. Wbijasz bieg, ciśniesz gaz, bez reakcji, łapie dopiero za chwilę. Nie zgłaszałem nawet w serwisie, bo wezmą mnie zaraz za paranoika. I na pewną stwierdzą, że "wszystko jest w porządku". To trochę inna sytuacja od wcześniejszego włączania iStopa przy pewnej prędkości przy zwalnianiu na neutralu. Tu nie reaguje od razu na wbicie 1.
Druga ciekawostka – ostatnio w ogóle przestał mi się włączać (nie, nie wyłączałem z przycisku). Podałem temat w serwisie przy okazji lusterka. Okazało się, że "rozkalibrował się czujnik temperatury silnika". Ciekawe, bo temperaturę podawał właściwą, dogrzewał właściwie i nie przegrzewał. Naprawili...

sevecc, przykro mi. Niestety, widać takie cuda się nie zdarzają.

Co do dociśnięcia Mazdy o szarpanie, gaśnięcie, 1 bieg (kto ma z nim problem), zgadajmy się za jakiś czas – proponuję wtedy zbiorczą wiadomość do CS, że w takich a takich daniach dostali takie a takie zgłoszenia. Chyba wtedy się już nie wyprą? No chyba, że przekroczą granice hipokryzji level hard.

PS. Na forach zagranicznych też jest głośno szarpaniu i gaśnięciu.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:40
Posty: 13 (0/3)
Auto: Mazda 3
Skayactiv X 2.0
2019
6MT
Hikari

Postprzez dine » 28 kwi 2021, 16:54

Lukk75 napisał(a):Tak czytam i się zastanawiam o co chodzi.....
Żeby nie było tez chciałbym mieć te 6 koni więcej i trochę mniejsze spalanie...
Natomiast mam nieodparte wrażenie, że przypadek Poczwarka to jednak coś innego niż u wszystkich innych. Większość sugeruje problemy przy 1800-2000 obrotów, a nie dziura od samego dołu. Na moim przypadku tez celowałbym w ten poziom, ale z pewnością nie jest to żadne szarpanie , a delikatne zawahanie , dosłownie ułamek sekundy. Staram się wsłuchiwać w ten problem, ale nie potrafię wychwycić prawidłowości. Raz ze jest to bardzo rzadkie. Dwa ze chyba nie na wszystkich biegach (znamienne ze obserwowalne chyba tylko z manualem).
Generalnie mam wrażenie że się silnik rozbrykał. Bardzo ładnie się wkręca na obroty i potrafi być bardzo dynamiczny. Potrafi fajnie odejść spod świateł. I to za każdym razem start z i-stop. Fakt na początku były przypadki zduszenia, ale teraz nie pamietam kiedy zdarzyło się to ostatni raz ( pewnie kilka miesięcy temu). Nie widzę również różnicy czy ruszanie z i-stop czy nie. Przy 12tys przebiegu, mam 11h i-stopa i nie ma żadnego problemu. Swoją drogą, nie wyobrażam sobie wjechać na skrzyżowanie i dopuścić do zatrzymania silnika choćby jako i-stop. To działa na światłach ewentualnie w korku.
Dzisiaj byliśmy z Mazda w serwisie Anndora z inna przypadłością. Trzeszczący lewy tylny wahacz. Niemiły dźwięk, z początku pojawiał się przy zjeżdżaniu z krawężnika, później już nawet na nierównościach. Podobno skrzeczała tuleja, ale temat załatwiony. Dodatkowo trzy akcje serwisowe odhaczone.
Zaskoczył mnie tylko dzisiejszy wynik trasa spod Wieliczki do serwisu (alejami) , czyli jakieś 24km w czasie 40 minut.jazda w miarę płynna, ale tez trochę stania w korku (jak to na alejach). Komputer pokazał spalanie 6,5L/100km.
Odpukać, ale lusterkom nic nie jest, a systematycznie co tydzień, dwa jesteśmy na myjni samoobsługowej (w CX3 w tym samym czasie byliśmy już ze dwa razy na serwisie).


Mam podobne spostrzeżenia do Twoich. Jest tak jak piszesz z tym, że moim zdaniem to dławienie występuje przy niskim stanie paliwa. Na początku kiedy to wystepowało (dodam, że już pierwszego dnia kiedy wracałem z salonu) dostałem odp od dealera żeby nie lać 98. No i przestałem lać 98. Leję premium 95 z shell (wtorkowa promocja :)) i jest ok. Po pierwszej wymianie oleju i z paliwem, które leję problem występuje sporadycznie, na dłuższych trasach. Na drogach lokalnych i którkich odcinkach nie doświadczam. Od pierwszej wymiany oleju przy 3kkm auto stało się bardziej zrywne, co zauważyłem już wracając z wymiany. Wcześniej był problem by ruszając pod górkę i zmieniając bieg na drugi rozpędzić auto. Teraz tego problemu nie ma. Mi ta moc wystarcza aczkolwiek chciał bym aktualizację do 186KM i jeżeli nie wejdzie to w PL, to chyba wymienię auto na nowsze...

Zrobiło się cieplej, spalanie średnie spadło mi na 6,2L/100km. Najniższe na drogach lokalnych jakie zanotowałem to albo 4,2L/100km albo 4,7L/100km. Już nie pamiętam lecz skłaniam się ku tej pierwszej wartości.

Innymi słowy, gdyby nie wykonanie auta z gównolitu (słaby lakier, fatalne szyby), to był bym w 100% zadowolony, a tak jestem tylko w 90% :)

Edit: Odniosę się również do gaśnięcie podczas ruszania spod świateł. Owszem, doświadczyłem lecz szybko nauczyłem się ruszać i wystarczy odrobinę przeciągnąć po sprzegle lub po prostu bardziej zdecydowanie wcisnąć gaz. Laga podczas wciśnięcia pedału gazu nigdy nie doświadczyłem, auto rusza błyskawicznie, błyskawicznie również reaguje podczas wyprzedzania etc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez sevecc » 28 kwi 2021, 17:38

Nie chcę być złośliwy ale chyba nie na tym rzecz polega, że kupujesz auto za 150 tys i musisz uczyć się nim ruszać bo normalnie albo gaśnie albo się dławi tak, że strach w oczach włączając się do ruchu 180 konną jednostką? wyłączać iStop albo ruszać na półsprzęgle?
Powtarzam się już ale moja poprzednia 3 BN to była petarda w porównaniu do tego. Reakcja na gaz i wkręcanie na obroty błyskawiczne.
Dla mnie to jest lekka paranoja…

Ja leję zawsze 95 z Orlenu i dławienie występuje niezależnie od tego ile jest paliwa w zbiorniku…
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez perot » 28 kwi 2021, 20:03

Moim skromnym zdaniem jakość i ilość paliwa nie ma nic do osławionego szarpania. Z moich doświadczeń i spostrzeżeń wnioskuję że ten problem najczęściej występuje na pierwszych biegach 1/3 z przewagą 2/3, i w zakresie obrotów 1700/2000 czyli na początku rozpędzania auta.
Nigdy nie zdarzyło mi się szarpnięcie powyżej 3 biegu i 2000 obrotów. Od stycznia czyli przeglądu taka sytuacja zdarzyła się może 2 razy, zaznaczę przy tym że raz na 100% zaraz po wyjechaniu z zatankowania do pełna.
Problem ten jak widać nie występuję nagminnie tylko sporadycznie i tu należało by szukać przyczyny. Jeśli by coś złego zaczynało się dziać z tego powodu to częstotliwość tego zjawiska była by częstsza. Ja tak po cichu obstawiam kompresor jako winowajcę tego zamieszania.
Co do paliwa to nie mam pojęcia czemu w serwisie odradzili 98, ja tankuję tylko SHELL V-POWER 95 na sprawdzonej stacji z dużym przemiałem aut. Dwa razy do roku robię prezent autku i tankuję SHELL V-POWER RACING, i gdy zatankuję te paliwo to zwiększa się zakres jazdy o jakieś 20/30km względem SHELL V-POWER 95 , a skutków ubocznych nie zauważyłem prócz ceny :D .
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez krzychun » 28 kwi 2021, 20:14

perot napisał(a):Co do paliwa to nie mam pojęcia czemu w serwisie odradzili 98


Ponieważ ten silnik potrafi pracować na spalaniu samoczynnym, ale takim trochę zmodyfikowany zapłonem ze świecy. To dość skomplikowane, zaraz przed zapłonem jest doprowadzana dodatkowa dawka paliwa zaraz pod świecę i to paliwo zapala się od świecy, a reszta bardzo ubogiej mieszanki ma się zapalić przez sprężenie powietrza. Jeśli zatankujesz 98 to paliwo ma mniejszą tendencję do samo zapłonu... Za to przy pełnym bucie spalanie jest bardziej tradycyjne.

A szarpanie właśnie bym się upatrywał w tym, że do tego samozapłonu nie doszło (z różnych przyczyn), ten silnik ma miernik ciśnienia w każdym cylindrze więc może to monitorować, ale to się już stało. Stawiam na to, że po takiej akcji przechodzi na jakiś czas na spalanie normalne albo modyfikuje parametry tak aby była większa pewność poprawnego spalania. No i to tak sobie w pętli pewnie działa. Ubogo, bardzo ubogo, jeszcze bardziej ubogo i potem gaz no i się nie uda no to więcej pod świece chlust paliwem i znowu ok. Albo samo moment przejście z jednego sposobu spalania na drugi jest tak odczuwalny.

Co do nauki ruszania i tego, że czym droższe auto to należy wymagać upraszając, że zawsze ruszy? Nie zgodzę się, znam sporo przykładów dużo droższych samochodów, które potrafią zdecydowania częściej zgasnąć przy ruszaniu. Teraz do nawet zdecydowania popularniejszy problem ponieważ wiele silników potrafi zgasnąć kiedy obroty spadną tylko odrobinę poniżej minimalnych. Starsze konstrukcje się "zachłysnęły", ale zazwyczaj nie zgasły. Polecam AT, tam nie ma tego problemu tylko czemu tak się ślamazarzy od świateł z AT? To już inny problem.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 28 kwi 2021, 21:59

sevecc napisał(a):normalnie albo gaśnie albo się dławi tak, że strach w oczach włączając się do ruchu 180 konną jednostką?


Przetestowałem wiele aut przed zakupem cx-30 z tym silnikiem. Strach w oczach i brązowe kleksy na majtkach to ja miałem włączają się do ruchu tiguanem z DSG gdzie wcisnąłem but w podłogę, a tu przez dobrą sekundę nic się nie działo... Mazda przynajmniej rusza, wystarczy wcisnąć pedał gazu głębiej...

Podczas testów x-ceeda z dwusprzęgłowym automatem i silnikiem w najmocniejszej, 204 konnej wersji, moja żona zapytała "dlaczego ten samochód jest taki zamulony?"

222 konna Rav4, to dopiero była porażka. Co prawda nie było tam laga podczas ruszania ale tak źle nie jeździło mi się chyba żadnym samochodem. Po trzech dniach nie mogłem na nie patrzeć. Demon prędkości to to też nie był...

182 konny CRV z eCVT był całkiem fajny i jeździł porównywalnie lecz jakoś mnie nie urzekł.

Dlatego kompletnie nie zgadzam się z tym co napisałeś. Do tego auta po prostu należy się przyzwyczaić. Wcześniej jeździłem Accordem. Moim zdaniem charakterystyka silnika jest bardzo podobna. W accordzie było więcej wrażeń, bo przy 130km/h już nie dało się rozmawiać, a podczas przyspieszania wibracje były tak duże, że wydawało się, że jedzie się 2x szybciej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Lukk75 » 29 kwi 2021, 12:35

Coś w tym co napisał @Krzychun może być..
Komputer nie jest wróżką i może jedynie zareagować po fakcie... No chyba że SI potrafi wykryć zagrożenie. Może nawet się to udaje tylko nie zawsze.

Zastanawiam się jednak nad nowym X. Stopień sprężania to wartość geometryczna, uzależniona od wymiarów fizycznych silnika. Zmiana tego parametru sugeruje ingerencje w geometrię silnika. W jaki wiec sposób przerabiają X w Japoni? Dostają nowe oprogramowanie , ale stopień sprzedania stary?
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez krzychun » 29 kwi 2021, 12:38

Stawiam też, że mogło coś nie pójść po myśli ze względu na to, że paliwo w Japonii jest inne niż w Europie, a tym bardziej w Polsce...

SI w sterowniku silnika? Umhhy... Tam jakoś nowinki technologiczne mają bardzo trudno się przebić.

A jak przerabiają? Pewnie zebrali doświadczenia i część tego co poprawili w nowym zaimplementowali do nowego softu starej wersji. Ale to tylko gdybanie.

@dine – fajnie, że inni mają też odczucia, że 2 sprzęgłowka do miasta to jest masakra <spoko> Czym więcej osób tak mówi to może szybciej w końcu się z tego wycofają.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 29 kwi 2021, 20:48

Lukk75 napisał(a):Stopień sprężania to wartość geometryczna, uzależniona od wymiarów fizycznych silnika


Jesteś w 100% pewien tego co napisałeś? I na pewno chodziło ci o cały silnik? Stopień kompresji można zmieniać na wiele sposobów ale nie przez zmianę fizycznych wymiarów silnika :D
Można to zrobić m.in poprzez zmianę w mieszance paliwo-powietrze... A biorąc pod uwagę, że w Xach mamy kompresor więc podejrzewam, że właśnie w ten sposób tego dokonano... Chociaż informacja jest wyraźna, że jednak nie zmieniano stopnia kompresji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 29 kwi 2021, 20:54

Stopień sprężania to wartość fizyczna (wyliczana matematycznie). Są rozwiązania na zmianę stopnia sprężania, ale stosowane raczej eksperymentalnie i nie ma tego w X-ie.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Lukk75 » 29 kwi 2021, 21:46

@Dine oczywiście ze jestem pewien. Stopień sprężania wynika w prostej lini ze skoku tłoka. W dawnych czasach, tuning malucha polegał na obniżeniu głowicy na frezarce. . Saab z 20 lat temu eksperymentował z automatyzacja tego procesu, a ostatnio Infinity, ale chyba wyszło z Polski.
Kompresja to inaczej ciśnienie mieszanki (sprężania) i na to ma w X wpływ kompresor który musi zadbać o ogromna ilość powietrza do ubogiej mieszanki. I tu powątpiewam, co do stwierdzenia , ze te szarpnięcia są powodowane przez kompresor. Zasilanie paskiem, czyli wraz ze wzrostem obrotów dostarcza więcej powietrza. Proste jak budowa cepa.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez sevecc » 6 maja 2021, 08:48

Cisza w temacie więc odświeżam.
Byłem przed majówką na akcjach serwisowych, były jakieś 3 dla mojego egzemplarza.
Jedna z nich dotyczyła podobno wszelakich sterowników w aucie (niestety nikt nie potrafił sprecyzować których...) i była "nadzieja", że coś zmieni także w sterownikach silnika.

Niestety problem z dławieniem silnika przy ruszaniu nie został rozwiązany... :|
Nie mam zamiaru odpuszczać więc zgłosiłem temat ponownie mailowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez dine » 7 maja 2021, 20:41

sevecc napisał(a):Niestety problem z dławieniem silnika przy ruszaniu nie został rozwiązany...


Może... dlatego, że nie ma problemu z dławieniem silnika przy ruszaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez kecup » 9 maja 2021, 18:09

Jestem tu nowy aktualnie posiadam Mazda 2, a planuję kupić CX-30

Ostatnio byłem na jazdach testowych Mazda CX-30 z 2.0 SkyActiv-G 150 KM skrzynia MT i 2.0 SkyActiv-X 186 KM z AT.

Różnice:
– SkyActiv-X mniejsze spalanie w podobnych warunkach jazdy o 0,5 l (auta z minimalnym przebiegiem)
– SkyActiv-X lepsza dynamika w szczególność powyżej 3 tys obr.
– SkyActiv-X odczuwalna poprawa automatycznej skrzyni, głównie w korkach warszawskich testowałem, tu porównanie do CX-30 122KM z 2020r (chyba, że lepszy silnik dał takie wrażenie).

Nie zaobserwowałem, żadnych powyżej wymienionych na forum problemów (miałem auto na weekend)
z tego co wiem po pierwszej wymianie oleju spalanie spada, jak w moim samochodzie mazda 2 i siostry cx-3.

Przed zakupem jeszcze sprawdzę jak SkyActiv-X po poprawkach zachowuję się w mazda 3 sedan.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2021, 17:33
Posty: 3 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM.
automat rok 2021

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9