SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

Mazda CX-30 2019–

Postprzez dine » 25 mar 2021, 22:41

corky1 napisał(a):No tak, ale Tajwan nie jest w UE, normy emisji tam nie obowiązują.

Zmiany w X mają wpływ na dokumenty homologacyjne, a te z kolei określają poziom emisji i ewentualny poziom kar. Z tego pewnie powodu Mazda nie zdecyduje się na oficjalne zmiany w egzemplarzach już wprowadzonych na rynek (podobnie jak nie oferują zmiany softu w G na 150 KM). A szkoda, bo tez uważam, ze powinni taki upgrade oferować dla tych klientów, którzy chcą (nawet za opłatą).

Na YT pojawiają się testy X 186, ale jedynie po włosku. Z tego co rozumiem, jest różnica na korzyść dynamiki i podobno spalania.


No ale skoro na rynek trafił ulepszony model, to ja nie widzę za bardzo logiki w tym co napisałeś... Mamy "niepełnowartościowy" produkt w takim przypadku.

Jeśli chodzi o emisję CO2, to mamy odpowiednio 136 vs 131 g/kg (nowy vs stary).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez corky1 » 25 mar 2021, 22:50

dine napisał(a):No ale skoro na rynek trafił ulepszony model, to ja nie widzę za bardzo logiki w tym co napisałeś... Mamy "niepełnowartościowy" produkt w takim przypadku.


No tak daleko to bym się nie posuwał :) Nie uważam, ze mając G 122 KM zakupionego przed wprowadzeniem wersji 150 KM mam felerny towar (tym bardziej, ze jest opcja zwiększenia mocy na rynku za mniejsze pieniądze niż różnica w cenniku). Ale fakt, że zmiany w silnikach w drugim-trzecim roku produkcji bez możliwości skorzystania z tych ulepszeń przez klientów, którzy zakupili samochód jako pierwsi, nie jest raczej eleganckie ze strony Mazdy. Tym bardziej, ze nie wymaga to wielkiego zachodu (najprawdopodobniej zmiana softu).

Niemniej trzymam kciuki, żeby taka aktualizacja była dostępna dla X (wówczas powinna tez pojawić się dla G 122).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez dine » 25 mar 2021, 22:56

corky1 napisał(a):
dine napisał(a):No ale skoro na rynek trafił ulepszony model, to ja nie widzę za bardzo logiki w tym co napisałeś... Mamy "niepełnowartościowy" produkt w takim przypadku.


No tak daleko to bym się nie posuwał :) Nie uważam, ze mając G 122 KM zakupionego przed wprowadzeniem wersji 150 KM mam felerny towar (tym bardziej, ze jest opcja zwiększenia mocy na rynku za mniejsze pieniądze niż różnica w cenniku). Ale fakt, że zmiany w silnikach w drugim-trzecim roku produkcji bez możliwości skorzystania z tych ulepszeń przez klientów, którzy zakupili samochód jako pierwsi, nie jest raczej eleganckie ze strony Mazdy. Tym bardziej, ze nie wymaga to wielkiego zachodu (najprawdopodobniej zmiana softu).

Niemniej trzymam kciuki, żeby taka aktualizacja była dostępna dla X (wówczas powinna tez pojawić się dla G 122).


Nie, no to są przecież dwie różne sytuacje. Jedna dotyczy wprowadzenia do sprzedaży dodatkowego wariantu silnikowego, a druga dotyczy usprawnienia istniejącej jednostki na wybranych rynkach. To tak jak byś miał ten sam model telefonu, kupiony w dwóch różnych okresach z dwiema różnymi wersjami OS i tego starszego nie mógł byś aktualizować... bo nie. Chociaż w sąsiednim kraju mogli by to robić... W sumie, zawsze można jechać na Ukrainę i zrobić ten update :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez corky1 » 25 mar 2021, 23:06

Nie wiem czy było, ale tutaj piszą, ze w X to nie tylko zmiana softu, ale tez inne tłoki: https://www.insidemazda.co.uk/2021/03/0 ... 21-mazda3/

A tu znalazłem test po angielsku z UK: https://www.autocar.co.uk/car-review/ma ... -uk-review
Ostatnio edytowano 25 mar 2021, 23:09 przez corky1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez dine » 25 mar 2021, 23:09

corky1 napisał(a):Nie wiem czy było, ale tutaj piszą, ze w X to nie tylko zmiana softu, ale tez inne tłoki: https://www.insidemazda.co.uk/2021/03/0 ... 21-mazda3/

To tylko marketingowy bełkot. Wyżej przytoczyłem numer akcji serwisowej więc upgrade softu podnoszący moc to fakt. Pytanie tylko czy i kiedy będzie u nas. Napisałem do dealera.

Dopisano 26 mar 2021, 10:33:

ASO z Bydgoszczy odpowiedziało mi, że "nie ma szans na mapowanie silnika". Zakładam jednak, że są po prostu nie na czasie i nie jest to oficjalna odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 26 mar 2021, 15:24

Właśnie jestem po wizycie w ASO ustawienie świateł , aktualizacja Mazda Connect i przy okazji zadałem pytanie odnośnie aktualizacji silnika X.
Koleś z serwisu powiedział że wiedzą o tej aktualizacji ale jest dopiero ona dostępna na rynek azjatycki. Co do Europy rzekomo stwierdził że aktualizacja softu z nowego silnika ma pojawić się w drugiej połowie półrocza dokładnie nie stwierdził czy ma być to początek czy koniec roku. Co do innych aktualizacji typu tempomat mają pojawić się u nas pod koniec pierwszej połowy roku.
Odnośnie zmian konstrukcyjnych w nowym X stwierdził że silnik jest ten sam tyle że ma podniesioną moc i moment.

Ile w tym wszystkim jest prawdy ciężko stwierdzić trzeba poczekać. Informacje uzyskane w jednym z warszawskich ASO.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez krzychun » 26 mar 2021, 16:34

Mówienie o niepełnowartościowym produkcie jest sporym nadużyciem. Kupiłeś w danym momencie daną wersję samochodu.

Jeśli zmienił się poziomi emisji CO2 to wypadało by dopłacić karę za emisję CO2 powyżej normy (którą zapłaciłeś kupując, ale teraz ona byłaby wyższa i trzeba by dopłacić różnicę). Do tego jeśli oficjalnie to zmiana danych w dowodzie (w małych firemkach zmienijacych soft nikt tego nie robi/proponuje).

Tak, że taka duża aktualizacja oficjalna jest bardzo wątpliwa.

Jak już to coś to tylko nieoficjalnego moim zdaniem.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 26 mar 2021, 17:28

krzychun napisał(a):Mówienie o niepełnowartościowym produkcie jest sporym nadużyciem. Kupiłeś w danym momencie daną wersję samochodu.

Jeśli zmienił się poziomi emisji CO2 to wypadało by dopłacić karę za emisję CO2 powyżej normy (którą zapłaciłeś kupując, ale teraz ona byłaby wyższa i trzeba by dopłacić różnicę). Do tego jeśli oficjalnie to zmiana danych w dowodzie (w małych firemkach zmienijacych soft nikt tego nie robi/proponuje).

Tak, że taka duża aktualizacja oficjalna jest bardzo wątpliwa.

Jak już to coś to tylko nieoficjalnego moim zdaniem.


W takim razie ujmę to inaczej. Szczerze wątpię, że będą prowadzić dwie osobne linie rozwoju oprogramowania. Zwyczajnie było by za drogo. Więc albo masz rację (w co wątpię) i właśnie skończyło się wsparcie dla naszego skyactive x (jakiekolwiek). Albo zwyczajnie ww. poprawka zostanie u nas wprowadzona. Tak czy owak, znajdę sposób by tego dokonać.

Co do dopłaty do zwiększonej emisji CO2, to mocno popłynąłeś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 26 mar 2021, 17:34

dine napisał(a):Co do dopłaty do zwiększonej emisji CO2, to mocno popłynąłeś :)


Rozwiniesz dlaczego tak sądzisz? Przecież to by był piękny przekręt, coś na wzór dieselgate tylko odwrotnie. Jazda by z tego była bez trzymanki.

A może nawet nie wiesz, że w cenie samochód masz podatek/karę za ponadnormatywną emisję CO2? W 2020 to było chyba 95 gr/km i 95euro za każdy kolejny gram przekroczenia. Ktoś napisał wyżej 131gr/km więc 3420euro trzeba było zapłacić w 2020 roku ekoteorrystą z UE. A jak będzie 136gr/km to kolejne 475euro trzeba by dopłacić.
W 2019 było chyba luźniej 120 albo 130gr/km.
Ostatnio edytowano 26 mar 2021, 17:40 przez krzychun, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez corky1 » 26 mar 2021, 17:40

Myśle, że jedynie zapytanie MMP coś wyjaśni, bo w ASO to niestety różne rzeczy mówią...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Sulfur » 26 mar 2021, 20:10

krzychun napisał(a):A może nawet nie wiesz, że w cenie samochód masz podatek/karę za ponadnormatywną emisję CO2? W 2020 to było chyba 95 gr/km i 95euro za każdy kolejny gram przekroczenia. Ktoś napisał wyżej 131gr/km więc 3420euro trzeba było zapłacić w 2020 roku ekoteorrystą z UE. A jak będzie 136gr/km to kolejne 475euro trzeba by dopłacić.
W 2019 było chyba luźniej 120 albo 130gr/km.


A Euro 7 dopiero wisi w powietrzu. <płacze>
Lobbing, politycy którzy próbują udawać że coś robią (mimo że nie mają kwalifikacji w danej dziedzinie/branży), ekoświry które tylko zaszkodzą transformacji regionalnej (bo wolą to zrobić szybko a potem zarżnąć wszystko i zatrzymać stabilny postęp długoterminowy)...

Obawiam się że coraz częściej będziemy musieli się rozglądać za spadkiem emisji CO2/km aniżeli osiągami czy realnym zużyciem paliwa. Coraz bardziej będą też za to obrywać crossovery i SUV'y.

Poprzedni limit obowiązujący do 2019 roku wynosił 130 gram CO2/km. I była to bardzo rozsądna wartość. Która i tak była poza zasięgiem wielu producentów... A teraz? Teraz (biorąc pod uwagę auta dla zwykłych śmiertelników, szczególnie mieszczuchów mieszkających w blokach czyli bez możliwości ładowania plug-inów i EV) nawet świetne hybrydy toyoty się nie wyrabiają z CO2...

A co do wersji 122hp w przypadku 2.0 Sky-G też byłbym ekstremalnie zirytowany, a dokładniej zdradzony. Ale update softu idący w zgodzie z gwarancją nie jest opcją, tym bardziej jak ma się np. jeszcze jakiś leasing. Jest jedna zaleta: mniejsze spalanie i mniejsze wyżyłowanie. Sam kiedyś śmigałem półtoratonową A4 z wolnossącym 2.0 o podobnej mocy i było git (posiadanie tych 25-30hp więcej raczej niczego by nie zmieniło w kwestii daily-drivingu). Nie samymi cyferkami się żyje! <faja>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 09:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez corky1 » 26 mar 2021, 20:28

Sulfur napisał(a):A co do wersji 122hp w przypadku 2.0 Sky-G też byłbym ekstremalnie zirytowany, a dokładniej zdradzony


No tutaj tak daleko też bym się nie posunął <oczko> Owszem, gdyby wersja 150 KM byłaby w tej samej cenie, to może jakoś bym się poczuł niekomfortowo, ale to jednak jest ekstra 5 tysięcy w porównaniu ze słabszą wersją, a jak komuś zależy, można łatwo zrobić ze 122 KM wersję 150 KM za o wiele mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez dine » 26 mar 2021, 21:13

krzychun napisał(a):
dine napisał(a):Co do dopłaty do zwiększonej emisji CO2, to mocno popłynąłeś :)


Rozwiniesz dlaczego tak sądzisz? Przecież to by był piękny przekręt, coś na wzór dieselgate tylko odwrotnie. Jazda by z tego była bez trzymanki.

A może nawet nie wiesz, że w cenie samochód masz podatek/karę za ponadnormatywną emisję CO2? W 2020 to było chyba 95 gr/km i 95euro za każdy kolejny gram przekroczenia. Ktoś napisał wyżej 131gr/km więc 3420euro trzeba było zapłacić w 2020 roku ekoteorrystą z UE. A jak będzie 136gr/km to kolejne 475euro trzeba by dopłacić.
W 2019 było chyba luźniej 120 albo 130gr/km.


Czyli... jeżeli jakimś cudem obcięli by emisję, to dostał bym jakiś cashback? Tak tylko pytam, bo kwestii kary nie neguję lecz kwestię dopłaty po aktualizacji już tak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Płomień » 28 mar 2021, 13:46

Jeśli w salonie do auta dobierasz inne opony, np Pilot Sport 4s zamiast ContiEco Contact to też będziesz miał wyższe spalanie i emisje, a nie wydaje mi się żeby jakikolwiek marka dopłacała karę za podmianę opon :D
Kara jest naliczana od wartości zmierzonych przy homologacji auta na dany rynek. Mazda może powiedzieć że aktualizacja jest pro-ekologiczna bo przedłuża żywotność silnika. Wygląda mi to na zwykłą dziurę w przepisach, i uważam że powinni z niej korzystać póki jej nie załatają – bo korzysta na tym klient końcowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez dine » 29 mar 2021, 11:14

Płomień napisał(a):Jeśli w salonie do auta dobierasz inne opony, np Pilot Sport 4s zamiast ContiEco Contact to też będziesz miał wyższe spalanie i emisje, a nie wydaje mi się żeby jakikolwiek marka dopłacała karę za podmianę opon :D
Kara jest naliczana od wartości zmierzonych przy homologacji auta na dany rynek. Mazda może powiedzieć że aktualizacja jest pro-ekologiczna bo przedłuża żywotność silnika. Wygląda mi to na zwykłą dziurę w przepisach, i uważam że powinni z niej korzystać póki jej nie załatają – bo korzysta na tym klient końcowy.


Wystarczy zwrócić uwagę na wartości podawane w broszurach. Są skrajnie różne w wielu przypadkach (wystarczy porównać to co jest na początku tego posta do tego co aktualnie jest w cenniku) plus gwiazdka przy tym, pod którą jest informacja, że emicja zalezy od wielu czynników w tym od stylu jazdy itp. Dlatego uznałem, że kolega popłynał z dopłatą przy podmianie softu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 29 mar 2021, 18:43

No i teraz przecież mają obowiązek testowania każdej konfiguracji silników, opon, wyposażenia. Dlatego wiele konfiguracji wyleciało z cennika bo to są dodatkowe koszty testów. Jedynie różnych kolorów nie muszą testować... A i co ciekawe to zazwyczaj pierwsze konfiguracje normalnych samochód jadą na test. Wtedy mają większy przebieg te samochody.

No i nie można sobie tak przecież tak po prostu w Maździe zamówić innego rozmiaru felg.... Teraz jak patrzysz w konfigurator to zmieniając felgi od razu bierzesz jakiś pakiet.

No i zobacz sobie np. Mazdę 6 na 17-stkach (skyjoy) ma 186g/km a na 19-stkach (Prestige) 184g/km. A przy AT odwrotnie 167 vs 168 na 19-stkach. Wynika z tego, że przy AT to jest tez mniejsza kara w cenie.

Tak, że się wiele pozmieniało... Sporo wersji wyposażenia wyleciało, sporo kompilacji silnika, układu napędowego i wyposażenie wyleciało.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 29 mar 2021, 21:03

Swoją drogą pojawił się pierwszy test nowego skyactiv-x po angielsku i nawiązuje on bezpośrednio do testu starszej wersji. Wg. recenzenta różnica w poprawie osiągów jest nieznaczna lecz zauważalna.

https://www.youtube.com/watch?v=ONkes4MPR8o&t=1s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez MazdaOwner » 29 mar 2021, 21:55



Mazda CX-30 2021 EU Specifications:
▪ Length/width/height/wheelbase – 4,395/1,795/1,540/2,655 mm
▪ Ground clearance – 175 mm
▪ Kerb weight – 1,395-1,546 kg
▪ Cargo volume – 422-430 litre

e-Skyactiv X
▪ Engine – 2.0-litre (1,998 cc), 4-cylinder in-line, petrol
▪ Max output – 186 PS (137 kW) at 6,000 rpm
▪ Max torque – 240 Nm at 4,000 rpm
▪ Transmission – 6-speed manual/6-speed automatic; FWD/AWD
▪ 0-100 km/h FWD/AWD (auto) – 8.3/8.7 (8.6/9.0) seconds
▪ Top speed – 204 km/h
▪ Fuel consumption FWD/AWD (auto) – 5.7/6.1 (6.1/6.6) l/100km combined

e-Skyactiv G
▪ Engine – 2.0-litre (1,998 cc), 4-cylinder in-line, petrol
▪ Max output – 122 PS (90 kW) at 6,000 rpm
▪ Max torque – 213 Nm at 4,000 rpm
▪ Transmission – 6-speed manual/6-speed automatic; FWD
▪ 0-100 km/h (auto) – 10.6 (11.2) seconds
▪ Top speed – 186 km/h
▪ Fuel consumption (auto) – 5.9 (6.4) l/100km combined
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez dine » 30 mar 2021, 19:41

Zapytałem oficjalnie Mazda Polska o akcję serwisową związaną z aktualizacją Skyactiv-X... To mi podali link do podstrony z akcjami serwisowymi i napisali, że tam mogę sobie szukać... Ech...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez corky1 » 30 mar 2021, 20:18

No odpowiedź zaiste mistrzowska. Może trzeba było zapytać bardziej łopatologicznie i unikać słów „akcja serwisowa”? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9