SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

Mazda CX-30 2019–

Postprzez krzychun » 28 lut 2021, 21:03

Darek-Poczwarek napisał(a):1. Czy czasem/często źle wchodzi wam jedynka? U mnie potrafi być cała seria takich zdarzeń. Serwis tłumaczył, że to ok, bo mazda nie ma synchronizacji 1 biegu. Wiecie coś o tym?


Skoro nie ma synchronizatorów to podczas redukcji z 2 na 1 dochodzi do strasznych zgrzytów? Nie? To znaczy, że synchronizator jest. Fanabateria straszna. Czasami w dzisiejszych samochodach nie jest synchronizowany wsteczny, ale jedynka? Herezje jakieś.

Darek-Poczwarek napisał(a):2. Zdarza się Wam, że auto gaśnie przy ruszaniu (na płaskim)? Zaczyna już się toczyć, po czym jak całkowicie puści się sprzęgło, to jakby "zapominało", że przepustnica jest otwarta. Serwis stwierdził, że "mam nauczyć się ruszać...". Pewnie, każdy silnik ma swoją charakterystykę, ale tutaj zakrawa to na startowanie i pociągnięcie na półsprzęgle – jak nauka jazdy:/. Irytujące i niebezpieczne.
PS. Żeby nie było – nie jestem początkującym kierowcą (prawo jazdy 20 lat, 4 różne samochody)


Nie jeździłem manualem, ale coraz częściej nowe silniki mają minimalne obroty poniżej których gasną. Mnie to dopadło w zastępczym Nissanie X-Train w dieslu. Też się musiałem nauczyć ruszać ponieważ co światła auto zaczynało ruszać, poszczam sprzęgło do końca i koniec zgasło.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Lukk75 » 1 mar 2021, 10:36

Serwis ostro pojechał, skrzynia manual w Cx30 chodzi bardzo dobrze, gładko i płynnie...
Wracać do serwisu i niech to sprawdzą.

Co do drugiej kwestii , niestety trzeba się nauczyć jeździć :)
Jak do niego wsiadłem 10 tys . Km temu to mi się zdarzało (jeżdżę 30 lat, kilkunastoma samochodami ).
Ruszanie z niskich obrotów, napęd na 4 koła powoduje jeszcze ich spadek do poziomu zatrzymania silnika.
Aktualnie temat opanowany.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez Darek-Poczwarek » 1 mar 2021, 18:24

Lukk75 napisał(a):Serwis ostro pojechał, skrzynia manual w Cx30 chodzi bardzo dobrze, gładko i płynnie...
Wracać do serwisu i niech to sprawdzą.

Co do drugiej kwestii , niestety trzeba się nauczyć jeździć :)
Jak do niego wsiadłem 10 tys . Km temu to mi się zdarzało (jeżdżę 30 lat, kilkunastoma samochodami ).
Ruszanie z niskich obrotów, napęd na 4 koła powoduje jeszcze ich spadek do poziomu zatrzymania silnika.
Aktualnie temat opanowany.



Dzięki:)! Spoko, już gaśnie coraz rzadziej, ale strasznie irytuje mnie, że trzeba dłużej sprzęgło przytrzymać. Od razu przypominają mi się początki nauki jazdy i "piłowanie na sprzęgle". Tak czy inaczej dobrze wiedzieć, że to kwestia nauki, anie kolejny mankament (szarpanie, niewychodząca jedynka, awaria "czegoś", co spowodowało kompletny brak reakcji na gaz – opisywane w drugim wątku, wiec nie będę powtarzał).

Co do jedynki – na 100000% jest synchronizator (co wydaje mi się chyba standardem w dzisiejszych czasach)??? Ten sam serwisant stwierdził, że "mazda jak i honda nie mają synchronizatora". Skądinąd twierdził też, że "szarpaniem mam się nie przejmować bo to kwestia dezaktywacji cylindrów". Dopiero go oświeciłem, że X to nie G :].
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:40
Posty: 13 (0/3)
Auto: Mazda 3
Skayactiv X 2.0
2019
6MT
Hikari

Postprzez krzychun » 1 mar 2021, 18:47

A kiedy Ci ta jedynka nie wchodzi? W różnych markach różni ludzie mają różne przyzwyczajenia. Próbuj inaczej np. wcześniej sprzęgło, sprawdź czy do końca wciśnięte, przytrzymać lewarek a nie impulsowo, spróbuj wtedy 3-jkę czy wchodzi i dopiero jedynkę itd... Każda skrzynia ma swoje cechy albo faktycznie może Ci haczy.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Darek-Poczwarek » 1 mar 2021, 19:01

Najczęściej w najmniej odpowiednim momencie;).
Czasem nie wchodzi po odpaleniu – z postoju. Ale najczęściej w ruchu po zatrzymaniu. Np. stajesz pod światłami, wrzucasz luz na autoholdzie i pyk... nie wchodzi. Najgorzej jak np. czekasz na lewoskręt, masz lukę, potrzeba szybkiej reakcji i pyk – lipa. No to sprzęgięłko, gaz, jedyneczka znów. Najlepiej jak wypadnie kombo: "przeładowanie", a na koniec krótkie sprzęgło i pyk – zdycha, a z naprzeciwka auto. Alternatywą jest trzymanie sprzęgła i wbicie szybciej, bez gazu jeszcze. Ale to raczej kłóci się z filozofią mazdowego i-stopu.

Generalnie problem mam od początku. Coś doczytałem o jakichś "widełkach", ale jestem laikiem. Oczywiście serwis "Panie, igła, nam wszystko wchodzi". Ale potrafi zdarzyć się to kilka razy w serii. Nie wiem, jak można do mechanicznie diagnozować. Na jazdach nie wykryli? Gdzie co można rozgrzebać?
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:40
Posty: 13 (0/3)
Auto: Mazda 3
Skayactiv X 2.0
2019
6MT
Hikari

Postprzez krzychun » 1 mar 2021, 19:19

No to jak w ruchu miejskim to próbuj przytrzymać ze stałą siła lewarek wciskając jedynkę. Może się wałki jeszcze kręcą w skrzyni i synchronizator potrzebuje czas na zatrzymanie wałka.

A i-stop to jak się jest na pool position to się nie używa ;P Poza tym, jak miałem manuala to na światłach zawsze stałem z zapiętą jedynką. Tak, że luzowanie to sobie zostaw na czas kiedy wiesz, że dłużej będziesz stał.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Darek-Poczwarek » 3 mar 2021, 12:06

Hej!
Spoko, dzięki za rady.
Jasne, teraz już tak praktycznie robię – przy oczekiwaniu na skręt, czy na pole position wbijam jedynkę szybciej. Niemniej, kurczę, czy o to chodzi...? W matizie, yarisie, 2 corsach – nigdzie nie było z tym problemu. Tym bardziej nie spodziewałbym się, że wraz z "postępem technologii" nagle takie coś wyskoczy.
Co do przytrzymania ze stałą siłą – spróbuję. Niemniej mam wrażenie, ze instynktownie tak robiłem – bezskutecznie. Tym bardziej, że auto tak najczęściej robi z zatrzymania, wiec skrzynia już uspokaja obroty. Ale wracając do sedna: mazda podobno słynie z idealnych manuali. Inni użytkownicy nie narzekają. Czy jest więc coś na rzeczy z tym egzemplarzem?

PS. Z innej beczki – wspominaliście o "elektronicznym kagańcu". Kiedy kupowałem mojego Xa, dealer stwierdził, że Xy miały mieć 250KM i 300nM. Ciężko nie uwierzyć. Czekam z niecierpliwością, czy coś zadzieje się w Polsce z akcją na 186KM.

PS2. Hurra, wczoraj wyskoczyła flagowa ustereczka mazdy – czyli lusterko:)
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:40
Posty: 13 (0/3)
Auto: Mazda 3
Skayactiv X 2.0
2019
6MT
Hikari

Postprzez krzychun » 3 mar 2021, 12:20

Darek-Poczwarek napisał(a):Niemniej, kurczę, czy o to chodzi...? W matizie, yarisie, 2 corsach – nigdzie nie było z tym problemu. Tym bardziej nie spodziewałbym się, że wraz z "postępem technologii" nagle takie coś wyskoczy.


W sensie czy chodzi o to, że używać i-stop zamiast czekać z wbitą jedynką? Zawsze będę twierdził, że każdemu kierowcy powinno zależeć na szybkiej ewakuacji ze skrzyżowania. Jakby na każdych światłach przejechały ze 3 samochody więcej to korki się zmniejsza... Poza tym mam wrażenie, że akumulator w mojej maździe jest ciągle nie do końca naładowany. Potwierdzają to tylko pomiary przy przeglądach... Postęp technologii swoją drogą, ale wszystko teraz mam być lżejsze (policzone na styk), ma dawać mniejsze opory i być tańsze... Ja tam w poprzednim samochodzie w mieście w korkach zawsze stałem z wciśniętym sprzęgłem i zapiętą jedynką (tak się nauczyłem).

Darek-Poczwarek napisał(a):Czy jest więc coś na rzeczy z tym egzemplarzem?


Bardzo możliwe, tylko będzie to trudno udowodnić w serwisie...

Co do idealności skrzyni to w MX-5 działa rewelacyjnie. Jeździłem demówką CX-3 i działa "babsko" niby precyzyjnie ale "feelingu" nie ma.

Ps. Lusterka prawdopodobnie zabija mycie ich na myjni dyszą wysokociśnieniową z detergentem. Ci co nie myją w ten sposób jeszcze się im trzymają. Bo to lusterka się chyba nie psują tylko zacierają przez wypłukanie smaru... Ja mam drugie już do wymiany, a to wymienione myję tylko od przodu na myjni (nie walę w lusterko jak wcześniej).
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Darek-Poczwarek » 3 mar 2021, 15:30

Inaczej, w starszych autach, czy nie uznawanych za premium (bo mazda przecież teraz celuje w premium) nigdy nie było problemu z wbijaniem jedynki. Jedynie w maluchu, kiedy startowałem z przygodą za kółkiem jako dzieciak wiadomo było, że jedynka tylko z postoju. I ani w maluchu, ani w matizie, yarisie czy corsach – nie było problemu z szybką akcją wbicia jedynki.
Cóż, w poprzednich niekiedy biegi wbijało się na kiju jak w autobusie, albo z oporem, albo za lekko. Ale brak wejścia 1 to był tak rzadki przypadek, że nie potrafię stwierdzić, jak częsty. Tu potrafi to się zdarzyć 3-4 w ciągu jednej trasy przez miasto. I to czy auto na i-stopie się wyłączy, czy trzyma obroty. Nie ma prawidłowości.

Mega trudno będzie udowodnić, racja. Pozostaje walnąć głową w ścianę albo zawsze startować z już dużo wcześniej wciśniętym sprzęgłem. Tylko znów to pytanie – dlaczego auto 3-4x droższe od "gorszych" nagle wymaga więcej zachodu i można na nim mniej polegać?

Co do ruszania na światłach – zgoda w 1000%. Też mnie to irytuje jak jedni już ruszą, a drudzy dopiero zapinają bieg i się kulają. Albo zamiast ruszyć dynamicznie, to udają, że "nie mają mocy". "Skoro ja już przejechałem, to po myśleć o innych?" W Niemczech fajnie się rusza: zielone = wszyscy naraz wciskają gaz i jazda.
Co to i-stopa – mam mega mieszane uczucia. Mazda 3 (poprzedniczka poprzedniej) koleżanki jak już włączała i-stop, to na nim stała aż do ruszenia. Teraz – potrafi na kilka sekund wyłączyć auto i startuje znowu. Też o tym rozmawiałem w serwisie, że to nie ma sensu. Tłumaczyli, że to kwestia temperatury i rozrzedzenia powietrza. Temperatura – może się zgodzę, ale na letnim lub chłodnym silniku. Nie na rozgrzanym. Powietrze – jak dla mnie śmiechu warte. Przecież jak auto stoi, to nie ssie. Po przejechaniu 20k w ciągu roku i 5 mcy – nie ma prawidłowości.

Z lusterkiem – może i racja. Zobaczymy, że zacinanie będzie się powtarzać.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:40
Posty: 13 (0/3)
Auto: Mazda 3
Skayactiv X 2.0
2019
6MT
Hikari

Postprzez czarek01 » 6 mar 2021, 21:49

Odnośnie ruszania na zielonym w tym samym momencie .... aby tak się stało wszyscy musza trzymać odpowiedni odstęp w czasie jazdy jak i na światłach. W Polsce ktoś kto stara się w ruchu miejskim utrzymać odpowiedni dystans uważany jest za buraka ze wsi instalacja się tą lukę wykorzystać.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2017, 20:32
Posty: 31 (6/1)
Auto: Now
Mazda CX5 SkyPrestige
2020 2,5l
&
Mazda 3 Hikari
2020 150KM

Postprzez perot » 25 mar 2021, 10:57

Zaczyna się powoli coś dziać na naszym rynku z podniesieniem mocy dla X :D . Jak na razie w niewielkim stopniu ale zawsze to coś, myślę że z upływem czasu sytuacja będzie uległa zmianie.
Mam nadzieję że ten silnik będzie tak samo podatny na zmiany jak G.
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/mazda/3/bp/skyactiv-x-2-0-m-hybrid-180-km-132-kw-automat
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez dine » 25 mar 2021, 13:53

perot napisał(a):Zaczyna się powoli coś dziać na naszym rynku z podniesieniem mocy dla X :D . Jak na razie w niewielkim stopniu ale zawsze to coś, myślę że z upływem czasu sytuacja będzie uległa zmianie.
Mam nadzieję że ten silnik będzie tak samo podatny na zmiany jak G.
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/mazda/3/bp/skyactiv-x-2-0-m-hybrid-180-km-132-kw-automat


To jakiś pic na wodę. Nie zdecydował bym się na coś takiego. Wolę poczekać na wspomnianą wcześniej aktualizację od producenta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez worn » 25 mar 2021, 15:36

To możesz czekać i czekać... żadnej aktualizacji pewnie nie będzie.
Gdzieś mi się jakiś czas temu rzuciło w oczy, że różnica w mocy silników między eSkyactiv-X a Skyactiv-X wynika m. in. ze zmian mechanicznych, więc sama aktualizacja nic by pewnie nie dała.

Druga sprawa – pewnie salony/serwisy nie będą się bawiły w podnoszenie mocy, bo pewnie musiałaby ruszyć cała machina biurokratyczna, żeby naprostować informacje zawarte w dokumentach (homologacja, dowód rejestracyjny, karta pojazdu). To nie jest chip tuning, że sobie go zrobisz i tylko ty o tym wiesz. Salony/serwisy z całą pewnością muszą działać w zgodzie z prawem. Czy był kiedykolwiek taki przypadek, że producent podnosił moc w autach wyprodukowanych? <co?>

Nawet gdyby miałaby być jakaś aktualizacja, to z pewnością nie będzie to akcja przywoławcza <diabełek>
Podsumowując – nie ma co się łudzić – żadnej aktualizacji w tym zakresie nie będzie. Jedyna aktualizacja na jaką można liczyć, która pojawiła się razem z nową wersją X, to aktualizacja aktywnego tempomatu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 323 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez krabdul » 25 mar 2021, 17:10

perot napisał(a):Zaczyna się powoli coś dziać na naszym rynku z podniesieniem mocy dla X :D . Jak na razie w niewielkim stopniu ale zawsze to coś, myślę że z upływem czasu sytuacja będzie uległa zmianie.
Mam nadzieję że ten silnik będzie tak samo podatny na zmiany jak G.
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/mazda/3/bp/skyactiv-x-2-0-m-hybrid-180-km-132-kw-automat

To co pokazali na wykresie nijak ma się do podatności G, bo tam jest sztuczna blokada na przepustnicy i walczymy z dobrym skutkiem, ale głównie w końcówce obrotów – tutaj to wygląda jak zalanie paliwem silnika w całym zakresie obrotów – jak tani box :)
Też bym w to nie wchodził.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez perot » 25 mar 2021, 17:32

Nie wydaje mi się aby to był pic na wodę. Oferująca to firma jest już od kilku lat na rynku,ma swoje oddziały w kraju. W kręgu osób zainteresowanych podniesieniem mocy w swoich autach ma spore poważanie. Wiem o tym bo znam kilka osób które podnosiły moc swoich autach właśnie w tej firmie.
Następna sprawa nie robili by raczej z siebie idiotów wystawiając na stronie informacje wyssane z palca.
X już ma prawie 2 lata więc najwyższy czas aby coś w tym temacie się działo.
Co do samej aktualizacji X myślę że Mazda nie będzie musiała nic zmieniać w żadnych papierach bo jest to tylko aktualizacja, jak zresztą wiele innych. Co innego by było gdyby taka aktualizacja powodowała ingerencję w silnik i wymianę jakiś elementów.
O aktualizacji Spirit 1.1 jedni mówią że polega tylko na zmianie softu inni że coś tam się wymienia. Do końca tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi.
To jest tak samo jak z normą spalin dla cx-30 X wszędzie piszą i mówią że jest Euro 6D ,a w papierach do rejestracji miałem 6 i taka norma widnieje w dowodzie rejestracyjnym.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez krabdul » 25 mar 2021, 18:01

Nie chodzi mi żeby Cię zrażać. Firma może ok i dobre sukcesy odnosi przy autach z turbo, albo ingerując w mechanikę. Przy sztucznej blokadzie jak w G też różnice są fajne, ale w aucie wolnossącym i bez sztucznej blokady taki tuning da tyle co ten wspomniany box – tyle że bardziej na bezpiecznie, ale to są wartości naprawdę symboliczne. Skoro udają się podmianki softu z G150 na G122 to może tutaj też warto poczekać i zobaczyć ile te poprawki w X są w rzeczywistości warte i czy faktycznie tylko softowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez corky1 » 25 mar 2021, 18:09

perot napisał(a):Co do samej aktualizacji X myślę że Mazda nie będzie musiała nic zmieniać w żadnych papierach bo jest to tylko aktualizacja, jak zresztą wiele innych. Co innego by było gdyby taka aktualizacja powodowała ingerencję w silnik i wymianę jakiś elementów

Nie wydaje mi się, aby to było takie proste. W papierach zmienia się całkiem dużo – moc, moment, stopień sprężania, a przede wszystkim poziomy emisji. Skoro ASO nie oferują zwykłego softu zmieniającego G 122 na 150, nie sądzę, aby było to możliwe w przypadku X gdzie zmiany wydają się być większe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez perot » 25 mar 2021, 18:31

Tak, na papierze zmienia się bardzo dużo .Ale to nie znaczy że trzeba będzie to gdzie kolwiek zgłaszać, jeśli będzie to obowiązywało jako aktualizacja softu.
Co do G122/150/163 to nigdy z tego co mi wiadomo nie było takiego tematu od strony producenta. Po prostu trzy różne wersje silnika i trzy różne ceny. Przy tak małej ofercie motorów jakie posiada Mazda posunięcie idealne dla producenta. Koszt żaden zyski spore.
Dla X sam producent oferuje taką możliwość i rzekomo jest to kwestia tylko zmiany oprogramowania.
Poczekamy zobaczymy, tak czy siak pojawia się możliwość podniesienia mocy przez producenta , a nie szukania po prywatnych firmach.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez dine » 25 mar 2021, 21:54

perot napisał(a):Tak, na papierze zmienia się bardzo dużo .Ale to nie znaczy że trzeba będzie to gdzie kolwiek zgłaszać, jeśli będzie to obowiązywało jako aktualizacja softu.
Co do G122/150/163 to nigdy z tego co mi wiadomo nie było takiego tematu od strony producenta. Po prostu trzy różne wersje silnika i trzy różne ceny. Przy tak małej ofercie motorów jakie posiada Mazda posunięcie idealne dla producenta. Koszt żaden zyski spore.
Dla X sam producent oferuje taką możliwość i rzekomo jest to kwestia tylko zmiany oprogramowania.
Poczekamy zobaczymy, tak czy siak pojawia się możliwość podniesienia mocy przez producenta , a nie szukania po prywatnych firmach.


Jak na razie nowych materiałów na temat SPIRIT 1.1 jak na lekarstwo. Zawsze pozostanie aktualizacja drogą mniej oficjalną, jeżeli w EU nie zdecydują się na sformalizowanie tego. Bardzo bym chciał by była to prawda. Moc może się nawet nie zmieniać, niech zmienią się parametry jazdy i niech te 180km będzie tymi 180 końmi w rzeczywistości. Bardzo chciał bym się przejechać testówką e-skyactiv-x.

Tu najbardziej aktualna opcja jaką znalazłem z informacją, że aktualizacja została zatwierdzona przez "Ministerstwo Ziemi" i rozważane jest wprowadzenie jej w istniejących autach:
https://super.asurada.com/cars/mazda/mazda3/2021/66907/

A tu kolejne rewelacje z Tajwanu:
https://news.u-car.com.tw/news/article/65098

"W ramach tej serii usług aktualizacji oprogramowania „Mazda Spirit Upgrade” obecni lokalni właściciele Mazda3 / CX-30 Skyactiv-X (wyprodukowanych między 8 listopada 2019 r. A 27 listopada 2020 r.) Mogą odzyskać bezpłatnie. Fabryka zaktualizowała oprogramowanie silnika Skyactiv-X i 6-biegowej manualnej automatycznej skrzyni biegów, aby osiągnąć ten sam poziom mocy, co wersja noworoczna."

Dla mnie to jasny przekaz.

Jak by jeszcze kogoś interesowało, to oficjalna akcja wraz z numerem na stronie mazdy:
https://www2.mazda.co.jp/service/recall ... 210202003/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez corky1 » 25 mar 2021, 22:35

No tak, ale Tajwan nie jest w UE, normy emisji tam nie obowiązują.

Zmiany w X mają wpływ na dokumenty homologacyjne, a te z kolei określają poziom emisji i ewentualny poziom kar. Z tego pewnie powodu Mazda nie zdecyduje się na oficjalne zmiany w egzemplarzach już wprowadzonych na rynek (podobnie jak nie oferują zmiany softu w G na 150 KM). A szkoda, bo tez uważam, ze powinni taki upgrade oferować dla tych klientów, którzy chcą (nawet za opłatą).

Na YT pojawiają się testy X 186, ale jedynie po włosku. Z tego co rozumiem, jest różnica na korzyść dynamiki i podobno spalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9