Strona 1 z 10

SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 8 gru 2020, 01:13
przez perot
Witam,

Postanowiłem założyć nowy wątek dotyczący silnika SKYACTIV-X ponieważ jest to nowy silnik i taki dział powinien być na forum CX-30.

Wracając do nieszczęsnego szarpania przy przyśpieszaniu w manualu między 1800-2000 obrotów to przez około pół roku się nie pojawiało i myślałem że już się nie pojawi. Niestety myliłem się :( wróciło w ostatnim tygodniu jak na razie tylko raz (przejechane prawie 15tyś.) paliwo lane od samego początku Shell V-Power 95. Na koniec stycznia wypada 1 przegląd będę cisnął aso w tym temacie (wgranie nowego softu dla silnika). Jak coś się poprawi dam znać.

A teraz ciekawostka z Belgii.
Na stronie tamtejszej Mazdy pojawiły się w sprzedaży silnik z oznaczeniem e-SKYACTIV X w zmian za SKYACTIV X.
Z forum nowej 3 i linków tam podanych do japońskiej strony że może być ( super by było :D ) ale nie musi wgrywany soft z e-SKYACTIV X do SKYACTIV X.

https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-skyactiv-x-miekka-hybryda

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=pl&u=https://www.gqjapan.jp/cars/article/20201102-mazda-skyactiv-x

PostNapisane: 8 gru 2020, 07:55
przez sevecc
Temat wałkowany już w kilku różnych działach ale w sumie dobrze jakby właśnie wszystko było w takim jednym zbiorczym jak ten <spoko>

Osobiście mam nadzieję na aktualizację w mojej Cx-30 choć znając życie mam wątpliwości czy dostaniemy.
Wczoraj pytałem w swoim ASO – nic jeszcze na ten temat oficjalnie nie wiedzą.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 7 sty 2021, 20:58
przez perot
Stało się pierwszy przegląd już odhaczony.

Z ważniejszych rzeczy które zostały wykonane:

-uaktualnienie sterownika silnika PCM do najnowszej wersji (ma pomóc na sławne już szarpanie skrzyni,
okaże się w praniu czy pomogło).jak na razie po tej aktualizacji wydaje mi się jakby auto było troszkę
żwawsze ale to może być tylko moje odczucie.

-uaktualnienie sterownika lusterek (oczywiście prawe lusterko zakwalifikowane do wymiany ,lewe po
uaktualnieniu sterownika chodzi dobrze , zobaczymy jak długo :D w razie czego mam dzwonić do aso).

-zrobiona nowa akcja serwisowa KAMPANIA AL035A-PROBLEMY Z AKUMULATOREM I SYSTEMEM
PRZECIWKRADZIEŻOWYM
(kampania ma rzekomo pomóc na rozładowujący się akumulator
spowodowane to jest zbyt późnym lub brakiem wyłączaniem się niektórych systemów w aucie).
Kampania nie jest widoczna jeszcze w systemie dopiero ma się pojawić.

I to by było na tyle jeżeli chodzi o pierwszy serwis :D

Dopisano 7 sty 2021, 20:28:

Odnośnie podniesionej mocy i momenty w Skyactiv-X, przeglądając stronę mazdy trafiłem na taką ciekawostkę zastanawiam się kiedy to się pojawiło?
https://www.mazda.pl/filozofia-mazdy/aktualnosci-i-wydarzenia/porady/wicej-mocy-i-mniejsze-zuycie-paliwa-z-silnikiem-skyactiv-x-to-moliwe/
Bo jeśli jest już od dawna oznaczało by to że ten silnik ma mały elektroniczny kaganiec.

PostNapisane: 11 sty 2021, 11:51
przez sevecc
perot napisał(a):Stało się pierwszy przegląd już odhaczony.

Z ważniejszych rzeczy które zostały wykonane:

-uaktualnienie sterownika silnika PCM do najnowszej wersji (ma pomóc na sławne już szarpanie skrzyni,
okaże się w praniu czy pomogło).jak na razie po tej aktualizacji wydaje mi się jakby auto było troszkę
żwawsze ale to może być tylko moje odczucie.

-uaktualnienie sterownika lusterek (oczywiście prawe lusterko zakwalifikowane do wymiany ,lewe po
uaktualnieniu sterownika chodzi dobrze , zobaczymy jak długo :D w razie czego mam dzwonić do aso).

-zrobiona nowa akcja serwisowa KAMPANIA AL035A-PROBLEMY Z AKUMULATOREM I SYSTEMEM
PRZECIWKRADZIEŻOWYM
(kampania ma rzekomo pomóc na rozładowujący się akumulator
spowodowane to jest zbyt późnym lub brakiem wyłączaniem się niektórych systemów w aucie).
Kampania nie jest widoczna jeszcze w systemie dopiero ma się pojawić.

I to by było na tyle jeżeli chodzi o pierwszy serwis :D

Dopisano 7 sty 2021, 20:28:

Odnośnie podniesionej mocy i momenty w Skyactiv-X, przeglądając stronę mazdy trafiłem na taką ciekawostkę zastanawiam się kiedy to się pojawiło?
https://www.mazda.pl/filozofia-mazdy/aktualnosci-i-wydarzenia/porady/wicej-mocy-i-mniejsze-zuycie-paliwa-z-silnikiem-skyactiv-x-to-moliwe/
Bo jeśli jest już od dawna oznaczało by to że ten silnik ma mały elektroniczny kaganiec.


Wygląda na to, że oferują już z testowaną na koniec roku wersją softu SPIRIT 1.1 gdzie takie właśnie parametry były podawane.
Wobec tego, trzeba się dowiedzieć czy będzie dostępna aktualizacja dla naszych X-ów. Bardzo na to liczę!

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 16 sty 2021, 21:31
przez dine
sevecc napisał(a):
perot napisał(a):Stało się pierwszy przegląd już odhaczony.

Z ważniejszych rzeczy które zostały wykonane:

-uaktualnienie sterownika silnika PCM do najnowszej wersji (ma pomóc na sławne już szarpanie skrzyni,
okaże się w praniu czy pomogło).jak na razie po tej aktualizacji wydaje mi się jakby auto było troszkę
żwawsze ale to może być tylko moje odczucie.

-uaktualnienie sterownika lusterek (oczywiście prawe lusterko zakwalifikowane do wymiany ,lewe po
uaktualnieniu sterownika chodzi dobrze , zobaczymy jak długo :D w razie czego mam dzwonić do aso).

-zrobiona nowa akcja serwisowa KAMPANIA AL035A-PROBLEMY Z AKUMULATOREM I SYSTEMEM
PRZECIWKRADZIEŻOWYM
(kampania ma rzekomo pomóc na rozładowujący się akumulator
spowodowane to jest zbyt późnym lub brakiem wyłączaniem się niektórych systemów w aucie).
Kampania nie jest widoczna jeszcze w systemie dopiero ma się pojawić.

I to by było na tyle jeżeli chodzi o pierwszy serwis :D

Dopisano 7 sty 2021, 20:28:

Odnośnie podniesionej mocy i momenty w Skyactiv-X, przeglądając stronę mazdy trafiłem na taką ciekawostkę zastanawiam się kiedy to się pojawiło?
https://www.mazda.pl/filozofia-mazdy/aktualnosci-i-wydarzenia/porady/wicej-mocy-i-mniejsze-zuycie-paliwa-z-silnikiem-skyactiv-x-to-moliwe/
Bo jeśli jest już od dawna oznaczało by to że ten silnik ma mały elektroniczny kaganiec.


Wygląda na to, że oferują już z testowaną na koniec roku wersją softu SPIRIT 1.1 gdzie takie właśnie parametry były podawane.
Wobec tego, trzeba się dowiedzieć czy będzie dostępna aktualizacja dla naszych X-ów. Bardzo na to liczę!


Znalazłem jakiś artykuł na japońskiej stronie gdzie porównują obydwie wersje, ich osiągi oraz jest mowa o tym, że soft ma być ciągle rozwijany i sugestia, że w przyszłości ma pojawić się SPIRIT 2. W PL w dalszym ciągu nie można skonfigurować CX-30 z nowym Xem. Czy ktoś wie lub znalazł informacje jakie są faktyczne różnice między SkyActive-X i eSkyActive-X?

PostNapisane: 17 sty 2021, 14:13
przez Płomień
Jeszcze bym nie otwierał szampana, bo pierwsze X były wypuszczane ze stopniem sprężania 16:1, a kolejne już mają 15:1. Tego się nie da zmienić programem, a ma bardzo duży wpływ na ustawienie zapłonu, i występowanie HCCI.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 17 sty 2021, 16:16
przez krabdul
A jak zapowiadali Xa to miał mieć 18:1
Ciekawy kierunek.

PostNapisane: 19 sty 2021, 11:44
przez dine
Płomień napisał(a):Jeszcze bym nie otwierał szampana, bo pierwsze X były wypuszczane ze stopniem sprężania 16:1, a kolejne już mają 15:1. Tego się nie da zmienić programem, a ma bardzo duży wpływ na ustawienie zapłonu, i występowanie HCCI.


W tym japońskim materiale jest również o tym mowa. Stopień sprężania nie zmienia się po aktualizacji. Nikt nic nie mówił o różnych wersjach silnikowych. Na YT są dostępne dwa filmy z bezpośredniego porównania. Niestety tylko po JP. Wpisz SPIRIT 1.1 i znajdziesz.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 21 sty 2021, 16:24
przez krabdul
Jest już nowy X w konfiguratorze dla Mazdy 3 i tam stopień sprężania jest faktycznie dalej 16.3:1 a nie jak w Belgii 15:1. "Jeden" rynek a różne wersje – dobrze mącą :)

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 11 lut 2021, 09:52
przez perot
Dziś zobaczyłem że dla CX-30 też jest już w konfiguratorze nowy X i nowa cena +5k do ceny styczniowej. Dopłata 5k za 6km i 16 momentu moim zdaniem bardzo drogo. I w tym momencie raczej nie ma co liczyć na darmową aktualizację dla starego X, jeśli nawet się pojawi to przypuszczam że odpłatnie i to też za nie małą kwotę.
Ciekawostka X nowa 3 stopień sprężania 16,3 nowy X CX-30 15,1.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 11 lut 2021, 17:01
przez krabdul
Myślę, że silniki są takie same a mają najzwyczajniej w świecie burdel.
G też zdrożał 3kpln bez zmiany parametrów, także te 5kpln w X to 3kpln za kary eko sreko i 2kpln za te 6 kucy ;)

PostNapisane: 11 lut 2021, 23:07
przez JedikOps
Cześć. właśnie nabyłem CX-30 z 2020, więc możecie mnie nie kojarzyć.
Czytałem, że niektóre silniki w CX-30 z 2021 dostały turbo.
Niestety nie wiem które. Może cena wynika właśnie z tego?

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 12 lut 2021, 03:19
przez perot
Silniki z turbodoładowaniem są przeznaczone na rynek amerykański. Za wielką wodą podstawowa jednostka ma pojemność 2,5 litra – 186 KM, a od niedawna jest też turbodoładowany motor 2.5 Skyactiv-G. o mocy 250km i 320Nm montowany jest on w nowych CX-30. Szkoda tylko że u nas nic takiego się nie pojawi ze względu na ekologię, normy spalin i inne bzdety.
Jedyne rozwiązanie to sprowadzić sobie auto ze stanów.

PostNapisane: 12 lut 2021, 09:44
przez krzychun
perot napisał(a):nowa cena +5k do ceny styczniowej.


Samochody drożeją po prostu.

perot napisał(a):od niedawna jest też turbodoładowany motor 2.5 Skyactiv-G. o mocy 250km i 320Nm montowany jest on w nowych CX-30


Może przeszedł jakiś lift, ale ten silnik to raczej ten sam co był od jakiegoś czasu w CX-5 za wielką wodą.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 12 lut 2021, 21:42
przez piolsm
od połowy 2018 roku silnik 2,5 turbo występuje również w Mazda 6 na rynek US wiec nie jest to już taka nowość

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 24 lut 2021, 08:48
przez Ktostam
Recenzja X 186 KM
https://www.youtube.com/watch?v=AgOcXpkEhAk

W Japonii jest akcja serwisowa dla 3 i CX30, podniesienie mocy i momentu dla silnika X do 186 KM
Dodatkowo aktualizacja oprogramowania do tempomatu i automatycznej jazdy w korku.

PostNapisane: 26 lut 2021, 15:32
przez dine
Ktostam napisał(a):Recenzja X 186 KM
https://www.youtube.com/watch?v=AgOcXpkEhAk

W Japonii jest akcja serwisowa dla 3 i CX30, podniesienie mocy i momentu dla silnika X do 186 KM
Dodatkowo aktualizacja oprogramowania do tempomatu i automatycznej jazdy w korku.


Jest tego więcej jednak w językach niezrozumiałych dla mnie :)

Z tą akcję serwisową to świetna wiadomość. Ciekawe kiedy u nas?

PostNapisane: 27 lut 2021, 11:01
przez Ścibi85
Ktostam napisał(a):Dodatkowo aktualizacja oprogramowania do tempomatu i automatycznej jazdy w korku.


Może tempomat będzie mniej ciutkę stanowczo reagował :)

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 28 lut 2021, 16:18
przez Darek-Poczwarek
Ciekawe, czy w ogóle taka akcja serwisowa w PL będzie? Macie jakieś wiadomości albo doświadczenie w tej kwestii? Zastanawiam się, czy nie będzie to wymagało zmiany w papierach auta, w dowodzie itd... Tam jest wpisana moc. Szczerze, chętnie przejdę nawet przez tą papierologiczną mękę, byle by X zaczął normalnie pracować. Może ta akcja powoduje też, że znika szarpanie:)?
Widać, że Xów 180 KM już w ogóle nie ma w ofercie.

Z innej beczki:
1. Czy czasem/często źle wchodzi wam jedynka? U mnie potrafi być cała seria takich zdarzeń. Serwis tłumaczył, że to ok, bo mazda nie ma synchronizacji 1 biegu. Wiecie coś o tym?
2. Zdarza się Wam, że auto gaśnie przy ruszaniu (na płaskim)? Zaczyna już się toczyć, po czym jak całkowicie puści się sprzęgło, to jakby "zapominało", że przepustnica jest otwarta. Serwis stwierdził, że "mam nauczyć się ruszać...". Pewnie, każdy silnik ma swoją charakterystykę, ale tutaj zakrawa to na startowanie i pociągnięcie na półsprzęgle – jak nauka jazdy:/. Irytujące i niebezpieczne.
PS. Żeby nie było – nie jestem początkującym kierowcą (prawo jazdy 20 lat, 4 różne samochody)

PostNapisane: 28 lut 2021, 21:01
przez dine
Darek-Poczwarek napisał(a):Ciekawe, czy w ogóle taka akcja serwisowa w PL będzie? Macie jakieś wiadomości albo doświadczenie w tej kwestii? Zastanawiam się, czy nie będzie to wymagało zmiany w papierach auta, w dowodzie itd... Tam jest wpisana moc. Szczerze, chętnie przejdę nawet przez tą papierologiczną mękę, byle by X zaczął normalnie pracować. Może ta akcja powoduje też, że znika szarpanie:)?
Widać, że Xów 180 KM już w ogóle nie ma w ofercie.

Z innej beczki:
1. Czy czasem/często źle wchodzi wam jedynka? U mnie potrafi być cała seria takich zdarzeń. Serwis tłumaczył, że to ok, bo mazda nie ma synchronizacji 1 biegu. Wiecie coś o tym?
2. Zdarza się Wam, że auto gaśnie przy ruszaniu (na płaskim)? Zaczyna już się toczyć, po czym jak całkowicie puści się sprzęgło, to jakby "zapominało", że przepustnica jest otwarta. Serwis stwierdził, że "mam nauczyć się ruszać...". Pewnie, każdy silnik ma swoją charakterystykę, ale tutaj zakrawa to na startowanie i pociągnięcie na półsprzęgle – jak nauka jazdy:/. Irytujące i niebezpieczne.
PS. Żeby nie było – nie jestem początkującym kierowcą (prawo jazdy 20 lat, 4 różne samochody)


1. Nie, nie mam problemów z biegami. Jedynie kiedy mu na prawdę pocisnę i próbuję bieg przy 6k RPM wrzucić, to nie wchodzi już tak gładko.

2. Zdarzało się ale tylko po odpaleniu przez start/stop. Trzeba nauczyć się jeździć :)

Jeśli chodzi o szarpanie, to przez całą zimę nie doświadczyłem tego zjawiska. Serwis powiedział mi żeby lać dobrej jakości paliwo i nie 98.

Jeśli chodzi o akcję serwisową związaną z podniesieniem mocy, to mój dealer w ogóle nie wiedział o czym ja mówię. Dałem już spokój, bo to nie miało najmniejszego sensu. Nawet jeżeli akcji nie będzie, to i tak na 100% znajdzie się ktoś, kto ten soft wrzuci z nowszego rocznika. Bardzo chciałem się przejechać nowym Xem lecz nigdzie nie ma jeszcze doemcarów.