SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

Mazda CX-30 2019–

Postprzez sevecc » 9 maja 2021, 18:31

dine napisał(a):
sevecc napisał(a):Niestety problem z dławieniem silnika przy ruszaniu nie został rozwiązany...


Może... dlatego, że nie ma problemu z dławieniem silnika przy ruszaniu?


Czy Ty sugerujesz, że osoby, które mają z tym problem coś sobie wymyśliły? Dobrze rozumiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez dine » 9 maja 2021, 18:41

sevecc napisał(a):Czy Ty sugerujesz, że osoby, które mają z tym problem coś sobie wymyśliły? Dobrze rozumiem?


Tak, dokładnie tak sugeruję. To nawet nie jest sugestia, tylko dosłowne stwierdzenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 9 maja 2021, 21:11

Z tym dławieniem przy ruszaniu może właśnie być tak jak już zostało tu napisane. Czyli może nie umiejętne ruszanie bo to chyb każdy potrafi , ale małe wyczucie tej jednostki. Po prostu trzeba się przyzwyczaić do tego silnika i jego charakterystyki pracy.
Jak już zostało zauważone problem występuję tylko chyba w MT, czyli operacja sprzęgło-gaz i tu należy upatrywać problemu z dławieniem.
Ten motor na biegu jałowym ma wartość 600 obr/min czyli bardzo niską więc przy małym dodaniu gazu przy ruszaniu może wystąpić efekt dławienia.
Od samego początku taki problem mnie nie dotknął ,ale przy ruszaniu zawsze daję troszkę więcej gazu.

Teraz z innej beczki , czy ktoś już zaobserwował u siebie wypalanie DPFa?. jestem ciekaw jak to się odbywa w tym silniku. Ostatnio miałem przez pewien czas podwyższone dziwnie spalanie przez jakieś 10 min. . Może właśnie wypalał się DPF. Żadna kontrolka się nie paliła przed i po wzroście spalania.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez worn » 10 maja 2021, 06:04

dine i perot rozbawiły mnie wasze wypowiedzi <rotfl> Wmawiacie ludziom, że nie potrafią jeździć własnym samochodem i to tym konkretnym egzemplarzem, a przecież niektórzy wyraźnie napisali, że nie mieli tego typu problemów w innych samochodach. To powinno wam dać do myślenia, że jednak jakiś problem jest i nie jest nim kierowca. Weźcie też pod uwagę, że dwa tak samo wyposażone modele auta mogą mieć zupełnie różne problemy. Czy wy myślicie, że jak u was działa OK, to u innych też powinno?

perot napisał(a):Po prostu trzeba się przyzwyczaić do tego silnika i jego charakterystyki pracy.
Ja się przyzwyczaiłem... do wyłączania i-stop, bo to ta funkcja powoduje u mnie mulaste ruszanie – problemy zniknęły jak ręką odjął.

perot napisał(a):Teraz z innej beczki , czy ktoś już zaobserwował u siebie wypalanie DPFa?
Nic takiego u siebie nie zaobserwowałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 19:42
Posty: 322 (27/44)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez sevecc » 10 maja 2021, 07:33

dine napisał(a):
sevecc napisał(a):Czy Ty sugerujesz, że osoby, które mają z tym problem coś sobie wymyśliły? Dobrze rozumiem?


Tak, dokładnie tak sugeruję. To nawet nie jest sugestia, tylko dosłowne stwierdzenie.


To weź duży rozbieg... <glupek2>

Na CX-30 przesiadłem się z M3 BN, którą jeździłem od nowości 4 lata i z której byłem mega zadowolony. W M3 nie było takiego problemu nigdy, ani z ruszaniem ani z reakcją na gaz, więc nie rób z ludzi idiotów, że nie potrafią jeździć swoimi autami...

I z góry uprzedzam, proszę mi tu nie wyjeżdżać z jazdami testowymi, na których "g" można się dowiedzieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez perot » 10 maja 2021, 10:00

Czyli widzisz worn jednak nie wszystko jest tak jak w innych autach i do czegoś się już przyzwyczaiłeś. To że ktoś jeździł wcześniej innymi autami niekoniecznie musi oznaczać że po przesiadce do innego wszystko będzie działać tak samo. Tak jak już napisałem wyżej każdy silnik ma inną charakterystykę pracy, do której trzeba się przyzwyczaić i ją wyczuć.
Oczywiście że kierowca nie musi za to podnosić żadnej winy i dwa takie same auta mogą mieć całkiem różne problemy.
Nie zmienia to jednak faktu że problem z dławieniem przy ruszaniu występuje prawdopodobnie tylko w MT. I to właśnie powinno też dać niektórym do myślenia.
Może warto jednak można by się zastanowić czy małe obroty na biegu jałowym nie mają na to wpływu.
Nie wszyscy jeżdżą tak samo jeden przy ruszaniu dodaje więcej gazu inny mniej.
Ogólnie może jest to właśnie taka charakterystyka tego silnika że trzeba po prostu inaczej operować gazem.
Nie wiem może się mylę ale trzeba obrać jakiś punkt zaczepienia w tym temacie.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez dine » 10 maja 2021, 11:23

worn napisał(a):Wmawiacie ludziom, że nie potrafią jeździć własnym samochodem i to tym konkretnym egzemplarzem, a przecież niektórzy wyraźnie napisali, że nie mieli tego typu problemów w innych samochodach. To powinno wam dać do myślenia, że jednak jakiś problem jest i nie jest nim kierowca. Weźcie też pod uwagę, że dwa tak samo wyposażone modele auta mogą mieć zupełnie różne problemy. Czy wy myślicie, że jak u was działa OK, to u innych też powinno?


Miły kolego. To nie jest mój pierwszy samochód, również wcześniej nie doświadczyłem podobnego problemu (no może z wyjątkiem okazjonalnej przesiadki do innego auta, do którego NIE BYŁEM PRZYZWYCZAJONY! "Problem" z dławieniem również pojawił się u mnie lecz na samym początku mojej przygody z CX-30. W tej chwili NAUCZYŁEM się jak jeździć by tak się nie działo. Mojej żonie auto zgasło w ten sposób raz. Podkreślam, mojej żonie (kobiecie). Zamiast zatem bić pianę i odgrażać się każdemu ASO w PL, może warto jednak zastanowić się nad rozwiązaniem, które nie tylko ja popieram? To raczej tym jednoskom, których "problem" dotyczy powinno dać do myślenia, że zdecydowana większość potwierdza, że może się tak dziać jak się NIEUMIEJĘTNIE rusza?

Dopisano 10 maja 2021, 11:28:

sevecc napisał(a):Na CX-30 przesiadłem się z M3 BN, którą jeździłem od nowości 4 lata


Rewelacyjny argument. Ja przesiadłem się z V8 i samochód nie ciągnie tak jak ten poprzedni... Chyba muszę przejść się do ASO, bo to nie do pomyslenia, że dwa różne auta nie jeżdżą tak samo... Kto to w oógle słyszał? Nie wiem skąd jesteś ale chętnie bym udowodnił ci, że problemu jaki opisujesz w twoim aucie nie ma. Mogli byśmy nawet pójść o jakiś zakład, że jeżeli twóje auto mi zgaśnie chociaż raz, to kupuję ci np. samouczeć "korzystanie ze sprzęgła dla początkujących".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez worn » 10 maja 2021, 11:50

perot napisał(a):Czyli widzisz worn jednak nie wszystko jest tak jak w innych autach i do czegoś się już przyzwyczaiłeś. To że ktoś jeździł wcześniej innymi autami niekoniecznie musi oznaczać że po przesiadce do innego wszystko będzie działać tak samo.

A czy ktoś tutaj twierdzi, że wszystko ma być jak w innych autach? W poprzednim aucie sprzęgło i przepustnicę miałem sterowane linką, a tutaj mam sprzęgło hydrauliczne, a przepustnicę sterowaną elektronicznie. Czy to jakiś problem? Oczywiście, że nie, bo to jest postęp technologiczny, ale pod jednym warunkiem... że działa to tak jak należy. Czy jak zamontuję Ci drewniane koła do samochodu, to powiesz, że wszystko jest OK, bo...
perot napisał(a):nie wszystko jest tak jak w innych autach

Nie musisz odpowiadać. ;)

perot napisał(a):Tak jak już napisałem wyżej każdy silnik ma inną charakterystykę pracy, do której trzeba się przyzwyczaić i ją wyczuć.

Tak, trzeba wyczuć jak każde auto, ale nie wmawiaj mi proszę, że po ponad roku czasu nie jestem w stanie wyczuć samochodu, gdy do każdego innego przyzwyczajam się w 1-2 dni.

perot napisał(a):Nie zmienia to jednak faktu że problem z dławieniem przy ruszaniu występuje prawdopodobnie tylko w MT. I to właśnie powinno też dać niektórym do myślenia.

Część osób miała problemy z drenażem akumulatora podczas gdy ja nie miałem tego problemu nigdy (robię głównie krótkie trasy po mieście). Czy powinienem teraz wszystkim tym ludziom pisać, że wymyślili sobie ten problem? <nie>

Po za tym chyba nie "połączyłeś kropek" i nie zrozumiałeś mojego przekazu tutaj
worn napisał(a):Ja się przyzwyczaiłem... do wyłączania i-stop, bo to ta funkcja powoduje u mnie mulaste ruszanie – problemy zniknęły jak ręką odjął.

Otóż nie przyzwyczaiłem się do tego, bo wkurza mnie konieczność wyłączania i-stop za każdym razem jak uruchamiam silnik, tylko dlatego, że powoduje to problemy przy ruszaniu. Traktuję to jako przykrą konieczność. No, ale rozumiem, że według Ciebie wszystko jest OK, że jakaś funkcja w samochodzie powoduje trudności podczas, gdy jej wyłączenie sprawia, że wszystko wraca do normy?

Do Ciebie dine w zasadzie też adresuję ten post, bo zdążyłeś napisać swój w trakcie, gdy ja pisałem ten i już nie chce mi się pisać kolejny raz tego samego. Chociaż rozrywkę zapewniasz mi przednią, bo znowu mnie rozbawiłeś – tym razem tym argumentem.
dine napisał(a):Mojej żonie auto zgasło w ten sposób raz. Podkreślam, mojej żonie (kobiecie).

Być może masz jakieś kompleksy, że kobiety jeżdżą lepiej od ciebie, więc musisz się w ten sposób podbudować. Niestety (dla ciebie) ja nie mam żadnych kompleksów wobec kobiet. Więc twoja żona (swoją drogą zabawne, że musiałeś podkreślić, że jest kobietą ;) ) może sobie jeździć nawet jak kierowca rajdowy. <spoko>

Podsumowując, przestańcie ludziom wmawiać, że nie potrafią jeździć swoimi (!) samochodami. Nie macie problemów z własnymi? Świetnie, nic tylko pogratulować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 19:42
Posty: 322 (27/44)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez dine » 10 maja 2021, 12:19

worn napisał(a):Być może masz jakieś kompleksy, że kobiety jeżdżą lepiej od ciebie, więc musisz się w ten sposób podbudować.


Z "łaczeniem kropek" to tobie nie idzie najlepiej. Jeżeli jednak nie zoumiesz przekazu to napiszę bardziej dostadnie. Jeździsz gorzej niż kobieta. Mam nadzieję, że tym razem zrozumiałeś.

Dopisano 10 maja 2021, 12:23:

worn napisał(a):Część osób miała problemy z drenażem akumulatora podczas gdy ja nie miałem tego problemu nigdy (robię głównie krótkie trasy po mieście). Czy powinienem teraz wszystkim tym ludziom pisać, że wymyślili sobie ten problem?


Jeżeli nie widzisz różnicy między omawianym tematem, a problemem z drenażem akumulatora, to... w zasadzie nie wiem co napisać by nie obrazić...
Pozwól, że zwrócę uwagę na różnice.
Problem z akumulatorem nie wynika z nieumiejętnego korzystania z samochodu i nie da się go rozwiązać poprzez korektę przyzwyczajeń. Może też pojawić się w dowolnym momencie.

"Problem" z dławieniem podczas ruszania występuje we wszystkich egzemplarzach z tym, że jedni widzą w tym PROBLEM, a inni dostosowują swoje przyzwyczajenia do nowych realów i PROBLEM staje się jedynie "problemem".

Pomijam już fakt, że w przypadku akumulatora jest akcja serwisowa, w przypadku dławienia się podczas ruszania są jedynie urojenia.

Postawa jaką tu prezentujesz dowodzi, że masz spory problem z adaptacją do sytuacji, które rozmijają się z twoim postrzeganiem rzeczywistości. Jesteś zafiksowany na czymś co istnieje tylkow twojej głowie, tudzież jesteś jednym z tych, którzy mają za dużo czasu i czerpią przyjemność z nękania sprzedawcy/producenta/aso swoimi urojeniami, bo brakuje im emocji, poczucia misji wali z "wielkim corppo". Nie wiem, to tylko moej typy. Jesne jednak jest, że masz problem lecz na pewno nie z samochodem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Gazda » 10 maja 2021, 14:52

Witam,
ja posiadam CX-30 od końca marca tego roku i na jazdach testowych Skyactiv-X 180 KM i Skyactiv-G 150 KM wybrałem ten słabszy ponieważ był tylko minimalnie droższy od 122 KM, i dużo tańszy od 180 KM. Wg mnie ciszej pracuje w każdym zakresie obrotów silnik G 150 KM niż X, silnik X dla mnie zbyt głośny, a różnicy w postaci 30 KM nie widać i nie czuć gdy jeździ się po mieście i drogach około miastowych. Dopiero powyżej 5 tyś obr i wciśnięciu kickdown żyje ten silnik ale poza wyciem silnika i tak nie czuć tych 180 KM. Teraz pojawił się X który ma 186 KM i 240 Nm coś tam poprawili i podejrzewam że ten silnik będą jeszcze długo modyfikować zanim dojdą do perfekcji jak te "G" ale tym X 186 KM nie jeździłem więc nie wiem czy te kilka 6 KM i kilka Nm coś dało. A na zimnym silniku i wolnych obrotach to X już w ogóle głośny jak diesel :D :D ale to moje odczucie akustyczne.

Dopisano 10 maja 2021, 14:58:

kecup napisał(a):Jestem tu nowy aktualnie posiadam Mazda 2, a planuję kupić CX-30

Ostatnio byłem na jazdach testowych Mazda CX-30 z 2.0 SkyActiv-G 150 KM skrzynia MT i 2.0 SkyActiv-X 186 KM z AT.

Różnice:
– SkyActiv-X mniejsze spalanie w podobnych warunkach jazdy o 0,5 l (auta z minimalnym przebiegiem)
– SkyActiv-X lepsza dynamika w szczególność powyżej 3 tys obr.
– SkyActiv-X odczuwalna poprawa automatycznej skrzyni, głównie w korkach warszawskich testowałem, tu porównanie do CX-30 122KM z 2020r (chyba, że lepszy silnik dał takie wrażenie).

Nie zaobserwowałem, żadnych powyżej wymienionych na forum problemów (miałem auto na weekend)
z tego co wiem po pierwszej wymianie oleju spalanie spada, jak w moim samochodzie mazda 2 i siostry cx-3.

Przed zakupem jeszcze sprawdzę jak SkyActiv-X po poprawkach zachowuję się w mazda 3 sedan.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2021, 12:45
Posty: 102 (8/6)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX-30, Wersja Hikari z BOSE + Luxury Black
Silnik e-Skyactiv-G 2.0
Moc: 150 KM Mild Hybrid, Skrzynia 6 AT, Napęd 4x2, Soul Red Crystal,
Rok produkcji 2021r.

Postprzez worn » 10 maja 2021, 15:55

dine napisał(a):Jeździsz gorzej niż kobieta.

A tarota też stawiasz czy tylko wróżysz z fusów? :>

dine napisał(a):Jeżeli nie widzisz różnicy między omawianym tematem, a problemem z drenażem akumulatora, to... w zasadzie nie wiem co napisać by nie obrazić...

Nie wiesz co napisać, bo tym razem, to ty "nie połączyłeś kropek". Przytoczyłem temat drenażu akumulatora, bo oczywistym jest, że ten problem występuje (vide akcja przywoławcza). Sęk w tym, że nie u wszystkich. I to jest właśnie to czego ty nie możesz przez cały czas pojąć w temacie problemów z jednostką Skyactiv-X u niektórych osób. Jednocześnie usilnie starasz się podbudować swoje ego twierdząc, że jeździsz lepiej od innych.
Teraz oczywiście łatwo się zasłonić tym, że na problemy z aku jest kampania serwisowa. Ale gdybym jeszcze kilka miesięcy temu pisał na forum ludziom, że mają urojenia, że nie ma problemu z drenażem akumulatora, bo u mnie jest wszystko OK (tak jak ty dzisiaj to robisz w temacie X-a), to dzisiaj musiałbym te słowa "odszczekać".

dine napisał(a):[...] w przypadku dławienia się podczas ruszania są jedynie urojenia

Postawa jaką tu prezentujesz dowodzi, że masz spory problem z adaptacją do sytuacji, które rozmijają się z twoim postrzeganiem rzeczywistości. Jesteś zafiksowany na czymś co istnieje tylkow twojej głowie, tudzież jesteś jednym z tych, którzy mają za dużo czasu i czerpią przyjemność z nękania sprzedawcy/producenta/aso swoimi urojeniami, bo brakuje im emocji, poczucia misji wali z "wielkim corppo". Nie wiem, to tylko moej typy. Jesne jednak jest, że masz problem lecz na pewno nie z samochodem.

A jeździłeś moim samochodem czy innego z użytkowników, którzy twierdzą, że problem istnieje? Nie jeździłeś, więc przestań się bawić we wróżbitę Macieja, bo wpadłeś do tego wątku żeby zrobić zamieszanie i nic poza tym nie wnosisz do tematu.

Mój profil psychologiczny twojego autorstwa pozwolę sobie zostawić bez komentarza...

Nie musisz mi już odpisywać, bo uważam, że dyskusja z Tobą nie ma sensu i nie mam zamiaru tracić mojego cennego czasu na jałowe utarczki z tobą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 19:42
Posty: 322 (27/44)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez sevecc » 10 maja 2021, 16:50

dine napisał(a):
worn napisał(a):Wmawiacie ludziom, że nie potrafią jeździć własnym samochodem i to tym konkretnym egzemplarzem, a przecież niektórzy wyraźnie napisali, że nie mieli tego typu problemów w innych samochodach. To powinno wam dać do myślenia, że jednak jakiś problem jest i nie jest nim kierowca. Weźcie też pod uwagę, że dwa tak samo wyposażone modele auta mogą mieć zupełnie różne problemy. Czy wy myślicie, że jak u was działa OK, to u innych też powinno?


Miły kolego. To nie jest mój pierwszy samochód, również wcześniej nie doświadczyłem podobnego problemu (no może z wyjątkiem okazjonalnej przesiadki do innego auta, do którego NIE BYŁEM PRZYZWYCZAJONY! "Problem" z dławieniem również pojawił się u mnie lecz na samym początku mojej przygody z CX-30. W tej chwili NAUCZYŁEM się jak jeździć by tak się nie działo. Mojej żonie auto zgasło w ten sposób raz. Podkreślam, mojej żonie (kobiecie). Zamiast zatem bić pianę i odgrażać się każdemu ASO w PL, może warto jednak zastanowić się nad rozwiązaniem, które nie tylko ja popieram? To raczej tym jednoskom, których "problem" dotyczy powinno dać do myślenia, że zdecydowana większość potwierdza, że może się tak dziać jak się NIEUMIEJĘTNIE rusza?

Dopisano 10 maja 2021, 11:28:

sevecc napisał(a):Na CX-30 przesiadłem się z M3 BN, którą jeździłem od nowości 4 lata


Rewelacyjny argument. Ja przesiadłem się z V8 i samochód nie ciągnie tak jak ten poprzedni... Chyba muszę przejść się do ASO, bo to nie do pomyslenia, że dwa różne auta nie jeżdżą tak samo... Kto to w oógle słyszał? Nie wiem skąd jesteś ale chętnie bym udowodnił ci, że problemu jaki opisujesz w twoim aucie nie ma. Mogli byśmy nawet pójść o jakiś zakład, że jeżeli twóje auto mi zgaśnie chociaż raz, to kupuję ci np. samouczeć "korzystanie ze sprzęgła dla początkujących".


Ty jesteś serio taki głupi czy tylko udajesz?
Włocławek, zapraszam. Możemy przy okazji omówić problem robienia przez Ciebie z ludzi idiotów internetowy mądralo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez perot » 10 maja 2021, 17:17

Panowie chyba już najwyższy czas zakończyć dyskusję, która poszła nie w tą stronę co trzeba. Zamiast wzajemnie się obrażać, proponuję by każdy napisał co według niego może być przyczyną tego nieszczęsnego dławienia przy ruszaniu.
Nie podważam Waszych umiejętności jazdy tak samo jaki i szybkości w wyczuciu auta.
Dołączając do dyskusji nie każdy musi się zgadzać na przedstawiane argumenty ,ale wypadało by w takiej sytuacji przedstawić swój punkt widzenia na poruszany problem . Jak do tej pory jedyną odpowiedzią w dyskusji było że jak to można ,,wmawiać ludziom, że nie potrafią jeździć własnym samochodem i to tym konkretnym egzemplarzem''.
Został poruszony wątek sprzęgło/gaz gdzie wylała się fala brudu na ten pomysł. Ale nikt nie napisał nic innego co może powodować ten problem.
W ten sposób do niczego nie dojdziemy, a jeśli problem występuję u innych użytkowników to należy to uszanować i szukać sensownego rozwiązania na tą przypadłość.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Lukk75 » 10 maja 2021, 17:54

Dokładnie...
A to takie kulturalne forum było......
Nie ma co się hejtować i robić prywatne wycieczki....
Przez ten wątek tracę radość z jazdy, przez to ciagle wsłuchiwanie się w odgłosy/odczucia....

Tak odnosząc się pokrótce do ostatniej strony tego wątku. Jak pewnie wiecie wcześniej jeździłem CX3 150, teraz CX30 180, a służbowo Octavia III 1,6 TDI. Mazdami jeździłem równocześnie przez prawie 7 miesięcy, wiec nie były to jazdy testowe.prawowitą użytkowniczką M jest moja żona, której auto zgasło w sumie 3 razy. Za każdym razem przy cofaniu na posesję ( wjazd z drogi pod niewielką górkę ze skrętem 90 stopni ). Aktualnie nie ma problemu , a trzeba przecież trafić w światło bramy. Jak wspominałem miałem problem z gaśnięciem przy ruszaniu, który również już nie występuje. Dzisiaj w ramach wsłuchiwania, sprawdziłem jak się zachowuje istop. Za każdym razem obroty wędrują do 1250 i przy ruszaniu już nie spadają ( oczywiście po dodaniu gazu) Nie chce mi się sprawdzać w jakich warunkach następowało zduszenie. Może problemem jest to ze w CX3 silnik startował po wciśnięciu sprzęgła, a w CX30 po wrzuceniu biegu?

Jeśli natomiast mimo wszystko dalej jest problem trzeba dalej męczyć serwis i spróbować zaprezentować im problem. Jest jakaś szansa że są samochody w których faktycznie występuje jakaś usterka problem.
Z drugiej strony jest sporo użytkowników którzy mieli ten problem i się go pozbyli i serwisy będą chciały to bagatelizować.
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2016, 23:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez dine » 10 maja 2021, 18:29

perot napisał(a):Włocławek, zapraszam


No proszę, wczoraj byłem w okolicy. Nie ma problemu, pofatyguje się. Napisz na priv gdzie się spotkamy. Może być na tamie od strony Lipna.

@Lukk75 Bardzo przepraszam, bo to częściowo moja wina.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 14 maja 2021, 07:37

Polskie testy, albo przedruki zagranicznych artykułów:
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... k4#slajd-1

W skrócie lift silnika daje więcej w praktyce niż sugerują suche dane. Jest też wzmianka o modyfikacji denka tłoka, co przy zmianie kompresji oznaczać może kolejne optymalizacje procesu spalania.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Lukk75 » 14 maja 2021, 09:19

Trochę bełkot reklamowy...... sugeruje że MH właśnie się pojawiło, a auto w końcu jeździ w odróżnieniu od wcześniejszej wersji.
Niestety potwierdzają zmiany geometryczne które oddalają możliwość modyfikacji do nowej wersji...
Chyba, że jakaś latka w oprogramowaniu, ale to nie będzie to samo.
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2016, 23:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez dine » 14 maja 2021, 14:19

Lukk75 napisał(a):Niestety potwierdzają zmiany geometryczne które oddalają możliwość modyfikacji do nowej wersji...


To skąd akcja serwisowa w JP, która tę moc i moment podnosi w starszych wersjach silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Lukk75 » 14 maja 2021, 15:44

To właśnie ta latka o której pisałem.
Pytanie co ona faktycznie robi i czy osiąga się parametry jak po modyfikacji fizycznej.
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2016, 23:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez dine » 14 maja 2021, 19:07

Lukk75 napisał(a):To właśnie ta latka o której pisałem.
Pytanie co ona faktycznie robi i czy osiąga się parametry jak po modyfikacji fizycznej.


Osiąga się takie parametry. Jest to opisane na stronie mazdy oraz widziałem artykuł na jakiejś tajwańskiej stronie. Linki są w wątku o skyactiv-x w dziale dla mazdy 3. Tam to wrzuciłem.

Pisałem do naszego przedstawicielstwa i powiedzieli mi, że nic o wprowadzeniu tej akcji w PL nie wiedzą i zasugerowali, że raczej nie dojdzie ona do skutku.
Pisałem również do japońskiego przedstawicielstwa lecz zostałem olany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9

cron