SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

Mazda CX-30 2019–

Postprzez dine » 31 mar 2021, 09:57

corky1 napisał(a):No odpowiedź zaiste mistrzowska. Może trzeba było zapytać bardziej łopatologicznie i unikać słów „akcja serwisowa”? :P
Podałem link do konkretnej akcji i zapytałem kiedy u nas. Bardziej łopatologicznie chyba się nie da. Na co otrzymałem w odpowiedzi link do "szukajki" z informacją, że tam znajdę aktualne informacje o aktywnych akcjach serwisowych... Zadałem to samo pytanie na fanpagach innych odziałów mazdy. Nikt poza naszymi nie odpowiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 615 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez corky1 » 1 kwi 2021, 11:41

Pojawił się nowy test X 186, tym razem w pięknym języku Goethego:
https://m.youtube.com/watch?v=CTErOPXBdzE

Generalnie zmiany są odczuwalne, zwłaszcza w dolnych i średnich rejestrach, choć automat wciąż ma niewielkiego laga. Ciekawy wykres momentu od 7:16 w porównaniu z poprzednią wersją
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez krzychun » 1 kwi 2021, 12:14

Wykres zachęcający. Ale najważniejsze aby zredukowali ten lag przy reakcji na gaz. Może to skrzynia, ale sama skrzynia ma potencjał ponieważ w CX-3 skrzynia reaguje bardziej bezpośrednio. A ten X stary to się zachowywał jak mały silnik z dużą turbiną... A automat tylko to pogłębia. Mam nadzieję, że z tego kompresora można wyciągnąć więcej... Do tego to ślamazarne ruszanie od świateł przy średnim gazie. Może teraz będzie lepiej? Będą nowe w salonie chętnie się przejadę i mam nadzieję, że wrażenia będą bardziej bezpośrednie.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1007 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez krabdul » 1 kwi 2021, 16:34

W komentarzach na czyjeś pytanie o aktualizację X180 autorzy filmiku napisali, że jest parę zmian mechanicznych – oby się mylili, bo jeśli faktycznie wykresy przed i po są realne to różnica tych 15-20Nm w średnim zakresie powinna być odczuwalna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krzychun » 1 kwi 2021, 17:19

Kompresji nie zmienisz softem przecież...
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1007 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez krabdul » 1 kwi 2021, 17:29

Mnie to akurat nie tyczy, ale wiele sprzecznych informacji póki co odnośnie różnic między X180 a X186.
Kompresja to akurat nawet przy G w tych samych latach była różna na różne rynki.
Dobrze życzę X-owcom, ale daję 30% szans <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dine » 1 kwi 2021, 20:57

Mazda Polska odpowiedziała:

"W Europie nie jest prowadzona wspomniana akcja serwisowa i nie mamy informacji, by miała zostać uruchomiona. Warto zaznaczyć, że te same modele Mazdy są dopasowywane na różne rynki w zależności od lokalnych wymagań i specyfiki, stąd mogą się pojawić różne akcje serwisowe w różnych częściach świata."

Także, jednak nie mamy się chyba czego spodziewać... Kurka, może oddać starego X-a, dopłacić i wziąć nowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 615 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez corky1 » 1 kwi 2021, 21:07

Podobnie myślałem jak wprowadzili G 150 i obejrzałem testy, w których mówili, ze nie ma porównania z 122, lepiej się zbiera, itd. Dopóki nie przejechałem się sam tą wersją i naprawdę nie zauważyłem różnicy w normalnej jeździe (pewnie jest powyżej 4K obrotów, ale w taki sposób rzadko jeżdżę). Najlepiej samemu sprawdzić i może ta różnica, jeśli jest, nie jest warta dopłaty. A może na rynku pojawi się oferta zmiany softu czy tuningu. No ale w końcu każdy decyduje sam o swoich $ i nie innym to oceniać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez corky1 » 12 kwi 2021, 15:07

Ciekawy test przyspieszenia i spalano nowego X 186 w porównaniu z poprzednim X 180 w skrzyni AT. Według mnie całkiem dobrze to wygląda, szkoda, że nie ma porównania z AT AWD, Gdyby nie było delikatnego laga na początku, byłoby pewnie jeszcze lepiej.
https://m.youtube.com/watch?v=xpfI368onYo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez dine » 12 kwi 2021, 16:57

corky1 napisał(a):Ciekawy test przyspieszenia i spalano nowego X 186 w porównaniu z poprzednim X 180 w skrzyni AT. Według mnie całkiem dobrze to wygląda, szkoda, że nie ma porównania z AT AWD, Gdyby nie było delikatnego laga na początku, byłoby pewnie jeszcze lepiej.
https://m.youtube.com/watch?v=xpfI368onYo
Sporo musieli nazmieniać, bo wykazane różnice są większe niż wskazywała by na to różnica mocy i momentu. Szkoda, że są marne szanse na update starych skyactive X.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 615 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 12 kwi 2021, 17:09

Różnica jest w środkowym zakresie co pięknie prezentuje test elastyczności. Tego dane techniczne nie pokażą. Urwanie 1sec to całkiem sporo na 3 i 4 biegu.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1007 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez barpy » 26 kwi 2021, 19:37

1. Czy czasem/często źle wchodzi wam jedynka? U mnie potrafi być cała seria takich zdarzeń. Serwis tłumaczył, że to ok, bo mazda nie ma synchronizacji 1 biegu. Wiecie coś o tym?


nie zauwazylem takiego problemu u siebie

2. Zdarza się Wam, że auto gaśnie przy ruszaniu (na płaskim)? Zaczyna już się toczyć, po czym jak całkowicie puści się sprzęgło, to jakby "zapominało", że przepustnica jest otwarta. Serwis stwierdził, że "mam nauczyć się ruszać...". Pewnie, każdy silnik ma swoją charakterystykę, ale tutaj zakrawa to na startowanie i pociągnięcie na półsprzęgle – jak nauka jazdy:/. Irytujące i niebezpieczne.
PS. Żeby nie było – nie jestem początkującym kierowcą (prawo jazdy 20 lat, 4 różne samochody)


myslalem ze tylko ja mam takie odczucia, mam porownanie do poprzedniej mazdy ktora uzytkowalem BM 165KM, ktora byla prawie idealna, po przesiadce na BP liczylem na przynajmniej ta sama przyjemnosc z jazdy, niestety to co sie dzieje w tym samochodzie przy ruszaniu, tak jak napisales stwarza niebezpieczenstwo. Ten samochod nie ma mocy w zakresie 800-1500 obrotow
Początkujący
 
Od: 26 paź 2017, 12:33
Posty: 7 (0/1)
Auto: Mazda 3 HB 2017 SkyEnergy+LED 2.0 165KM SoulRed

Postprzez sevecc » 27 kwi 2021, 08:34

barpy napisał(a):
1. Czy czasem/często źle wchodzi wam jedynka? U mnie potrafi być cała seria takich zdarzeń. Serwis tłumaczył, że to ok, bo mazda nie ma synchronizacji 1 biegu. Wiecie coś o tym?


nie zauwazylem takiego problemu u siebie

2. Zdarza się Wam, że auto gaśnie przy ruszaniu (na płaskim)? Zaczyna już się toczyć, po czym jak całkowicie puści się sprzęgło, to jakby "zapominało", że przepustnica jest otwarta. Serwis stwierdził, że "mam nauczyć się ruszać...". Pewnie, każdy silnik ma swoją charakterystykę, ale tutaj zakrawa to na startowanie i pociągnięcie na półsprzęgle – jak nauka jazdy:/. Irytujące i niebezpieczne.
PS. Żeby nie było – nie jestem początkującym kierowcą (prawo jazdy 20 lat, 4 różne samochody)


myslalem ze tylko ja mam takie odczucia, mam porownanie do poprzedniej mazdy ktora uzytkowalem BM 165KM, ktora byla prawie idealna, po przesiadce na BP liczylem na przynajmniej ta sama przyjemnosc z jazdy, niestety to co sie dzieje w tym samochodzie przy ruszaniu, tak jak napisales stwarza niebezpieczenstwo. Ten samochod nie ma mocy w zakresie 800-1500 obrotow


Dokładnie mam ten sam problem w swoim...
To ruszanie, szczególnie po odpaleniu z istop, jest czasem aż niebezpieczne...
W porównaniu do mojej poprzedniej 3BN, reakcja na gaz i wkręcanie na obroty podczas ruszania to jest dramat niestety.
Zgłaszałem to w ASO, w czwartek jadę na jakieś akcje serwisowe, m.in. właśnie sterownik silnika. Zobaczymy czy coś to poprawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Darek-Poczwarek » 27 kwi 2021, 09:43

Cześć ponownie!

Pogadałem sobie trochę z centralą Mazdy i doszedłem do jednego wniosku – totalny brak zrozumienia dla klienta. W następnej wiadomości postaram się wkleić żenującą rozmowę z panem z centrali. Z mojej strony nieco emocjonalną – ale co się dziwić: wydajesz 130k na zapowiadaną "perełkę", a dostajesz.. no comment.
Poruszam tam wątki laga, "zapominania" o gazie przez auto przy ruszaniu, szarpaniu przy 800-1300rpm. No i akcji serwisowej na podniesienie mocy. Czego się dowiaduję? Że autko jest super w porządku, że nie ma żadnych problemów, że nie ma żadnych usterek, że 186KM to przecież naturalna "ewolucja" silnika (po roku... hehe), a o podniesieniu mocy możemy pomarzyć. Serwisy nic nie zgłaszają, a oni nic w temacie nie wiedzą... Rozbrajająca bezczelność, tym bardziej, ze w serwisie BMG Goworowski w Gdańsku dowiedziałem się od jednego z serwisantów, że "CX30 ma ten sam problem". PROBLEM. Ale Mazda nic nie wie...

Dopisano 27 kwi 2021, 09:00:

śr., 10 mar, 13:45

do mmpol-cac
Szanowni Państwo,

Od 1,5 roku jestem użytkownikiem Mazdy 3 sedan, Hikari, Skyactiv X, zakupionej w salonie BMG Goworowski w Gdańsku (przejechane 21 tys km).
Od początku użytkowania samochodu występuje zjawisko szarpania silnika w zakresie obrotów ok 900-1300 (nie mówię tu akcji serwisowej na wypadający zapłon). Serwis starał się zaopatrzyć to zjawisko, jednak dotychczas okazuje się to niemożliwe. Więcej, w serwisie dowiedziałem się, jak i jest napisane na forach Mazdy w Polsce i zagranicą, że owo szarpanie występuje również w modelu CX30 i jest czymś znanym i nierozwiązanym.

Ostatnio bardzo głośno się zrobiło o wypuszczeniu silnika skyactiv X z podniesioną mocą oraz momentem. Wiemy z forów, że rozpoczęła się na świecie (mamy np. bezpośrednie dane z Belgii; dalej wklejam tłumaczenie informacji z Japonii: https://translate.google.com/translate? ... skyactiv-x) akcja serwisowa z tym związana. Oprócz lekkiego podkręcenia silnika (które jest potrzebne, ponieważ powszechnie już wiadomo, że sinik realnie nie dostarcza "tabelarycznych" wrażeń), niesie to nadzieję na zlikwidowanie szarpania. Chodzi o oprogramowanie SPIRIT 1.1

Mam 2 pytania w tym miejscu:
1. Jakie kroki czyni Mazda w celu wyeliminowania zjawiska szarpania silników skyactiv X 180KM ze skrzynią manualną? Kiedy problem zostanie rozwiązany?
2. Kiedy w Polsce rozpocznie się akcja serwisowa na zmianę oprogramowania silnika z podniesieniem mocy i momentu?
___
Dzień dobry,

dziękuję za przesłanie zgłoszenia.
Skonsultuję tę kwestię z serwisem BMG Goworowski w Gdańsku oraz wewnętrznie z naszym działem technicznym i wrócę do Pana z odpowiedzią.

Z poważaniem


Customer Assistance Center
___
Dzień dobry,

Czy udało się może ustalić, jaka będzie dalsza polityka Mazdy wobec silników skyactiv-x względem wymienionego szarpania oraz przemapowania software'u? Bardzo dużo rozmawiamy w kręgu "mazdowiczów" i przyznam, że sytuacja jest dość napięta. Pierwsi nabywcy (bądź co bądź stanowiący ciągle grupę testową) są zawiedzeni, widząc, że silnik 180KM "znika" z oferty po roku od wprowadzenia, a pojawia się jednostka 186KM. Nie chodzi tu już tylko o wzrost mocy (która w wersji 180KM jest słabo odczuwalna – co jest powszechną wiedzą: głośno o tym w prasie i na forach), nie tylko o właśnie wymienione szarpanie, czy dziury mocy przy ruszaniu (auto wydaje się niedomagać np. przy ruszeniu przy skręcie czy włączaniu się do ruchu – za szybko puszczone sprzęgło mimo otwartej przepustnicy powoduje, że gaśnie), ale o pewien kredyt zaufania udzielony marce. Niestety, ten kredyt jest na wyczerpaniu – po upływie 1,5 roku od zakupu, iluś wizytach w serwisie Mazda, problem pozostaje nierozwiązany.

Pozdrawiam serdecznie (i jeszcze wierzę w rozwiązanie),
___
mmpol-cac@mazdaeur.com

23 mar 2021, 12:56

do mnie

Dzień dobry,

po konsultacji z serwisem w Gdańsku otrzymałem informację, że zostało wykonane sprawdzenie zespołu zmiennych faz rozrządu w któym nie stwierdzono nieprawidłowości. Auto miało zainstalowaną najnowszą wersje oprogramowania. W czasie jazdy próbnej nie zaobserwowano zgłaszanej przez Pana usterki. Wobec tego, nie mamy podstaw do podjęcia dalszych działań.
Silnik Skyactiv-X o mocy 180KM został zastapiony tym o mocy 186KM, gdyż nasze produkty ewoluują. Jest to naturalna kolej rzeczy.
Nie są nam znane powszechne zgłoszenia dotyczące szarpania czy "dziurach mocy" przy ruszaniu Mazd z tymi silnikami. Każde zgłoszenia analizujemy indywidualnie.
Jeśli ma Pan wątpliwości do do działania auta, zapraszam do bezpośredniego kontaktu z ASO celem wykonania dodatkowej diagnostyki: https://www.mazda.pl/forms/znajdz-dealera/ .


Z poważaniem


Customer Assistance Center
___
23 mar 2021, 14:36

do mmpol-cac
Dzień dobry,

Państwa odpowiedź w kontekście szarpania nie różni się od odpowiedzi serwisu. dlatego też zwracam się do Państwa, a nie do serwisu. Czy jest to prawidłowe – nie wiem. Miałem kiedyś podobne przejścia z nowym oplem corsa, gdzie był problem z elektronicznym pedałem przyspieszenia (auto często traciło moc, a pedał się uniewrażliwiał). 3 ASO opla uznawało, że samochód jest w porządku, ponieważ komputer nie odnotowywał błędów. Nagle, tuż po gwarancji błąd się zapisał i okazało się, co było przyczyną. Ale to dygresja.
Ja mówię o fakcie szarpania silnika, który – czy jest awarią, czy cechą, czy czymkolwiek – jest czymś nieakceptowalnym w pojeździe za 130 tys. zł. Jest dla mnie zaskoczeniem, że Państwo "nie mają wiadomości w tym temacie", ponieważ jest o tym głośno w środowisku użytkowników skyactiv-x w Polsce i za granicą – ponownie załączam źródła (polskie i europejskie):
https://www.mazda3revolution.com/thread ... st-2476756
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... skyactiv+x
Są informacje o szarpaniu, próbach wymiany kompresora, a u mnie osobiście pojawił się jeszcze problem z fazami rozrządu, co udało się naprawić.
Trudno mi więc uwierzyć, że sprawa nie jest znana. W tym duchu zaskakująca jest tak szybka ewolucja rewolucyjnego silnika – po roku wprowadzają Państwo nową wersję? Wskazuje to, że mają Państwo wiedzę, że praca silnika nie jest optymalna, jednakże pierwszych użytkowników, którzy zapłacili spore kwoty za zostanie "świnkami testowymi" postanowią Państwo pozostawić samych sobie?
Niestety, nie uzyskałem od Pana odpowiedzi na pytanie, kiedy w Polsce rozpocznie się kampania przemapowania oprogramowania skyactiv-x, realizowana w innych krajach. Bardzo proszę o odpowiedź.
Dziękuję za zaproszenie do diagnostyki – uważam jednak, że nadal nic ona nie wykaże, a problem pozostanie.

Pozdrawiam serdecznie,
___
Dzień dobry,

w moich odpowiedziach bazuje na informacjach uzyskanych z ASO i wewnętrznie z działów technicznego oraz gwarancji Mazda Motor Poland.
Na dzień dzisiejszy nie dysponujemy informacjami, aby miała być wprowadzona na naszym rynku kampania przemapowania oprogramowania silników Skyactiv-X.
Jak przekazałem wcześniej – wobec braku potwierdzenia przez serwis usterki silnika w Pana aucie, nie mamy podstaw do podjęcia dalszych czynności.

Z poważaniem


Customer Assistance Center
___
Dzień dobry,

Oczywiście, jestem świadom, że serwis nie wskazuje usterek – dlatego właśnie zwróciłem się bezpośrednio. Czy za "usterkę" uznają Państwo utratę klientów? Czy zapoznali się Państwo z wskazanymi źródłami co do mapowania i szarpania? Może warto? To jest naprawdę cenna wiedza, ponieważ mówi o realnych odczuciach osób, które poświęciły sporo środków na zaufanie marce. Tu nie chodzi o to, co mówi serwis, ale jakie są odczucia i informacje od użytkowników. To są 2 różne rzeczy. Czy mamy w środowisku mazdowiczów poruszyć falę komunikacji (na forach, you tubie, blogach branżowych) i dopiero takie działanie spotka się z reakcją? To nie jest groźba – to jest realna konsekwencja braku zainteresowania i reakcji. Myślałem, że Mazda, jako marka premium, bardziej przejmuje się losami i uwagami klientów.
Co do braku informacji o przemapowaniu – właśnie tego dotyczy moja prośba. Chciałbym prosić o dowiedzenie się.

Pozdrawiam serdecznie,
___
Dzień dobry,

diagnoza serwisu jest dla nas główną wytyczną. Mozemy rozpatrywać wtedy konkretny przypadek. Jeśli serwis nie stwierdza usterki, brak jest podstaw do dalszych działań. Jeśli zachowanie pojazdu budzi nadal Pana wątpliwości, być może potrzebna jest dłuższa, wspólna jazda testowa z pracownikiem ASO.
Jeśli konkretna kampania serwisowa zostanie ogłoszona dla Pana pojazdu, zostanie Pan o tym niezwłocznie poinformowany.

Z poważaniem


Customer Assistance Center
___
Dzień dobry,

Rozumiem, tylko że w tym przypadku podejmowałem próby diagnozy już nie raz. Zawsze słyszałem, że "wg wskazań komputera wszystko jest prawidłowo". Cóż, w takim razie komputer czegoś nie wykrywa. A nie wykrył również w przypadku mojej innej awarii – czyli problemu z fazami rozrządu – ani nie zapisał błędu, ani nie wykazał nic w czasie jazd, jednakże okazało się, że otrzymane przez serwis wskazówki pomogły – silniczki zostały wymontowane i zamontowane ponownie, co powoduje, że póki co problem się nie powtórzył – to jednak komputer nie jest wyznacznikiem, czy przekłamuje?

Inną sprawą jest FAKT szarpania (czy rejestrowany przez komputer jako błąd, czy nie). Ten FAKT jest opisywany przez innych użytkowników w Polsce i Europie. Dalej, ten FAKT dotyczy też silnika skyactiv x w modelu CX30, o czym powiedziano mi (dosłownie – mogę wskazać datę oraz osobę z imienia i nazwiska) w serwisie Mazda. Serwisanci" jeżdżą tymi tymi samochodami i mówią o tym samym, dodając, że komputer nic nie odnotowuje. Ale FAKT jest FAKTEM. Czy wobec tych FAKTÓW Centrala Mazdy nadal twierdzi, że nic nie wie o problemie (przekopiuję wówczas naszą korespondencję i poproszę wówczas znajomych na forach i blogach, aby do Państwa napisali – wtedy na pewno będą Państwo "poinformowani")? Naprawdę, nie są podjęte żadne działania zmierzające ku rozwiązaniu tego problemu? Czy tak szybkie wejście silnika 186KM nie jest właśnie rozwiązaniem tego problemu? Zmiana mocy o 6KM to nie jest rewolucja, tym bardziej rok z kawałkiem po wejściu wersji 180KM. Stąd pytanie o przemapowanie, które odbywa się w innych krajach.

Co do przemapowania – czy mógłbym prosić o odpowiedź w nieco mniej politycznym stylu, a bardziej w stylu: klient prosi o informację Centralę marki, która – przynajmniej dotychczas – była symbolem japońskiej perfekcji i niezawodności?

Pozdrawiam serdecznie i liczę na współpracę,
___
Dzień dobry,

producent zbiera wszelkie powtarzające sie przypadki usterek ze wszystkich rynków i na tej podstawie zapada decyzja czy wprowadzić modyfikację danego elementu/oprogramowania. W tej konkretnej sytuacji, wobec braku błędów oraz potwierdzonej usterki, nie mamy co zgłosić.
Producent cały czas udoskonala oprogramowanie i co jakiś czas dostępne są nowe aktualizacje. Nie zmienia to faktu, że ze względów homologacyjnych, moc sprzedanego już pojazdu nie może wzrosnąć, więc nie przewidujemy poprawki w stylu podnoszenia mocy silnika Skyactiv-X.

Z poważaniem


Customer Assistance Center
___
Dzień dobry,

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Cóż, nadal widzę, że rozmawiamy o 2 różnych rzeczach. Najgorzej, że interesują Państwa wyłącznie dane z serwisu: jeśli serwis "nie wykryje usterki", klient może pomarzyć o zainteresowaniu i pomocy. Przekopiuję naszą korespondencję na pewno na Wykop i Mazda Speed Klub. Dowodzi to po raz kolejny przykrej teorii – marka wykazuje zainteresowanie klientem tylko do momentu sprzedaży, a potem ewentualnie po gwarancji, bo może zarobić na częściach i serwisie. Bardzo, bardzo przykre. Myślałem, że zdarza się to tylko w markach niższych segmentów. Poza tym diagnoza wyłącznie "komputerowa", a nie zdroworozsądkowa, rodzi podejrzenie, że usterki nie będą wykrywane. A to kolejny raz podważa zaufanie.

Co do zmiany nastawów silnika po 1 roku – osobiście czuję się oszukany przez markę. Wielkie obietnice, wielkie kampanie reklamowe, rosnąca ekscytacja – po czym słaby silnik, który przysparza dużo problemów i serwis, który sobie z tym nie radzi + centrala, która to ignoruje. Za pieniądze "świnek doświadczalnych" marka urządziła sobie poligon doświadczalny. A po roku – "ewolucja"...
A co do homologacji – może pozostawią Państwo wybór użytkownikom? Nie jest fair traktowanie klientów w różnych krajach w różny sposób. Chyba, że jest obawa o zbędny rozgłos?

Na pewno to moja pierwsza i ostatnie przygoda z mazdą. Szkoda. Moi znajomi pytają mnie, jak sprawuje się to rewolucyjne auto – będę więc szczerze odpowiadał. I szczerze odradzał, wspominając o serwisie, który nie potrafi usunąć usterki oraz centrali, która uważa, że usterki w ogóle nie ma.

Z wielkich oczekiwań, nadziei, ekscytacji dołączenia do ekskluzywnego klubu mazdowiczów, pozostaje jedynie niesmak i zawód. Japońskie standardy...? Bez odpowiedzi.
Jak tylko będzie okazja na pewno będę chciał sprzedać samochód, a do marki już nie wrócę. Znajomym będę odradzał wiązanie się. Za otoczką sloganów i deklaracji pozostaje niekompetencja i ignorancja.

PS. W tym modelu również psują się lusterka – najpierw miałem wymieniane jedno. Teraz drugie do wymiany. Tak trudno jest zaprojektować lepszą wersję?

Pozdrawiam,
___
I tu pan z Mazdy postanowił już nie odpowiadać... Bez komentarza.
Ostatnio edytowano 27 kwi 2021, 15:12 przez Darek-Poczwarek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:40
Posty: 13 (0/3)
Auto: Mazda 3
Skayactiv X 2.0
2019
6MT
Hikari

Postprzez worn » 27 kwi 2021, 11:03

Darek-Poczwarek napisał(a):Poruszam tam wątki laga, "zapominania" o gazie przez auto przy ruszaniu, szarpaniu przy 800-1300rpm. No i akcji serwisowej na podniesienie mocy.

Nie mam niestety odniesienia jak wyglądało ruszanie w poprzednich wersjach Mazdy z i-stop, natomiast jedno wiem na pewno. W BP dławienie się silnika przy ruszaniu, o którym mówisz dotyczy tylko sytuacji gdy chcemy niezwłocznie ruszyć w momencie gdy silnik zostaje uruchomiony przez i-stop – przynajmniej u mnie. To nauczyło mnie, aby wyłączać i-stop, co jest uciążliwe, bo trzeba to robić po każdym uruchomieniu silnika, ale jednak wolę mieć pewność, że jak trzeba uciec ze skrzyżowania, to nie braknie mi mocy/nie zgaśnie mi silnik. Oczywiście ktoś powie, że to nie jest rozwiązanie problemu. Zgoda, dlatego trzeba cisnąć Mazdę o to, żeby pochyliła się nad tym zagadnieniem. Najskuteczniejszą metodą jest zgłaszanie tego typu rzeczy do serwisu i męczenie ich tym przy każdej możliwej okazji. Najlepiej gdyby udało się to jakoś udokumentować lub przekonać pracownika serwisu, że problem istnieje i żeby wklepał to w system. Tylko tak mamy szansę, żeby coś się w tej kwestii poprawiło czego dowodem jest Twoja wymiana mailowa z centralą Mazdy – bezpośrednia opinia klienta jest dla nich nic nie warta. Wychodzą z założenia, że klient chce ich oszukać? <co?> Jak będą masowe zgłoszenia jak np. w temacie uszczelek w HB, to może wtedy zainteresują się tematem. Dlatego, jeżeli ktoś wychodzi z założenia, że nie będzie zgłaszał usterek do serwisu bo "da się żyć", "mam daleko do serwisu", "nie mam czasu", to niech potem nie będzie zdziwienia, że poprawy nie ma.

Ja w swoim serwisie wielokrotnie już zgłaszałem problemy z włączeniem pierwszego biegu oraz szarpaniem podczas jazdy i będę to robił tak długo jak problem nie zniknie albo nie skończy się gwarancja :(

Darek-Poczwarek Skoro w centrali olewają zagadnienie, to też ich trochę w takim razie pomęczę. Niech wiedzą, że Twój przypadek nie jest odosobniony ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 324 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez Darek-Poczwarek » 27 kwi 2021, 11:28

Dzięki!

I właśnie o to chodzi. W którymś momencie muszą przestać udawać, że jest ok. A ja im na pewno nie odpuszczę. Gorzej, jeśli dalej będą brnęli w hipokryzję. Bo jakoś trudno mi uwierzyć, że jako pierwszy postanowiłem odezwać się do centrali...
Ale kto nie próbuje, efektu nie uzyska.

Proponuję przesłać nasze zgłoszenia do centrali, a za jakiś czas powiedzieć "sprawdzam". Ciekawe, czy stwierdzą, że "nic nie wiedzą", że "nikt nic nie zgłaszał".

Działajmy:)!

PS. Spróbuję też dodać dodać wątek do Wykopu. Prześlijcie też na inne fora, blogi, gdziekolwiek będzie oddźwięk.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:40
Posty: 13 (0/3)
Auto: Mazda 3
Skayactiv X 2.0
2019
6MT
Hikari

Postprzez sevecc » 27 kwi 2021, 11:37

Darek – ale żeś mi ciśnienie podniósł...

Tak, że aż wysmarowałem sam maila do centrali, na ten sam adres:

Prośba do wszystkich aby ruszyć się i pisać bo inaczej nic z tego nie będzie.


"
Dzień dobry,

Jestem właścicielem Mazdy CX-30 z 2020r w limitowanej wersji 100th Anniversary z silnikiem skyactiv-x 180KM.

Jako wieloletni fan marki i lojalny klient (to moja kolejna nowa Mazda), zdecydowałem się na zakup właśnie tej wersji, gdyż uważam, że dla takich osób jest ona przeznaczona, dla największych fanów.

Dlatego niestety z wielkim niedowierzaniem i rozczarowaniem przeczytałem dziś Państwa korespondencję z jednym z użytkowników największego w Polsce forum klub Mazdaspeed, który szukając pomocy po nie otrzymaniu takiej w swoim ASO zostaje przez Państwa zbywany i ignorowany.

Chodzi konkretnie o problemy z funkcjonowaniem i codziennym użytkowaniem aut z silnikiem skyactiv-x 180KM ( m.in. szarpanie w pewnym zakresie obrotów).
Ja w swojej CX-30 mam ten sam problem, zarówno z szarpaniem jak i dławieniem się silnika podczas ruszania, szczególnie po jego ponownym uruchomieniu z iStop. Problem jest bardzo poważny gdyż wielokrotnie powoduje niebezpieczeństwo na drodze uniemożliwiając bezpieczne włączenie się do ruchu.
Problemy z silnikiem skyactiv-x są bardzo powszechnie znane wśród użytkowników na różnych forach internetowych – czyli w miejscach właściwych do opisywania tego typu obserwacji, po ich zgłoszeniu do ASO.
Niestety my właściciele nie mamy wpływu na to co zgłaszają do centrali serwisy i czy w ogóle to robią. Dlatego jeśli nasz problem jest mimo zgłoszeń nierozwiązany kierujemy się z pomocą do centrali i takiej oczekujemy.
Natomiast jeśli opieracie się Państwo jedynie na informacjach z serwisu, nie badając rynku i opinii użytkowników lub ignorując je jak we wspomnianej wyżej korespondencji, to bardzo źle to o Was świadczy.

Zamiast pochylić się nad problemem i zainterweniować zasłaniacie się Państwo brakiem informacji z serwisów.

Jak zapewne Państwo wiecie, wokół Mazdy jest w Polsce bardzo duża i aktywna społeczność, ludzi, którzy utożsamiają się z marką Mazda i również dzięki swojej aktywności bardzo mocno pracują nad wzrastającą jej popularnością, renomą i sprzedażą w naszym kraju. Jednakże zapewniam Państwa, że tak samo mocno mogą popracować w drugą stronę jeśli Państwa podejście do klienta i jego problemów z Państwa autami nie zmieni się.


Pozdrawiam"

Dopisano 27 kwi 2021, 12:21:

sevecc napisał(a):Darek – ale żeś mi ciśnienie podniósł...

Tak, że aż wysmarowałem sam maila do centrali, na ten sam adres:

Prośba do wszystkich aby ruszyć się i pisać bo inaczej nic z tego nie będzie.


"
Dzień dobry,

Jestem właścicielem Mazdy CX-30 z 2020r w limitowanej wersji 100th Anniversary z silnikiem skyactiv-x 180KM.

Jako wieloletni fan marki i lojalny klient (to moja kolejna nowa Mazda), zdecydowałem się na zakup właśnie tej wersji, gdyż uważam, że dla takich osób jest ona przeznaczona, dla największych fanów.

Dlatego niestety z wielkim niedowierzaniem i rozczarowaniem przeczytałem dziś Państwa korespondencję z jednym z użytkowników największego w Polsce forum klub Mazdaspeed, który szukając pomocy po nie otrzymaniu takiej w swoim ASO zostaje przez Państwa zbywany i ignorowany.

Chodzi konkretnie o problemy z funkcjonowaniem i codziennym użytkowaniem aut z silnikiem skyactiv-x 180KM ( m.in. szarpanie w pewnym zakresie obrotów).
Ja w swojej CX-30 mam ten sam problem, zarówno z szarpaniem jak i dławieniem się silnika podczas ruszania, szczególnie po jego ponownym uruchomieniu z iStop. Problem jest bardzo poważny gdyż wielokrotnie powoduje niebezpieczeństwo na drodze uniemożliwiając bezpieczne włączenie się do ruchu.
Problemy z silnikiem skyactiv-x są bardzo powszechnie znane wśród użytkowników na różnych forach internetowych – czyli w miejscach właściwych do opisywania tego typu obserwacji, po ich zgłoszeniu do ASO.
Niestety my właściciele nie mamy wpływu na to co zgłaszają do centrali serwisy i czy w ogóle to robią. Dlatego jeśli nasz problem jest mimo zgłoszeń nierozwiązany kierujemy się z pomocą do centrali i takiej oczekujemy.
Natomiast jeśli opieracie się Państwo jedynie na informacjach z serwisu, nie badając rynku i opinii użytkowników lub ignorując je jak we wspomnianej wyżej korespondencji, to bardzo źle to o Was świadczy.

Zamiast pochylić się nad problemem i zainterweniować zasłaniacie się Państwo brakiem informacji z serwisów.

Jak zapewne Państwo wiecie, wokół Mazdy jest w Polsce bardzo duża i aktywna społeczność, ludzi, którzy utożsamiają się z marką Mazda i również dzięki swojej aktywności bardzo mocno pracują nad wzrastającą jej popularnością, renomą i sprzedażą w naszym kraju. Jednakże zapewniam Państwa, że tak samo mocno mogą popracować w drugą stronę jeśli Państwa podejście do klienta i jego problemów z Państwa autami nie zmieni się.


Pozdrawiam"








Bardzo szybko otrzymałem odpowiedź na mojego maila.
Wklejam więc:

"
Dzień dobry,

przykro mi z powodu wystąpienia usterki.
Każde zgłoszeni analizowane jest przez nasze serwisy indywidualnie, także zapraszam na umówienie diagnostyki i sprawdzenie jak możemy pomóc.

Dodam, że Pana auto objęte jest jedną kampanią serwisową i dwoma programami serwisowymi:
– kampania serwisowa:
AM006A Elektryczna klapa może się opuścić CX-30 (DM)
– programy serwisowe:
AM005A Reprograming sterowników Mazda3 (BP) oraz CX-30 (DM)

AM007A Głośny ciągły szum z głośników CX-30 (DM)

Można to sprawdzać na bieżąco na naszej stronie internetowej: https://www.mazda.pl/serwis/gwarancje/a ... ywolawcze/

Zapewniam, że żadnego Klienta nie pozostawiamy bez pomocy. Jeśli pracownicy ASO potwierdza usterkę, zostanie ona naprawiona lokalnie lub skonsultowana w razie potrzeby z producentem, aby uzyskac stosowne wytyczne do naprawy."





Bardzo jestem ciekaw czego szczegółowo dotyczy "AM005A Reprograming sterowników Mazda3 (BP) oraz CX-30 (DM)"
Zadałem pytanie, dam znać jeśli odpowiedzą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Darek-Poczwarek » 27 kwi 2021, 14:27

Cześć!

Dzięki, musimy działać!
Faktycznie, zgłoszenia traktowane są indywidualnie... Dlatego na pewno napiszę jeszcze ni nich.

Co do sterowników – nie chcę odbierać nadziei, ale raczej nie dotyczą silnika. Równo tydzień temu miałem w serwisie swoja z powodu wymiany korpusu drugiego lusterka (ha-ha) i przeprogramowywali kolejny raz elektrykę zamków... Chyba, że wymyślili coś w ciągu tygodnia.

Co do pomocy: "Zapewniam, że żadnego Klienta nie pozostawiamy bez pomocy. Jeśli pracownicy ASO potwierdza usterkę, zostanie ona naprawiona lokalnie lub skonsultowana w razie potrzeby z producentem, aby uzyskac stosowne wytyczne do naprawy" – aż normalnie chce się potraktować nie po wersalsku :/.

Nie zostawiają? Cóż, zgłaszajmy się! Potem możemy zrobić listę klientów, którym szczęśliwie pomogli...

Dopisano 27 kwi 2021, 13:30:

PS. Ciekawa sprawa z tymi głośnikami – u mnie pojawia się też takie "trzeszczenie", co zaobserwowałem w lecie przy wyższych temperaturach. Nagrałem nawet telefonem.

Oczywiście, nie ma żadnej usterki i wszystko jest w porządku...

W serwisie pewnie jestem już na ich czarnej liście. Jak odbierałem po zrobieniu drugiego lusterka, nawet auta nie umyli. Ankiet po wizycie w serwisie też już nie otrzymuję.

Dopisano 27 kwi 2021, 14:11:

Wrzuciłem jeszcze komunikację i link do naszego wątku we wszystkich wątkach "skyactiv X" na Wykopie.

I jeszcze ciekawostka poniżej:):
Teraz wysłałem:

Dzień dobry,

Jak powiedziałem – tak się zaczyna dziać. Na pewno ostatnio otrzymali Państwo podobne zgłoszenie z Xem 180KM od właściciela CX-30 (szarpanie, gaśnięcie)
Odpisali Państwo, że "Zapewniam, że żadnego Klienta nie pozostawiamy bez pomocy. Jeśli pracownicy ASO potwierdza usterkę, zostanie ona naprawiona lokalnie lub skonsultowana w razie potrzeby z producentem, aby uzyskac stosowne wytyczne do napraw". Zabawne, bo mnie Państwo nie pomogli.

Zgłoszenia co do niewchodzenia "jedynki" i braków mocy również będą spływały.

Będzie nas więcej i może w końcu skończy się ignorancja.

Z poważaniem,

___
Dzień dobry,

zgodnie z naszą korespondencją, informowałem Pana, że w przypadku Pańskiego zgłoszenia pracownicy serwisu nie potwierdzili podczas jazd testowych zgłaszanej przez Pana usterki.


Z poważaniem


Customer Assistance Center
___
Dzień dobry,

Nie skomentuję. Stwierdzam fakt, że silnik nie pracuje prawidłowo i albo Państwo rozwiążą problem, albo zrobi się o tym jeszcze głośniej. Silnik nie funkcjonuje prawidłowo, zagraża bezpieczeństwu, a 1 bieg często nie wchodzi. I to są fakty – czy serwis mówi, że jest to w porządku czy nie.
A za niemożliwość diagnozy i niekompetencję serwisu nie odpowiadam, przykro mi. Rozumiem, że jeśli silnik "charczałby", z rury wydobywał różowy dym, a auto zamiast do przodu jechałoby do tyłu, ale "serwis powiedziałby, że jest ok", to nadal nie byłoby problemu?

Z poważaniem,
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:40
Posty: 13 (0/3)
Auto: Mazda 3
Skayactiv X 2.0
2019
6MT
Hikari

Postprzez perot » 27 kwi 2021, 15:43

Panowie jak można sprawdzić samu wersję sterownika silnika PCM, rzekomo została mi ona poprawiona przy pierwszym przeglądzie na początku stycznia. Miało to pomóc na nieszczęsne szarpanie .
Temat opisany na początku wątku.
Jestem ciekaw czy rzeczywiście to zrobili, a tak na marginesie jestem już po wszystkich nowych akcjach serwisowych na dzień dzisiejszy.
A jeszcze jedno podnieśli mi przy okazji wymiany lusterka ,światła mijania z tego co zmierzyłem to tak około 1cm . Poprawa w nocy na znaczny + względem tego co było.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Lukk75 » 27 kwi 2021, 22:29

Tak czytam i się zastanawiam o co chodzi.....
Żeby nie było tez chciałbym mieć te 6 koni więcej i trochę mniejsze spalanie...
Natomiast mam nieodparte wrażenie, że przypadek Poczwarka to jednak coś innego niż u wszystkich innych. Większość sugeruje problemy przy 1800-2000 obrotów, a nie dziura od samego dołu. Na moim przypadku tez celowałbym w ten poziom, ale z pewnością nie jest to żadne szarpanie , a delikatne zawahanie , dosłownie ułamek sekundy. Staram się wsłuchiwać w ten problem, ale nie potrafię wychwycić prawidłowości. Raz ze jest to bardzo rzadkie. Dwa ze chyba nie na wszystkich biegach (znamienne ze obserwowalne chyba tylko z manualem).
Generalnie mam wrażenie że się silnik rozbrykał. Bardzo ładnie się wkręca na obroty i potrafi być bardzo dynamiczny. Potrafi fajnie odejść spod świateł. I to za każdym razem start z i-stop. Fakt na początku były przypadki zduszenia, ale teraz nie pamietam kiedy zdarzyło się to ostatni raz ( pewnie kilka miesięcy temu). Nie widzę również różnicy czy ruszanie z i-stop czy nie. Przy 12tys przebiegu, mam 11h i-stopa i nie ma żadnego problemu. Swoją drogą, nie wyobrażam sobie wjechać na skrzyżowanie i dopuścić do zatrzymania silnika choćby jako i-stop. To działa na światłach ewentualnie w korku.
Dzisiaj byliśmy z Mazda w serwisie Anndora z inna przypadłością. Trzeszczący lewy tylny wahacz. Niemiły dźwięk, z początku pojawiał się przy zjeżdżaniu z krawężnika, później już nawet na nierównościach. Podobno skrzeczała tuleja, ale temat załatwiony. Dodatkowo trzy akcje serwisowe odhaczone.
Zaskoczył mnie tylko dzisiejszy wynik trasa spod Wieliczki do serwisu (alejami) , czyli jakieś 24km w czasie 40 minut.jazda w miarę płynna, ale tez trochę stania w korku (jak to na alejach). Komputer pokazał spalanie 6,5L/100km.
Odpukać, ale lusterkom nic nie jest, a systematycznie co tydzień, dwa jesteśmy na myjni samoobsługowej (w CX3 w tym samym czasie byliśmy już ze dwa razy na serwisie).
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9