Cześć,
Wiem, że zdecydowana większość kierowców nie znosi systemu start/stop i go wyłącza po każdorazowym zajęciu miejsca za kierownicą. Mam jednak pytanie.
Moje wcześniejsze doświadczenia z tym systemem są pozytywne. Zazwyczaj było tak, że auto uruchamiało się po wciśnięciu sprzęgła.
W maździe, z tego co wiem powinno to nastąpić po wrzuceniu biegu i tak się dzieje.
Co zaobserwowałem to losowe uruchamianie się auta bez żadnej ingerencji.
Podjeżdżam np. do skrzyżowania, zatrzymuję się, auto gaśnie, czekam. Po kilku sec odpala się samoczynnie. Czy macie podobne obserwacje? Z czego to wynika? Z niskiego poziomu baterii? Czy może to jakaś wada?
Dziwne zachowanie systemu start/stop
Strona 1 z 1
Mazdy tak mają. Przyczyną może też być temperatura na zewnątrz, niedogrzany silnik i to co napisał Krzychun. W poprzedniej 3 też tak miałem / miałem ją 6 lat i nic się nie posuło/ i w aktualnej też się zdarza. Nie masz się czym przejmować. Dodam, że w cx30 system ten "chodzi" sporo lepiej, tzn. bardziej niezauważalnie o ile można to tak określić
pawcho napisał(a):że w cx30 system ten "chodzi" sporo lepiej, tzn. bardziej niezauważalnie
Szczególnie że potrafi zgasić zanim samochód się zatrzyma?
Trochę się zdziwiłem szczególnie, że przy CX-3 miałem już odruch, że hamuje i pod koniec prawie puszczam żeby nie zgasł. A tutaj się jeszcze auto toczyło, a wskazówka obrotomierza "spadła".
a to takich numerów ani w poprzedniej, ani w aktualnej nie miałem. Hamulec , luz i silnik gaśnie. Później sprzęgło gaz i cichuteńko się załącza. Ciszej / pewnie kwestia lepszego wygłuszenia/ale też i bez szarpnięcia w porównaniu z poprzednią trójką.
Ja mówię o automacie... Tam czy zgasi czy nie zależy od tego jak mocno wciśniesz hamulec. Z czego w CX-30/3 z X-em potrafi zgasić jeszcze się tocząc... Ze sprzęgłem masz większą kontrole nad tym systemem.
Przy automacie to oba systemy gaszą i odpalają bez szarpnięć.
Przy automacie to oba systemy gaszą i odpalają bez szarpnięć.
krzychun napisał(a):Ja mówię o automacie... Tam czy zgasi czy nie zależy od tego jak mocno wciśniesz hamulec. Z czego w CX-30/3 z X-em potrafi zgasić jeszcze się tocząc... Ze sprzęgłem masz większą kontrole nad tym systemem.
Przy automacie to oba systemy gaszą i odpalają bez szarpnięć.
Nie miałem takiego przypadku. Nigdy auto nie zgasło mi przed zatrzymaniem. Za to cakie akcje miałem z auto holdem. Jeżeli niedostatecznie mocno wciśnie się hamulec, to auto hold nie trzyma. Bardzo często mi się to zdarza i bardzo często stacza się do tyłu. To może być zdradliwe.
Obserwowałem ten ekranik i przyznam szczerze, że nie wiem jak go interpretować... Mówisz o tym gdzie widać przepływ energii czy ten z zielonym listkiem?krzychun napisał(a):Poszukaj w MZD ekranu od iStop. Trzeba zmienić ekran na wykresach od paliwa. Wtedy możesz obserwować dlaczego się uruchomił. Zazwyczaj winna jest klimatyzacja, ruch kierownicą ewentualnie mało prądu.
Dopisano 22 paź 2020, 21:46:
Przy manualu po wrzuceniu luzu.krzychun napisał(a):dine napisał(a):bardzo często stacza się do tyłu
Przy automacie się często stacza?!?! U mnie musi być spora góra i zrobić tak żeby hill holder nie zadziałał (np. dodać trochę gazu i puścić).
dine napisał(a):Obserwowałem ten ekranik i przyznam szczerze, że nie wiem jak go interpretować...
Z X-em to jakoś inaczej wygląda, ale powinny być ikony silnika, klimy i chyba akumulatora. Jeśli wszystkie są podświetlone to system zadziała. Analogicznie jak silnik został zgaszony i np. podświetlenie klimy zgaśnie to po ~1 sec silnik się odpali. Czasami też są tam porady wyświetlane typu wciśnie mocniej hamulec, wyprostuj kierownice itd.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9