Witam,
W związku iż CX-30 nie posiada koła dojazdowego tylko zestaw naprawczy ,a koszty dojazdówki wraz z potrzebnymi elementami w salonie to jedna wielka pomyłka postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce.
Koszt gotowego wypełnienia pod koło w salonie około 500 zł i jeszcze do tego potrzebna jest nowa półka też 500 złociszy.
Ponieważ słabo widzę naprawę zestawem naprawczym dodawanym przez mazdę , lub czekaniem na assistance przedstawiam moje dzieło i opis wykonania.
-na początek zostało zakupione koło dojazdowe T135/80R17 103M LINGLONG na feldze Carteco
CW175114D17 17X4 ET15 , średnica dojazdówki około 64cm.
-następnie z kartonu został wycięty szablon koła o średnicy 67cm. Szablon został umieszczony na pustym
wypełnieniu tak że środek pokrywał się z otworem na śrubę mocującą subwoofer.
-koło zostało odrysowane na wypełnieniu , a następnie wycięte za pomocą drobnego cienkiego brzeszczota.
-otwory pod nasadki klucza zostały wywiercone frezami do drewna ,a wszystkie pogrubienia rynienek takie jak pod klucz do kół lutownicą transformatorową z odpowiednio ukształtowanym grotem.
-miejsce na lewarek wycięte za pomocą ostrego nożyka (przykładanie docinanie i tak kilka razy).
-wszystkie ścianki po cięciu zostały wygładzone papierem ściernym , a następnie opalone zapalniczką w celu związania styropianu.
-nowa śruba mocująca została wykonana z pręta gwintowanego M8 o długości 18,8cm. Pręt na końcu został nacięty na krzyż i zakończony nakrętką M8 , podkładka średnica 3cm z otworem fi8 ,i na samą górę motylek M8 o wysokości 8mm całość ze sobą sklejona na klej do gwintów (zielony).
Całość po złożeniu wygląda jak z fabryki , półka nic nie odstaje wszystko ładnie się pokrywa.
Mój koszt to tylko cena dojazdówki (koło, lewarek , klucz ) -580zł i cztery złociste napoje ,resztę gratów miałem . Czas wykonania 3 godziny.
Koło dojazdowe 17" + subwoofer
Strona 1 z 1
Dzięki za docenienie.
Napisze jeszcze czemu zdecydowałem się na zniszczenie fabrycznego wkładu.
Też wolał bym mieć ładny nie zniszczony wkład, ale nowy salonowy ma większą wysokość. I nie posiada miejsca na lewarek i inne bardziej lub mniej potrzebne rzeczy np. gaśnica ,trójkąt.
Za podniesieniem wysokości idzie też zmniejszenie i tak już nie dużego bagażnika, a w moim wypadku nawet 2-3cm robią różnicę. Dodatkowo jak twierdzą w salonie stara podłoga nie będzie pasowała do nowego wkładu i przydało by się zakupić nową.
Następną kwestią jeśli zdecydował bym się na nową wytłoczkę i podłogę to pozostaje kwestia schowania np. lewarka lub gaśnicy. W CX-30 nie ma żadnych schowków w bagażniku , więc pozostaje wożenie tego wszystkiego na wierzchu w jakimś pokrowcu. Można by też pokusić się o przymocowanie w dwóch wnękach bagażnika ale też zaczyna się rzeźba z przymocowaniem np. za pomocą rzepów (niszczy się wykładzina) lub jakiś uchwytów (też trzeba je jakoś przymocować).
Jest jedno miejsce gdzie można to wszystko przymocować , a mianowicie paski po prawej stronie ale ja tam postanowiłem mocować płyn do spryskiwaczy.
Mam nadzieję że to co napisałem i uwieczniłem na zdjęciach pomoże podjąć decyzję koła dojazdowego.
Reasumując wszystkie za i przeciw postanowiłem zniszczyć fabryczny wkład i jestem z tego efektu zadowolony
Napisze jeszcze czemu zdecydowałem się na zniszczenie fabrycznego wkładu.
Też wolał bym mieć ładny nie zniszczony wkład, ale nowy salonowy ma większą wysokość. I nie posiada miejsca na lewarek i inne bardziej lub mniej potrzebne rzeczy np. gaśnica ,trójkąt.
Za podniesieniem wysokości idzie też zmniejszenie i tak już nie dużego bagażnika, a w moim wypadku nawet 2-3cm robią różnicę. Dodatkowo jak twierdzą w salonie stara podłoga nie będzie pasowała do nowego wkładu i przydało by się zakupić nową.
Następną kwestią jeśli zdecydował bym się na nową wytłoczkę i podłogę to pozostaje kwestia schowania np. lewarka lub gaśnicy. W CX-30 nie ma żadnych schowków w bagażniku , więc pozostaje wożenie tego wszystkiego na wierzchu w jakimś pokrowcu. Można by też pokusić się o przymocowanie w dwóch wnękach bagażnika ale też zaczyna się rzeźba z przymocowaniem np. za pomocą rzepów (niszczy się wykładzina) lub jakiś uchwytów (też trzeba je jakoś przymocować).
Jest jedno miejsce gdzie można to wszystko przymocować , a mianowicie paski po prawej stronie ale ja tam postanowiłem mocować płyn do spryskiwaczy.
Mam nadzieję że to co napisałem i uwieczniłem na zdjęciach pomoże podjąć decyzję koła dojazdowego.
Reasumując wszystkie za i przeciw postanowiłem zniszczyć fabryczny wkład i jestem z tego efektu zadowolony
Witam, dobry wybór, zestaw już zakupiony tylko jeszcze czeka mnie zamontowanie, też jestem za posiadaniem koła dojazdowego. Pozdrawiam Marek
- Od: 24 sty 2006, 01:30
- Posty: 76
- Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
- Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT
Tak dla innych co by chcieli mieć zestaw oryginalny – koszt wszystkiego ( pianka, lewarek, klucz, koło, itp.)
to ponad 3200 zł.!. Po przygodzie z rozerwaną oponą z boku robię zapas w/g tutorialu- o wiele taniej!
czy ten zestaw by pasował, podpowie ktoś?
https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdow ... 9094788406
to ponad 3200 zł.!. Po przygodzie z rozerwaną oponą z boku robię zapas w/g tutorialu- o wiele taniej!
czy ten zestaw by pasował, podpowie ktoś?
https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdow ... 9094788406
Kupiłem u tego samego sprzedawca, tylko stacjonarnie.
Zestaw jaki ja wybrałem to:
https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdowe-r17-mazda-cx-30-od-2019-zestaw-11921695216
Różnica jest w wyglądzie samej felgi,ciekawe na ile wystaje poza oponę. Jeśli więcej od mojej to podłoga pójdzie do góry i nie będzie całkiem płasko.
Zestaw jaki ja wybrałem to:
https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdowe-r17-mazda-cx-30-od-2019-zestaw-11921695216
Różnica jest w wyglądzie samej felgi,ciekawe na ile wystaje poza oponę. Jeśli więcej od mojej to podłoga pójdzie do góry i nie będzie całkiem płasko.
Dzięki za podpowiedź.
Nie mam co się zastanawiać. Problemem będzie tylko śruba mocującą, muszę poszukać kogoś kto mi taką dorobi.
Zadałem pytanie do sprzedającego o różnice w felgach. Może dorzuci śrubę mocującą.
Nie mam co się zastanawiać. Problemem będzie tylko śruba mocującą, muszę poszukać kogoś kto mi taką dorobi.
Zadałem pytanie do sprzedającego o różnice w felgach. Może dorzuci śrubę mocującą.
marceli77 napisał(a):Witam a to moja dojazdówka.
Ten cały ekwipunek z kluczem dynamometrycznym (z wyłączeniem gaśnicy i szczoty do odśnieżania) to standardowe wyposażenie opcji z kołem dojazdowym?
Ten klucz nie jest dynamometrycznym tylko rozkładany, a zmiotaka akurat zmieściła się pod przykrycie POZDAWIAM
Dopisano 24 lut 2023 0:25:
Od, lutego jeszcze musiałem do tego wyposażenia dołączyć do apteczki dwie maski ffp2.
Dopisano 24 lut 2023 0:28:
Kompresor plus uzupełnienie zostawiłem .
Dopisano 24 lut 2023 0:25:
Od, lutego jeszcze musiałem do tego wyposażenia dołączyć do apteczki dwie maski ffp2.
Dopisano 24 lut 2023 0:28:
Kompresor plus uzupełnienie zostawiłem .
- Od: 24 sty 2006, 01:30
- Posty: 76
- Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
- Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9