Hałas od strony uszczelek w drzwiach

Mazda CX-30 2019–

Postprzez dine » 8 paź 2020, 21:41

Witajcie, kilka dni temu odebrałem swoją CX-30. Nurtuje mnie jedno pytanie. Czy wam również towarzyszy hałas od strony drzwi przypominający niedomknięte okno lub drzwi? Czy ktoś próbował to zniwelować? Jeżeli tak, to jak? Jeżeli nikt na to nie narzeka, to zgłoszę w serwisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez pawcho » 10 paź 2020, 19:19

u mnie nie ma takiej sytuacji. Jest cichutko :)
 
Od: 1 cze 2015, 16:47
Posty: 75 (1/1)
Auto: mazda cx 30

Postprzez dine » 10 paź 2020, 20:42

Dzięki za odpowiedź. A powiedz mi jeszcze. Masz może Skyactiv X ? Czujesz delikatne szarpnięcie tudzież efekt spadku mocy na ułamek sekundy podczas przyspieszania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez pawcho » 11 paź 2020, 14:23

stety lub nie ale mam wersję 150 km. Wcześniej miałem trójkę z silnikiem 122 km. i byłem z niego zadowolony więc wybrałem ten sam silnik. Tym bardziej, że w salonie przed zakupem lekko kręcili głowami nad tym x, doradzając wybór "starego" i sprawdzonego. Tym bardziej, że przyśpieszenie niewiele lepsze, a cena sporo wyższa, no i mogą ewentualne pokazać się choroby wieku dziecięcego. Aktualnie mam na liczniku prawie 9 tysięcy i zero jakichkolwiek uwag poza czarnymi nakładkami w drzwiach w górnej części- tymi lakierowanymi. świństwo rysuje się od wiatru.
 
Od: 1 cze 2015, 16:47
Posty: 75 (1/1)
Auto: mazda cx 30

Postprzez dine » 12 paź 2020, 19:41

Rozumiem, ja wybrałem X-a mimo podobnych sugestii ze strony salonu. W moim przypadku jednak załapałem się na "promocję", która trwa nadal – 180KM w cenie 150KM. Naczytałem się w internecie o problemach i teraz zamiast cieszyć się z zakupu to nasłuchuję. Nasłuchuję i coraz bardziej jestem rozczarowany. Uważam jednak, że podobnie było by w przypadku jakiegokolwiek innego auta. Cóż, obserwować i jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Lukk75 » 13 paź 2020, 09:16

Ja wziąłem X z założenia. Jak zamawiałem to nie było 150ki.
Jako że mam aktualnie CX3 150 i Cx30 X i jeżdżę nimi jednocześnie mam super porównanie.
Oba samochody AWD, różnica taka że jeden ma 85k a Drugi 2k na liczniku.
Co wychodzi z tego porównania?

– Oczywiście wielkość , nie da się ukryć ze CX30 jest inna klasą, a te kilkadziesiąt litrów w bagażniku robią różnicę. No i system Smart Cargo System super organizuje bagażnik.
– Wyciszenie w CX30 o niebo bije CX3. Poważnie nad tym popracowali, nawet 130 na autostradzie jest cichutko. Przy jeździe miejskiej praktycznie nic nie słychać, autko płynie.
– spalanie , może jeszcze za mały przebieg, ale tez jest różnica na korzyść Cx30 . Poziom 7,7 do 8,5 ( jazda miejska, czasem obwodnica Krakowa) 0,8 litra przy większym i cięższym aucie to chyba niezłe.
– zrywność pomimo różnicy mocy jest trochę po stronie CX3, Cx30 tez ciągnie , ale jakby bardziej dostojnie. Faktycznie czasem ma się wrażenia zawahania , jak w automacie, ułamek sekundy. Starałem się wychwycić ta sytuację( czy to m/hybid lub SPCCI, ale przez trzy dni taka sytuacja się nie pojawiła. Na pewno nie jest to szarpanie.
Postaram się wychwycić w jakich okolicznościach coś takiego się pojawia.
– brzmienie silnika, no to nie da się ukryć że miłej warczy X, b aktualnie wręcz nie lubię dźwięku uruchamianego silnika CX3
– trzymanie drogi zdecydowanie po stronie Cx30, CX3 jak dla,mnie zawsze wykazywała pewna podsterowność. Coś czego w Cx30 nie spotkałem.
– uroda, sprawa indywidualna, ale CX3 dalej przyciąga uwagę, Cx30 chyba trochę za bardzo się uspokoiła.
A może to idealnie wpisuje się w SlowRoad by Mazda.
Oczywiście ze jeździć , obserwować i delektować ( jest czym ) <jupi>
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2016, 23:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez Gallwroc » 14 paź 2020, 08:56

Dzień Dobry, potwierdzam, że u mnie również słyszalne są od paru miesięcy dźwięki z drzwi od strony kierowcy. Ten dźwięk jest słyszalny przy małej prędkości na nierównej nawierzchni, tak jakby jakiś element stukał o blachę w drzwiach (szyba, kable, zamek?). Temat zgłaszany do ASO. Dwa razy rozbierane drzwi i bez efektu. Dealer przesłał film do importera i na razie bez odzewu.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2020, 08:49
Posty: 4
Auto: CX-30 150KM benzyna 2020

Postprzez dine » 14 paź 2020, 10:37

Bardziej miałem na myśli szum wiatru od strony uszczelek. Jeśli chodzi o stuki to u mnie na nierównościach słuchać coś jak by od lewego tylnego koła.

Co do szarpania, to dostałem info od dealera żeby nie lać 98... Rzeczywiście miałem zalane 98. Zalałem teraz 95 z shella i jest moim zdaniem lepiej. Znacznie lepiej. Moje auto również nie było objęte akcją wypadania zapłonu.

Co do spalania to mam śmiesznie niskie. Przejazd przez Warszawę i trasa do domu w okolice Brodnicy + kilkadziesiąt km jazdy po wiejskich drogach na krótkich odcinkach – średnie 6,2. To tyle co nic. Bezpośrednio w Warszawie, na zimnym spalił mi 7,5.
Pod tym względem jest rewelacyjnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Arek_4k » 14 paź 2020, 18:20

Gallwroc napisał(a):Dzień Dobry, potwierdzam, że u mnie również słyszalne są od paru miesięcy dźwięki z drzwi od strony kierowcy. Ten dźwięk jest słyszalny przy małej prędkości na nierównej nawierzchni, tak jakby jakiś element stukał o blachę w drzwiach (szyba, kable, zamek?). Temat zgłaszany do ASO. Dwa razy rozbierane drzwi i bez efektu. Dealer przesłał film do importera i na razie bez odzewu.

Sprawdź czy to nie szyba, tj. podczas stukania na nierównościach przyciśnij szybę od wewnątrz palcem albo opuść szybę do końca i sprawdź czy dalej stuka.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez krzychun » 15 paź 2020, 18:13

Lukk75 napisał(a):– zrywność pomimo różnicy mocy jest trochę po stronie CX3, Cx30 tez ciągnie , ale jakby bardziej dostojnie.


W moim odczuciu to jak przejechałem się 3-jką z X-em to byłem bardzo zniesmaczony tym układem napędowym. To po prostu subiektywnie nie jedzie po przyzwyczajeniu z CX-3. Jak się wdusi gaz do końca to po chwili jedzie, ale ruszanie i reakcja na gaz mam wrażenie jest gorsza niż u konkurencji z silnikami turbo. Takie ruszanie z pod świateł czy dohamowanie do ronda i gaz to CX-3 miażdży bardzo wiele samochodów moim zdaniem szczególnie z 2 sprzęgłowymi wynalazkami zamiast skrzyni. I co gorsza zrezygnowali z tej konfiguracji (150KM + AT + AWD)… <glupek2>

Co do komfortu tłumienia nierówności i wyciszenia wnętrza to moim zdaniem to są całkiem inne klasy.

No i niestety całokształt jest taki, że w CX-3 czasami trzęsie, bardziej słychać silnik i człowiek wie że jedzie. CX-30/3 to niestety bardzo wygodne i komfortowe kanapy. Nawet układ kierowniczy już nie ten (nie jest zły, ale fillingu nie ma). Pedał gazu w CX-30/3 to taka bardziej sugestia dla układu napędowego. W CX-3 ma bardziej bezpośrednie przełożenie. Co pewnie ma swoich zwolenników, ale nie mnie :(
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez pymek24 » 29 paź 2020, 16:22

Arek_4k napisał(a):
Gallwroc napisał(a):Dzień Dobry, potwierdzam, że u mnie również słyszalne są od paru miesięcy dźwięki z drzwi od strony kierowcy. Ten dźwięk jest słyszalny przy małej prędkości na nierównej nawierzchni, tak jakby jakiś element stukał o blachę w drzwiach (szyba, kable, zamek?). Temat zgłaszany do ASO. Dwa razy rozbierane drzwi i bez efektu. Dealer przesłał film do importera i na razie bez odzewu.

Sprawdź czy to nie szyba, tj. podczas stukania na nierównościach przyciśnij szybę od wewnątrz palcem albo opuść szybę do końca i sprawdź czy dalej stuka.


Witam,

Czy rozwiązałeś problem z tymi stukami ?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2020, 11:43
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GY
Mazda CX-30

Postprzez Gallwroc » 31 paź 2020, 18:31

Niestety problem nie jest rozwiązany. Auto od 2 tygodni jest w ASO Jaremko we Wrocławiu. Zostało już wszystko rozebrane z lewej strony. Obecnie czekają na instrukcje od importera i producenta.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2020, 08:49
Posty: 4
Auto: CX-30 150KM benzyna 2020

Postprzez pymek24 » 31 paź 2020, 19:16

Gallwroc napisał(a):Niestety problem nie jest rozwiązany. Auto od 2 tygodni jest w ASO Jaremko we Wrocławiu. Zostało już wszystko rozebrane z lewej strony. Obecnie czekają na instrukcje od importera i producenta.


Dzięki za odpowiedź, mi to wychodzi na szybę (element mocujący) tak jak kolega wyżej pisał, jak się delikatnie opuści to przestaje trzeszczeć. Oczywiście trzeszczenie występuje przy niższej temperaturze tak gdzieś poniżej 10 stopni. Jak naprawią to podziel się co to było bo widzę, że to nie jest jeden przypadek, tylko wada fabryczna.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2020, 11:43
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GY
Mazda CX-30

Postprzez Gallwroc » 8 lis 2020, 18:08

pymek24 napisał(a):
Gallwroc napisał(a):Niestety problem nie jest rozwiązany. Auto od 2 tygodni jest w ASO Jaremko we Wrocławiu. Zostało już wszystko rozebrane z lewej strony. Obecnie czekają na instrukcje od importera i producenta.


Dzięki za odpowiedź, mi to wychodzi na szybę (element mocujący) tak jak kolega wyżej pisał, jak się delikatnie opuści to przestaje trzeszczeć. Oczywiście trzeszczenie występuje przy niższej temperaturze tak gdzieś poniżej 10 stopni. Jak naprawią to podziel się co to było bo widzę, że to nie jest jeden przypadek, tylko wada fabryczna.


Problem rozwiązany po 3 tygodniach sprawdzania różnych opcji przez ASO i Importera. Powodem był niedokręcony i niezcentrowany zaczep zamka na słupku drzwi kierowcy. Wreszcie cisza i banan na twarzy. Korzyść z tego tylko taka, że przetestowałem dwie Mazdy 3 z silnikiem 122 KM i 180 KM w różnych konfiguracjach wyposażenia jako auta zastępcze.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2020, 08:49
Posty: 4
Auto: CX-30 150KM benzyna 2020

Postprzez zadra » 8 lis 2020, 22:18

przetestowałem dwie Mazdy 3 z silnikiem 122 KM i 180 KM w różnych konfiguracjach wyposażenia jako auta zastępcze

Jakie wrażenia?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Gallwroc » 10 lis 2020, 13:25

zadra napisał(a):
przetestowałem dwie Mazdy 3 z silnikiem 122 KM i 180 KM w różnych konfiguracjach wyposażenia jako auta zastępcze

Jakie wrażenia?

Zdecydowanie wolę swoją CX-30 Hikari z silnikiem 150 KM i manualną skrzynią biegów. Uważam, że jest to optymalna wersja. Komfort i wygoda oraz nieco lepszy silnik przemawia na korzyść CX-30 150 KM.
Co do 3-ki to wydaje mi się, że wewnątrz jest zdecydowanie mniej miejsca, ale to złudzenie. Gorsza widoczność, odczuwanie nierówności, ale to zupełnie inne profile opon w stosunku do CX-30. Bagażnik wydaje się nieco większy. Silniki: w 3-ce 122 KM to można jechać tak rekreacyjnie, w wersji X 180 KM to byłem zupełnie rozczarowany. Nie ma odczuwalnej różnicy w przyspieszeniu pomimo większej mocy silnika, dopiero w granicach > 4500 obrotów miałem wrażenie, że jest nieco żwawszy, z podkreśleniem słowa nieco. Generalnie, nie, nie, nie zachwyciła mnie ta rewolucja. Może jest oszczędny przy jeździe relaksacyjnej, lecz w normalnych warunkach nie ma efektu wow ze spalaniem, spodziewałem się więcej. Jest jedna rzecz, która mi przeszkadza w tym silniku X, a mianowicie subtelne szarpnięcie przy włączeniu się silnika w tryb "diesel", dla mnie słabo akceptowalne. Za to zdecydowanie polecam system nagłośnienia BOSE, jest naprawdę dobrze dla ucha przy bardzo dobrym wyciszeniu, przy czym CX-30 jest lepiej wyciszona niż 3-ka.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2020, 08:49
Posty: 4
Auto: CX-30 150KM benzyna 2020

Postprzez dine » 28 lis 2020, 17:39

Nie jeździłem wersją 122KM ale mam X-a. Wg. mnie to auto nie jest wolne. Zrobiłem dopiero niespełna 4kkm ale mam już za sobą pierwszą wymianę oleju. Auto z czasem staje się żwawsze czego dowodzą również filmy umieszczane w sieci. Nie mam najmniejszych problemów z wyprzedzaniem, nie trzeba redukować o ile zaczynasz wyprzedzać mając min 2500 obrotów. Przesiadłem się z wolnossącej benzyny. Dziś sobie zrobiłem też mały test przyspieszenia i w granicach 6k obrotów X dostaje dodatkowego kopniaka. Podoba mi się, a ponieważ ma świetne zawieszenie i jest dobrze wyciszony nie czuć prędkości i przyspieszenia. Zgadzam się co do szarpania i nie jest to spowodowane przestawieniem się w tryb "diesel". W maździe sami nie wiedzą co jest powodem. Część aut była objęta akcją serwisową z powodu "wypadania zapłonu". Mi powiedzieli, że mogło być to spowodowane wlaniem 98 do zbiornika. W moim przypadku szarpnięcia są częstsze przy niskim stanie paliwa. Po pierwszej wymianie oleju występują zdecydowanie rzadziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez scobel » 16 lut 2021, 20:06

Witam wszystkich FORUMOWICZÓW po bardzo długiej (7 lat) przerwie! <jupi> <jupi> <jupi>

Pod koniec stycznia pożegnałem się, z niemałym i szczerym żalem, z moją "3" BL kupioną jako fabrycznie nowa jeszcze w 2010 roku. W tym samy czasie odebrałem moją CX-30, benzyna 2.0, 150 KM (2021) i po tych kilku tygodniach całkowicie i stanowczo potwierdzam ten problem ...

Jest to typowy, aczkolwiek głośny i przez to dokuczliwy tzw. szum, gwizd powietrza i objawia się już zdecydowanie słyszalnie od prędkości ok. 120-130 km/h. Przy tak dobrze wyciszonym wnętrzu jest on dokuczliwy i bardzo irytujący. Fakt, że włączone nawet cicho radio tłumi ten problem, ale to nie może być przecież sposób na zaakceptowanie tego problemu, bo od czasu do czasu każdy ma naturalną potrzebę podróżowania w ciszy. :D :D :D

Moim skromnym zdaniem przyczyną mogą być dwie rzeczy:

1) Pasowanie drzwi po stronie kierowcy, tylnych względem przednich jest najdelikatniej pisząc dyskusyjne, a pisząc wprost – FATALNE, jak na smochód za taką kasę. Drzwi tylne są obniżone względem przednich o dobre 3 mm, co widać w nieliniowości trimów zewnętrznych otworów okiennych tych sąsiadujących drzwi: srebrnej listy ozdobnej, biegnącej wzdłuż dolnych linii otworów okiennych oraz na górnych krawędziach sąsiadujących osłon bocznych (słupek B), a w konsekwencji nieliniowości górnej szczęści uszczelki otworu okiennego. Takie złe spasowanie może powodować zawirowania powietrza i w efekcie opisywany tutaj problem hałasu. Zaznaczę, że od strony pasażera drzwi spasowane są perfekcyjnie i nie obserwuję tam żadnego hałasu!

2) Drugą przyczyną może załamanie przepływu powietrza, przy wyższych prędkościach, na elemantach osłony lusterka zewnętrznego od strony kierowcy. Jednak to obstawiałbym jako mało prawdopodobne, ponieważ tak jak wspomniałem powyżej, od strony pasażera obserwuję komfortową i oczekiwaną w takim samochodzie PREMIUM ciszę. Jeśli byłby to problem projektowy tych osłon, to moim zdaniem opisywany tutaj hałas występowałby po obu stronach.

To co zamierzam zrobić:
Jak tylko zrobi się nieco cieplej, to przy zaangażowaniu pomocnika z zewnątrz dokładnie okleić i uszczelnić dostatecznie szeroką taśmą malarską sąsiadujące powierzchnie tych obu drzwi i wykonywać jazdy testowe. W ten sposób na zasadzie eliminacji (etapowego odklejania fragmentów tego otaśmowania) zidentyfikować, w którym momencie hałas zacznie się pojawiać i przez to zidentyfikować konkretny fragment tych źle spasowanych drzwi, który odpowiada za ten hałas. Oczywiście w ten sposób nie usunę usterki, ale będę miał pewność co do przyczyny.

Jeśli potwierdzi się, że to wina tych źle spasowanych drzwi, to szczerze wątpię, czy serwis będzie mógł cokolwiek z tym zrobić. Z doświadczenia zawodowego wiem, że do tego potrzebny jest naprawdę bardzo dobry rzemieślnik – blacharz. Nieudolne próby poprawy tego pasowania mogą jedynie narobić więcej szkody niż pożytku, np. popękanie sealera PVC paneli wewnętrznych i zewnętrznych drzwi, utwardzanego podczas wypalania warstwy ELPO na lakierni w fabryce.

Póki co daj znać, jak wygląda u Ciebie kwestia pasowania drzwi po stronie kierowcy i pasażera!?
Może już na tym etapie znajdziemy jakąś wstępną korelację?

Pozdrawiam serdecznie z Gliwic
Sebastian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 09:41
Posty: 38 (0/4)
Skąd: Górny Śląsk
Auto: CX-30 Skyactive-G 2.0 (150 KM) Kanjo RM 2021

Postprzez dine » 16 lut 2021, 21:05

Mi udało się wyeliminować (a przynajmniej na razie tak mi się wydaje) to zjawisko po zabezpieczeniu uszczelek przed mrozem specjalnym smarem. Jednocześnie potwierdzam to co pisano w dziale dla mazdy 3. Zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądać kiedy nadejdą cieplejsze dni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez scobel » 16 lut 2021, 21:25

A co tam pisano dla Mazdy 3 – czy możesz zapisać tutaj link do tego wątku!?

Jak u Ciebie wygląda kwestia pasowania drzwi przednie-tylne po stronie kierowcy i pasażera? Zakładam, że jak wszyscy w Europie posiadasz egzemlarz produkowany w Salamanca (Mexico)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 09:41
Posty: 38 (0/4)
Skąd: Górny Śląsk
Auto: CX-30 Skyactive-G 2.0 (150 KM) Kanjo RM 2021

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9