I-Activ AWD – ewolucja układu napędu na cztery koła

Mazda CX-30 2019–

Postprzez dine » 20 mar 2021, 10:48

krabdul napisał(a):W Stanach sami inwalidzi... <oczy>
Miałem wcześniej 2 mazdy w MT a teraz AT i też mam swoje refleksje, ale to wątek o AWD więc nie będę się już rozpisywał.


Pamiętaj, to tylko moja opinia :) Memy "chcesz zabezpieczyć auto przed kradzieżą w USA? Kup manual" nie wzięły się też znikąd:) Każdy ma różne preferencje. Ja widzę tylko jedną zaletę automatu i jest to wygoda (również dyskusyjna zaleta). Wszystko pozostałe to wady. Nie ma absolutnie żadnej innej zalety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krabdul » 20 mar 2021, 12:31

dine napisał(a):
krabdul napisał(a):W Stanach sami inwalidzi... <oczy>
Miałem wcześniej 2 mazdy w MT a teraz AT i też mam swoje refleksje, ale to wątek o AWD więc nie będę się już rozpisywał.


Pamiętaj, to tylko moja opinia :) Memy "chcesz zabezpieczyć auto przed kradzieżą w USA? Kup manual" nie wzięły się też znikąd:) Każdy ma różne preferencje. Ja widzę tylko jedną zaletę automatu i jest to wygoda (również dyskusyjna zaleta). Wszystko pozostałe to wady. Nie ma absolutnie żadnej innej zalety.

Jeśli Twoje pierwsze zdanie jest prawdziwe, to w ostatnim powinno być zamiast absolutnie nie ma – nie dostrzegam.
Jedni wydają 8k na AT by mieć wg Ciebie gorsze auto z być może jedną zaletą a wg mnie Ty dorzuciłeś 10k na X, który wg mnie nie ma nawet jednej zalety a za to sporo wad. Jeździłem jakby co. To jak, zostawiamy AT i silnik i zostajemy przy AWD? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez genialdinho » 20 mar 2021, 15:18

Dziękuje za oponie. Jeśli zdecyduję się na AWD to tylko z automatem, wiem że z AWD trochę inaczej się autem rusza a czytałem że i doświadczeni kierowcy mogą mieć z tym problemy podejrzewam że to też kwestia przyzwyczajanie ale za automatem przemawia dla mnie też to że chciałbym by moja żona również jeździła autem a ona do tej pory tylko automat a z manualem nie za bardzo sobie radzi więc wybór jeden.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2021, 19:31
Posty: 6 (1/0)
Auto: cx-30

Postprzez dine » 20 mar 2021, 22:50

krabdul napisał(a):
dine napisał(a):
krabdul napisał(a):W Stanach sami inwalidzi... <oczy>
Miałem wcześniej 2 mazdy w MT a teraz AT i też mam swoje refleksje, ale to wątek o AWD więc nie będę się już rozpisywał.


Pamiętaj, to tylko moja opinia :) Memy "chcesz zabezpieczyć auto przed kradzieżą w USA? Kup manual" nie wzięły się też znikąd:) Każdy ma różne preferencje. Ja widzę tylko jedną zaletę automatu i jest to wygoda (również dyskusyjna zaleta). Wszystko pozostałe to wady. Nie ma absolutnie żadnej innej zalety.

Jeśli Twoje pierwsze zdanie jest prawdziwe, to w ostatnim powinno być zamiast absolutnie nie ma – nie dostrzegam.
Jedni wydają 8k na AT by mieć wg Ciebie gorsze auto z być może jedną zaletą a wg mnie Ty dorzuciłeś 10k na X, który wg mnie nie ma nawet jednej zalety a za to sporo wad. Jeździłem jakby co. To jak, zostawiamy AT i silnik i zostajemy przy AWD? ;)


Piszesz takie kontrowersje, a później pytasz czy porzucamy dyskusje na ten temat... ;)

Kurde, to nie ten wątek ale zapytam. Jakie wady ma X? Nie dopłaciłem nawet złotówki do X-a. Nie mam też do niego zastrzeżeń. Jestem zadowolony. Przyznam jednak, że nie miałem okazji testować innych wariantów silnikowych.

Czy auto za automatem jest gorsze? Zależy dla kogo. Co do doboru słów, to mógł bym użyć "dostrzegam/nie dostrzegam" jeżeli nie przytoczył bym konkretnych argumentów. Jeżeli natomiast uważasz, że gorsze przyspieszenie, szarpanie, wyższe spalanie, gubienie biegów są zaletami... Nie wiem w zasadzie co powiedzieć. Dla każdego powyższe cechy mają różną wagę, dlatego bilans korzyści i strat będzie różny podczas analizy tego samego przypadku. Podczas zakupu przedstawiłem żonie moją analizę korzyści i strat z posiadania auta z automatem i pozostawiłem jej wybór. Powiedziała manual, mi manual również bardzo odpowiadał. Kupiłem więc manual.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krabdul » 21 mar 2021, 00:58

Czy nie doplaciłeś to nie wiem. Pewnie skorzystałeś z kupna Xa z rocznika 2019 w cenie G z 2020 skoro tak piszesz.
Tak po krótce to X ma fajne dane papierowe, a rzeczywistość i pomiary w granicach 122/150KM. Masz GPFa, masz gratis 40kg przez co ciut gorzej zbalansowane auto, w X są problemy ze sprężarką. Spalanie na jeździe testowej miałem mało zadowalające a w wątku o przekłamywaniu kompa głównie posiadacze Xa piszą. Kolejny kant mazdy.
Ja jeździłem testówką X z AT i AWD i zamiast obiecanych 9s z hakiem miała ok 11s. Teraz w G zamiast obiecanych 10.4 mam ok 10s i to w dodatku przy 97 wrzuca trójkę. Jakby zmierzyć do 90 czy 120 to pewnie minimalnie gorzej byłoby niż w MT. Automat ma gorsze przyspieszenie głównie przez 0-20km/h a potem idzie podobnie jak manual. Także nawet jak w katalogu jest duża różnica to też nic jeszcze nie oznacza. Miałem wcześniej 3 BM w manualu podciągniętą do 185KM i miała ok 7-7.5s do 100 i ok 18s do 160 i czuć było różnice. Tamto auto mnie prowokowało do redukcji i jazdy pod odcinkę, CX-30 już nie, więc w codziennej jeździe to auto porusza się dynamiczniej niż MT, w którym nie chce się mieszać biegami. Auto mi też nie szarpie, a w MT jak było zimno i wilgoć to po paru latach sprzęgło kwadratowo chodziło. W GG miałem to samo a nawet musiałem raz na rok łapę sprzęgła smarować. Jeśli chodzi o spalanie to AT ma gorsze w testach, ale jak nie jest obciążony to sam szybko wrzuca 5 czy 6 bieg, czego w MT też przy małych prędkościach się czasem nie chce robić i suma summarum różnice od stacji do stacji są marginalne. Teraz mam 1 litr gorsze spalanie a doszło 200kg, AT, AWD i wyższa buda.
No i zaletą AT jest większy relax i koncentracja na drodze a to się przekłada na bezpieczeństwo. Po okulary (bo nie komórkę;)) też łatwiej sięgnąć.
Miało być krótko a nie było :)
Ale żeby nie było tak ponuro to cieszę się, że nie odczuwasz wad Xa wymienionych przeze mnie i cieszę się, że mnie nie dotyczą te wymienione przez Ciebie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dine » 21 mar 2021, 09:56

krabdul napisał(a):Czy nie doplaciłeś to nie wiem. Pewnie skorzystałeś z kupna Xa z rocznika 2019 w cenie G z 2020 skoro tak piszesz.
Tak po krótce to X ma fajne dane papierowe, a rzeczywistość i pomiary w granicach 122/150KM. Masz GPFa, masz gratis 40kg przez co ciut gorzej zbalansowane auto, w X są problemy ze sprężarką. Spalanie na jeździe testowej miałem mało zadowalające a w wątku o przekłamywaniu kompa głównie posiadacze Xa piszą. Kolejny kant mazdy.
Ja jeździłem testówką X z AT i AWD i zamiast obiecanych 9s z hakiem miała ok 11s. Teraz w G zamiast obiecanych 10.4 mam ok 10s i to w dodatku przy 97 wrzuca trójkę. Jakby zmierzyć do 90 czy 120 to pewnie minimalnie gorzej byłoby niż w MT. Automat ma gorsze przyspieszenie głównie przez 0-20km/h a potem idzie podobnie jak manual. Także nawet jak w katalogu jest duża różnica to też nic jeszcze nie oznacza. Miałem wcześniej 3 BM w manualu podciągniętą do 185KM i miała ok 7-7.5s do 100 i ok 18s do 160 i czuć było różnice. Tamto auto mnie prowokowało do redukcji i jazdy pod odcinkę, CX-30 już nie, więc w codziennej jeździe to auto porusza się dynamiczniej niż MT, w którym nie chce się mieszać biegami. Auto mi też nie szarpie, a w MT jak było zimno i wilgoć to po paru latach sprzęgło kwadratowo chodziło. W GG miałem to samo a nawet musiałem raz na rok łapę sprzęgła smarować. Jeśli chodzi o spalanie to AT ma gorsze w testach, ale jak nie jest obciążony to sam szybko wrzuca 5 czy 6 bieg, czego w MT też przy małych prędkościach się czasem nie chce robić i suma summarum różnice od stacji do stacji są marginalne. Teraz mam 1 litr gorsze spalanie a doszło 200kg, AT, AWD i wyższa buda.
No i zaletą AT jest większy relax i koncentracja na drodze a to się przekłada na bezpieczeństwo. Po okulary (bo nie komórkę;)) też łatwiej sięgnąć.
Miało być krótko a nie było :)
Ale żeby nie było tak ponuro to cieszę się, że nie odczuwasz wad Xa wymienionych przeze mnie i cieszę się, że mnie nie dotyczą te wymienione przez Ciebie :)


Żeby już dłużej nie odbiegać od tematu, to nie będę się odnosić do Twoich zarzutów. Napiszę tylko, że w perspektywie jest aktualizacja softu do silnika, która powinna poprawić parametry jazdy. Jednak zdecydowanie przesadzasz z tym co napisałeś, a na forum nie widziałem wymienionych przez Ciebie rewelacji.

Nie zmienia to faktu, że zdanie na temat AWD mamy podobne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 22 mar 2021, 18:19

Odradzał ktoś skrzynie AT Mazdy? Dziwne tutaj chyba wszyscy polecają. A AT + AWD to jest super sprawa w zimie. Nie wiem co masz za opony ale ja mam Continentale i łapie się na tym że jeżdżę szybciej po śniegu nich po suchym asfalcie. To co ktoś napisał wcześniej przewidywalność startu to jest to czego DSG nie ma. Do tego AWD i na śniegu na ulicy nie ma samochodu który odjedzie lepiej. Najbardziej mi się chce z tych drogich fur śmiać jak tylko kładę nogę na gaz i jazda a oni kręcą kółkami w miejscu. Latem jak jest zimno i mokro to samo...

Lag przy AT jest ale wiele samochód szczególnie DSG i silnik turbo ma większy. Najważniejsze że ta skrzynia zawsze reaguje tak samo jest przewidywalna. DSG raz redukuje dobrze (nieparzysta ilość biegów) a czasami kiepsko (parzysta ilość biegów).

I jeszcze co do AWD byłem na torze Łódź w śnieg i lud. Instruktorzy się dziwili bo ja po prostu jechałem inni walczyli o życie. Nawet sprawdzali co ja to mam za opony. To co wyprawia CX-3 na śniegu z butem na hamulcu lub na gazie to spowodowało że przez następne 2tyg miałem świetny humor.

Spalanie dla AT Mazda podaje mniejsze. Moim zdaniem też tak jest.

A teraz milion systemów szczególnie tempomat aktywny z automatem po prostu działa lepiej. Tak samo jak zadziała jakiś scbs to auto nie zgasnie spontanicznie. W zimę w kopnym śniegu się nie spali sprzęgła walczą z e ASR itd. Nie widzę wad tego automatu. Za to widzę wiele wad DSG i CVT.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9