Awarie i usterki .

Mazda CX-30 2019–

Postprzez krzychk » 1 wrz 2021, 18:21

1) u mnie nie występuję – ale też nie było ponaddźwiękowej ;)
2) 186 kucy i nic nie wibruje

Za to solidne mycie i klameczki są mniej chętne do współpracy :/ nie, nie zgłaszałem, poczekam na inne ew. kwiatki i przy pierwszym pełnym przeglądzie.

@Lulas – parę miesięcy temu m.in. braliśmy XCeed na jazdę, pogadałem z dwoma znajomymi i pass, a macany był ten z 204 kuce.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 06:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez dine » 1 wrz 2021, 23:24

lulas napisał(a):użyłem spryskiwaczy przy szybszej jeździe i płyn poleciał na szybę z mojej


Zawsze tak się dzieje. Jak o tym pisałem, to było wielkie oburzenie. Zimą będziesz miał piękne lodowe smugi. Tyle pożytku z tych "wybajerzonych" wycieraczek. Poza tym ścierają tak samo jak zwyczajne :)

lulas napisał(a):Lekkie drgania przy mniejszych obrotach

Prywatnie mam skyactiv-x i w porównaniu do "g", które miałem jako zastępcze to silnik pracuje aksamitnie gładko i cicho. "G" przy odpalaniu straszliwie hałasował (w porównaniu do "X") oraz wibrował. Zakładam więc, że ten typ tak ma. Przez ten fakt ucierpiał na tym ogólny odbiór auta ze słabszym silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 615 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Lukk75 » 2 wrz 2021, 10:10

A co ma piernik do wiatraka z tymi wycieraczkami/spryskiwaczami.
System mycia szyb jest fajnie rozwiązany.
Po pierwsze , zapewnia umycie całej powierzchni pod wycieraczką (ile było narzekania , że pół szyby nie umyte w CX3 – poszukajcie na forum)
Po drugie , nie ma ograniczania widoczności jak np. w Octavii gdzie bardzo dokładne rozpylenie również tam gdzie wycieraczki nie docierają rozmywa obraz. Reszta oczywiście super spływa lub ładuje właśnie na bocznej szybie.

A to,już kwestia aerodynamiki, albo „rynna ocynk” i nic na szybie, albo estetyka i niższe zużycie paliwa.
Chyba nie ma takiego auta które przy pewnych prędkościach nie puszczałoby na szybę.

Zawsze nożna sobie walnąć extra owiewkę….. <rotfl>
Osobiście wole umyć auto z korzyścią dla wszystkich bo to zazwyczaj sól drogowa…
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez Maz56 » 2 wrz 2021, 11:46

Kupując nowe auto każdy by chciał dokonać jak najlepszego wyboru, niestety jest to nie możliwe gdyż każda marka ma trochę inaczej skonfigurowane auto. Najlepiej jak by zbudować samochód każdemu indywidualnie a my powiedzieli byśmy co chcemy z której marki – marzenie. A całe swoje życie jeździłem fiatami i nie miałem z nimi nigdy problemu. Będąc na forach fiata zastanawiałem się jak to się dzieje że mnie nie dotyczą te wszystkie problemy, fakt zawsze się coś zużyje w samochodzie i należy to niezwłocznie wymienić. O samochód też trzeba dbać licząc się z tym że jak kupiłem to będę musiał czasem wydać na części. Ja kupiłem Mazdę dlatego że fiat nie miał nic sensownego do zaproponowania. A dlaczego Mazda bo ma silnik o pojemności większej niż karton mleka. Mimo że nie ma turbiny (i z tego jestem zadowolony) to pomyka do przodu bez problemu. Ostatnio przejechałem Polskę w zadłuż i ku mojemu zaskoczeniu nie byłem zmęczony jazdą – miałem frajdę. Systemy mazdy może nie działają tak jak bym sobie życzył ale działają dobrze tylko trzeba się tylko do tych rozwiązań przyzwyczaić. Jadąc w dużym deszczu w ciągu dnia po kilku dziesięciu kilometrach skapnąłem się że mając światła w automacie nie świeci mi tył co jest niebezpieczne bo może nas ktoś z tyłu nie zauważyć. Więc przekręciłem pokrętło no coś w tym samochodzie poza trzymaniem kierownicy i pedału gazu trzeba od czasu do czasu zrobić. Nie bądźmy tacy wymagający że system ma myśleć za nas bo jak tak się stanie to po co my będziemy tam potrzebni.
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2021, 18:57
Posty: 30 (1/0)
Auto: Mazda CX30 KANJO
e-SKAYACTIV-X AT
2021, 186 KM

Postprzez lulas » 3 wrz 2021, 14:19

Dzięki wszystkim za komentarze :)

Co do szyb to rzeczywiście jest to pewien kompromis, a samo brudzenie to tylko pierdoła, ale osobiście spotkałem się z tym tylko w Fiacie Bravo (choć absolutnie nie twierdzę, że problem występuje tylko tam), który zresztą takich pierdół miał trochę za dużo :) ale Bravo to tanie auto i dostaje się to, za co się zapłaciło. Nawiasem mówią auto zawiodło mnie tylko kilka razy: awaria skrzyni biegów, pęknięte sprężyny (jedna ostatnio na wakacjach), brak wstecznego... ;)

Zwrócę jeszcze uwagę na te wycieraczki i inne drobiazgi podczas ewentualnej następnej jazdy próbnej.

Przy okazji jazd to u konkurencji (nie tylko koreańskiej) nie było problemu dostać auto od soboty do poniedziałku, tymczasem w jedynej Maździe w Krakowie nie da się, bo mają tylko jedno auto w takiej konfiguracji. Co ciekawe akurat aktualnie tego auta nie mają, bo ktoś z firmy je wziął i będzie dopiero w poniedziałek ¯\_(ツ)_/¯
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to może zależy mniej od marki, a bardziej od dealera, ale to przez pryzmat dealerów, obsługi itp. oceniamy model czy wręcz całą markę.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2021, 14:24
Posty: 36 (1/3)
Auto: 2021 CX-30, G 150, MT, Kanjo + Sport

Postprzez Palmer » 7 wrz 2021, 10:53

Potwierdzam, że w Sky-G po odłączeniu dwóch cylindrów autko wpada w wibracje (drgania), ale tylko w konkretnych zakresach prędkości obrotowych silnika, np. przy 1500-1550 rpm – wibracje, 1600-1700 rpm – brak, 1800 rpm – wibracje, 2000 rpm – brak. Powyżej już raczej nie występują. Odłączanie/ załączanie cylindrów jest, jeśli się na tym skupimy, zauważalne i objawia się naprawdę bardzo subtelnym szarpnięciem silnika. Ten typ tak ma niestety i liczę na to, że producent wypuści jakąś poprawkę elektroniki sterującej, która inteligentniej będzie sterować momentem odłączania się cylindrów. Mnie osobiście aż tak to nie wkurza. Ale może zacznie, kiedy ktoś z moich pasażerów zwróci na to uwagę. Póki co cieszę się, że mam fajny, nowoczesny wolnossący silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez corky1 » 7 wrz 2021, 14:18

Palmer napisał(a):Potwierdzam, że w Sky-G po odłączeniu dwóch cylindrów autko wpada w wibracje (drgania), ale tylko w konkretnych zakresach prędkości obrotowych silnika, np. przy 1500-1550 rpm – wibracje, 1600-1700 rpm – brak, 1800 rpm – wibracje, 2000 rpm – brak. Powyżej już raczej nie występują. Odłączanie/ załączanie cylindrów jest, jeśli się na tym skupimy, zauważalne i objawia się naprawdę bardzo subtelnym szarpnięciem silnika. Ten typ tak ma niestety i liczę na to, że producent wypuści jakąś poprawkę elektroniki sterującej, która inteligentniej będzie sterować momentem odłączania się cylindrów. Mnie osobiście aż tak to nie wkurza. Ale może zacznie, kiedy ktoś z moich pasażerów zwróci na to uwagę. Póki co cieszę się, że mam fajny, nowoczesny wolnossący silnik.

Ja u siebie zauważyłem trochę inny przedział, gdy pojawiają się delikatne wibracje – poniżej 1500 rpm nie wyłączają się cylindry, 1500-1750 wibracje, powyżej brak (albo są tak minimalne, ze nie odczuwam). Po aktualizacji oprogramowania i wymianie mocowań chłodnicy teraz mi to nie przeszkadza, poza tym utrzymując obroty powyżej 2000 jest to zdrowsze dla silnika, który tez się lepiej zbiera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Palmer » 7 wrz 2021, 15:37

corky1 napisał(a):Ja u siebie zauważyłem trochę inny przedział, gdy pojawiają się delikatne wibracje – poniżej 1500 rpm nie wyłączają się cylindry, 1500-1750 wibracje, powyżej brak (albo są tak minimalne, ze nie odczuwam). Po aktualizacji oprogramowania i wymianie mocowań chłodnicy teraz mi to nie przeszkadza, poza tym utrzymując obroty powyżej 2000 jest to zdrowsze dla silnika, który tez się lepiej zbiera.

Te przedziały obrotowe silnika podałem z palca (dla przykładu), bo dokładnie tego nie weryfikowałem. Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że przy żeglowaniu na dwóch cylindrach wibracje występują tylko w konkretnych zakresach obrotowych silnika.
Rozumiem, że mocowanie chłodnicy pośrednio wpływało na natężenie (intensywność) tych wibracji. A zdiagnozowałeś to samodzielnie czy też mistrz serwisu w ASO po jeździe testowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez corky1 » 7 wrz 2021, 16:24

Była na to nota serwisowa, ASO powinny ją posiadać. Niektórym to pomogło, niektórym nie, ja zauważyłem różnicę do tego stopnia, że dezaktywacja cylindrów już mi nie przeszkadza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez krabdul » 7 wrz 2021, 17:48

Ja przez rok cały jeden raz czułem jakieś "niepokojące" wibracje przez kilka sekund a zmiany przełączania 4->2->4 bez patrzenia na schemat są bardzo trudne do wychwycenie. Pewnie miałem aktualizację przed odbiorem no i ponoć w AT to mniej czuć, aczkolwiek Palmer też ma AT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dyskograf » 9 wrz 2021, 19:35

Dzisiaj z żoną zrobiliśmy parę testów na czujniki parkowania i tak:

– przednie to jakaś kpina, żona stanęła centralnie przed samochodem i zero reakcji systemu
– czujniki zaskakiwały jak przesunęła się w bok, chociaż czasami włączały się z opóźnieniem
– czujniki tylne w ogóle (!) jej nie wykryły, nie wiem czy działają tylko przy włączonym wstecznym (miałem wrzucony luz)? Instrukcja chyba nic o tym nie wspomina.
– wcześniej w ciągu dnia parkowałem za tyłem innego samochodu, leciutko węższego od mojego i czujniki, podczas powolnego dojeżdżania włączyły się z sygnałem ciągłym dopiero kiedy się sam zatrzymałem, no dramat...

Na forum nie zauważyłem wielu narzekań na działanie tego systemu, nie wiem czy to ja mam za wysokie wymagania, czy faktycznie coś jest nie tak z moją sztuką?

Podczas kolejnej wizyty w ASO chyba razem z panem magikiem usiądę i pokażę mu o co chodzi, bo z tego co mówili robili tylko testy ze ścianą i tam działa dobrze (faktycznie z szeroką ścianą sobie radzi, no brawo).
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2021, 08:04
Posty: 50 (0/5)
Auto: CX-30 2021, Hikari, 150KM M/T, FWD
CX-5 2022, Hikari, 194KM, A/T, FWD

Postprzez lulas » 9 wrz 2021, 21:54

Ja miałem dzisiaj jazdę próbną i zapomniałem zwrócić dokładnie uwagę na te czujniki, bo widziałem, że właśnie na forum było narzekane – może nawet Twoje posty (ewentualnie to było w dziale o 3 BP). Parkowałem tylko pod salonem, ale w sumie to nie przyzwyczaiłem się do działania czujników, więc patrzyłem na kamerę i lusterka. Akurat tam było ciasno więc wszystkie piszczały cały czas – znaczy, że działają ;)
Podczas jazdy za to zauważyłem, że włączył mi się przedni i piszczał gdy zatrzymałem się za samochodem przede mną, ale nie wiem czemu tak się stało – nie podjechałem jakoś szczególnie blisko. Ciężko mi powiedzieć, czy tak ma być, czy nie.

Z innych uwag to
– potwierdzam, że lusterko kierowcy drży przy wyższej prędkości. Jakoś specjalnie mi to nie przeszkadzało, ale występuje to, niestety.
– drgań, o których pisałem wcześniej już nie zauważyłem, może po prostu już nie męczyłem auta na niskich obrotach (przyzwyczajenie z klekota, którym obecnie jeżdżę)
– tym razem płyn do spryskiwaczy nie poleciał mi na szybę boczną – pewnie użyłem mniej płynu.

Ogólnie auto mi się podoba i teraz mam niezły zgryz, myślałem, że jednak wezmę to drugie i będzie spokój ;)
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2021, 14:24
Posty: 36 (1/3)
Auto: 2021 CX-30, G 150, MT, Kanjo + Sport

Postprzez dine » 9 wrz 2021, 22:07

dyskograf napisał(a):przednie to jakaś kpina, żona stanęła centralnie przed samochodem i zero reakcji systemu


Tak, czujniki parkowania w tym aucie to kpina, a narzekań na nie jest bardzo wiele. Często zdarza mi się podjechać do przeszkody i gasić już silnik kiedy na milisekundę coś "piknie". Kompletnie nieprzydatne.
By działały tylne, to jednak trzeba mieć wrzucony wsteczny. Działają tak samo jak przednie, dodatkowo wprowadzając w błąd. Mam ciasny garaż i grają pełną gamą kiedy mam jeszcze dobre 10cm do ściany. Nieprzydatny gadget.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 615 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krabdul » 10 wrz 2021, 11:09

Ja jestem zadowolony z czujników i wg mnie działają prawidłowo, więc to że na jeździe próbnej ktoś będzie zadowolony lub nie, nie oznacza, że w docelowym aucie też tak będzie – widzę tu dużą losowość niestety.

dine napisał(a):Mam ciasny garaż i grają pełną gamą kiedy mam jeszcze dobre 10cm do ściany. Nieprzydatny gadget.

dine, co do tych 10cm to kiedyś widziałem tabelę aut z testem czujników i była właśnie podana odległość od której auto już piszczy ciągłym sygnałem. Tu Cię zaskoczę, bo jakieś mazdy były w czołówce z odległością ok 30cm, a niektóre auta potrafiły już piszczeć ciągłym sygnałem od ok 70-80cm.
To chyba nie jest system do parkowania na zapałkę – poza tym jeszcze trzeba przewidzieć minimalny zapas na otwarcie klapy. W przypadku CX-30 to jest ok 10-20cm.

lulas napisał(a):– tym razem płyn do spryskiwaczy nie poleciał mi na szybę boczną – pewnie użyłem mniej płynu.

Mi w 99% przypadków nie leci na boczne szyby. Musi być odpowiednia prędkość i wiatr boczny by tak się zadziało. Ja regulowałem sobie dysze, ale pod kątem równomierności spryskiwania a nie ucieczki płynu – może przy okazji coś to pomogło.

lulas napisał(a):Podczas jazdy za to zauważyłem, że włączył mi się przedni i piszczał gdy zatrzymałem się za samochodem przede mną, ale nie wiem czemu tak się stało – nie podjechałem jakoś szczególnie blisko. Ciężko mi powiedzieć, czy tak ma być, czy nie.

Nie wiem czy tego przypadkiem się gdzieś nie ustawia w opcjach, ale jak masz kamerkę z przodu to ona też się uruchamia jak się podjedzie pod auto i czasem to jest 1m a czekam 1.5m – pewnie głównie zależy to od auta z przodu. W przypadku mazdy przynajmniej jest tak, że jak już Ci zacznie pipczeć, ale oba auta stoją to jest kilka sygnałów i potem cisza. Np. w astrze będzie piszczeć do oporu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dyskograf » 10 wrz 2021, 11:39

Tak, zgodnie z instrukcją piszczy 6 sekund i potem się wyłącza, przynajmniej do czasu kiedy nie stwierdzi, że sytuacja z przodu/tyłu uległa znaczącej zmianie.

W instrukcji jest też cała tabelka, w jakiej odległości który czujnik jakim dźwiękiem reaguje, polecam się zapoznać :)

(oczywiście to tylko w przypadku, gdy komuś czujniki działają poprawnie, ja sobie tę tabelkę mogę w pupę wsadzić xD)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2021, 08:04
Posty: 50 (0/5)
Auto: CX-30 2021, Hikari, 150KM M/T, FWD
CX-5 2022, Hikari, 194KM, A/T, FWD

Postprzez onufryz » 13 wrz 2021, 07:28

Dodam od siebie, że przy prędkościach autostradowych(140 km/h) użycie spryskiwaczy nie powodowało zaciągnięcia płynu na boczne szyby i to nie ważne czy pod wiatr czy z wiatrem czy bocznymi podmuchami, ale wydaje mi się, że idzie za mało płynu i szyba jest słabo czyszczona – takie moje odczucie.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2021, 06:14
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda CX-30,skyactive-x,Hikari,2020

Postprzez polel » 14 wrz 2021, 15:26

Od siebie dodam, że nie mam kompletnie żadnego problemu z czujnikami parkowania. Powiedziałbym nawet, że są nadgorliwe <lol> Może to ma związek z wersją auta z 2021, więc pewnie zaktualizowaną odpowiednio.
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2014, 17:35
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda CX-30 2021 Hikari+Luxury Pack 150KM Manual

Postprzez dyskograf » 14 wrz 2021, 15:46

Ja odbierałem auto w lipcu tego roku więc chyba nie :P
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2021, 08:04
Posty: 50 (0/5)
Auto: CX-30 2021, Hikari, 150KM M/T, FWD
CX-5 2022, Hikari, 194KM, A/T, FWD

Postprzez krzychk » 19 wrz 2021, 21:26

już pisałem – brak problemów z czujnikami, rocznik '21, tak więc
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 06:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez pawcho » 20 wrz 2021, 20:25

Tak sobie czytam i czytam ten wątek i naprawdę jestem zbudowany. Przedstawiane tutaj problemy to naprawdę "pryszczyk"– jakieś spryskiwacze, jakieś centymetrowe odległości czujników itp. Wystarczy poczytać tygodni motoryzacyjne, pogadać ze znajomymi posiadającymi inne marki i człowiek będzie szczęśliwy, że ma mazdę/ no aktualne modele/. Nawiasem pisząc to jest moja druga trójka i tak jak pierwsza jest póki co bezawaryjna i bez ww. mankamentów. Tak więc cieszmy się, że trafiają się nam posiadaczom tylko takie w sumie drobnostki. Poważniejsze problemy to super jednostkowe przypadki. Na dzisiaj jakbym miał wymieniać to w tym przedziale cenowym ponownie bym wybrał tą markę za bezawaryjność, wygląd /ale to rzecz gustu/ i wyposażenie-nieosiągalne w innych markach w tej cenie,/ no chyba się nie mylę/ :)
 
Od: 1 cze 2015, 17:47
Posty: 75 (1/1)
Auto: mazda cx 30

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9