Awarie i usterki .

Mazda CX-30 2019–

Postprzez dyskograf » 20 wrz 2021, 20:06

To też nie jest tak, poważniejsze usterki też były: https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=Mazda
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2021, 07:04
Posty: 50 (0/5)
Auto: CX-30 2021, Hikari, 150KM M/T, FWD
CX-5 2022, Hikari, 194KM, A/T, FWD

Postprzez pawcho » 21 wrz 2021, 13:43

Tak ale to są akcje serwisowe i też nie dotyczą wszystkich serii. To nawet świadczy in. plus dla firmy, że nie chowa głowy w piasku jak np: swego czasu Toyota w USA. O ile pamiętam chodziło o oryginalny chodnik, który czasami blokował pedał gazu czy tez hamulca i to doprowadziło do paru wypadków. Sprawa oparła się w sądzie i firma wybuliła sporą ilość kasy. Akcje serwisowe miał chyba wszystkie marki.
 
Od: 1 cze 2015, 16:47
Posty: 75 (1/1)
Auto: mazda cx 30

Postprzez dyskograf » 21 wrz 2021, 13:56

Nie będę na siłę próbował stawiać tutaj jakichś wniosków, bo sam jestem bardzo zadowolony z samochodu. Może to kwestia tego, że całościowo samochód jest super i takie małe pierdy (czujniki, składanie lusterek itp) bardziej wtedy rzucają się w oczy?

Jedyna poważna usterka, którą kojarzę z forum to, jak twierdzą niektórzy, za małe tarcze hamulcowe, przez co byli zmuszeni do ich wymiany po kilku tysiącach km. I tutaj podobno Mazda nie zawsze respektuje wymianę w ramach gwarancji.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2021, 07:04
Posty: 50 (0/5)
Auto: CX-30 2021, Hikari, 150KM M/T, FWD
CX-5 2022, Hikari, 194KM, A/T, FWD

Postprzez dine » 24 wrz 2021, 18:16

Jestem po pierwszym przeglądzie i 3 akcjach serwisowych (siłowniki – nie dotyczy, audio bose, przeprogramowanie czujników i inne usprawnienia). Zgłosiłem również inne usterki. Koszt przeglądu to 1473PLN. Wymieniono mi również porysowaną szybkę zegarów w ramach gwarancji (szczegóły opisane w innym wątku).
I teraz tak:

1. Brak możliwości wybierania głosowego adresów w nawigacji.
– "jeżeli coś nie działa, to nie znaczy, że jest to usterka" – dosłowna odpowiedź człowieka z serwisu. "Nie mamy wpływu na działanie oprogramowania..." etc.
2. AHL dzała jak chce.
– "przeprogemowanie czujników w ramach akcji serwisowej" – rzeczywiście jest zmiana co zaobserwowałem tuż po wyjeździe z serwisu na przejeździe kolejowym.
3. Rozłączające się AA i BT.
– "update mazda connect" – ciężko wyciągnąć wnioski, zobaczymy z czasem
4. Szyba czołowa podatna na odpryski i zarysowania.
– "z szybami to nie do nas, to na blacharnie" – tak, to jest cytat odpowiedzi człowieka z serwisu.
5. Czujniki parkowania praktycznie nie działają.
– "przeprogramowanie czujników w ramach akcji serwisowej" – tak, jest lepiej
6. Czujnik deszczu działa słabo, nie przełącza się w najwyższy tryb pracy mimo obfitego deszczu.
– I tu dowiedziałem się interesującej rzeczy, o której nie ma mowy w instrukcji i właściwie nigdzie indziej – "W tryb najwyższej wydajności trzeba przełączać manualnie, automatyczna regulacja prędkości poruszania się wycieraczek działa płynnie i ma swój ograniczony zakres" – mhm... akurat :)
7. Szarpanie i dziwny klekot, dźwięk luźnego elementu pod maską.
– "nasz mistrz mechanik obejrzał, przetestował, to innowacyjny super silnik i po prostu tak ma" – mam się nie przejmować...

Ogólnie to trochę wprowadzono mnie w błąd odnoście kosztu auta zastępczego – zgubiono jedno zero w wycenie... A na podsumowaniu policzono dwa razy jedną część na szczęście po zwróceniu uwagi skorygowano ten błąd.
Potwierdzam też spostrzeżenia kolegów z francuskiego forum odnośnie akcji serwisowej, która dotyczy "przeprogramowania czujników". Auto jeździ wyraźnie żwawiej. Możliwe, że to zakamuflowany ten słynny SPIRIT 1.1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychk » 24 wrz 2021, 19:31

Za pkt 4 albo bym strzelił w ucho albo poprosił o powtórzenie wypowiedzi bo nie zdążyłem nagrać
Lepiej powiedz gdzie tak ładnie mówią ;)
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 05:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez dine » 24 wrz 2021, 21:20

Rozmowa była taka, że wszystko działa zgodnie ze "specyfikacją producenta", a jeżeli jest zgodne ze specyfikacją, to znaczy, że moje roszczenia są bezpodstawne. Nie wykłócałem się, bo kiedyś pracowałem po drugiej stronie i wiem, że w większości przypadków to tylko strata czasu. Chciałem by ten fakt był odnotowany, a człowiek pisał coś tam w komputerku kiedy recytowałem mu listę, którą przygotowałem. A i zapomniałem też wspomnieć, że nadmieniłem również o parujących lampach. Zostałem zapytany czy mam zdjęcia, odparłem, że nie mam, na co dostałem odpowiedź. że kondensacja pary wodnej to normalne zjawisko i nie ma podstaw by uznać to za usterkę :) Powiedziałem, że to nie jest normalne by para się w lampach skraplała i "no tak, tak... ale właściwie to ja nie wiem co panu powiedzieć, bo nie mam punktu zaczepienia" i na tym się dyskusja skończyła. Nie, nie będę robił antyreklamy, bo ostatecznie nie było najgorzej i obawiam się, że jak wrócę do stolicy, to będzie tylko gorzej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Palmer » 24 wrz 2021, 23:04

Dzięki za obszerny raport. Prośba o doprecyzowanie kilku wyszczególnionych przez Ciebie kwestii.
dine napisał(a):Jestem po pierwszym przeglądzie i 3 akcjach serwisowych (siłowniki – nie dotyczy, audio bose, przeprogramowanie czujników i inne usprawnienia).

Nie bardzo rozumiem. Na przeglądzie zrobili 3 akcje serwisowe? To znaczy jakie? Coś z siłownikami klapy bagażnika było nie tak? Audio też szwankowało? (czyli to akcja nr 2). A jako akcję serwisową nr 3 – przeprowadzono przeprogramowanie sterowników. No ok, ale jakich konkretnie? Czy chodzi o czujniki parkowania, o których pisałeś w dalszej części wiadomości?
Qrcze duży ten koszt. Rozumiem, że nie przytargałeś na przegląd swoich materiałów, jak olej, filtry?

ad. 2
Na czym ta zmiana polegała i co dokładnie uległo poprawie? Czy w innych okolicznościach niż przejazd kolejowy, nie dało się tego distrzec?

ad. 3
To jaką wersję miałeś wcześniej i jaką po aktualizacji?

ad. 4
"(...) na blacharnię" <lol>

dine napisał(a):Potwierdzam też spostrzeżenia kolegów z francuskiego forum odnośnie akcji serwisowej, która dotyczy "przeprogramowania czujników". Auto jeździ wyraźnie żwawiej. Możliwe, że to zakamuflowany ten słynny SPIRIT 1.1

Wiesz może o jakie czujniki w tej akcji się rozchodzi, że po ich przeprogramowaniu auto jeździ wyraźnie żwawiej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez worn » 25 wrz 2021, 07:35

Dla mnie punkty 2. i 5. brzmią trochę jak efekt placebo, gdzie klientowi wciska się informację "przeprogramowano sterowniki" z nadzieją, że się odczepi. Lepiej dać sobie trochę czasu i poczekać z ostateczną oceną czy działanie uległo poprawie, bo może te sytuacje, gdzie nagle działa jak trzeba, to zwykły przypadek. Oczywiście nie wykluczam, że rzeczywiście to zrobili i jest poprawa, czego ci życzę ;)

A to zgłaszałeś?
dine napisał(a):– szyby z tyłu, które można "wyciągnąć" do góry bez wysiłku palcami kiedy są opuszczone – są luźne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 19:42
Posty: 320 (27/43)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez dine » 25 wrz 2021, 12:15

Palmer napisał(a):Nie bardzo rozumiem. Na przeglądzie zrobili 3 akcje serwisowe? To znaczy jakie? Coś z siłownikami klapy bagażnika było nie tak? Audio też szwankowało? (czyli to akcja nr 2). A jako akcję serwisową nr 3 – przeprowadzono przeprogramowanie sterowników. No ok, ale jakich konkretnie? Czy chodzi o czujniki parkowania, o których pisałeś w dalszej części wiadomości?
Qrcze duży ten koszt. Rozumiem, że nie przytargałeś na przegląd swoich materiałów, jak olej, filtry?


Moje auto było objęte trzema akcjami przywoławczymi, które postanowiłem wykonać podczas pierwszego przeglądu. Nie pamiętam niestety numerów, a papiery zostawiłem w serwisie. Na temat akcji dotyczącej "przeprogramowania czujników" niestety nic nie znalazłem, interesowałem się nią wcześniej i na francuskim forum znalazłem jedynie spostrzeżenia dotyczące poprawy działania auta po tej akcji. Jest to dość obszerna akcja i nie ogranicza się do czujników parkowania, a ogólnie do wszystkich układów w samochodzie (pan w serwisie wspominał również o CMU). Gratów nie zabierałem, uznałem, że gra nie jest warta świeczki. Obniżenie kosztu przeglądu o 200 PLN mnie jakoś nie porywa.

Palmer napisał(a):Na czym ta zmiana polegała i co dokładnie uległo poprawie? Czy w innych okolicznościach niż przejazd kolejowy, nie dało się tego distrzec?


Niespecjalnie skupiałem się na tym by takie okoliczności znaleźć. To było tylko spostrzeżenie przy okazji i pierwszy raz doświadczyłem działania tego systemu.

Palmer napisał(a):To jaką wersję miałeś wcześniej i jaką po aktualizacji?


Nie pamiętam niestety. x46 lub x49 o ile pamięć mnie nie myli. Ostatnią wersję przed tą, która wprowadzała brak znikania oznaczeń drogowych z HUD. Teraz oznaczenia są widoczne więc mam "najnowszą" :)

Dopisano 25 wrz 2021, 12:19:

worn napisał(a):A to zgłaszałeś?


Nie, przeszedłem się po salonie, sprawdziłem w nowych autach, wszędzie tak było, uznałem, że to większego sensu nie ma. Tym bardziej, że nie powoduje to jakichś niedogodności.

worn napisał(a):Dla mnie punkty 2. i 5. brzmią trochę jak efekt placebo, gdzie klientowi wciska się informację "przeprogramowano sterowniki" z nadzieją, że się odczepi.


Nie wykluczam, wyjdzie w praniu. Natomiast uważam, że jest zauważalna różnica w tym jak auto jeździ. Dodatkowo silnik zaczął tak jakoś bardziej "szorstko" chodzić, nieco jak skyactiv-g.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 12 paź 2021, 11:31

Witam, pojawiły się dwie usterki w moim aucie:
1Trzaski stuki z okolic lewego słupka , a dokładnie mocowanie pasa kierowcy, i na 100% jest to z
tego mocowania. Słychać nawet na małych nierównościach.
2W momencie otwierania do góry podłokietnika słychać odgłos jak by coś zaczepiało o zębatkę , takie
trrrrrrr :) .

Za czym oddam do serwisu ,czy ewentualnie sam coś zacznę robić chcę się zapytać czy już ktoś miał z czymś takim do czynienia. I ewentualnie jak sobie z tym poradził.
Ostatnio edytowano 7 sty 2022, 15:32 przez perot, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez polel » 12 paź 2021, 12:13

U mnie podobnie z trzaskami z lewego słupka jak u Ciebie. Świeża sprawa, jeszcze z tym nic nie robiłem. Daj znać jak potoczą się dalsze losy.
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2014, 16:35
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda CX-30 2021 Hikari+Luxury Pack 150KM Manual

Postprzez pryzma » 14 paź 2021, 12:26

Też miałem problem z trzaskami dobiegającymi z okolic lewego słupka, zgłosiłem w serwisie przy okazji wiosennej wymiany opon. Okazało się, że problemem był zamek w drzwiach, wyregulowali drzwi i po cisza. Teraz znowu dziwne trzaski plastiku w okolicy przedniej szyby, szczególnie słyszalne przy skręcie w lewo, ale to są pierdoły najbardziej denerwujące jest szarpnięcie przy niskich obrotach 1800-2000. Można coś na to poradzić silnik Skyactiv-X ?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2021, 17:58
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT, 2019

Postprzez CFAD » 16 paź 2021, 06:28

Wczoraj odebrałem nowy samochód z salonu. Przyjechałem do domu, próba zaparkowania w garażu, wyłączyłem zapłon – wszystko ok. Ponownie uruchamiam silnik, wyjeżdżam z garażu – skrzynia w pozycji P, bo czekam na żonę i ruszamy. Na ekranie pojawia się komunikat "błąd poduszki powietrznej poddaj samochód kontroli". Telefon do dealera, twierdzi że pierwszy raz się z tym spotyka, więc zapyta serwisanta. Serwisant powiedział, że w nowych samochodach to się zdarzało i problem sam znikał, ale jeśli problem nie ustąpi to mam dzwonić do assistants w celu odholowania samochodu do serwisu.
Miał ktoś podobny przypadek?
Czekam na zamontowanie haka holowniczego więc w serwisie pojawię się w najbliższym czasie a samochodem przez kilka dni nie będę jeździł, bo oddaje go detailerowi w celu nałożenia ceramiki i foli ppf w newralgicznych miejscach.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2021, 21:03
Posty: 29 (2/1)
Auto: マツダ CX-30 2021 光
Skyactiv-G 150KM AT

Postprzez krzychk » 16 paź 2021, 06:54

Akumulator o taaaak, ale poduchy? Czyżby kostka?
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2021, 05:58
Posty: 143 (5/23)
Auto: CX30 e-SkyX'21 Hikar/MT/ FWD

Postprzez krzychun » 16 paź 2021, 07:46

Jak masz czym to może zobacz ten akumulator. Jak jest niskie napięcie to różne rzeczy mogą się dziać.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 31 paź 2021, 16:49

No! Powrót do Warszawy, niespełna miesiąc i już pierwsze obrażenia. Dziś podczas mycia zauważyłem, że komuś bardzo zależało na przywłaszczenia sobie dekielka z emblematem od felgi... Tak bardzo mu zależało, że zniszczył felgę, dekielka nie wyciągnął, a emblemat połamał. Auto na noc w garażu, a w pracy na parkingu strzeżonym... Co za miasto! Co za ludzie!
Ktoś się orientuje ile takie cudo w ASO?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 31 paź 2021, 17:14

W ASO i poza około 40zł. Swoją drogą to tych dekielków jak są dobrze wciśnięte bez zdjęcia koła raczej się nie wyjmie.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez dine » 31 paź 2021, 17:24

perot napisał(a):W ASO i poza około 40zł. Swoją drogą to tych dekielków jak są dobrze wciśnięte bez zdjęcia koła raczej się nie wyjmie.


Właśnie sprawdziłem, mam "zapasowe" na drugim komplecie felg więc nie będę musiał kupować. I miałem właśnie zapytać jak się je wymienia, bo tak jak napisałem wcześniej, złodziej nie zdołał ukraść dekielka. Uszkodził felgę (jest ślad od próby podważenia dekielka oraz pozostałości po lakierze tego narzędzia), oderwał jedynie plastikowy emblemat mazdy (zostały jedynie plastikowe pręciki, które trzymały emblemat w miejscu). Zatem złodziej odszedł z niczym, a i ja zostałem z uszkodzoną felgą. Niech go szlag trafi. Wrócę do domu, to zmienię dekielek. Może do tego czasu zniszczą pozostałe, to zmienię od razu wszystkie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 31 paź 2021, 20:06

Musisz czymś go wypchnąć od strony piasty. Najlepiej jakiś trzonek drewniany od młotka tam wciśnij i uderz ręką.

Ps. Ale nie mam CX-30, pewnie ma zupełnie inne niż CX-3.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez perot » 31 paź 2021, 21:11

Tak u mnie wygląda dobrze wepchnięty dekielek, i tak jak wcześniej pisałem beż zdjęcia koła nie ma możliwości go wybicia.
Załączniki
20211031_203955.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9