Awarie i usterki .

Mazda CX-30 2019–

Postprzez Krystos » 3 lip 2022, 18:00

Nie wiem jak wymiarowo pasują, jest kilka typów, daj znać co wstawiłeś
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez perot » 4 lip 2022, 08:41

Do Krystos i Tomekkrk czy w ogóle wiecie jaki akumulator posiada wasze auto?.
Wydaje mi się że nie, wszystko odnośnie akumulatora w CX-30 jest na forum opisane, tak samo jak i w instrukcji obsługi.
Radzę dobrze się zastanowić przed wymianą akumulatora na inny rodzaj niż posiadany bo mogą pojawić się kłopoty.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Krystos » 4 lip 2022, 10:18

Napisać coś takiego to jak nic nie napisać, żadnych konkretów. Przeczytałem polskie i obcojęzyczne fora użytkowników Mazdy. Wszyscy skarżą się na padające akumulatory. Mazda trochę przyoszczedzila bo wstawili najtańsze i najprostsze akumulatory. Jest pewne uzasadnienie bo funkcję start stop przejął akumulator litowo- jonowy miękkiej hybrydy. Winny niedoładowania jest zapewne system inteligentnego ładowania który występuje we wszystkich nowszych autach. Akcja serwisowa dotycząca szybszego odcinania poboru prądu przez systemy elektroniczne auta nie do końca rozwiązała problem. Mając to wszystko na uwadze należy zakupić akumulator możliwie odporny na powyższe okoliczności niekoniecznie z serwisu Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez perot » 4 lip 2022, 10:55

Twoim zdaniem jaki to niby trzeba by zakupić akumulator odporny na powyższe okolicznosci?
Co do samego jak to ująłeś inteligentnego ładowania to uważam że wniesione poprawki bardzo dobrze się sprawdzają i dosyć szybko zostaje wszystko odłączone względem tego co było na samym początku. Samo ładowanie też jest ok.
To że zostały wgrane poprawki nie oznacza że akumulator jest bezobsługowy, co jakiś czas należało by samemu sprawdzić jego stan. Niestety nie tylko zimą bateria jest narażona na szybsze rozładowywanie, taka sama sytuacja jest latem.
Jeśli ktoś myśli że samo wgranie poprawek rozwiąże jego problem, nie sprawdzając stanu akumulatora to jest w wielkim błędzie. Jak zaczął padać przed aktualizacjami to niestety bez fizycznego doładowania lub odsiarczenia może się okazać że bateria nie trzyma ładunku.
I tu zaczyna się lament i psioczenie na systemy i akumulatory Mazdy. Wiele osób nawet nie wie że wychodzą jakieś poprawki, dowiadują się dopiero jak pojadą do serwisu.
Co do samych akumulatorów wstawianych przez mazdę, to przeważnie Yuasa są one bardzo dobre.
Oczywiście mogą zdarzyć się wadliwe ale to już inna sprawa.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Krystos » 4 lip 2022, 13:32

Ja jak mi całkiem padnie kupię Moll EFB
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez tomekkrk » 4 lip 2022, 21:37

perot napisał(a):Twoim zdaniem jaki to niby trzeba by zakupić akumulator odporny na powyższe okolicznosci?
Co do samego jak to ująłeś inteligentnego ładowania to uważam że wniesione poprawki bardzo dobrze się sprawdzają i dosyć szybko zostaje wszystko odłączone względem tego co było na samym początku. Samo ładowanie też jest ok.
To że zostały wgrane poprawki nie oznacza że akumulator jest bezobsługowy, co jakiś czas należało by samemu sprawdzić jego stan. Niestety nie tylko zimą bateria jest narażona na szybsze rozładowywanie, taka sama sytuacja jest latem.
Jeśli ktoś myśli że samo wgranie poprawek rozwiąże jego problem, nie sprawdzając stanu akumulatora to jest w wielkim błędzie. Jak zaczął padać przed aktualizacjami to niestety bez fizycznego doładowania lub odsiarczenia może się okazać że bateria nie trzyma ładunku.
I tu zaczyna się lament i psioczenie na systemy i akumulatory Mazdy. Wiele osób nawet nie wie że wychodzą jakieś poprawki, dowiadują się dopiero jak pojadą do serwisu.
Co do samych akumulatorów wstawianych przez mazdę, to przeważnie Yuasa są one bardzo dobre.
Oczywiście mogą zdarzyć się wadliwe ale to już inna sprawa.


Ja jestem po wymianie wpadł Moll EFB 60AH 640A 82060 zgodny ze specyfikacją Mazdy.
Co do akumulatora fabrycznego to mój był widocznie wadliwy (albo nieumiejętnie naładowany w aso przed wydaniem auta ).
Po wgraniu aktualizacji (wykonałem w ASO zaraz jak weszła) akumulator został naładowany i był w 100% sprawny.
Nigdy przed tym nie wystąpił jakikolwiek problem z rozruchem.
To co piszesz powyżej dla mnie jest oczywiste, a akcje serwisowe regularnie sprawdzam na stronie i jak tylko się coś pojawia to staram się jak najszybciej wykonać w ASO.

Skąd wiesz co montuje Mazda fabrycznie? Na tym czymś co było włożone do mojego samochodu niestety nie było żadnych oznaczeń po których można choćby wnioskować że to Yuasa .
Po zmianie akumulatora ładowanie przy pełnym naładowaniu akumulatora mam na poziomie 13.9V czyli teoretycznie w normie (13.8-14.5v) zobaczymy jak będzie dalej ( będę się temu bacznie przyglądał).

Poprzednio miałem 3 BM i tam profilaktycznie raz na kilka miesięcy też sprawdzałem stan naładowania akumulatora , auto miało 5 lat, fabryczny akumulator i napięcie nie spadło nigdy poniżej 12.45v – nie było potrzeby doładowywania, a trasy pokonywałem identyczne jak cx30 .

Inna sprawa jest taka że jak mam ładować akumulator raz na 2 albo 3 miesiące -to tak będę psioczył na akumulator mazdy i systemy mazdy bo działają po prostu źle :-D (mam nadzieje że tak nie jest) .

Wymianę akumulatora proponuję zrobić z podtrzymaniem napięcia w przeciwnym razie będzie błąd DTC brak komunikacji z modułem komputera , oczywiście po usunięciu błędu problemów brak.
Podsumowując mam nadzieje że to koniec moich problemów w tym temacie

Dopisano 4 lip 2022, 21:41:

perot napisał(a):Do Krystos i Tomekkrk czy w ogóle wiecie jaki akumulator posiada wasze auto?.
Wydaje mi się że nie, wszystko odnośnie akumulatora w CX-30 jest na forum opisane, tak samo jak i w instrukcji obsługi.
Radzę dobrze się zastanowić przed wymianą akumulatora na inny rodzaj niż posiadany bo mogą pojawić się kłopoty.


W instrukcji jest wszystko napisane prawidłowo i w 100% taka wiedza wystarczy do zmiany akumulatora , to nie jest żadna tajemna wiedza i mam nadzieję że nikt tu nie chce zmieniać np. akumulatora EFB na AGM
Możesz być spokojny nie będzie kłopotów :–)
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2016, 20:53
Posty: 40 (1/1)
Auto: była: MAZDA 3 BM 2016 Enso Soul Red 2,0 165 KM
jest: CX-30 Hikari Sky-G 150 KM Snowflake White

Postprzez Krystos » 5 lip 2022, 10:03

Konkret wpis, chyba przez zima też zmienię, pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez perot » 6 lip 2022, 13:02

tomekkrk napisał(a):Ja jestem po wymianie wpadł Moll EFB 60AH 640A 82060 zgodny ze specyfikacją Mazdy.

Chyba nie tak do końca zgodny ze specyfikacją , dla aut z MH nie jest przewidziana bateria EFB. Taka jest w specyfikacji dla aut z systemem I-Stop bez MH.
Oczywiście baterię możesz wstawić jaką chcesz, ale nie pisz że coś jest zgodne ze specyfikacją jak tak nie jest.
tomekkrk napisał(a):Skąd wiesz co montuje Mazda fabrycznie? Na tym czymś co było włożone do mojego samochodu niestety nie było żadnych oznaczeń po których można choćby wnioskować że to Yuasa .

Na przykład stąd że taki miałem i nie tylko ja po zakupie nowego auta. Yuasa też widnieje w częściach serwisowych mazdy, a wiem to bo miałem wymieniany akumulator w ASO i też na Yuase.
Dziwne że nie było żadnych oznaczeń co do marki akumulatora? .
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez tomekkrk » 6 lip 2022, 19:16

perot napisał(a):
tomekkrk napisał(a):Ja jestem po wymianie wpadł Moll EFB 60AH 640A 82060 zgodny ze specyfikacją Mazdy.

Chyba nie tak do końca zgodny ze specyfikacją , dla aut z MH nie jest przewidziana bateria EFB. Taka jest w specyfikacji dla aut z systemem I-Stop bez MH.
Oczywiście baterię możesz wstawić jaką chcesz, ale nie pisz że coś jest zgodne ze specyfikacją jak tak nie jest.
tomekkrk napisał(a):Skąd wiesz co montuje Mazda fabrycznie? Na tym czymś co było włożone do mojego samochodu niestety nie było żadnych oznaczeń po których można choćby wnioskować że to Yuasa .

Na przykład stąd że taki miałem i nie tylko ja po zakupie nowego auta. Yuasa też widnieje w częściach serwisowych mazdy, a wiem to bo miałem wymieniany akumulator w ASO i też na Yuase.
Dziwne że nie było żadnych oznaczeń co do marki akumulatora? .


Konsultowałem to z ASO i serwisem zajmującym się tylko akumulatorami, wszyscy stwierdzili że będzie zgodny, dlatego założyłem. Przeczytaj też *1 w instrukcji przy wymaganych akumulatorach "użyj akumulatora o jednakowej lub wyższej wydajności".
EFB to zgodnie z definicją nic innego jak akumulator kwasowo ołowiowy z płynnym elektrolitem o wyższej wydajności/żywotności.
Twój post spowodował że napisałem też do MMPOL w tej sprawie, jak odpowiedzą to wrzucę info co napisali, bo temat w sumie ciekawy.
Sprawdziłem też akumulator po przejechaniu po mieście ok 100km z używaniem i-stop napięcie 12,7v ( po 30 min od zgaszenia auta).

Na fabrycznym akumulatorze nie było żadnego logo Yuasa oznaczenia prądowe, piktogramy i informacje ostrzegające oglądałem dokładnie i nic tam innego nie było nawet "made in ..." totalnie nic. Może przez pandemie dostało mi się coś innego- nie wiem...

A tak z ciekawości ile czekałeś na wymianę (jak sądzę gwarancyjną) akumulatora w ASO ?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2016, 20:53
Posty: 40 (1/1)
Auto: była: MAZDA 3 BM 2016 Enso Soul Red 2,0 165 KM
jest: CX-30 Hikari Sky-G 150 KM Snowflake White

Postprzez perot » 9 wrz 2022, 17:33

perot napisał(a):W między czasie zgłosiłem też problem z klamką kierowcy , decyzja przednie klamki do wymiany :)
Teraz pozostało tylko czekać na pojawienie się trzasków i wymianę w/w elementów .


Po blisko ośmiu miesiącach oczekiwania na klamki, nareszcie pełen sukces wymienione. Zobaczymy jak długo wytrzymają :). Przy wymianie zgłosiłem by sprawdzili mocowania amortyzatorów przednich. Powiedzieli że wszystko jest ok, ale dla świętego spokoju wymienią na nowe . Powiedzieli że wiedzą o tych stukach w zawieszeniu i można powiedzieć że jak ktoś coś tam zgłosi to wymieniają. Wymiana praktycznie z dnia na dzień więc widać że wiedzą o problemie i zabezpieczyli się częściami .

Teraz najlepsze kwota na fakturze za wymianę lusterek, klamek i podłokietnik wraz z robocizną prawie 7tyś.

Więc jak ktoś rozważa zostawienie auta na dłużej to nawet nie ma co się zastanawiać czy przedłużać gwarancję czy nie. Oczywiście mowa o tej rozszerzonej.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez dine » 10 wrz 2022, 22:10

perot napisał(a):Teraz najlepsze kwota na fakturze za wymianę lusterek, klamek i podłokietnik wraz z robocizną prawie 7tyś.


Ale jaka "kwota na fakturze"? Przecież to usterka znana i fakt, że nie pojawiła się w okresie trwania gwarancji (zakładam, że masz już po) nie znosi odpowiedzialności producenta za jej wystąpienie.

19. mam przegląd. Zapisałem się miesiąc wcześniej wymieniając przy tym wszystkie bolączki jakie zauważyłem podczas eksploatacji. Miły pan z serwisu zadzwonił do mnie i rozmawialiśmy przez chwilę m.in o klamkach. Poinformował mnie, że są dwa typy usterek klamek wymagające różnego typu części i on musi wiedzieć co dokładnie dolega (nie wiem dlaczego nie mogą wstąpić oba). Poprosiłem grzecznie by przygotowali się do tematu, bo nie chcę jeździć tam więcej niż dwa razy. Jak na złość, lusterka po kilku miesiącach niedziałania, zaczęło działać. Klamki nie działają tylko zimą (jak jest mokro i zimno). Nie wyobrażam sobie płacić za coś, co zgłaszałem w okresie trwania gwarancji, o czym producent doskonale wie. Przedłużenie sobie wykupię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 11 wrz 2022, 12:16

dine napisał(a):Ale jaka "kwota na fakturze"? Przecież to usterka znana i fakt, że nie pojawiła się w okresie trwania gwarancji (zakładam, że masz już po) nie znosi odpowiedzialności producenta za jej wystąpienie.


Wszystkie naprawy oczywiście na rzecz gwaranta, jednakże na papierach stwierdzających wykonanie naprawy zawsze mam wyszczególnione kwoty.

Usterki zgłoszone i stwierdzone przed upływem gwarancji, będą naprawiane nawet po wygaśnięciu gwarancji. Jedyne co trzeba mieć to potwierdzenie zgłoszenia usterki.

Co do klamek to miałem wymieniane całe kompleksowo (mechanizm, uszczelki itp.) ,tak przynajmniej powiedział pracownik.
Kwestią lusterek zamierzam zająć się sam osobiście. Prawdopodobnie znalazłem problem jak poprawić fabrykę, w kwestii dostawania się wody do mechanizmu lusterka. Na razie brak czasu ale , jak zacznę działać to wstawię relację.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Paolo » 12 wrz 2022, 10:32

dine napisał(a): Jak na złość, lusterka po kilku miesiącach niedziałania, zaczęło działać.


Warto robić zdjęcia, mi przy cx3 na podstawie zdjęć przyjęli reklamację i pomimo tego, że później działały wymienili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez tzk » 14 paź 2022, 19:09

Dziś zauważyłem/usłyszałem przy skręcaniu kierownicą w lewo odgłos jakby trzeszczenia. Ktoś miał coś podobnego?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 14:22
Posty: 56 (4/2)
Skąd: Legio/Wawa
Auto: CX-30, Hikari, Skyactiv-G

Postprzez dine » 14 paź 2022, 21:16

tzk napisał(a):Dziś zauważyłem/usłyszałem przy skręcaniu kierownicą w lewo odgłos jakby trzeszczenia. Ktoś miał coś podobnego?


Tak, ja miałem, zgłosiłem do ASO ale nic nie wykryli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez tzk » 15 paź 2022, 09:15

dine napisał(a):[Tak, ja miałem, zgłosiłem do ASO ale nic nie wykryli.


Które ASO?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 14:22
Posty: 56 (4/2)
Skąd: Legio/Wawa
Auto: CX-30, Hikari, Skyactiv-G

Postprzez dine » 18 paź 2022, 21:20

tzk napisał(a):
dine napisał(a):[Tak, ja miałem, zgłosiłem do ASO ale nic nie wykryli.


Które ASO?


Warszawa Puławska 516.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez rhaaziel » 23 paź 2022, 20:00

Wskazówka poziomu paliwa zawieszona w pozycji maksymalnej

Mam przejechane 2500km i po ostatnim tankowaniu zauważyłem że mimo przejechania około 250 km nie drgnęła nawet wskazówka poziomu paliwa :( dolałem do pełna przejechałem 100 km i ta sama sytuacja :( wskazówka tkwi w pozycji maksymalnej. Sprawa jest o tyle dziwna, że zasięg spada w miarę pokonanych kilometrów <oczy>

Przy zapalaniu silnika wskazówka spada na dół po czym wraca do góry i nie zmienia położenia, także chyba czeka mnie pierwsza gwarancyjna wizyta w ASO.

Czy ktoś spotkał się z takim objawem? Jakieś pomysły dotyczące przyczyny? Zakładam, że pewnie zawiesił się pływak w baku ale nie chce sam tego robić, samochód ma w końcu zaledwie miesiąc...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2015, 21:38
Posty: 14
Skąd: Tychy
Auto: jest: Mazda CX-30 X186M (2022)
była: Mazda 3 G165M (2016)

Postprzez Palmer » 23 paź 2022, 22:55

rhaaziel napisał(a):Przy zapalaniu silnika wskazówka spada na dół po czym wraca do góry i nie zmienia położenia, także chyba czeka mnie pierwsza gwarancyjna wizyta w ASO.

Czy ktoś spotkał się z takim objawem? Jakieś pomysły dotyczące przyczyny? Zakładam, że pewnie zawiesił się pływak w baku ale nie chce sam tego robić, samochód ma w końcu zaledwie miesiąc...

Mam tak samo. Nie pamiętam niestety czy za każdym razem i czy jest tak od samego początku. Po przejechaniu dłuższego dystansu (nie zwracałem uwagi, jak długiego, ale jest to na pewno, co najmniej 100 km), wskazówka poziomu paliwa ni drgnie. Zawsze tankuję do pełna – do pierwszego odbicia nalewaka (no może wyjąwszy pierwsze tankowanie, kiedy mimo odbicia, starając się "zaokrąglić" ilość paliwa – trochę się Madzi "ulało":). Niemniej teraz się temu przyjrzę dokładnie.
Aha, nie zgłaszałem tego do ASO. Daj proszę znać jak to zrobisz i jaka będzie diagnoza serwisu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 438 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez rhaaziel » 24 paź 2022, 07:26

Dziś akurat mam do przejechania większy kawałek więc zrobię ostatni test, jeśli nadal będzie to samo to jutro rano dzwonię do ASO i oczywiście jak tylko będę miał jakieś konkrety to się nimi podzielę.

ps. przeglądając Internet, znalazłem post gdzie jakiś amerykański kolega miał podobny problem i serwis stwierdził że przelewanie (dolewanie) paliwa po odbiciu może zawiesić pływak, mi się to nigdy nie zdarzyło więc sprawa jest dość dziwna szczególnie że zasięg pokazuje mi prawidłowo, tzn. normalnie spada w czasie jazdy...

Mały update: kolejne tankowanie i wskazówka działa uuufff :)
Ostatnio edytowano 4 lis 2022, 16:10 przez rhaaziel, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2015, 21:38
Posty: 14
Skąd: Tychy
Auto: jest: Mazda CX-30 X186M (2022)
była: Mazda 3 G165M (2016)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9