Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie
Witam Szanownych Forumowiczów,
opiszę i ja swoje wrażenia z jazdy "G' 150 KM, by ułatwić porównanie z modelem "X". Moja Madzia przeszła pierwszy poważny chrzest bojowy. Wspólnie z żoną zafundowaliśmy sobie niedawno "mały" objazd po Europie. W 19 dni zrobiliśmy 4025 km. Na pokładzie dwie dorosłe osoby i full bagaży w kufrze oraz na tylnych siedzeniach. Najpierw przejazd do Belgii, potem Holandia (ups. przepraszam Królestwo Niderlandów), Niemcy, Austria i powrót do centralnej Polski. Ok. 80% całej trasy to autostrady, ale wiadomo, mandaty drogie, a w Niderlandach prędkość dozwolona to 100 km/h (wieczorem i w nocy 120 km/h), w Belgii 120 km/h. Na całej trasie zużycie wyniosło 7,4 l/100km. (według wskazań komputera). Największe spalanie było na początku, podczas podróży do Belgii przez Niemcy autko było gonione 150-160 km/h. Spalanie wyniosło 9,5 l/100 km. Najmniejsze natomiast było podczas przejazdu z Alkmaar do Akwizgranu, gdzie niemal cały czas było ograniczenie na autostradzie do 100 km/h. Komputer pokazał 5,3 l/100 km. Przejazd przez Alpy do Innsbrucku i jazda po alpejskich drogach – 7,5 l/100 km. Pozostałe odcinki od 6,9 do 7,4 l/100. Madzia spisywała się bardzo dobrze. Wrażenia bardzo pozytywne. Nawet na dłuższych odcinkach nie czułem zmęczenia i żona tylko kilka razy, dla własnej frajdy, wsiadła za kółko. Całą drogę powrotną – trochę ponad 900 km, jechałem sam bez zmiany kierowcy, oczywiście były dwie przerwy na tankowanie, siku i kawę. Było ok. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony.
Pozdrawiam wszystkich.
opiszę i ja swoje wrażenia z jazdy "G' 150 KM, by ułatwić porównanie z modelem "X". Moja Madzia przeszła pierwszy poważny chrzest bojowy. Wspólnie z żoną zafundowaliśmy sobie niedawno "mały" objazd po Europie. W 19 dni zrobiliśmy 4025 km. Na pokładzie dwie dorosłe osoby i full bagaży w kufrze oraz na tylnych siedzeniach. Najpierw przejazd do Belgii, potem Holandia (ups. przepraszam Królestwo Niderlandów), Niemcy, Austria i powrót do centralnej Polski. Ok. 80% całej trasy to autostrady, ale wiadomo, mandaty drogie, a w Niderlandach prędkość dozwolona to 100 km/h (wieczorem i w nocy 120 km/h), w Belgii 120 km/h. Na całej trasie zużycie wyniosło 7,4 l/100km. (według wskazań komputera). Największe spalanie było na początku, podczas podróży do Belgii przez Niemcy autko było gonione 150-160 km/h. Spalanie wyniosło 9,5 l/100 km. Najmniejsze natomiast było podczas przejazdu z Alkmaar do Akwizgranu, gdzie niemal cały czas było ograniczenie na autostradzie do 100 km/h. Komputer pokazał 5,3 l/100 km. Przejazd przez Alpy do Innsbrucku i jazda po alpejskich drogach – 7,5 l/100 km. Pozostałe odcinki od 6,9 do 7,4 l/100. Madzia spisywała się bardzo dobrze. Wrażenia bardzo pozytywne. Nawet na dłuższych odcinkach nie czułem zmęczenia i żona tylko kilka razy, dla własnej frajdy, wsiadła za kółko. Całą drogę powrotną – trochę ponad 900 km, jechałem sam bez zmiany kierowcy, oczywiście były dwie przerwy na tankowanie, siku i kawę. Było ok. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony.
Pozdrawiam wszystkich.
Tak jest u mnie a mam z 22 roku
U mnie w roczniku '22 na HUD podczas korzystania z
AA wyświetlane są znaki ograniczenia prędkości oraz oznaczenie wizualne jej przekroczenia (w postaci pomarańczowej obwódki znaku). Oczywiście można też włączyć lub trwałe wyłączyć ostrzeżenie dźwiękowe (przewaga nad autem poliftowym).
AA wyświetlane są znaki ograniczenia prędkości oraz oznaczenie wizualne jej przekroczenia (w postaci pomarańczowej obwódki znaku). Oczywiście można też włączyć lub trwałe wyłączyć ostrzeżenie dźwiękowe (przewaga nad autem poliftowym).
Ostatnio edytowano 11 lip 2024, 11:30 przez RobsonKa, łącznie edytowano 2 razy
Nie wiem jak jest z nowymi rocznikami ja mam 2019 i informacje o ograniczeniu prędkości i przekroczeniu są wyświetlane na Hud. Nie ma to jednak nic wspólnego z AA, te dane są pobierane z fabrycznej nawigacji i kamerki przed lusterkiem z tego co wiem i zaobserwowałem. Jak wyjmę kartę to nie ma info o prędkości na Hud nawet jak jest podłączony AA z tego co pamiętam.
Panowie, ale to nie o to się rozchodzi. Ograniczenia prędkości kiedy korzystamy z AA/AP zostały dodane wraz z jedną z pierwszych aktualizacji. Natomiast rozmowa dotyczy wskazówek z nawigacji Google dotyczących trasy, które są wyświetlane w wersji poliftowej na HUD. Chodzi o strzałki, który pas zająć etc. Tak jak w przypadku fabrycznej nawigacji.
Kolega Rob7613 wyraźnie pisał o informacji na HUD dotyczących ograniczenia prędkości a nie o wskazówkach z nawigacji Google Map przez AA.
No chyba, że chodziło mu o tą drugą kwestię. Ale to wie tylko autor wiadomości
No chyba, że chodziło mu o tą drugą kwestię. Ale to wie tylko autor wiadomości
RobsonKa napisał(a):Kolega Rob7613 wyraźnie pisał o informacji na HUD dotyczących ograniczenia prędkości a nie o wskazówkach z nawigacji Google Map przez AA.
No chyba, że chodziło mu o tą drugą kwestię. Ale to wie tylko autor wiadomości
Dokładnie tak. Chodziło mi o to czy w wersji przed 23r w czasie gdy używasz AA ,czyli np słuchasz muzyki z portali streamingowych czy na wyświetlaczu HUD cały czas dostępne są informacje o ograniczeniu prędkości. Ktoś na jednym angielskim forum napisał że nie ma ,ale nie chce mi się w to wierzyć
- Od: 29 kwi 2024, 05:43
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6,sport nav+
2.0,165 KM
2018
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9