milosnik_pylowy napisał(a):Chyba zgodnie z przepisami ten alert musi trwać przez około 5 sekund po przekroczeniu (przynajmniej tak zrozumiałem z tego video od gościa z Niemiec).
Wg. tej strony
https://road-safety-charter.ec.europa.e ... ory-across możliwością jest:
The ISA regulation provides four options for systems feedback to the driver, from which car manufacturers will be free to choose from:
Cascaded acoustic warning
Cascaded vibrating warning
Haptic feedback through the acceleration pedal
Speed control function
Natomiast samo rozporządzenie mówi:
it shall be possible for the driver to be made aware through the accelerator control, or through dedicated, appropriate and effective feedback, that the applicable speed limit is exceeded;
Pytanie czy jedno/dwa piknięcia sa wystarczająco "effective". Natomiast z interpretacji wynika że może to być wibracja, poza tym:
From July 2022, Intelligent speed assistance (ISA) will be mandatory for new models/types of vehicles introduced on the market. The ISA will become mandatory for all new cars that will be sold from July 2024
w zależności od interpretacji, możliwe jest że Mazda się po prostu pośpieszyła, chyba że auto po lifcie jest uznawane jako "new type", ale to już jest zagwizdka dla prawników – alert natomiast może być haptyczny/wibracyjny.
Dlatego, myślę że plotka o aktualizacji nie jest całkowicie wyssana z palca – jak jest na prawdę to zobaczymy.