Awarie i usterki .
dyskograf napisał(a):Kolejny raz otrzymałem informację, że "czujniki w mojej Maździe działają zgodnie z założeniami producenta".
I teraz mam pytanie do wszystkich tu obecnych posiadaczy CX-30 (szczególnie wersji Hikari): czy naprawdę jesteście zadowoleni z działania tego systemu? Przykładowo podczas parkowania prostopadłego przodem między 2 samochodami – czy system łapie Wam samochód, w stronę którego wjeżdżacie (prawy/lewy przedni róg samochodu)?
Może ja jestem zbyt wybredny i inni nie zwracają na to uwagi, jednak czasami mam wrażenie, że wjadę w auto a czujnik dalej nie reaguje w ogóle, nawet nie zaczyna pracować nie mówiąc już o sygnale ciągłym. A czasem przypomni mu się, że należy się włączyć już jak stoję prawie przy innym aucie i od razu z ciszy przechodzi na sygnał ciągły...
Chciałbym po prostu zweryfikować teorię serwisu, że mój model jest "taki sam jak inne".
Te czujniki to straszne nieporozumienie, działają jak chcą, nie ufam tym "mazdowskim" systemom, porównując do innych samochodów którymi jeżdżę/jeździłem to jakiś żart.
Dopisano 26 Dec 2021, 11:34:
[quote="firstman"]Może ktoś mi doradzi, podpowie.
Jak przyszły mrozy coś zaczęło się dziać z moją cx30.
Najpierw czujnik otwierania drzwi w klamce raz działa kilka razy nie, i muszę otwierać drzwi z pilota.
U mnie jest to samo, samochód kupiłem w listopadzie jeden wielki szajs, elektronika w tym samochodzie żyje swoim życiem, przy mocniejszym deszczu odłącza dodatkowo wszystkie systemy bezpieczeństwa, (może to i lepiej)
Natknąłem się w tym wątku na informacje o systemie odłączania cylindrów. Już jakiś czas temu zauważyłem, że przy odłączaniu cylindrów samochód wpada w lekkie wibracje. Nie jest to coś bardzo wyczuwalnego, ale jednak czuć
Czy ktoś z forumowiczów próbował rozwiązywać problem w ASO i jeśli tak, to z jakim skutkiem
Czy po prostu olać temat zgodnie z zasadą "ten typ tak ma"
. Szkoda, ze pewnych systemów nie da się odinstalować, w pierwszej kolejności I-Stop oraz to ustrojstwo od cylindrów.
krzychk napisał(a):Wersje G mają taki efekt, X nie. I-stop działa dla mnie zajeb....
Dla ścisłości X nie ma takiego efektu, bo nie ma odłączania cylindrów. Zamiast tego przechodzi w tryb samozapłonu.
@yaroaig
TTTM, jeździć i nie przejmować się, zwłaszcza, że jak kolega wyżej napisał, w 3-cylindrówkach cały czas drga. Wydaje mi się, że dla aut z 2019 była jakaś poprawka systemowa odnośnie tych drgań, ale jakieś zawsze będzie czuć w stosunku do pracy na 4rech.
PS: Z tego co było już poruszane to w AT drgania te są niemal niezauważalne, MT nie jeździłem.
perot napisał(a):Witam, pojawiły się dwie usterki w moim aucie:
1Trzaski stuki z okolic lewego słupka , a dokładnie mocowanie pasa kierowcy, i na 100% jest to z
tego mocowania. Słychać nawet na małych nierównościach.
2W momencie otwierania do góry podłokietnika słychać odgłos jak by coś zaczepiało o zębatkę , takie
trrrrrrr.
Za czym oddam do serwisu ,czy ewentualnie sam coś zacznę robić chcę się zapytać czy już ktoś miał z czymś takim do czynienia. I ewentualnie jak sobie z tym poradził.
Dzisiejsza wizyta w ASO.
Odnośnie: pkt. 1 jak na złość nic nie trzeszczało w drodze do ASO jak i jadąc pracownikiem
Pkt. 2 element podłokietnika do wymiany.
W między czasie zgłosiłem też problem z klamką kierowcy , decyzja przednie klamki do wymiany
Teraz pozostało tylko czekać na pojawienie się trzasków i wymianę w/w elementów .
Byłem w ASO przy okazji wymiany tabliczki i wreszcie uzyskałem informację, że wymienią mi szybę przednią (są zniekształcenia i HUD też nie wyświetla się poprawnie w niektórych miejscach – jest rozmazany). Co prawda wymagało to 3 wizyt...
Co ciekawe dzisiaj znalazłem dokument na niemieckim forum, że problem jest znany i jest na to dokument (TSB? nie wiem dokładnie jak się nazywa). Można sobie ściągnąć na tym forum i przetłumaczyć w google translatorze. Szkoda, że nie wiedziałem o tym wcześniej, bo bym się podparł tym dokumentem od razu.
Wygląda na to, że problem dotyka tylko niektóre auta z Meksyku.
Co ciekawe dzisiaj znalazłem dokument na niemieckim forum, że problem jest znany i jest na to dokument (TSB? nie wiem dokładnie jak się nazywa). Można sobie ściągnąć na tym forum i przetłumaczyć w google translatorze. Szkoda, że nie wiedziałem o tym wcześniej, bo bym się podparł tym dokumentem od razu.
Wygląda na to, że problem dotyka tylko niektóre auta z Meksyku.
lulas napisał(a):Wygląda na to, że problem dotyka tylko niektóre auta z Meksyku.
O problemie rozmazanego HUDa pisałem już dawno. Zauważyłem to już podczas jazdy testowej kiedy sprzedawca pytał mnie czy widzę HUD wyraźnie. W egzemplarzu, który odebrałem HUD jest widoczny dobrze, ale już w aucie zastępczym znów był zniekształcony. Wątpię zatem by sprawa dotyczyła tylko auto z Meksyku.
Powiedzcie proszę w jakim stanie jest w Waszych Mazdach tłumik?
W mojej zauważyłem 3 tygodnie od wyjazdu z salonu:
https://www.dropbox.com/s/na1nujua1ow65mo/IMG_0458.mov
dla porównania tak wygląda w mojej poprzedniej Mazdzie 6, która ma 10 lat:
https://www.dropbox.com/s/3gbflntvgkclm ... 206_2.jpeg
https://www.dropbox.com/s/frtgn0r9gfhet ... 206_3.jpeg
https://www.dropbox.com/s/j1ourk8agelim43/mazda6_1.jpeg
W mojej zauważyłem 3 tygodnie od wyjazdu z salonu:
https://www.dropbox.com/s/na1nujua1ow65mo/IMG_0458.mov
dla porównania tak wygląda w mojej poprzedniej Mazdzie 6, która ma 10 lat:
https://www.dropbox.com/s/3gbflntvgkclm ... 206_2.jpeg
https://www.dropbox.com/s/frtgn0r9gfhet ... 206_3.jpeg
https://www.dropbox.com/s/j1ourk8agelim43/mazda6_1.jpeg
Ja dziś dla odmiany zauważyłem buczenie/wycie czegoś w lewym reflektorze (domyślam się że to silnik od poziomowania lub system chłodzenia ledów).
Słychać to zarówno podczas jazdy, jak i na postoju po otworzeniu samochodu z pilota gdy zapalają się światła. Co ciekawe w trakcie jazdy jak wyłączę światła ręcznie to też to słychać , poniżej link do filmiku
z opisywanym buczeniem:
https://youtu.be/h4ytJiKqT8s
Czy ktoś z Was zauważył coś podobnego ?
Pod koniec stycznia pierwszy przegląd , więc na pewno to zgłoszę, jak dla mnie to jest jakaś usterka i raczej niedopuszczalna rzecz, szczególnie że słychać to w kabinie podczas jazdy.
Słychać to zarówno podczas jazdy, jak i na postoju po otworzeniu samochodu z pilota gdy zapalają się światła. Co ciekawe w trakcie jazdy jak wyłączę światła ręcznie to też to słychać , poniżej link do filmiku
z opisywanym buczeniem:
https://youtu.be/h4ytJiKqT8s
Czy ktoś z Was zauważył coś podobnego ?
Pod koniec stycznia pierwszy przegląd , więc na pewno to zgłoszę, jak dla mnie to jest jakaś usterka i raczej niedopuszczalna rzecz, szczególnie że słychać to w kabinie podczas jazdy.
Ali napisał(a):perot napisał(a):Witam, pojawiły się dwie usterki w moim aucie:
1Trzaski stuki z okolic lewego słupka , a dokładnie mocowanie pasa kierowcy, i na 100% jest to z
tego mocowania. Słychać nawet na małych nierównościach.
...
Witam,
1. U mnie sytuacja podobna – stuki z lewego słupka (mocowanie pasa). Co ciekawe odzywa się raz na jakiś czas (czasem i 2 miesiac ciszy). Wizyta na serwisie – to tak ma być, to fabryka. Nie chcę póki co na własną rękę nic rozbierać.
...
3. Trzeszczenie w panelu w podsufitce. Serwis nic nie słyszał. Najpierw wcisnąłem kawałek papieru, następnie gumowy cienki pasek – jest spokój.
...
Witam,
Odnoście pkt.1 Niestety, mimo iż w grudniu entuzjastycznie pisałem o rozwiązaniu problemu z rezonansem z osłony słupka B po stronie kierowcy (mocowanie regulatora wysokości pasa bezpieczeństwa) – dealer poprawił wówczas pasowanie drzwi, to temat, po miesiącu idealnej ciszy i spokoju, zaczyna powracać. Myślę, że problem się nasili, ponieważ pierwotnie objawiał się dokładnie tak samo – na początku, delikatnie, nieregularnie, żeby po 3-4 tygodniach być już hałasem regularnym, oczywistym, nawet w normalnych warunkach jazdy, a przez to nieznośnie irytującym. Myślę, że bez demontażu tej osłony (lub innych elementów) i interwencji w podklejanie filcem izolacyjnym (tylko gdzie dokładnie i jak !?) temat nie będzie rozwiązany. Zachęcam, żeby koniecznie zgłaszać ten problem na gwarancji, ponieważ prędzej czy później bez biuletynu serwisowego, który będzie musiał powstać przy regularnie zgłaszanym problemie, każdy dealer będzie próbował rozwiązywać ten problem, metodą prób i błędów …
Na pewno wrócę z tym tematem do dealra, tylko czekam, aż będzie się objawiał w sposób bezdyskusyjnie oczywisty. Póki co proszę Was o informacje, czy ktoś ma ten problem i ewentualnie jak go rozwiazano – wymieniajmy obserwacje i doświadczenia.
Odnośnie pkt. 3
Również potwierdzam ten problem – konsola w podsufitce. Jednak jak dotąd objawia się on bardzo nieregularnie …
tzk napisał(a):Powiedzcie proszę w jakim stanie jest w Waszych Mazdach tłumik?
W mojej zauważyłem 3 tygodnie od wyjazdu z salonu:
https://www.dropbox.com/s/na1nujua1ow65mo/IMG_0458.mov
dla porównania tak wygląda w mojej poprzedniej Mazdzie 6, która ma 10 lat:
https://www.dropbox.com/s/3gbflntvgkclm ... 206_2.jpeg
https://www.dropbox.com/s/frtgn0r9gfhet ... 206_3.jpeg
https://www.dropbox.com/s/j1ourk8agelim43/mazda6_1.jpeg
Trochę się przestraszyłem widząc Twój filmik... Poszedłem więc do garażu. Mój na szczęście wygląda jak ten Twój od mazdy 6 (poza drobną plamką rdzy na mocowaniu). Drugi sezon na drodze.
NIe wiem co myśleć o tym w moim aucie. Samochód odebrany 16-go grudnia. Po 3ch tygodniach zauważyłem ten tłumik. Wygląda jakby go zdjęli z innego (starszego) auta.
Póki co opinia dealera – nie podlega gwarancji.
Póki co opinia dealera – nie podlega gwarancji.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9