Witam, szukałem i niestety nie znalazłem informacji jak odblokować siłowniki z automatycznego ręcznego.
Chce wymienić tarcze i klocki (przód tył). Niestety kombinacja klikania z filmików nie dział lub ja coś robię nie tak. Czy ktoś ma sprawdzoną metodę na odblokowanie tylnych tłoczków aby zrobić wymianę tarcz i klocków?
Z góry dziękuję za pomoc i info
Wymiana tarcz cx30 2022 rok
Strona 1 z 1
Robiłem wszystko wg filmików i nie działa.
Znalazłem wczoraj filmik gdzie gosc robi tą sekwencje kilka razy ( 5-7 razy pod rząd ). Wyskoczyło mi multum komunikatów, zaczął mruga istop, komunikat że siła hamowania zmniejszona zatrzymaj bezpiecznie pojazd, problem z abs itp. Jedynie czego nie słyszałem to silniczków z tyłu ( radio włączało się szybko i może dlatego ). Jak zrobiłem odwrotnie to komunikaty znikły. I wszystko działałam.
O efekcie który opisujebuzysjalem z tego filmiku
[youtube] https://m.youtube.com/watch?v=Cvf1JVeaLKQ[/youtube]
Znalazłem wczoraj filmik gdzie gosc robi tą sekwencje kilka razy ( 5-7 razy pod rząd ). Wyskoczyło mi multum komunikatów, zaczął mruga istop, komunikat że siła hamowania zmniejszona zatrzymaj bezpiecznie pojazd, problem z abs itp. Jedynie czego nie słyszałem to silniczków z tyłu ( radio włączało się szybko i może dlatego ). Jak zrobiłem odwrotnie to komunikaty znikły. I wszystko działałam.
O efekcie który opisujebuzysjalem z tego filmiku
[youtube] https://m.youtube.com/watch?v=Cvf1JVeaLKQ[/youtube]
Zrób wg tego filmiku co ci podrzucił krzychun, bo ten co podlinkowałeś jest dla starego modelu. Choć przyznam szczerze, że wydaje mi się, że ten koleś to źle wytłumaczył i klika na przycisk zdecydowanie za dużo razy. Chyba nie zrozumiał instrukcji, a procedura jest bajecznie prosta.
1. Włączasz zapłon, czyli naciskasz 2x przycisk start/stop
Na włączonym zapłonie naciskasz hamulec zasadniczy (po to, żeby móc odpuścić ręczny) i wyłączasz ręczny. W tym momencie hamulec już jest odpuszczony.
2. Mając nadal włączony zapłon (ON).
Naciskasz do oporu pedał gazu aż kliknie, czyli do tzw. kickdown i trzymasz go wciśniętego.
Wciskasz przycisk ręcznego do dołu i też go trzymasz w takiej pozycji.
I wtedy masz nacisnąć przycisk start/stop 3x, nie szybko, ale bez zbędnej zwłoki. Wg procedury jest na to 5 sekund. Chodzi tutaj tylko o przejście od zapłonu do zapłonu.
Tryb serwisowy włączony.
Żeby wyjść z trybu serwisowego wykonujesz to samo co w pkt. 2 z tą różnicą, że przycisk ręcznego ciągniesz do góry.
1. Włączasz zapłon, czyli naciskasz 2x przycisk start/stop
- Kod: Zaznacz cały
OFF --pierwsze naciśnięcie--> ACC --drugie naciśnięcie--> ON
Na włączonym zapłonie naciskasz hamulec zasadniczy (po to, żeby móc odpuścić ręczny) i wyłączasz ręczny. W tym momencie hamulec już jest odpuszczony.
2. Mając nadal włączony zapłon (ON).
Naciskasz do oporu pedał gazu aż kliknie, czyli do tzw. kickdown i trzymasz go wciśniętego.
Wciskasz przycisk ręcznego do dołu i też go trzymasz w takiej pozycji.
I wtedy masz nacisnąć przycisk start/stop 3x, nie szybko, ale bez zbędnej zwłoki. Wg procedury jest na to 5 sekund. Chodzi tutaj tylko o przejście od zapłonu do zapłonu.
- Kod: Zaznacz cały
ON --pierwsze naciśnięcie--> OFF --drugie naciśnięcie--> ACC --trzecie naciśnięcie--> ON
Tryb serwisowy włączony.
Żeby wyjść z trybu serwisowego wykonujesz to samo co w pkt. 2 z tą różnicą, że przycisk ręcznego ciągniesz do góry.
Tak robię gdy "wyłączam" ręczny parkując samochód na dłużej. Byłbym jednak wdzięczny za wyjaśnienie, dlaczego trzeba wykonać opisany przez Ciebie punkt 2, skoro ręczny jest już zwolniony? Domyślam się, że tryb serwisowy coś tam ułatwia/umożliwia, ale co?worn napisał(a):Na włączonym zapłonie naciskasz hamulec zasadniczy (po to, żeby móc odpuścić ręczny) i wyłączasz ręczny. W tym momencie hamulec już jest odpuszczony.
Ostatnio edytowano 11 paź 2025, 21:58 przez yedi, łącznie edytowano 1 raz
Punkt 2 jest potrzeby aby siłowniki ręcznego wycofały się do tyłu. Bez tego nie można wcisnąć ( nie wkręcać) tłoczka.
Jestem ciekaw czy ktoś będzie miał pomysł jak wywalić te błędy
Dopisano 11 paź 2025, 19:59:
Udało się!!! Dziękuję. Widocznie za szybko klikałem przycisk start. Wszytko wymienione ale:
Mruga istop, świeci się kontrolka silnika,systemy bezpieczeństwa i ręczny na żółto i czerwono
Nielotmzd
Początkujący
Dopisano 11 paź 2025, 19:59:
Udało się!!! Dziękuję. Widocznie za szybko klikałem przycisk start. Wszytko wymienione ale:
Mruga istop, świeci się kontrolka silnika,systemy bezpieczeństwa i ręczny na żółto i czerwono
Nielotmzd
Początkujący
Jestem ciekaw czy ktoś będzie miał pomysł jak wywalić te błędy
Dopisano 11 paź 2025, 19:59:
worn napisał(a):Zrób wg tego filmiku co ci podrzucił krzychun, bo ten co podlinkowałeś jest dla starego modelu. Choć przyznam szczerze, że wydaje mi się, że ten koleś to źle wytłumaczył i klika na przycisk zdecydowanie za dużo razy. Chyba nie zrozumiał instrukcji, a procedura jest bajecznie prosta.
1. Włączasz zapłon, czyli naciskasz 2x przycisk start/stop
- Kod: Zaznacz cały
OFF --pierwsze naciśnięcie--> ACC --drugie naciśnięcie--> ON
Na włączonym zapłonie naciskasz hamulec zasadniczy (po to, żeby móc odpuścić ręczny) i wyłączasz ręczny. W tym momencie hamulec już jest odpuszczony.
2. Mając nadal włączony zapłon (ON).
Naciskasz do oporu pedał gazu aż kliknie, czyli do tzw. kickdown i trzymasz go wciśniętego.
Wciskasz przycisk ręcznego do dołu i też go trzymasz w takiej pozycji.
I wtedy masz nacisnąć przycisk start/stop 3x, nie szybko, ale bez zbędnej zwłoki. Wg procedury jest na to 5 sekund. Chodzi tutaj tylko o przejście od zapłonu do zapłonu.
- Kod: Zaznacz cały
ON --pierwsze naciśnięcie--> OFF --drugie naciśnięcie--> ACC --trzecie naciśnięcie--> ON
Tryb serwisowy włączony.
Żeby wyjść z trybu serwisowego wykonujesz to samo co w pkt. 2 z tą różnicą, że przycisk ręcznego ciągniesz do góry.
Udało się!!! Dziękuję. Widocznie za szybko klikałem przycisk start. Wszytko wymienione ale:
Mruga istop, świeci się kontrolka silnika,systemy bezpieczeństwa i ręczny na żółto i czerwono
Nielotmzd
Początkujący
Dopisano 11 paź 2025, 19:59:
worn napisał(a):Zrób wg tego filmiku co ci podrzucił krzychun, bo ten co podlinkowałeś jest dla starego modelu. Choć przyznam szczerze, że wydaje mi się, że ten koleś to źle wytłumaczył i klika na przycisk zdecydowanie za dużo razy. Chyba nie zrozumiał instrukcji, a procedura jest bajecznie prosta.
1. Włączasz zapłon, czyli naciskasz 2x przycisk start/stop
- Kod: Zaznacz cały
OFF --pierwsze naciśnięcie--> ACC --drugie naciśnięcie--> ON
Na włączonym zapłonie naciskasz hamulec zasadniczy (po to, żeby móc odpuścić ręczny) i wyłączasz ręczny. W tym momencie hamulec już jest odpuszczony.
2. Mając nadal włączony zapłon (ON).
Naciskasz do oporu pedał gazu aż kliknie, czyli do tzw. kickdown i trzymasz go wciśniętego.
Wciskasz przycisk ręcznego do dołu i też go trzymasz w takiej pozycji.
I wtedy masz nacisnąć przycisk start/stop 3x, nie szybko, ale bez zbędnej zwłoki. Wg procedury jest na to 5 sekund. Chodzi tutaj tylko o przejście od zapłonu do zapłonu.
- Kod: Zaznacz cały
ON --pierwsze naciśnięcie--> OFF --drugie naciśnięcie--> ACC --trzecie naciśnięcie--> ON
Tryb serwisowy włączony.
Żeby wyjść z trybu serwisowego wykonujesz to samo co w pkt. 2 z tą różnicą, że przycisk ręcznego ciągniesz do góry.
Udało się!!! Dziękuję. Widocznie za szybko klikałem przycisk start. Wszytko wymienione ale:
Mruga istop, świeci się kontrolka silnika,systemy bezpieczeństwa i ręczny na żółto i czerwono
Nielotmzd
Początkujący
yedi napisał(a):Domyślam się, że tryb serwisowy coś tam ułatwia/umożliwia, ale co?
Ułatwia lub umożliwia zależnie od konstrukcji założenie nowych (grubszych) klocków i/lub tarcz.
Silniczek przy normalnym odpuszczeniu odkręca się tylko trochę, a nie całkowicie.
Nielotmzd – fajnie, że się udało możesz rozdać kciuki za pomoc.

Wymieniałeś też tarcze? Śrubki od jarzma są już dobrej długości czy wychodzą poza i rdzewieją tak, że trudno odkręcić? Tak miałem w CX-3.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60


