Ruszanie CX-30 skyactiv X.

Mazda CX-30 2019–

Postprzez Arciaq » 31 sie 2025, 16:45

Cześć,
Pacjent CX-30 2019r, skyactiv X manual/awd.
Czy wasze auta też dławi przy bardzo dynamicznym ruszaniu? Mój egzemplarz przy próbie startu przy 2.5-3 tyś obrotów zwyczajnie zrzuca je do ok. 1000 i dopiero rusza. Działanie AWD, działająca w tle kontrola trakcji? Jakie macie wersje ECU, były jakieś aktualizacje poprawiające ten aspekt od premiery? W ASO na odległość nie idzie się dowiedzieć ;) – Proponują diagnozę i ewentualną aktualizacje za ok. 1000 zł ...
Początkujący
 
Od: 31 sie 2025, 16:33
Posty: 2

Postprzez sevecc » 2 wrz 2025, 09:14

Hej,

Ten typ tak ma :p
Też mnie na początku wkurzało ale z czasem nauczysz się i przyzwyczaisz <glupek2>

Oczywiście zakładając, że wszystko masz tam sprawne, co na pewno warto sprawdzić tak czy inaczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 406 (66/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez krzychun » 2 wrz 2025, 14:02

Nie wiem jak w manualu, ale w AT w porównaniu do poprzedniej generacji to auto nie rusza po prostu.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1265 (15/90)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez edwardos71@o2.pl » 2 wrz 2025, 21:38

Mam X w automacie, staram się nie być "dynamicznym" kierowcą, ale kiedyś wcale nie zamierzenie, nie chciałem, docisnąłem więcej gazu niż normalnie to zrobiłem taki pisk opon, że aż szkoda mi było tych opon. Moje auto "uczy" się odemnie, wie że staram się jeździć spokojnie ( ale jazdę szybszą lubię, mazda wręcz to kocha, zachęca), delikatnie, delikatnie, wcisnę gaz trochę niżej, to tak jakbym włączył tryb sportowy ( a nie włączam), zmienia biegi później, aż się rwie ( trochę głośniej) ale IDZIE. Znajomi pod wrażeniem, że nie robię nić, a inny charakter samochodu. Mam inne auto, czy to minie? <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2025, 21:33
Posty: 4
Auto: CX-30, e SKYACTIV X, 2024, model na rok 2025. Exclusive-Line, soul red crystal, automat.

Postprzez Arciaq » wczoraj, 10:00

Może znajdzie się ktoś z manualem, żeby się podzielić doświadczeniem, nie daje mi to spokoju :D
Początkujący
 
Od: 31 sie 2025, 16:33
Posty: 2

Postprzez worn » wczoraj, 19:58

Dobrze rozumiem, że nie możesz dynamicznie ruszyć, bo zawsze w momencie ruszania zbija ci obroty do 1000?

Ja tuż po zakupie nie mogłem się przyzwyczaić do strasznie kiepskiej reakcji na gaz i często kończyło się to zdławieniem silnika. Szczególnie często miało to miejsce jak chciałem ruszyć tuż po odpaleniu silnika przez i-stop, bo wtedy występuje lekki lag nim silnik "nabierze mocy". Z czasem się przyzwyczaiłem i ruszenie z piskiem opon też jest możliwe. Z tym, że ja nie mam AWD i buda inna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 389 (32/56)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez Jarol30 » dzisiaj, 11:07

Panowie, Mazda jako typowy dziadkowóz absolutnie nie jest samochodem służącym do ruszania z piskiem, jest to autko do spokojnego pokonywania wielu kilometrów bez przykrych awarii itp....
Ostatnio edytowano 4 wrz 2025, 11:32 przez Jarol30, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2022, 18:53
Posty: 77 (0/6)
Auto: Mazda CX30 Skyactiv-G 110kW 2021r Hikari

Postprzez sevecc » dzisiaj, 11:14

Arciaq napisał(a):Może znajdzie się ktoś z manualem, żeby się podzielić doświadczeniem, nie daje mi to spokoju :D


Ja mam manuala właśnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 406 (66/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez dark_luke » dzisiaj, 11:35

To jest wina kompresora z X.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 226 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez krzychun » dzisiaj, 16:39

Ale kompresor nie działa na jałowych ani tym bardziej jak chcesz ruszyć z tego co wiem. Nie powinien mieć tutaj nic do rzeczy. Kompresor jest potrzebny, aby przejść na spalanie ubogie mieszanki.

Ja bym obwiniał ekologow, normy itd. Inne marki też mają takie problemy, że z generacji na generacje pogarsza się reakcja na gaz. Ale fakt faktem między poprzednia generacja jest zauważalna różnica pod względem mniej jimbatai a więcej komfortu. Więc napęd też został dostosowana to bardziej dostojnej jazdy. Można by też się doszukiwać chęci ochrony podzespołów.

Do tego masz AWD, które przy ruszaniu zawsze trochę klei na tył, nie zerwiesz przyczepności na suchym, przy ośce to co innego.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1265 (15/90)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60