Cześć!
Jakie klocki rekomendujecie? Jakie macie doświadczenia? Lepiej wymienić samemu czy zlecić to np. ASO. Jak wyglądają ceny takiej usługi w ASO?
Klocki hamulcowe
Strona 1 z 1
Ja za wycenę samego tyłu (klocki i tarcze) zrobiłem sobie przód i tył samemu. Każdy decyduje sam. Klocki ogólnie nie najtańsze EBC Green Stuff ja polecam. W ASO wycena na zmiennikach to były EBC gładkie + czarne zwykłe klocki EBC więc poszedłem tym tropem skoro przetarli szlak. Lepiej łapią jak się dogrzeją, ładnie oczyszczają tarczę z nalotu, nie przegrzały się na torze (oryginalne się przypaliły i zjadły tarcze przednie ekspresowo) i redukują trochę tą irytującą gumowatość hamulca oryginalnego.
Tarcze założyłem Mikody nacinane (bez nawiertów na zamówienie są takie dostępne). Polecam warunkowo jak ktoś szuka dobrze i tanio, bo na pewno są lepsze. I żeby była jasność nacinane to głównie poprawiają samopoczucie kierowcy i +10 do wyglądu. Za to trochę hałasują przy intensywniejszym hamowaniu (po mieście tego nie słychać).
Moim zdanie najważniejsze, wielokrotnie przerabiana na różnych forach i markach obowiązkowo pomiar bicia tarczy przy montażu w każdej pozycji i zamontowanie w najoptymalniejszej. A jak wychodzi powyżej 0,05mm to reklamacja tarczy lub wymiana piasty. Bo to jest tak, że zamontowana tarcza z biciem na początku nie bije, a po paru tys się zużywa asymetrycznie i bije. I z tego co wiem w ASO bicia nie mierzą. Dlatego sam wymieniałem, ale nie robiłem tego pierwszy raz.
EBC można cofnąć bez komputera, są poradniki na necie. Jeśli tylny hamulec jest taki sam (a z tego co pamiętam chyba tak) to tam są takie pięknie śrubki o 1cm za długie, strasznie zardzewiałe bo ciągle na nie chlapie woda i sól z pod kół. Warto się nastawiać na walkę, przód raczej bez większych niespodzianek.
Tarcze założyłem Mikody nacinane (bez nawiertów na zamówienie są takie dostępne). Polecam warunkowo jak ktoś szuka dobrze i tanio, bo na pewno są lepsze. I żeby była jasność nacinane to głównie poprawiają samopoczucie kierowcy i +10 do wyglądu. Za to trochę hałasują przy intensywniejszym hamowaniu (po mieście tego nie słychać).
Moim zdanie najważniejsze, wielokrotnie przerabiana na różnych forach i markach obowiązkowo pomiar bicia tarczy przy montażu w każdej pozycji i zamontowanie w najoptymalniejszej. A jak wychodzi powyżej 0,05mm to reklamacja tarczy lub wymiana piasty. Bo to jest tak, że zamontowana tarcza z biciem na początku nie bije, a po paru tys się zużywa asymetrycznie i bije. I z tego co wiem w ASO bicia nie mierzą. Dlatego sam wymieniałem, ale nie robiłem tego pierwszy raz.
EBC można cofnąć bez komputera, są poradniki na necie. Jeśli tylny hamulec jest taki sam (a z tego co pamiętam chyba tak) to tam są takie pięknie śrubki o 1cm za długie, strasznie zardzewiałe bo ciągle na nie chlapie woda i sól z pod kół. Warto się nastawiać na walkę, przód raczej bez większych niespodzianek.
Mam małą zagwozdkę w sprawie wyboru klocków EBC Greenstuff.
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM rocznik 2020, na stronie EBC nie ma takowego modelu. Dzwoniąc do EBC uzyskałem informację, że będą pasować DP22416, natomiast w lokalnym sklepie dobrali DP22185.
Czy może ktoś potwierdzić, które klocki wybrać?
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM rocznik 2020, na stronie EBC nie ma takowego modelu. Dzwoniąc do EBC uzyskałem informację, że będą pasować DP22416, natomiast w lokalnym sklepie dobrali DP22185.
Czy może ktoś potwierdzić, które klocki wybrać?
- Od: 26 wrz 2024, 12:03
- Posty: 3
- Auto: CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 2020
Młody rocznik to problemy w katalogach zamienników...
DP22185 – te pasują do CX-3 i Mazdy 3, ale BM/BN (więc tej starszej)
Stawiał bym na te DP22416 – są sprzedawane jako do Mazdy 3 BP, ale nie ma pewności.
Można zamówić oba komplety i zwrócić niepasujący.
DP22185 – te pasują do CX-3 i Mazdy 3, ale BM/BN (więc tej starszej)
Stawiał bym na te DP22416 – są sprzedawane jako do Mazdy 3 BP, ale nie ma pewności.
Można zamówić oba komplety i zwrócić niepasujący.
grz3chubak napisał(a):Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM rocznik 2020, na stronie EBC nie ma takowego modelu. Dzwoniąc do EBC uzyskałem informację, że będą pasować DP22416, natomiast w lokalnym sklepie dobrali DP22185.
Skonsultowałbym to jeszcze raz z producentem. Ich strona jednoznacznie wskazuje, że dla modelu CX-30 2.0 (rocznik 2019 i późniejsze), jest przewidziany zestaw klocków na przednią oś o symbolu DP22185:
https://ebcbrakes.pl/pl/katalog/szczego ... 2185/12917
Oznaczenia silnikowe są wprawdzie mylące, bo nie było 2.0 Turbo o mocy 180 KM, tylko Skyactiv-X 2.0 180 KM, a później 186 KM. Z kolei Skyactiv-G 2.0, jeszcze nie tak dawno, oferowany był w salonach równolegle z mocami 122 i 150 KM.
Klocki o symbolu DP22416 przewidziane wg producenta są tylko dla modelu 3 BP. Tam wprawdzie jest rozróżnienie silnikowe na Skyactiv-G o mocy 122 i 150 KM, ale w przeciwieństwie do CX-30, tu silnik 2.0 150 KM zastąpił w 2020 roku ten słabszy.
dark_luke napisał(a):Po co się udzielać na forum jak nikt nie czyta ?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=620&t=218509
Dlatego, że powyższy wpis tyczy się silnika SkyActiv-X, który można znaleźć w katalogu EBC, natomiast silnik 150KM nie widnieje w ich katalogu.
Bądź co bądź, mam potwierdzenie od EBC, że pasują te same klocki czyli DP22185.
- Od: 26 wrz 2024, 12:03
- Posty: 3
- Auto: CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 2020
No zdarza, się szczególnie w Europejskich markach... Tam czasem jest tak że zależnie od silnika i rocznika jest 5 różnych zestawów hamulców z przodu...
Tak samo można się zastanawiać dlaczego Mazda 3 ma o 4 mm szersze klocki... A silniki, masa czy roczniki zbliżone... Ciekawe czy ta sama tarcza?
Tak samo można się zastanawiać dlaczego Mazda 3 ma o 4 mm szersze klocki... A silniki, masa czy roczniki zbliżone... Ciekawe czy ta sama tarcza?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9