Monitor martwego pola widzi duchy
Strona 1 z 1
Po ostatniej długiej trasie, zauważyłem że czasami odpala się monitor martwego pola z lewej strony (choć z prawej też się zdażyło), jak nic obok samochodu nie ma. Jest to o tyle dziwne że jedyne dwie takie sytuacje były pod koniec długiej trasy, po powiedzmy 8-9 godzinach. Czasami się odpala i gaśnie za chwilę, czasami się odpala i gaśnie dopiero jak ktoś faktycznie mnie minie, albo po zmianie pasa przy akompaniamencie bipczenia, bo przecież auto myśli że ktoś jest na pasie obok.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Zbliża mi się przegląd i mam nadzieję że uda mi się to ogarnąć przy okazji.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Zbliża mi się przegląd i mam nadzieję że uda mi się to ogarnąć przy okazji.
Spotkałem się. Osobiście nic z tym nie robiłem i nie mam zamiaru, bo znam parę miejsc w moim mieście, w których zawsze Mazda widzi duchy, więc z góry zakładam, że nic się z tym nie da zrobić.
Gdyby było w drugą stronę, czyli, że nie informuje o aucie gdy powinno, to wtedy bym pewnie zgłosił. A tak to dla mnie bez większego znaczenia, więc ja z pewnością nie będę tego zgłaszał, bo zwyczajnie szkoda mi czasu na "bujanie się" z czymś na czym i tak za bardzo nie polegam.
Właśnie wróciłem od dealera. Dla rocznika 2024 jest aktualizacja radarów i komputera, która ma eliminować właśnie te duchy i dodatkowo poprawia działanie tempomatu adaptacyjnego, któremu zdarzało się zwolnić jeśli na pasie obok był inny pojazda. Po jutrze trasa, więc zweryfikuję czy jest ok już.
cichy202 napisał(a):Właśnie wróciłem od dealera. Dla rocznika 2024 jest aktualizacja radarów i komputera, która ma eliminować właśnie te duchy i dodatkowo poprawia działanie tempomatu adaptacyjnego, któremu zdarzało się zwolnić jeśli na pasie obok był inny pojazda. Po jutrze trasa, więc zweryfikuję czy jest ok już.
Ja z tym radarem już 3 razy byłem na kalibracji. Niby jest lepiej, ale nie do końca. Za 2 tygodnie pierwszy przegląd- zgłoszę ten sam problem i liczę, że coś z tym zrobią. Daj znać jak po aktualizacji softu
Przypadek napisał(a):Ja z tym radarem już 3 razy byłem na kalibracji
Też miałem robioną kalibracje, ale nic się nie zmieniło.
Ta aktualizacja podobno zawiera nowy soft do wszystkich radarów. Więc zarówno te z tyłu od blind spota jak i ten z przodu mają przestać robić dziwne rzeczy.
cichy202 napisał(a):Dla rocznika 2024 jest aktualizacja radarów i komputera, która ma eliminować właśnie te duchy i dodatkowo poprawia działanie tempomatu adaptacyjnego, któremu zdarzało się zwolnić jeśli na pasie obok był inny pojazda.
Tylko dla rocznika '24?
worn napisał(a):cichy202 napisał(a):Dla rocznika 2024 jest aktualizacja radarów i komputera, która ma eliminować właśnie te duchy i dodatkowo poprawia działanie tempomatu adaptacyjnego, któremu zdarzało się zwolnić jeśli na pasie obok był inny pojazda.
Tylko dla rocznika '24?
Tego nie wiem czy tylko.
Naprawy czy kalibracje mogą nic nie dać...ponieważ mogą to być duchy czy inne zjawiska nadprzyrodzone które nie można wyjaśnić w racjonalny sposób...Poważnie 
Mam taką samą cx30, tylko rocznikowo 23, ale modelowo 24r, i ten sam problem, uaktywnił się przy przebiegu ok 3-4 tyś. km, czujnik martwego pola prawej strony działa w przypadkowy sposób i dodatkowo przedni radar hamuje auto na tempomacie najczęściej jak na prawym jedzie ciężarówka, a wyprzedzanie jest z lewego pasa, jeszcze nie reklamowałem, przebieg aktualny ok 5900 km
- Od: 19 wrz 2024, 14:31
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX30 2024 2.0L e-skyactive G 150KM 6AT Exclusive-line DESI (46V)
Witam posiadaczy Mazd, szczególnie CX 30. Na przełomie sierpnia i września zauważyłem ową przypadłość w swojej maździe. Wyświetlona informacja o pojawiającym się obiekcie w prawym lusterku i na head-up chociaż w rzeczywistości żadnego obiektu nie było. Po wejściu na stronę Mazdy w zakładce "Dla właścicieli" była informacja o akcji serwisowej dla mazdy z moim VIN. Po wizycie w ASO (tam powiedziano, że dotyczy właśnie "duchów" w strefie martwego pola) i aktualizacji oprogramowania sytuacja nie występuje. 
Aktualizując – aktualizacja, o której wyżej napisałem sprawiła również, że sygnał o przekroczeniu dozwolonej prędkości to dwa "piknięcia" zamiast czterech czy pięciu.
Aktualizując – aktualizacja, o której wyżej napisałem sprawiła również, że sygnał o przekroczeniu dozwolonej prędkości to dwa "piknięcia" zamiast czterech czy pięciu.
Cześć,
moja 30tka to rocznik 23 ale modelowo 24. Problemy z "duchami" od samego początku. Moje problemy były tak duże, że dałem rade nagrać kilka ciekawych filmików dla serwisu. Zabrali samochód chyba na tydzień. Walczyli z kimś z zagranicy by to rozwiązać. Ale rozwiązali
Teraz raz na pół roku miałem ducha, ale w sytuacji gdzie mijałem korek samochodów jadących w przeciwną stronę i de fakto na stojących samochodach pokazał ducha w lewym lusterku. Niemniej praktycznie po tej poprawce, którą wgrali – mam spokój. Przećwiczyłem ich ostro, bo sprawa oparła się o Mazda Polska. Oddając mi auto, jeździli ze mną po mieści by potwierdzić, że działa. Myślę, że wszystkie serwisy powinny wiedzieć jak to poprawić.
moja 30tka to rocznik 23 ale modelowo 24. Problemy z "duchami" od samego początku. Moje problemy były tak duże, że dałem rade nagrać kilka ciekawych filmików dla serwisu. Zabrali samochód chyba na tydzień. Walczyli z kimś z zagranicy by to rozwiązać. Ale rozwiązali
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60